Przygotowanie do egzaminu:
a) nauczyciel języka polskiego przedstawia uczniowi na początku nauki w klasie
maturalnej szkolną listę tematów,
b) z listy zaproponowanych tematów uczeń wybiera jeden i określa sposób jego
realizacji oraz zakres materiału służącego do opracowania tematu,
c) liczba tematów przygotowanych w szkole przez nauczycieli języka polskiego
powinna być taka, by zapewniała uczniom możliwość wyboru – jeden temat może
być wybrany przez kilku uczniów,
d) uczeń klasy przedmaturalnej, w terminie ustalonym przez szkołę, może zgłosić
temat własny, wynikający z pozaszkolnych zainteresowań. Temat może być
umieszczony na liście, jeśli uzyska akceptację zespołu nauczycieli polonistów
redagujących szkolną listę tematów.
e) materiały pomocnicze, które uczeń może (o ile temat na to pozwala) wykorzystać
podczas egzaminu, to np.: wykonany przez siebie
film, nagranie wywiadu
lub wypowiedzi (np. gwarowej), fragmenty z literatury pełniące rolę cytatu,
reprodukcje dzieł sztuki, kadry z filmu, fotografie (np. zabytków architektury),
nagrania muzyczne; zdający może także korzystać z planu prezentacji, zgodnego
z wzorem zamieszczonym na następnej stronie Informatora,
f) Zgodnie z § 73. ust.5. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30
kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania
i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów
i egzaminów w szkołach publicznych
„zdający dostarcza przewodniczącemu
zespołu egzaminacyjnego wykaz bibliografii wykorzystanej do opracowania tematu
nie później niż 4 tygodnie przed terminem części ustnej egzaminu maturalnego
z danego języka” a tydzień przed egzaminem – ramowy plan prezentacji i wykaz
materiałów pomocniczych (o ile takie przygotował). Niedostarczenie bibliografii
w wyznaczonym terminie jest równoznaczne z rezygnacją z przystąpienia
do części ustnej egzaminu.
Bibliografia jest to spis książek z jakich będziesz korzystał w tworzeniu swojej prezentacji.
W razie pytań pisz.