>>>BETFAN - BONUS 200% do 400 ZŁ <<<<
>>> BETCLIC - ZAKŁAD BEZ RYZYKA DO 50 ZŁ + GRA BEZ PODATKU!<<<
>>> FUKSIARZ - 3 PROMOCJE NA START! ODBIERZ 1060 ZŁ<<<

Ustawa hazardowa/ prawo hazardowe cz. 2

Status
Zamknięty.
K 102

kristo45

Użytkownik
To nie jest temat o sprawach sądowych tylko o ustawie hazardowej. Bicie piany to było swego czasu gdy było o takich sprawach mowa i się sypnęło masę postów jak wpłacać jak wypłacać, a co mi mogą zrobić itp bzdury. Kupa postów, linków nie na temat. Kilka jak nie kilkanaście stron. Aż dziw, że tego admin nie pousuwał. A w kwestii ustawy, nikt nic nie pisze, bo ma pewnie co innego obecnie do roboty niż siedzieć przed kompem to raz a dwa nic nowego się nie pojawiło w tym temacie. Są uwagi do ustawy od KE i od Malty i pewnie się historia sprzed 2 lat powtórzy. Trzeba czekać.
 
enrico 1,4K

enrico

Użytkownik
http://wiadomosci.radiozet.pl/Wiadomosci/Kraj/Zmiana-w-ustawie-hazardowej.-Rzad-liberalizuje-przepisy-dla-firm-bukmacherskich-00031052

ciekawy zapis ale jak to się ma do zakazu gry, reklamować się będą mogli ale grać u nich tylko na zasadach jak naziemniaki?
Tak, jeśli bukmacher się nie zarejestruje w Polsce to będzie mógł reklamować swoje usługi, ale zgodnie z prawem Polacy nie będą mogli u nich zagrać (ale w szarej strefie już jak najbardziej). Tacy właśnie inteligenci tworzą tą ustawę...

Ale na pewno to naprawią w zapisach. Inna sprawa, że to już kolejny taki kruczek prawny w projekcie ustawy i pewnie niejeden jeszcze wypłynie. Ja nie wiem jak to możliwe, ale dla mnie ludzie, którzy byli odpowiedzialni za zostawienie takich absurdów w ustawie powinni dostać wilczy bilet w branży finansowej, ministerialnej, prawniczej... (całkowicie abstrahując już od tego jakie kto ma poglądy na to jak ustawa powinna wyglądać)
 
A 294

art300

Użytkownik
@ doradcapr
Gratulacje. Właśnie tak powinna wyglądać obrona.
Na marginesie... to, że jest &quot;2:1&quot; - to dowód, że żyjemy w &quot;państwie prawa&quot; jedynie teoretycznie. Sędzia wydający wyrok nakazowy jest zobowiązany do TEJ SAMEJ staranności i rzetelności w ocenie dowodów. Nie zrobił tego. Prawdopodobnie cała sprawa trwała kilka minut. Widział, że z jednej strony jest &quot;Kowalski&quot;, a z drugiej szacowny UC RP, firmowany czapką generalską Kapicy. Wobec tego klepnął wyrok &quot;po myśli urzędu&quot;, bo &quot;Kowalski&quot;, jak ma jakieś &quot;wąty&quot;, może przecież złożyć sprzeciw.
&quot;Kowalski&quot; na szczęście złożył sprzeciw, ale co to ma wspólnego z &quot;państwem prawa&quot;..?
Jeszcze raz - gratulacje!
 
C 445

cristovao

Użytkownik
@enrico
tylko tę poprawkę dano na posiedzeniu Rządu więc zrobił to Gowin, Rząd to przyjął (na posiedzeniu chyba ktoś od MF jest i czuwa na tym bo jeżeli nie to bardzo słabo, że Rząd przyjął poprawkę która stoi w sprzeczności z innym zapisem - wymogiem PL licencji aby tutaj działać), Gowin chyba nie próżnuje i może jeszcze przeforsować swój projekt, kto wie...
 
