I taki Filipińczyk z wyspy Biedakowskiej będzie się nazywał jak ja i rozpowie wszystkim we wsi, że typuje
tenis i piłkę nożną i to będzie cenniejsze od złota
zabawny jestes... np. wczoraj weryfikowalem sobie portfel internetowy na zdjecie dowodu i wydrukowana kartke papieru z wyciagu bankowego, w ktorej dane sie zgadzaly z tym z dowodu a to tylko kartka papieru, ktora kazdy moze wydrukowac...
wiekszosc ludzi pewnie nawet nie wie kto ma wglad do tego czy dowod jest zastrzezony czy nie... a sa to informacje ogolnodostepne. Skoro zwykly sitarski ma do tego dostep to ktos kto korzysta z takich papierow tez. I mozna wziac kredyt w parabanku na niewazny dowod i mozna to robic w tym roku... na niewazny, nie wiem czy na zastrzezony tez, ale parabanki nie sa instytucjami, ktore maja wglad do tych informacji. Szukasz sobie takiego co nie weryfikuje bik/big... ale prob wyludzen jest na prawde malo na czyjes dane patrzac na to ile kradziezy danych jest... to nie jest glownym celem takich atakow.
W przypadku naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych, osoba, której dane dotyczą, może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Po przeprowadzeniu postępowania w sprawie, Prezes Urzędu – jeżeli doszło do naruszenia – w drodze decyzji administracyjnej nakazuje przywrócenie stanu zgodnego z prawem.
Kto może złożyć skargę?
Skargę do Prezesa Urzędu może złożyć osoba fizyczna, jeżeli nieprawidłowe przetwarzanie dotyczy jej danych osobowych. W przypadku, gdy skarga dotyczy przetwarzania danych osobowych innej osoby, konieczne jest pełnomocnictwo udzielone przez tę osobę do jej reprezentowania w postępowaniu przed Prezesem Urzędu.
Kto może być pełnomocnikiem?
- osoba fizyczna[1];
- podmiot, organizacja lub zrzeszenie - które nie mają charakteru zarobkowego, mają cele statutowe leżące w interesie publicznym i działają w dziedzinie ochrony praw i wolności osób, których dane dotyczą.
Zanim złożysz skargę, zgłoś swoje żądanie administratorowi.
Skorzystaj ze swoich praw, zanim złożysz skargę do Urzędu. Administrator ma obowiązek najszybciej jak to możliwe odpowiedzieć na Twoje żądanie – maksymalnie w terminie miesiąca. Jeżeli z jakiegoś powodu nie będzie to możliwe, musi Cię poinformować, dlaczego przedłuża termin odpowiedzi o nieprzekraczalne kolejne dwa miesiące. Także w ciągu miesiąca administrator powinien Cię poinformować o niespełnieniu żądania i jego przyczynach. Jeżeli administrator zignoruje na Twoje żądanie albo odpowiedź nie będzie dla Ciebie satysfakcjonująca możesz złożyć skargę do Urzędu.
Uprawnienie Prezesa UODO do nakazania spełnienia Twojego żądania wymaga, byś najpierw wystąpiła/wystąpił z żądaniem bezpośrednio do administratora (także podmiotu przetwarzającego). Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące prawa:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania danych,
- usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- przenoszenia danych,
- sprzeciwu,
- niepodlegania decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu.
https://uodo.gov.pl/pl/83/155
upewnijcie sie czy totolotek zamknal wasze konta czy je zawiesil, bo tak mnie zrobili w uja... zapytajcie sie dla pewnosci.