>>>BETFAN - BONUS 200% do 400 ZŁ <<<<
>>> BETCLIC - ZAKŁAD BEZ RYZYKA DO 50 ZŁ + GRA BEZ PODATKU!<<<
>>> FUKSIARZ - 3 PROMOCJE NA START! ODBIERZ 1060 ZŁ<<<

Sezon 2012 - newsy, transfery, testy, plotki

Status
Zamknięty.
wojcirej 2K

wojcirej

Użytkownik
O ile tempem bym się nie przejmował, to ilość kilometrów na pewno jest niższa, niż oczekiwali i do czego Ferrari zawsze nas przyzwyczajało w poprzednich sezonach. Bo sam poziom czystego, wyścigowego tempa to dopiero wyjdzie w praniu. ;)
 
obserwator-m 9,1K

obserwator-m

Forum VIP
Marussia zaprezentowała nowy bolid.


Marussia zaprezentowała swój nowy bolid – MR01. Zadebiutował on dzisiaj na torze Silverstone.
Angielsko-rosyjska ekipa wyjechała dziś po raz pierwszy na tor, po tym jak nie zaliczyła obowiązkowych testów zderzeniowych w zeszłym tygodniu, a przez co nie mogła wziąć udziału w ostatnich testach w Barcelonie.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszej jazdy nowym bolidem” – powiedział szef zespołu, John Booth. „To było długie i frustrujące oczekiwanie dla każdego w ekipie, jednak możemy teraz dosłownie wrócić na tor i zacząć pracę przed pierwszym wyścigiem sezonu”.
http://www.f1wm.pl
 
Otrzymane punkty reputacji: +10
obserwator-m 9,1K

obserwator-m

Forum VIP
I objawił się nam najbardziej oczekiwany bolid;)
HRT zaprezentowało F112

Mimo, że bolid już dwa tygodnie temu przeszedł wszystkie obowiązkowe testy zderzeniowe FIA, ekipie nie udało się przygotować go na czas ostatnich w tym roku przedsezonowych testów, które wczoraj zakończyły się pod Barceloną.
Hiszpański zespół skorzystał jednak z możliwości wyjechania na tor Catalunya pod pretekstem przeprowadzenia dnia filmowego. Dystans jaki każda z ekip może wykonać dla tego typu celów wynosi 100 km. Bolid w tym czasie nie może być wyposażony w „wyścigowe” opony, a używać musi specjalnie przygotowanych przez Pirelli demonstracyjnych zestawów.
Mimo, że zespół nie był w stanie przeprowadzić dzisiaj właściwych testów nowego auta, dzień filmowy z pewnością pozwolił sprawdzić czy wszystkie podzespoły F112 działają tak jak się tego spodziewano.
Zespół HRT nie miał jednak łatwego zdania. Auto wyjechało na tor późnym popołudniem a za kierownicą zasiadł Narain Karthikeyan.
Mimo wcześniej udostępnionych w internecie zdjęć nowego F112, ten posiada charakterystyczny uskok na wysokości połączenia nosa bolidu z monokokiem.
http://www.formula1.pl
dla przypomnienia : &quot;Mamy nowy samochód i nowy zespół. Oznacza to, że na początku będziemy trochę z tyłu. Wierzymy, iż czasem aby pójść do przodu, musimy cofnąć się o jeden krok, aby zrobić potem dwa w przód. Naszym celem jest zwiększanie tempa w trakcie sezonu. Jeśli uda nam się wyprzedzić Marussię, będziemy zadowoleni, a jeżeli będziemy bliżej Caterhama, to będziemy zachwyceni. Naszym głównym celem jest zdobywanie doświadczenia w trakcie sezonu, aby poprawić niezawodność i się rozwijać” – powiedział niedawno szef zespołu HRT, Luis-Perez Sala.
Czyli czekamy na kursy, że HRT nie zostanie sklasyfikowane w GP Australii;)
 
K 1,2K

kukla

Forum VIP
Marussia MR01 przeszła testy zderzeniowe FIA. Oznacza to, że bolid rosyjskiego zespołu może wziąć udział w inaugurującym sezon GP Australii.


Tegoroczny bolid Marussi przeszedł pomyślnie wszystkie testy zderzeniowe co oznacza, że będzie dopuszczony do startu w inaugurującym sezon Grand Prix Australii.
Rosyjska ekipa ma za sobą trudną zimę, podczas której musiała zmierzyć się z wyzwaniami związanymi z projektowaniem MR01. Ostatecznie Marussi nie udało się zaliczyć wszystkich testów zderzeniowych za pierwszym podejściem, wskutek czego zespół musiał opuścić dwie ostatnie tury przedsezonowych zajęć.
W poniedziałek, dzięki zapisowi mówiącemu o możliwości przeprowadzenia tak zwanych jazd filmowych, bolid MR01 wyjechał po raz pierwszy na tor, a Timo Glock dokonał sprawdzenia działania podstawowych systemów konstrukcji. Dziś zespół poinformował jednak, że tegoroczna konstrukcja przeszła pomyślnie wszystkie próby narzucone przez FIA i pojawi się podczas weekendu Grand Prix w Melbourne.
„Niedociągnięcie, które wyszło na jaw podczas poprzedniej próby było marginalne, więc musieliśmy zastosować nieco bardziej niezawodne rozwiązanie. Choć mamy wiele do nadrobienia, to pociesza nas fakt, że wszystko zaczyna wracać na bardziej właściwe tory” – przyznał konsultant techniczny Marussi, Pat Symonds.

f1wm.pl​
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Kobieta w Formule 1!

Maria de Villota dołączyła do zespołu Marussia Virgin Racing i będzie pełniła rolę kierowcy testowego. Hiszpanka jest pierwszą kobietą od roku 2005, która oficjalnie testowała bolid F1.

- Jestem bardzo szczęśliwa, że dołączyłam do Marussia F1 Team, jako kierowca testowy. To fantastyczna okazja, aby bliżej poznać świat Formuły 1 i zyskać doświadczenie. Nie mogę się już doczekać współpracy podczas pierwszego wyścigu. Pomoże mi to w zrealizowaniu celu, jakim jest ściganie w F1 - oznajmiła Maria de Villota.

 
obserwator-m 9,1K

obserwator-m

Forum VIP
Dla mnie trochę głupota że FIA godzi się na takie rzeczy. Tenis, piłka nożna, ok, ale tutaj to nawet nie ma na co popatrzeć... Niektóre sporty jednak powinny być tylko dla mężczyzn
A dla mnie głupotą jest to, co piszesz... Akurat w tym sporcie płeć nie ma ŻADNEGO znaczenia (bardzo małe)...
To nie jest stereotypowa baba za kierownicą, bez wyobraźni itd... Przykłady z między pośladków wzięte, zarówno w tenisie, jak i piłce nożnej kobiety z oczywistych przyczyn nie mają żadnych szans z płcią brzydszą, a za kierownicą to różnie może być... Jeszcze gdyby była ładniejsza, to już bym ją wprost uwielbiał, a tak poprzestanę na sympatii...
@Obserwator to już nie można mieć własnego zdania na ten temat
Oczywiście, że można, ale mi chodzi tylko i wyłącznie o seksistowskie podłoże wypowiedzi dawida1892...
Z tym że jest wielu innych, którym należało się bardziej trzeba się zgodzić, ale czy wielu płatnych kierowców zasługuje na msce w F1 ? Zasługują ich pieniądze, a tu zasłużyły znajomości/autoreklama teamu czy też cokolwiek innego.. Nieważne...
 
rajdowiec75 1,8K

rajdowiec75

Użytkownik
@Obserwator to już nie można mieć własnego zdania na ten temat :?:
Ja mam takie samo zdanie jak Dawid, zwłaszcza, że pierwszy raz o niej słyszę. Nie twierdzę że dostała się tam po &#39;znajomości&#39;, ale nie wykluczam tego. Poza tym, jest wielu młodych kierowców, którym bardziej by się należała ta posada ;)
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
@Obserwator to już nie można mieć własnego zdania na ten temat :?:
Ja mam takie samo zdanie jak Dawid, zwłaszcza, że pierwszy raz o niej słyszę. Nie twierdzę że dostała się tam po &#39;znajomości&#39;, ale nie wykluczam tego. Poza tym, jest wielu młodych kierowców, którym bardziej by się należała ta posada ;)
Zaskoczyłeś mnie, pierwszy raz o niej słyszysz? Przecież ona już kilka razy próbowała się dostać do F1 ???? No a trochę lat już ma ????
Równouprawnienie równouprawnieniem, ale niektóre sporty powinny zostać tylko i wyłącznie dla mężczyzn ???? Oczywiście nie bronie kobietom dostępu do F1, ale jest wiele innych stanowisk (patrz Sauber) gdzie kobieta może się spisać.
Jeszcze brakuje, żeby nasza Nacia chciałaby się dostać do F1 ????
edit: Pfuu miało być &quot;Jeszcze brakuje, żeby nasza Nacia dostałaby się do F1&quot; ????
 
dawid1892 2,1K

dawid1892

Użytkownik
Oczywiście, że można, ale mi chodzi tylko i wyłącznie o seksistowskie podłoże wypowiedzi dawida1892...
Wiem że to tak zabrzmiało, ale mi chodziło raczej o to że po prostu wydaję mi się to dziwne, coś jak mężczyzna rodzący dzieci. Moim zdaniem wyścigi samochodowe powinny jednak pozostać domeną mężczyzn i nawet jeśli jest to seksistowskie to takie mam zdanie i nie chcę po prostu oglądać bab za kierownicą bolidów. ????
Równouprawnienie równouprawnieniem, ale niektóre sporty powinny zostać tylko i wyłącznie dla mężczyzn ???? Oczywiście nie nie bronie kobietom dostępu do F1, ale jest wiele innych stanowisk (patrz Sauber) gdzie kobieta może się spisać.
Dokładnie o to mi chodziło.
Jeszcze brakuje, żeby nasza Nacia chciałaby się dostać do F1 ????
Przecież ona wiele razy się wypowiadała że jej marzeniem jest F1. ????
 
Prince de Belial 1,6M

Prince de Belial

Forum VIP
Od 2013 roku tylko jeden wyścig w Hiszpanii



W sezonie 2013 kierowcy Formuły 1 tylko raz będą startować w Hiszpanii. Do tego roku ścigali się w Grand Prix tego kraju na torze Catalunya pod Barceloną oraz o Wielką Nagrodę Europy na ulicach Walencji. W przyszłości te miasta będą się zmieniać.

Widmo nadchodzącej drugiej fali światowego kryzysu finansowego zmusiło władze obu metropolii do współpracy. W wyniku udanych negocjacji z wiceprezesem Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) Berniem Ecclestonem strony doszły do porozumienia. Jego skutkiem będzie Grand Prix Hiszpanii rozgrywana na przemian w Barcelonie i Walencji.

Niedawno w hiszpańskiej prasie pojawiły się spekulacje na temat problemów z wycofującymi się z GP Europy sponsorami. Jednak te plotki przeciął Ecclestone, stwierdzając w wywiadzie dla hiszpańskiego radia Cadena Ser: &quot;Wszystkie sprawy są dopięte już na ostatni guzik, więc 24 czerwca zobaczymy bolidy na ulicach Walencji&quot;.

Ponad miesiąc wcześniej, 13 maja, odbędzie się GP Hiszpanii pod Barceloną.

Ugoda w sprawie przyszłości tej imprezy wydaje się przesądzona, a jedyną kwestią będzie teraz ustalenie, które z miast jako pierwsze pojawi się w kalendarzu F1 na rok 2013.

 
wojcirej 2K

wojcirej

Użytkownik
Pasywny Kanał F Mercedesa legalny!
FIA podjęła korzystną dla zespołu Rossa Brawna decyzję: tylne skrzydło z pasywnym kanałem F, aktywowanym przy włączeniu systemu DRS, jest zdaniem Federacji legalne. Tym samym mamy pierwszy pozytywny efekt prac inżynierskiego dream-teamu, ściągniętego przed tym sezonem do Brackley. Mercedes W03 na razie jako jedyny wykorzystuje najnowszą lukę w przepisach i zdaniem Christiana Hornera pozostałe ekipy muszą szybko skopiować to rozwiązanie.
Więcej na sokolimokiem.tv
 
Prince de Belial 1,6M

Prince de Belial

Forum VIP
Mercedes miał problemy z oponami



Szef teamu Mercedes GP Ross Brawn potwierdził po szczegółowych analizach, że powodem słabych wyników uzyskanych przez kierowców zespołu w dwóch pierwszych wyścigach sezonu Grand Prix Formuły 1 były problemy z oponami marki Pirelli.

Po dwóch wyścigach Grand Prix (Australii i Malezji) zespół, którego kierowcami są siedmiokrotny mistrz świata Michael Schumacher i Nico Rosberg ma w dorobku tylko jeden punkt wywalczony w Malezji przez Schumachera. Prowadzi McLaren-Mercedes z dorobkiem 55 pkt.

- Znany przyczynę naszych problemów, w kolejnym wyścigu w Chinach 15 kwietnia zastosujemy inną taktykę niż w poprzednich startach. Mam nadzieję, że takiej sytuacji jak w Malezji, gdy Michael startował do wyścigu z trzeciego miejsca, a ukończył rywalizację na dziesiątej pozycji, już nie będzie - powiedział Brawn.

Wyniki testów bolidu Mercedes prowadzone przed sezonem były bardzo optymistyczne, szefowie zespołu spodziewali się, że Schumacher i Rosberg od początku nawiążą równorzędną walkę z Red Bullem i McLarenem.

Tak się jednak nie stało, Mercedes zdecydowanie odstaje od czołówki i zajmuje aktualnie ostatnie, dziewiąte miejsce w klasyfikacji.

Brawn nie ujawnił nowej taktyki teamu, ale - jak stwierdził - bardzo liczy na odrodzenie zespołu podczas wyścigu w Szanghaju, gdzie Schumacher jako kierowca Ferrari odniósł swoje ostatnie w karierze zwycięstwo w 2006 roku. Wtedy po raz 91. stanął na najwyższym stopniu podium.

 
rajdowiec75 1,8K

rajdowiec75

Użytkownik
W maju ogłoszony zostanie powrót GP Argentyny

Jak podał włoski magazyn Autosprint w maju zostanie ogłoszony powrót do kalendarza F1 GP Argentyny.
Nowy uliczny tor w mieście Mar del Plata miałby zastąpić od sezonu 2013 GP Korei, które boryka się z finansowaniem swojego projektu F1.

GP Argentyny wypadło z kalendarza F1 po sezonie 1998, gdy wyścig rozgrywał się na torze Autodromo Oscar Alfredo Galvez w Buenos Aires. Prezydent Argentyny, Pani Cristina Fernandez de Kirchner w minionym miesiącu potwierdziła, że w sezonie 2013 odbędzie się GP Argentyny.

Teraz Autosprint cytuje ministra ds. turystyki, Carlosa Enrique Mayera: „Władze narodowe zaakceptowały wyzwanie organizacji Grand Prix Argentyny, aby promować nasz kraj na świecie.”

„W maju, trzyletni kontrakt łączący wszystkie strony zostanie podpisany.”

Zaprojektowaniem 5-kilometrowego toru zajmie się Hermann Tilke, który w ostatnich latach posiada monopol na projektowanie obiektów dla F1.

Autosprint podał także, że w przyszłym roku kalendarz F1 utrzyma rekordowe 20 wyścigów, a w związku z dołączeniem do niego dwóch GP (Nowego Jorku oraz Argentyny), będzie trzeba z niego usunąć niektóre wyścigi.

Według plotek jedno miejsce zostanie zwolnione dzięki naprzemiennej organizacji GP Hiszpanii na torach pod Barceloną i w Walencji, a drugie miejsce zostanie uwolnione za sprawą wyrzucenia GP Korei, która nie jest sprostać swoim zobowiązaniom finansowym względem Berniego Ecclestone’a.

formula1.pl
 
Prince de Belial 1,6M

Prince de Belial

Forum VIP
Bernie Ecclestone: GP Bahrajnu się odbędzie



Szef Formuły 1 Bernie Ecclestone powiedział, że budzące wiele kontrowersji GP Bahrajnu odbędzie się zgodnie z planem - 22 kwietnia. Eccelston i władze Formuły 1 są pod rosnącą presją - na 10 dni przed planowanym startem GP Bahrajnu intensyfikują się protesty obrońców praw człowieka, jak i niepokoi teamów i ich ubezpieczycieli dotyczące bezpieczeństwa imprezy.

 
rajdowiec75 1,8K

rajdowiec75

Użytkownik
Roman Abramowicz sponsorem Saubera :?:


Media sugerują, że rosyjski biznesmen – Roman Abramowicz, może zostać nowym sponsorem stajni Petera Saubera.

Podczas Grand Prix Chin na pokrywach silników bolidów szwajcarskiej stajni pojawiły się tajemnicze napisy Out of the Blue, mające zwiastować pozyskanie nowego, poważnego partnera, którego tożsamość ma zostać ogłoszona tuż przed pierwszą europejską rundą sezonu, majowym Grand Prix Hiszpanii w Barcelonie.

Portal paradaenboxes.com donosi jednak, że pod tajemniczym sloganem ukrywają się pieniądze Romana Abramowicza, dobrze znanego w kręgach sportowych właściciela klubu Chelsea Londyn, z którego – dzięki szerokiej strategii biznesowej – uczynił czołowy zespół Premier League.

Zdaniem zagranicznych mediów umowa sponsorska z Abramowiczem nie będzie sprowadzała się do standardowego umieszczenia wymaganych przez niego logotypów na samochodach, odzieży zespołu i zabudowie garażu, ale pociągnie za sobą zmianę całego malowania bolidów stajni z Hinwil przez dodanie niebieskich akcentów kolorystycznych jednoznacznie kojarzących się z jego imperium finansowym.

Co oczywiste doniesienia o współpracy Saubera i Abramowicza mają także przełożenie na plotki łączące Sergio Pereza ze stajnią Ferrari. Jeśli kierowca z Guadalajary rzeczywiście dołączyłby do zespołu z Maranello w miejsce Felipe Massy, mogłoby to pociągnąć za sobą utratę potężnego źródła finansowania w postaci firm powiązanych z Carlosem Slimem. Sauber może więc zabiegać o uniezależnienie się od jednego źródła finansowania i zabezpieczenie swej przyszłości lukratywną umową z Abramowiczem, a więc innym stałym bywalcem listy najbogatszych ludzi świata.

http://www.f1wm.pl/php/news_id-25965.html
 
wojcirej 2K

wojcirej

Użytkownik
Harmonogram kierowców na majowe testy na torze Mugello:
Red Bull Racing:
- 1.05: Mark Webber
- 2.05: Mark Webber / Sebastian Vettel
- 3.05: Sebastian Vettel
Vodafone McLaren Mercedes:
- 1.05: Gary Paffett / Oliver Turvey (?)
- 2.05: Gary Paffett / Oliver Turvey (?)
- 3.05: Gary Paffett / Oliver Turvey (?)
Uwaga redakcji: obaj kierowcy są oznaczeni znakiem zapytania, ponieważ w oficjalnych zapowiedziach zespołu byli wymieniani jako kierowcy planowani do testów, jednak z medialnych wypowiedzi np. Lewisa Hamiltona wynika, że plan może ulec zmianie.
Lotus F1 Team:
- 1.05: Jerome D&#39;Ambrosio
- 2.05: Kimi Raikkonen
- 3.05: Romain Grosjean
Scuderia Ferrari:
- 1.05: Fernando Alonso
- 2.05: Felipe Massa
- 3.05: Fernando Alonso
Mercedes AMG Petronas:
- 1.05: Nico Rosberg / Michael Schumacher
- 2.05: Michael Schumacher
- 3.05: Nico Rosberg
Sauber Ferrari:
- 1.05: Kamui Kobayashi
- 2.05: Kamui Kobayashi
- 3.05: Sergio Perez
Williams Renault:
- 1.05: Valtteri Bottas
- 2.05: Bruno Senna
- 3.05: Pastor Maldonado
Force India Mercedes:
- 1.05: Jules Bianchi
- 2.05: Paul di Resta
- 3.05: Nico Hulkenberg
Scuderia Toro Rosso:
- 1.05: Jean-Eric Vergne
- 2.05: Jean-Eric Vergne / Daniel Ricciardo
- 3.05: Daniel Ricciardo
Caterham F1 Team:
- 1.05: Rodolfo Gonzalez
- 2.05: Witalij Pietrow
- 3.05: Heikki Kovalainen
Marussia Cosworth:
- 1.05: Charles Pic
- 2.05: Charles Pic / Timo Glock
- 3.05: Timo Glock
Zespół HRT F1 Team w oficjalnym komunikacie poinformował, że nie będzie brał udziału w testach na torze Mugello ze względu na przeprowadzkę do nowej siedziby.
Źródełko: motorsportgp.pl
HRT tradycyjnie z problemami, McLaren docenia rolę kierowcy testowego, a Ferrari ma w poważaniu Felipe Massę w mojej opinii. ;)
 