aka-shakal 16,7K

aka-shakal

Użytkownik
Najbardziej zaskakująca w świetle intuicyjnego rozumienia gry hazardowej jest definicja gry na automatach. Według obecnie obowiązującego prawa są to gry na urządzeniach mechanicznych, elektromechanicznych lub elektronicznych, w tym komputerowych, o wygrane pieniężne lub rzeczowe, z elementem losowym. Co istotne, nie musi on przeważać – wystarczy jakikolwiek, nawet najdrobniejszy. Ustawa przewiduje, że za wygraną rzeczową uważa się również możliwość przedłużania gry bez konieczności wpłaty stawki za udział lub rozpoczęcia nowej gry przez wykorzystanie wygranej rzeczowej uzyskanej w poprzedniej grze. Jeśli gra ma charakter losowy i jest organizowana „w celach komercyjnych”, to ustawa uznaje ją za grę na automatach, nawet gdy grający nie ma możliwości uzyskania wygranej pieniężnej lub rzeczowej.
To co będzie blokada fejsbóczka bo tam są też gry typu jednoręki bandyta? ????
Przypatrzmy się np. rozgrywanej na komputerze lub smartfonie grze w warcaby lub szachy, w której nagrodą jest możliwość rozegrania kolejnej partii. Jest urządzenie elektroniczne, jest element losowości w postaci pierwszego ruchu zaproponowanego przez program, a także nagroda – możliwość kontynuowania gry. Uznanie z tego względu szachów lub warcabów za grę hazardową, a w konsekwencji komputera lub smartfon za automat do gier – którego nie można posiadać bez uzyskania licencji i spełnienia obowiązków rejestracyjnych – wydaje się jednak absurdem.
Idąc dalej, jeśli gra komputerowa czy smartfonowa jest organizowana w celach komercyjnych (brak definicji takich celów) i ma charakter losowy, to jest hazardową grą na automatach nawet wtedy, kiedy nic w niej wygrać nie można, nawet udziału w następnej rozgrywce lub przedłużenia samej gry. Jeśli więc ktoś zorganizuje na swojej stronie internetowej grę o charakterze losowym, np. pasjans, w celu np. zatrzymania użytkownika na tej stronie w trakcie emisji na niej reklam (cel komercyjny), to dostarczenie takiej bezpłatnej dla użytkownika rozrywki, w której nic nie można wygrać, będzie stanowić hazardową grę na automacie, a jej urządzenie – a nawet udział w niej – może się zakończyć sankcjami karnymi.
Poker:
Co więcej, turnieje będzie można również organizować poza kasynami bez posiadania odpowiedniej koncesji, pod warunkiem zatwierdzenia regulaminu, rozgrywania turnieju w wydzielonym miejscu, zgłoszenia do właściwego dyrektora izby celnej oraz pod dodatkowym warunkiem, że wygraną będą wyłącznie nagrody rzeczowe o wartości nieprzekraczającej 50 proc. kwoty bazowej, która obecnie wynosi 4063,75 zł.
...
W planowanej nowelizacji brakuje umożliwienia polskim graczom udziału w międzynarodowych turniejach pokerowych rozgrywanych online, w których spotyka się światowa czołówka i w których Polacy regularnie odnoszą sukcesy. Niestety, nowelizacja zastrzega cały sektor gier hazardowych online z wyjątkiem zakładów wzajemnych oraz loterii promocyjnych do zakresu monopolu Skarbu Państwa, zakazując jednocześnie osobom przebywającym na terenie Polski uczestnictwa w jakichkolwiek grach organizowanych przez operatora niewykonującego monopolu
Najciekawsze fragmenty moim zdaniem.
 
enrico 1,4K

enrico

Użytkownik
@enrico

tylko tę poprawkę dano na posiedzeniu Rządu więc zrobił to Gowin, Rząd to przyjął (na posiedzeniu chyba ktoś od MF jest i czuwa na tym bo jeżeli nie to bardzo słabo, że Rząd przyjął poprawkę która stoi w sprzeczności z innym zapisem - wymogiem PL licencji aby tutaj działać), Gowin chyba nie próżnuje i może jeszcze przeforsować swój projekt, kto wie...
Owszem, Gowin proponował to rozwiązanie, ale w gestii MF jest jego sensowne wprowadzenie do treści ustawy.

Poza tym nie rób sobie nadziei na projekt Gowina, raczej już wszystko przyklepane.
 
C 445

cristovao

Użytkownik
Najlepszy fragment moim zdanie, Pedoloszek zmasakrowany brutalnie KO normalnie w wykonaniu tej dziennikarki
Właśnie ten skomplikowany system, z bardzo wysokim obciążeniem podatkowym, powoduje, iż polski rynek licencjonowanych operatorów hazardu online nie jest atrakcyjny dla operatorów działających poza Polską. Polscy operatorzy radzą sobie z zapłatą takiego podatku obrotowego poprzez przerzucenie jego ciężaru na graczy – np. w przypadku zakładów wzajemnych pomniejszają automatycznie stawianą przez uczestnika kwotę o kwotę podatku od gier
 
L 124

lemko

Użytkownik
Jeżeli rząd nie dostosuje się do szczegółowej opinii wydanej przez Maltę, to bardzo prawdopodobne, że ustawa nie będzie przyklepana przez Komisję Europejską.
Dobrze by było, gdyby @art300 się wypowiedział, bo się zna.
Rząd będzie mógł ją wprowadzić, a firmy będą działać tak jak działały ze względu na to, że Polska znowu nie dopełniła procedur.
 
K 102

kristo45

Użytkownik
Na waszym miejscu nie robił bym sobie większych nadziei na zmiany po uwagach Malty. To żadna niespodzianka, że zgłosiła uwagi. Malta nie patrzy na sprawę obiektywnie. Ten kraj ma ogromny interes w tym żeby nie weszły takie przepisy, bo najprawdopodobniej spowodują mniejsze wpływy do ich budżetu.
Jak wiadomo ta ustawa w tej formie to jeden wielki bubel pod kątem prawnym o czym zresztą pisali też prawnicy więc Malta ma podstawy do tego by nadal zgłaszać uwagi. A, że ma w tym interes to każdy wie. KE będzie patrzeć co jest zgodne z prawem a nie na interes Malty.
Jeden z ciekawszych fragmentów analiz prawników:
Prezes Matuszewski wskazał, że €&quot;brak notyfikacji nie został uzasadniony postępowaniem w trybie pilnym. Zarówno otoczenie prawne jak i sytuacja rynkowa nie uzasadniają takiego trybu procedowania&quot;. Dodatkowo w analizie prawnej wykazano, że w rządowym projekcie ustawy o grach hazardowych występuje naruszenie zasady konieczności do osiągnięcia deklarowanego celu &quot; &quot;€žszczególne wątpliwości budzi fakt, że projektodawca, powołując się na konieczność ochrony społeczeństwa przed negatywnymi skutkami hazardu, jednocześnie chce wprowadzić państwowy monopol na określone sektory rynku hazardowego i zarazem dąży do znaczącego zwiększenia dostępności automatów do gier&quot;.
Źródło: http://www.rp.pl/Ekonomia/311029933-Branza-hazardowa-liczy-na-zablokowanie-ustawy.html#ap-1
 
A 294

art300

Użytkownik
@ Lemko

Ja nie wiem, czy dziś już wiadomo, że KE nie wniosła uwag szczegółowych, czy też jeszcze może wnieść na dniach.

Załóżmy jednak, że ich nie będzie. Możliwe, że to co ewentualnie miałaby KE do powiedzenia, powiedziała już Malta i nie chcieli się powtarzać.
W każdym razie były przypadki, gdzie bukmacherzy olewali krajowe przepisy również wtedy, gdy były uwagi szczegółowe zgłoszone tylko przez państwa, a nie przez KE.

KE nie ma też nic do &quot;klepnięcia&quot;.
Notyfikacja jest procedurą wymiany informacji. Może się skończyć pełnym konsensusem, ale nie musi. Może się skończyć &quot;protokołem rozbieżności&quot;.
Od wyroków z mocą sprawczą - są sądy.

Moim zdaniem sporo informacji wnosi porównanie zachowania się bukmacherów w stosunku do innych państw. Na przykład BAH, jako spółka giełdowa, publikuje okresowe raporty i w ostatnim raporcie o Polsce napisali tak:

In June 2015, the Polish parliament passed a legal amendment which aims to further simplify the requirements placed on foreign providers for establishing branches in the country. The Polish government has now proposed a new amendment which is expected to be passed in the third quarter of 2016 and take effect in the first quarter of 2017. The Group will thoroughly assess the amended regulations and apply for national licenses if the basic conditions are economically attractive and compliant with EU law

Czyli, póki co, pełna kurtuazja. Wystąpimy o licencję, jeżeli ustawa umożliwi biznes do zrobienia i będzie w zgodzie z unijnym prawem.
A trudno o dobry biznes bez kasyna, objętego monopolem państwa i podatkiem obrotowym w bukmacherce.


Dlatego lepiej popatrzeć na inne państwa, na przykład na Niemcy. Tam jest sytuacja niepewna od 2012 roku. Raport BAH stwierdza:

The Group currently does not see any limitations to the provision and advertising of sports bets, especially as the European Court of Justice ruled in March 2016 that providers cannot be held responsible for a lack of national licensing as long as the legal situation contravenes EU law

I to jest, moim zdaniem, sedno.
Jeżeli prawnicy ocenią, że ustawa narusza prawo unijne, to oczywiście do Polski nie wejdą i będą świadczyć usługi Polakom dalej pomimo blokad, które dziecko obejdzie.

Czy polska ustawa narusza przepisy unijne? Na pewno dowiemy się dopiero po decyzjach bukmacherów. Oby naruszała, bo na korzystne zmiany w ustawie nie ma co liczyć.
 
Otrzymane punkty reputacji: +13
W 0

wwa

Użytkownik
Czy ludzie dostają jeszcze te wezwania od UC czy to tylko był taki wybuch w 2014 i 2015?
( Thomas nie chodzi mi ile chodza po sadach bo wiadomo, ze po sadach to mozna i 10 lat chodzic. Chodzi o nowe wezwania, czy juz odpuscili temat ) ?
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom