13 lutego na warszawskiej Pepsi Arenie odbędzie się debata na temat finansowania polskiego sportu, strat wynikających z obecnych zapisów ustawy o grach hazardowych oraz rozwiązań, które mogą poprawić kondycję sportu w Polsce.
Debata stadionie położonym przy ulicy Łazienkowskiej 3, rozpocznie się w czwartek o godzinie 12:30. Spotkanie poprowadzi redaktor naczelny Przeglądu Sportowego Michał Pol. Poruszone zostaną kwestie dotyczące sponsorowania klubów sportowych w Polsce przez firmy, które zyski czerpią z zakładów bukmacherskich.
Tematy:
- Analiza rynku sponsoringu sportowego w Polsce przed wprowadzeniem ustawy o grach hazardowych w 2010 r.
- Debata nad zapisami ustawy o grach hazardowych dotyczącymi zakładów wzajemnych
- Ukazanie strat, które polski sport ponosi w wyniku pustych zapisów prawnych ustawy hazardowej oraz braku egzekwowania obowiązującego w Polsce prawa (
finanse klubów, organizacji sportowych, imprez sportowych, mediów, państwa, a także finansowanie
sportu dzieci i młodzieży)
- Zaprezentowanie case study największych klubów piłkarskich na świecie, takich jak Real Madryt czy AC Milan, które współpracują lub są sponsorowane przez firmy
bukmacherskie. Przedstawienie zjawiska, które występuje w
sporcie na najwyższym poziomie, jako stanu normalnego, przynoszącego duże korzyści każdej ze stron.
- Przedstawienie aktualnej sytuacji na rynku firm bukmacherskich w Polsce - bezprawne funkcjonowanie tzw. operatorów offshore, gorsza pozycja firm działających legalnie - onshore.
- Zwiększenie świadomości wśród kibiców łamania prawa przez użytkowników korzystających z usług operatorów offshore w Polsce.
- Debata nad proponowanymi zmianami, które przyczynią się do zwiększenia nakładów na polski sport ze strony firm bukmacherskich ( case study Włoch, Danii, Francji).
- Wspólny głos środowisk biznesowych, sportowych, politycznych, mediowych w celu zwrócenia uwagi na problemy finansowe polskiego sportu, a co za tym idzie brak sukcesów.
Jeśli zajmujesz się branżą bukmacherską, sportową lub marketingową i nurtują Cię poniższe pytania, to zapraszamy na debatę, na której spróbujemy znaleźć właściwe odpowiedzi.
Dlaczego firmy bukmacherskie nie mogą reklamować się w Polsce?
- rozmowa na temat zapisów ustawy oraz ich wyjaśnienie ( kto i co może?)
Firmy
bukmacherskie legalnie działające w Polsce mogą informować o sponsoringu, nie mogą natomiast zamieszczać swoich reklam w mediach, dlaczego?
sytuacja faktyczna (operatorzy onshore i offshore - prawo a rzeczywistość) - nielegalne transmisje sportowe, reklamy podczas zagranicznych imprez w mediach .
Dlaczego nielegalni bukmacherzy reklamują się w mediach, a polski rząd nic z tym nie robi?
- Reklama/zaangażowanie firm bukmacherskich w zagranicznych klubach i ligach piłkarskich (
Francja,
Anglia,
Włochy)
Ile traci polski sport? Rynek sponsoringu sportowego po wprowadzeniu ustawy hazardowej.
- case study Vive Targów Kielce (
bet-at-home), Lecha Poznań (
Betclic), zawodów
Pucharu Świata w skokach narciarskich w Zakopanem (
bet-at-home), 1 ligi piłkarskiej
Unibet)
- porównanie zaangażowania firm bukmacherskich w polski sport przed i po 2010 r.
- operatorzy onshore i offshore - ile pieniędzy trafia a ile mogłoby trafiać do polskich klubów i dlaczego jest tak a nie inaczej?
- kto jeszcze na tym traci? Media, państwo, pozyskiwanie największych imprez sportowych, kibice
Co można zrobić, aby „wrócić do gry na najwyższym poziomie”?
- dyskusja na temat możliwych rozwiązań - dobre i złe strony - blokowanie stron internetowych oraz płatności (case study Danii i Włoch)
- Zmiany w ustawie: liberalizacja kwestii podatkowych
- Uświadomienie społeczeństwa/graczy: grając u offshore wspierasz finansowo zagraniczne kluby, a nie polskie.
- konkurencja pomiędzy operatorami onshore i offshore - czy i o ile zwiększą nakłady na sponsoring? Rywalizacja o polskiego klienta