Prince de Belial 1,6M

Prince de Belial

Forum VIP
Bolidy Saubera z logiem Chelsea



Sauber rozpoczyna współpracę z tegorocznym finalistą Ligi Mistrzów, klubem Chelsea. Poczynając od Grand Prix Hiszpanii na bolidach szwajcarskiego teamu pojawi się logo angielskiej drużyny.

- Taka współpraca pomiędzy Formułą 1 a futbolem jeszcze nigdy nie została zawiązana, mimo że są liczne podobieństwa i możliwe formy współdziałania - powiedziała Monisha Kaltenborn, szef wykonawczy Saubera.

- Sauber F1 Team i Chelsea FC zajmują się podobną tematyką sportową i komercyjną, więc chcemy wzmocnić się wzajemnie w tych obszarach - dodała.

Podczas dwóch ostatnich Grand Prix (w Chinach i Bahrajnie) na silnikach bolidów Saubera pojawiły się tajemnicze hasła, które, jak się teraz okazuje, były związane z przydomkiem Chelsea - The Blues (Niebiescy). Silniki były opatrzone hasłami &quot;out of the Blue&quot; (gra słów, tłum. &quot;znienacka&quot;) i &quot;True Blue&quot; (&quot;Prawdziwy Niebieski&quot;).

Współpraca nie jest jednostronna - również Chelsea będzie reklamowała swojego partnera. Podczas meczów rozgrywanych na stadionie Stamford Bridge w Londynie klub będzie pokazywał logo Saubera na tablicach reklamowych oraz ściankach wywiadowych.

 
obserwator-m 9,1K

obserwator-m

Forum VIP
FIA: Otwory w podłodze RB8 niezgodne z przepisami

FIA odniosła się do spornej kwestii podłogi bolidów Red Bulla, obligując zespół do usunięcia znajdujących się w niej otworów zlokalizowanych tuż przed tylnymi kołami. Ekipa z Milton Keynes ma na to czas do Grand Prix Kanady.
Dzisiejszy werdykt FIA nie odbije się na rezultatach Red Bulla odnotowanych podczas Grand Prix Monako, ponieważ pomimo wcześniejszych sugestii żaden z zespołów nie złożył w tej sprawie oficjalnego protestu.
Decyzja Międzynarodowej Federacji Samochodowej może dziwić o tyle, że jeszcze wczoraj szef austriackiego zespołu – Christian Horner przekonywał na antenie Sky Sports F1, iż opracowana przez jego inżynierów koncepcja nie stoi w sprzeczności z przepisami technicznym. Pytany o powody zakwestionowania rozwiązania przez inne stajnie, Brytyjczyk odparł: „Sądzę że to konsekwencja bycia szybkimi. Regulamin jest napisany w taki sposób, że pozostawia miejsce na interpretację, a ta nasza została zaakceptowana przez sędziów i delegata technicznego. Inne zespoły nieco się oburzyły. Zawsze byliśmy jednak przekonani, że nasz bolid jest w pełni zgodny przepisami. Sądzę że przepisy są szarą strefą i wydaje mi się, że zostaną one doprecyzowane odpowiednią dyrektywą przed rundą w Montrealu”.

http://www.f1wm.pl

No to tym razem nie przeszło... Ciekawe co wymyślą następnym razem:razz:
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom