>>>BETFAN - BONUS 200% do 400 ZŁ <<<<
>>> BETCLIC - ZAKŁAD BEZ RYZYKA DO 50 ZŁ + GRA BEZ PODATKU!<<<
>>> FUKSIARZ - 3 PROMOCJE NA START! ODBIERZ 1060 ZŁ<<<

Sezon 2012 - newsy, transfery, testy, plotki

Status
Zamknięty.
K 1,2K

kukla

Forum VIP
Nie krytykuję ale... ta wiadomość nic nie zmienia.
O testach Kuby mówiło się już dość dawno - poprzedni sezon Porshe Cup kończył się właśnie w ten sposób. Mówiło się nawet o kilku (przynajmniej niejednym) zespole.
Dalsza część i ART Grand Prix to już coś bardziej interesującego. Ostatnio słyszałem o możliwym kierunku hamerykańskim (przy okazji jego wizyty na Daytona 24h), który IMO nie przyniósłby mu oczekiwanych efektów w postaci angażu do F1.
Jeśli ma się przebić do elity to tylko z Europy.
Szkoda, że o testach (a przecież to nadal tylko plotki) mówi się cały czas z tak duzym wyprzedzeniem. Może we wrześniu? No to może za 2 lata...
Niech się pokaże w GP2 a media niech trochę uspokoją wyobraźnię :jezora:
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Ja tam bym sie nie napalał, Orlen zapłaci za te testy pewnie HRT i nic z tego nie bedzie. Najpierw niech coś pokaże w GP2 bo z Porsche do F1 nikt sie nie dostał jeszcze ????
edit: widzę, że kukla mnie uprzedził, tylko bardziej się rozpisał ;p
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Witalij Pietrow znalazł zespół!​


Gdy wydawało się, że Witalij Pietrow, po dwóch latach startów w Formule 1, będzie musiał pożegnać się z mistrzostwami świata, sytuacja zmieniła się diametralnie i w piątek poinformowano, że Rosjanin będzie kierowcą Caterham F1 Team.

Źródło: SportoweFakty.pl
 
wojcirej 2K

wojcirej

Użytkownik
Red Bull ma pomysł na wydech


Zespół Red Bulla i dostawca silników Renault znaleźli podobno rozwiązanie, które pozwala wykorzystywać gazy wydechowe do poprawy osiągów tegorocznego RB8.
W myśl przepisów jakiekolwiek wykorzystanie gazów wydechowych do poprawy osiągów aerodynamicznych samochodu jest zakazane. Nie wiadomo, czy Red Bull i Renault opracowali sposób na obejście tego zakazu, ale z zapewnień dyrektora zarządzającego Renault Sport Jean-Francois Caubeta oraz szefa technicznego RBR Adriana Neweya wynika, że ekipa z Milton Keynes poradziła sobie ze zniknięciem nadmuchu dyfuzorów.
– W Formule 1 liczy się kreatywność – powiedział Caubet niemieckiemu Auto Bild. – Mimo zmian w przepisach pracowaliśmy z Red Bullem nam kompensacją utraconych osiągów. Działanie systemu nie jest takie jak ubiegłoroczne [nadmuch dyfuzora spalinami nawet przy zamkniętej przepustnicy], ale to sprytne rozwiązanie, które może dać zespołowi przewagę.
Stanowisko Caubeta potwierdził Newey. – To prawda – powiedział Anglik. – Wydech jest jednym z obszarów, w przypadku którego mamy w zanadrzu kilka pomysłów.
Podczas testów w Jerez szpiegujący zespoły fotoreporterzy nie zauważyli w RB8 innowacyjnych rozwiązań technicznych obszaru wydechu. Możliwe, że więcej będzie wiadomo po rozpoczynających się w najbliższy wtorek jazdach w Barcelonie.
Źródło: motorsport24.pl

Tak co by rozruszać trochę dział, to Red Bull zaczyna już swoją tiki-takę. ????
 
obserwator-m 9,1K

obserwator-m

Forum VIP
Mercedes AMG zaprezentował W03

Mercedes AMG zaprezentował dziś na torze Catalunya swój tegoroczny bolid – W03.
Najnowszy samochód stajni z Brackley wyjechał już na tor podczas shakedownu na Silverstone oraz prywatnych testów, przeprowadzonych w niedzielę na barcelońskim obiekcie. W sumie obaj kierowcy pokonali około 400 kilometrów, starając się jak najlepiej przygotować W03 do rozpoczęcia oficjalnych zajęć.
Mercedes pragnie za wszelką cenę przerwać rozczarowujące pasmo słabych wyników i włączyć się do walki pomiędzy trzema czołowymi zespołami: Red Bull Racing, Ferrari i McLarenem. Podobnie jak większość bolidów konkurencji, W03 posiada charakterystyczny i bardzo rzucający się w oczy stopniowany nos. Projektując przednie zawieszenie inżynierowie Mercedesa zdecydowali się na zastosowanie koncepcji push-rod, a pałąk bezpieczeństwa został uformowany w stylu tego, znanego z mistrzowskiego bolidu BrawnGP z 2009 roku. Uwagę zwracają także mocno podcięte sekcje boczne, osobny wlot powietrza, wzorowany na rozwiązaniu z ubiegłorocznego McLarena MP4-26, służący do chłodzenia skrzyni biegów oraz bardzo wyszczuplona tylna partia samochodu.

