bez przesady, filtr powietrza i świece zapłonowe to nie jest wielki wydatek, przynajmniej nie na tyle duży żeby rezygnowac z gazu, bo koszta eksploatacyjne beda wyższe. może i beda troche, ale nawet jak 2 razy częściej bedziemy musieli wymienic filtr i świece to koszta wymiany zwracaja nam się szybciutko.
z butla na stacji nie zrozumiałem o co Ci chodzi
Masz wbite, że butla ma 20 litrów, a nagle nabijasz ją 23 litrami gazu.
No ale zboczyliśmy z tematu
Jak masz 8 kawałków to kup sobie Hondę, ja mam Hondę Civic V gen '94 (jajko) hatchback auto cudeńko ale niestety jedna wada - rdza.
Nie wiem jak to jest czy w wersji VI Hond są już blachy w ocynku czy też nie (szczerze nie interesuje mnie to)
Co do wrażeń estetycznych - to autko ślicznie się prezentuje, mało pali (jeżeli nie jeździsz jak wariat do odcięcia zapłonu, albo non stop na bardzo wysokich obrotach trzymasz silnik w gotowości), a super się wkręca na obroty - niesamowite wrażenia z jazdy gdy masz 3 tys obrotów i wciskasz pedał gazu i czujesz odpowiedź silnika - banan na twarzy
gwarantowany
Z pojemności 1.5 masz 90 KM, niemiecka technika potrzebowała pojemności 1,8 w Wieśkach by osiągnąć tą moc ????
Jeżeli możesz to sobie poszukaj z silnikiem V-TEC lub V-TEC E (podwójny wałek rozrządy, zmienne fazy rozrządu z pojemności np 1,6 masz 160 KM bez turbodoładowania :!: - np CRX-y tak mają)
Co do części to nie wierz w propagandę Auto Świata i innych "niemieckich" czasopism motoryzacyjnych wychwalających nudne VW.
Części do japończyków (tych cywilnych nie mowa o Subaru Impreza, czy Lancerze) są nawet tańsze od części do aut z Hanslandu.
Jedynie Mazda ma drogie części (zawieszenie, światła) bo mało firm produkuje zamienniki.
Co do gazu, można zamontować w japończykach gaz ale to musi być sekwencja spadek mocy jest ok 5-10% na sekwencji (sprawdzane na hamowni Honda Civic V gen 1.5 94 rocznik), ale nie wiem czy warto gazować takie auta. Raz że to jakby profanacja, a po drugie koszty są wysokie (częściej olej wymieniasz, połyka Ci silnik olej, filtry, przegląd, regulacja zaworów częściej - no ale decyzja należy do Ciebie)
Z innych marek warto zastanowić się nad Toyotą Starlet - auto małe, ale zwinne i nie do zajechania silniki (jak każdego japońca
)
Mitshubishi Colt - j/w.
Z innych marek to całkiem pochlebne recenzje zbiera Fiat Bravo lub Brava ale roczniki >97 , kolega ma z silnikiem 1,8 i na razie zrobił nim ok 25-30 tys km w ciągu 1 roku i mówi, że jest ok jedyne co to wiadomo (oleje, filtry, pasek rozrządu etc) oraz raz mu coś się stało z bezpiecznikami (zwarcie, że mu paliło bezpiecznik) koszt naprawy 20zł ????
Części do Fiatów chyba wiesz jakie są
że nie wywołuje bólu głowy.
Tyle ode mnie