(...)„Nie powiedziałbym, że W03 stanowi nowy początek. Ten samochód jest owocem tego, czego nauczyliśmy się w ciągu ostatnich dwóch lat. W naszym pierwszym roku startów wywalczyliśmy trzy miejsca na podium, ale w ubiegłym nie poszliśmy w dobrym kierunku. Mieliśmy wzloty, jak na przykład podczas Grand Prix Chin, gdy nasza forma była nieco lepsza, ale cały sezon nie był wystarczająco dobry. Regularna rywalizacja z Red Bullem, Ferrari i McLarenem to nie lada wyzwanie. Musimy się uczyć, rozwijać nasz zespół w tym kierunku i jestem pewien, że możemy tego dokonać” – powiedział tuż przed rozpoczęciem testów w Barcelonie szef działu sportów motorowych Mercedesa, Norbert Haug.&quot;

www.f1wm.pl
 
obserwator-m 9,1K

obserwator-m

Forum VIP
HRT pokazało ilustrację F112


&quot;HRT dziś opublikowało w internecie komputerową grafikę swojego tegorocznego bolidu – F112.
Nowy samochód hiszpańskiej ekipy ma zadebiutować na torze w przyszły czwartek, podczas ostatniej sesji testowej przed inaugurującym sezon Grand Prix Australii. F112 jest drugim bolidem, zaraz po McLarenie MP4-27, który nie posiada tak zwanego „nosa dziobaka”. Maszyna zaprojektowana przez Jacky&#39;iego Eeckelaerta, ma wkrótce po raz drugi przystąpić do testów zderzeniowych, które za pierwszym razem zakończyła niepomyślnie.&quot;

http://www.f1wm.pl

Oni mają swój własny świat, więc po co im nos dziobaka:razz:
 
Otrzymane punkty reputacji: +8
dawid1892 2,1K

dawid1892

Użytkownik
Przecież z tym HRT to są niezłe jaja. Wszyscy prezentują swoje bolidy, testują je, a HRT prezentuję... grafikę bolidu. ???? Jeszcze brakuję w stawce Stefana GP i będą mieli się z kim ścigać o miejsca 20-22. ????
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Oni mają swój własny świat, więc po co im nos dziobaka:razz:
hmm trochę dziwne

Rzeczywiście, tylko McLaren z dotychczas zaprezentowanych 9 nie ma &quot;garbatego&quot; nosa. Zapowiada się, że tak pozostanie, ponieważ, jak wyjawił Pedro de la Rosa, który dziś w Jerez jeździ starym typem bolidu, HRT również będzie miało schodek na nosie
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Zakończył się pierwszy dzień przedsezonowych testów w Barcelonie. Sebastian Vettel utrzymał prowadzenie z porannej sesji. Drugie miejsce zajął Nico Hulkenberg, a trzeci był Lewis Hamilton.
Kibice nadal pamiętają o Robercie Kubicy, który ciągle przechodzi rehabilitację. Na jednej z trybun pojawiła się polska flaga z napisem &quot;Sześciu mistrzów… To prawda, jednak nadal czekamy na ciebie Robert&quot;.
http://beta.sportowefakty.pl/moto/269298/testy-barcelona-1-dzien-vettel-najszybszy-kibice-pamietaja-o-kubicy
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Kierowca Sahara Force India nie poprawił swojego czasu, ale i tak zajął pierwsze miejsce podczas drugiego dnia testów przedsezonowych w Barcelonie. Drugi był Sergio Perez, a trzeci Sebastian Vettel.

Poranny czas, który wykręcił Nico Hulkenberg wystarczył do utrzymania pierwszego miejsca. Większość kierowców uplasowała się na tym samym miejscu co rano, ponieważ zespoły zdecydowały się na wykonywanie długich przejazdów. Pozycjami zamienili się jedynie Daniel Ricciardo z Fernando Alonso. Swój poranny czas poprawili: Alonso, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas i Charles Pic.

Źródło: SportoweFakty.pl

 
obserwator-m 9,1K

obserwator-m

Forum VIP
Maldonado najszybszy trzeciego dnia testów
&quot;Pastor Maldonado nie dał strącić się z pierwszego miejsca tabeli wyników, na które wskoczył w porannej sesji. Za Wenezulczykiem uplasowali się Schumacher i Kobayashi. Mark Webber i Felipe Massa wykręcili identyczny czas, który wystarczył na 6. i 7. miejsce, ale jak zwykle w przypadku przedsezonowych testów, wątpliwe jest, żeby te osiągnięcia odzwierciedlały prawdziwy układ sił tegorocznej stawki.
Najbardziej pracowitym kierowcą czwartku był Schumacher, który udanie nadrobił czas stracony we wtorek i środę na skutek problemów z hydrauliką oraz skrzynią biegów Mercedesa W02.
Czwartkowe zajęcia przerywano czterokrotnie. Po raz pierwszy za sprawą Paula di Resty, który zgubił kawałek pokrywy silnika. Druga przerwa była znacznie krótsza i znacznie bardziej tajemnicza, bowiem nie spowodował jej bezpośrednio żaden z kierowców. Trzecia czerwona flaga została wywieszona w efekcie realizacji podjętej przez Saubera strategii wypalania paliwa w aucie Kamuiego Kobayashiego. Czwarty raz jazdy przerwano w ostatnich minutach sesji, kiedy na końcu alei serwisowej zatrzymał się Felipe Massa.&quot;
www.motorsport24.pl

Zespół F1 zrezygnował z testów! Lotus po wtorkowej awarii podwozia postanowił całkowicie zrezygnować z testów na torze Catalunya w Barcelonie. Pierwotnie zakładano, że bolid wróci na tor w środę. Awaria okazała się jednak zbyt poważna
Lotus chce zorganizować trzydniowe prywatne testy
Lotus F1 Team zamierza zwrócić się do pozostałych ekip Formuły 1 z prośbą o możliwość przeprowadzenia trzydniowych prywatnych testów.
Zespół z Enstone zrezygnował z udziału w odbywającej się pod Barceloną drugiej sesji testowej po tym, jak odkryto pewien problem z nadwoziem we wtorkowy ranek.
Ograniczenie w tym roku przedsezonowych testów do trzech rund oznacza, że zaplanowana na przyszły tydzień druga sesja w Barcelonie będzie ostatnią przed udaniem się na Grand Prix Australii. Oskari Saari, komentujący wyścigi dla fińskiej stacji MTV3, dowiedział się od Lotusa, że w zamian za wcześniejsze opuszczenie Barcelony, zamierzają poprosić o możliwość odbycia trzydniowych prywatnych testów. „Ponieważ ich baza zlokalizowana jest w Wielkiej Brytanii, można spodziewać się wyjazdu na Silverstone” – stwierdził Saari.
Niedawno w Jerez, ekipa Mercedes AMG nie uczestniczyła w ostatnim dniu jazd na andaluzyjskim torze i minionej niedzieli nadrobiła to dniem prywatnych testów w Barcelonie. Istnieje możliwość, że pozostałe zespoły nie będą przychylne planom Lotusa, mając na uwadze tempo modelu E20 podczas zajęć w Jerez. „Niemniej jest całkiem prawdopodobne, że wniosek przejdzie, albowiem co jakiś czas każdy team potrzebuje pomocnej dłoni ze strony swoich rywali”.

www.f1wm.pl
 
wojcirej 2K

wojcirej

Użytkownik
Czwarty dzień testów w Barcelonie zakończony!
Tabela czasowa:
1. Kamui Kobayashi (Sauber) 1.22,312 145 okr.
2. Pastor Maldonado (Williams) 1.22,561 134 okr.
4. Paul di Resta (Force India) 1.23,119 101 okr.
3. Jenson Button (McLaren) 1.23,200 115 okr.
5. Felipe Massa (Ferrari) 1.23,563 103 okr.
6. Mark Webber (Red Bull) 1.23,774 85 okr.
7. Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) 1.23,792 92 okr.
8. Nico Rosberg (Mercedes) 1.23,843 139 okr.
9. Heikki Kovalainen (Caterham) 1.26,968 70 okr.
10. Charles Pic (Marussia)* brak czasu 0 okr.
Więcej o testach na blogu Mikołaja Sokoła
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Bolid HRT przeszedł testy zderzeniowe

Najsłabsza ekipa z całej stawki Formuły - Hispania Racing Team zaliczyła testy zderzeniowe FIA. Nadal jednak nie wiadomo, czy zespół pojawi się w Barcelonie na ostatnich badaniach przed sezonem.

W piątek nowy bolid HRT przeszedł pozytywnie ostatnie testy FIA i został dopuszczony do sezonu 2012 oraz do testów przedsezonowych w Barcelonie. Jednak obecność zespołu na torze Cataunya stoi pod znakiem zapytanie, ponieważ ekipa walczy z czasem, aby odpowiednio przygotować samochód. HRT ma nadzieję, że pojawi się na torze przez dwa dni.

http://beta.sportowefakty.pl/moto/270058/bolid-hrt-przeszedl-testy-zderzeniowe
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Marussia również ma problemy z testami FIA

Wydawało się, że tylko Hispania Racing Team miał problemy z zaliczeniem testu zderzeniowego FIA. Okazuje się jednak, że również Marussia Virgin Racing ma z tym kłopoty. Z tego powodu ekipa opuści ostatnie testy przedsezonowe.

&quot;Wszystkie samochody muszą przejść 18 etapów w teście zderzeniowym FIA, aby uzyskać homologację. Bolid MR01 przeszedł 17 prób, lecz żadna z nich nie może zostać pominięta przed debiutem na torze. Zespół postanowił, że nie weźmie udziału w ostatnich jazdach przedsezonowych w Barcelonie. W tym czasie ekipa skupi się na zaliczeniu testu FIA przed końcem tygodnia&quot; - można było przeczytać w oświadczeniu Marussi.



FIA zmienia plany testowe Ferrari i Red Bulla

Kilka dni temu zespoły Ferrari i Red Bull poinformowały, że zmieniają swoje plany testowe podczas ostatnich jazd przedsezonowych w Barcelonie. Oba zespoły zostały jednak zmuszone do zrezygnowania z zaplanowanych zmian, ponieważ zgody nie wyraziło FIA.

&quot;&quot;Na podstawie Artykułu 22.4 Regulaminu Sportowego, testowanie w poniedziałek 5 marca nie jest możliwe&quot; - takie oświadczenie opublikował zespół z Maranello.

 
obserwator-m 9,1K

obserwator-m

Forum VIP
FIA chce zmniejszyć prędkość w pit-lane podczas wyścigu do 60 km/h

Strategie wyścigowe w nadchodzącym sezonie prawdopodobnie będą odgrywały jeszcze ważniejszą rolę, albowiem FIA zamierza znacząco zredukować maksymalną prędkość poruszania się bolidów po pasie serwisowym.
W najnowszym wydaniu włoskiego magazynu Autosprint możemy przeczytać, że limit ten ma zostać zmniejszony z obecnych 100 km/h do – obowiązujących podczas treningów – 60 km/h.
Dotychczas przepisy stanowiły, że maksymalna prędkość bolidów na pit-lane wynosi wspomniane 100 km/h, ale wytyczne „mogą zostać zmienione przez sędziów na wniosek delegata FIA ds. bezpieczeństwa”. Stewardzi już raz skorzystali z takiej możliwości przed dwoma laty, kiedy to na czas kwalifikacji i wyścigu o Grand Prix Australii zmniejszono limit do 60 km/h, ponieważ żywiono pewne obawy odnośnie wzmożonego ruchu na pasie serwisowym przy zwiększonej o cztery bolidy stawce.
Podobno prezydent FIA – Jean Todt miał podjąć taką decyzję po tym, jak przeanalizował maksymalne prędkości na pasach serwisowych innych serii, jak Le Mans, GT1 i Nascar. Zmiana ta, skutkująca wydłużonym czasem spędzonym na wizycie w boksie, może mieć znaczący wpływ na stosowane w tym roku strategie wyścigowe.
www.f1wm.pl
No to wyścigi będą jeszcze ciekawsze pod względem strategii...
Taka zmiana niewątpliwie będzie promować &quot;oszczędnych&quot; kierowców / bolidy, o ile oczywiście stanie się faktem...
 
obserwator-m 9,1K

obserwator-m

Forum VIP
Grosjean najszybszy pierwszego dnia drugiej tury testów
Barcelona, nieoficjalne wyniki końcowe pierwszego dnia testów:


1. Romain Grosjean (Lotus) 1.23,252 73 okr.
2. Jenson Button (McLaren) 1.23,510 64 okr.
3. Sergio Perez (Sauber) 1.23,820 118 okr.
4. Mark Webber (Red Bull) 1.23,830 102 okr.
5. Nico Rosberg (Mercedes) 1.23,992 128 okr.
6. Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) 1.24,216 113 okr.
7. Paul di Resta (Force India) 1.24,305 98 okr.
8. Felipe Massa (Ferrari) 1.24,318 105 okr.
9. Witalij Pietrow (Caterham) 1.24,876 123 okr.
10. Pastor Maldonado (Williams) 1.25,587 58 okr.

Opis 1.dnia testów w Barcelonie
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom