>>>BETFAN - BONUS 200% do 400 ZŁ <<<<
>>> BETCLIC - ZAKŁAD BEZ RYZYKA DO 50 ZŁ + GRA BEZ PODATKU!<<<
>>> FUKSIARZ - 3 PROMOCJE NA START! ODBIERZ 1060 ZŁ<<<

Moto GP 2013

Status
Zamknięty.
simons 646

simons

Forum VIP
Kalendarz na 2013:
Round 1: 31 March Qatar* Losail
Round 2: 14 April TBC TBC
Round 3: 21 April Americas Austin
Round 4: 5 May Spain (STC) Jerez
Round 5: 19 May France Le Mans
Round 6: 2 June Italy Mugello
Round 7: 16 June Catalunya Catalunya
Round 8: 29 June Netherlands** Assen
Round 9: 7 July Germany Sachsenring
Round 10: 21st July United States***Laguna Seca
Round 11: 18 August Indianapolis Indianapolis
Round 12: 25 August Czech Republic Brno
Round 13: 1 September Great Britain Silverstone
Round 14: 15 September San Marino Misano
Round 15: 29 September Aragon Aragon
Round 16: 13 October Malaysia Sepang
Round 17: 20 October Australia Phillip Island
Round 18: 27 October Japan Motegi
Round 19: 10 November Valencia Valencia
Jeszcze nie znamy toru, na którym będą się ścigać 14 kwietnia. z Kolei nowością, jest tor w Austin.
Co do zawodników to spore roszady, z najważniejszych to oczywiście - przejście Marqueza z Moto2, do MotoGP w teamie Hondy, na miejsce Stonera, który sam odszedł z Moto GP. No i powrót, po 2 latach, Rossiego z Ducati do Yamahy.
Mamy wyniki pierwszych testów. Niestety pogoda była bardzo słaba (padało) więc niewiele okrążeń, można było zrobić na suchym torze.



Pierwsza sesja całkowicie bezużyteczna, z kolei, podczas drugiej, udało się pokręcić trochę na suchym. Dani Pedrosa potwierdził swoją lepszą dyspozycje i zarejestrował najlepszy czas. Oczywiście na dane trzeba spojrzeć z dystansem, ponieważ motory są dopiero w fazie doskonalenia.
 
Otrzymane punkty reputacji: +8
simons 646

simons

Forum VIP
Wyniki testów kategorii moto GP i Superbike w Jerez
Niky Hayden – Ducati GP – 1’41”546
Eugene Laverty – Aprilia SBK – 1’41”694
Sylvain Guintoli – Aprilia SBK - 1’41”941
Michel Fabrizio – Aprilia Red Devils Roma – 1’42”765
Hiroshi Aoyama – FTR Kawasaki CRT – 1’43”500
Carlos Checa – Ducati Alstare – 1043”949
Michele Pirro – Ducati GP – 1’44”295
Max Neukirchner - Ducati - 1&#39;45&quot;300
Andrea Iannone – Ducati GP - 1’45”353
Hector Barbera – FTR Kawasaki CRT – 1’46”135
Niccolò Canepa – Barni Ducati – 1’47”148
Alex Hofmann – Aprilia SBK – 1’47”300
Eddi la Marra – Barni Ducati – 1’47”806
Ayrton Badovini – Ducati Alstare – 1’47”806
Andrea Dovizioso – Ducati GP – 1’48”516
 
simons 646

simons

Forum VIP
Nowy sezon i nowe zasady, krótko co się zmieniło:
1. Przepisy sportowe

  • Niebezpieczna jazda:

Zacznijmy od tego, że od kolejnego sezonu zawodnicy nie będą już otrzymywali za zbyt agresywną jazdę „żółtych kartek”, a karne punkty. Stało się tak w głównej mierze po tym, jak Niklas Ajo z powodu „fizycznej” dyskusji z wirażowymi został wykluczony z dwóch wyścigów, czy Marc Marquez otrzymywał kary startu z ostatniego pola za zbyt ostre poczynania na torze.
Teraz zdecydowano się na stworzenie systemu punktów karnych, które zawodnicy będą otrzymywać za nieodpowiednie zachowanie. „Oczka” te nie będą jednak odejmowane z klasyfikacji generalnej, a stworzona zostanie po prostu osobna klasyfikacja. Maksymalnie za jedno przewinienie kierowca otrzymać może dziesięć punktów, ale jednocześnie może też zostać nałożona na niego kara finansowa.
Gdy zawodnik zgromadzi cztery punkty karne, będzie musiał rozpoczynać wyścig z ostatniego pola. Kiedy uzbiera ich siedem – wystartuje z alei serwisowej. Kiedy zaś jeździec zgromadzi dziesięć „oczek” – zostanie wykluczony z kolejnej rundy Grand Prix. Przy okazji zaś, po zgromadzeniu puli dziesięciu punktów lub po zakończeniu sezonu, konto kierowcy zostanie wyzerowane. Ciekawe, jak to wszystko wyglądać będzie w praktyce?

  • Procedura startowa:

Dotychczas otwarcie alei serwisowej sygnalizowane było poprzez zapalenie zielonego światła na wyjeździe z niej. Teraz dodano do tego także i wirażowego z zieloną flagą. Tymczasem na starcie, po zakończeniu okrążenia rozgrzewkowego, nie zobaczymy już sędziego z czerwoną flagą. Koce grzewcze z opon muszą być zaś zdjęte natychmiast po pokazaniu tablicy z informacją, iż do startu pozostała tylko minuta.

  • Kwalifikacja do wyścigu:

Jak wiecie, w przyszłym sezonie zmianie ulegnie formuła kwalifikacji, o czym pisaliśmy już wcześniej. Do tej pory zawodnik, aby zakwalifikować się do wyścigu, musiał uzyskać wynik nie gorszy niż 107% czasu triumfatora danej sesji. Pod uwagę brano nie tylko treningi wolne, ale i niedzielną rozgrzewkę.
Od przyszłego sezonu jednak warm-up nie będzie się już liczył, a żeby w ogóle być dopuszczonym do sobotnich kwalifikacji, 107% trzeba będzie uzyskać w jednym z czterech treningów wolnych.
W przypadku, gdy w trakcie weekendu Grand Prix kierowca ulegnie kontuzji i zostanie zastąpiony przez innego zawodnika, ten drugi będzie mimo wszystko mógł wziąć udział w kwalifikacjach. Wówczas jednak będzie musiał uzyskać czas nie gorszy niż 107% wyniku triumfatora tejże sesji.

  • Tylne światło:

Wraz ze startem minionego sezonu wprowadzono przepis mówiący o tym, że wszystkie motocykle muszą mieć z tyłu zamontowane światło ostrzegawcze. Włączane ono było w sytuacji ograniczonej widoczności na torze. I podczas gdy dotychczas to organizator informował o konieczności jego włączenia, teraz odpowiedzialność spadnie na zespoły.

  • False-start:

Dotychczas, gdy zawodnik popełnił false-start, w ciągu czterech okrążeń poinformowany musiał zostać zespół winowajcy. Wówczas zaś team miał pięć kółek na to, aby ściągnąć swojego kierowcę na karny przejazd przez aleję serwisową. Teraz organizatorzy od razu mogą pokazać odpowiednią tablicę na prostej startowej, aby poinformować zawodnika o nałożonej na niego karze.

  • Kara pieniężna:

Zniesiono minimalną kwotę kary finansowej, jaką organizatorzy mogli nałożyć na zawodnika. Nie może być ona jednak wyższa aniżeli 50 tysięcy euro.
2. Przepisy techniczne
MotoGP:

  • od sezonu 2013

- Zakaz używania kół wykonanych z włókna węglowego. Podobny przepis obowiązuje już w Moto2 i Moto3, a jednocześnie może w łatwy sposób pomóc zespołom w zwiększeniu masy motocykla do 160kg (rok temu było to jeszcze 157kg)
- Zespoły CRT nie mogą już używać przednich tarcz hamulcowych o średnicy innej aniżeli 320mm, co było dotychczas dozwolone.
- Zdecydowano się nie udostępniać już kierowcom, podczas wybranych rund, trzeciej, bardziej miękkiej przedniej mieszanki opon.
- Zawodnicy CRT otrzymają jednak bardziej miękkie, tylne opony.

  • od sezonu 2014

- Jak wiadomo, od sezonu 2014 przysłowiowo „zamrożony” zostanie rozwój silników w MotoGP, a przepis oczywiście nie będzie dotyczyć zespołów CRT.
- Zespoły tego samego producenta będą mogły jednak korzystać z jednostek napędowych w róznej specyfikacji, co oznacza, że – przykładowo – silniki w maszynie Stefana Bradla oraz Marca Marqueza będą się mogły od siebie nieznacznie różnić.

  • od sezonu 2015

- Wprowadzona zostanie maksymalna kwota, jaką teamy będą płacić dostawcom hamulców i zawieszenia. Prawdopodobnie wprowadzona zostanie też maksymalna stawka, jaką producenci będą mogli pobierać za serwisowanie owych podzespołów.
Moto2 i Moto3:

  • od sezonu 2013

- System quick-shifter (szybkiej zmiany biegów) będzie musiał być zatwierdzony przez Dyrektora Technicznego.
- Zmieniona została alokacja ogumienia w klasie Moto2. Teraz zawodnicy otrzymają 8 przednich gum (w dwóch specyfikacjach) i 9 tylnich (także w dwóch specyfikacjach). Ogólne limity pozostaną jednak bez zmian.
- Dwucyfrowe numery z przodu motocykli w kategoriach Moto2 i Moto3, muszą być oddalone od siebie o minimum 10mm. Niedozwolone są także odblaskowe tła owych numerów.

  • od sezonu 2014

- Aby wyrównać szanse w Moto3, teraz wszystkie silniki trafiać będą w ręce organizatorów, którzy będą je losowo rozdzielać pośród kierowców. Wszystko po to, aby wyrównać szanse i umożliwić kierowcom otrzymywanie nowych części w jak najbardziej sprawiedliwy sposób.
- Kiedy silniki uzyskają odpowiedni przebieg, staną się własnością zespołu.
- Szczegółowe informacje co do maksymalnej ilości silników i nie tylko, zostaną ogłoszone przy okazji GP Kataru 2013.
- Wprowadzony zostanie także limit cenowy dla kompletnej maszyn Moto3 (jak chociażby motocykla KTMa czy Hondy) oraz podwozia i głównych komponentów w Moto3 i Moto2.
Wszystkie klasy (MotoGP, Moto2 i Moto3):

  • od sezonu 2014

- Kostka pomiarowa zamontowana na każdy motocyklu, teraz zostanie wzbogacona o dodatkowe funkcje. Dzięki temu na desce rozdzielczej wyświetlane będą dodatkowe informacje, głównie dotyczące flag. Korzystanie z kompatybilnego wyświetlacza jest obowiązkowe od 2014 roku, a dozwolone (tak jak np. ujednolicona elektronika) od przyszłego sezonu.

  • od sezonu 2015

- Ustalone zostały już szczegółowe przepisy odnośnie kół wyścigowych we wszystkich klasach. Szczegóły zostaną ujawnione podczas GP Kataru 2013.
3. Inne sprawy

  • zawodnicy CRT

Dorna zaakceptowała wszystkie zespoły i zawodników CRT, zgłosznych do startów w 2013 roku i ujawnionych na prowizorycznej liście startowej przyszłego sezonu.

  • dzikie karty w MotoGP

- Oficjalnie ogłoszono, że z dzikimi kartami w rundach na Jerez, Mugello i Misano wystartuje Włoch Michele Pirro, który to jest kierowcą testowym Ducati.
- Wraz z teamem Schwarz&amp;Bronnen w Brnie wystartuje Austriak Martin Bauer.
źródło:Motosp.pl
 
simons 646

simons

Forum VIP
Test Sepang, Tuesday 5 February 2013:

1. Pedrosa (Honda HRC) 2:01.157
2. Lorenzo (Yamaha) 2.01.165
3. Marquez (Honda HRC) 2.01.201
4. Rossi (Yamaha) 2.01.584
5. Bradl (Honda LCR) 2.01.789
6. Crutchlow (Yamaha Tech 3) 2.01.881
7. Bautista (Honda Gresini) 2.01.981
8. Nakasuga (Yamaha) 2.02.968
9. Akiyoshi (Honda) 2.02.972
10. Hayden (Ducati) 2.03.336
 
aquadiva 10

aquadiva

Użytkownik
czołówka juz po pol sekundy poprawia czasowki, czekam z niecierpliwoscia na nadchodzacy sezon MotoGP jak i real moto sezon !! Zobaczymy jak powrot Rossiego do Yamahy wyjdzie ... dla mnie to polaczenie zabojcze na nadchodzacy sezon ... Pedrosa/Marquez vs Lorenzo/Rossi jeszcze kilka nowych przepisow bedzie ciekawie ????
 
simons 646

simons

Forum VIP
Pierwszy rzut oka i już widać, że to Rossi miał rację. Na Yamaszce wrócił do top5 powiedzmy w stosunku do top10 w minionych 2 sezonach na Ducacie.
Z kolei Dovizioso, na torze gdzie jeździe bardzo dobrze, ledwo za Nickim ... o czymś to świadczy, ale mimo wszystko nei za wiele jeszcze danych jest.
 
simons 646

simons

Forum VIP
Sezonówka
Crutchlow - Smith 1 @ 1.25 WH/ 1.20 PP


Obaj maja ten sam motor z tym ze Smith trafil tu w tym roku z moto2, a Crutchlow juz ma sezon w moto GP za soba. W testach miedzy nimi z 5-10 pozycji roznicy. Crutchlowa juz widzialem w dobrej formie w minionym sezonie teraz tylko zapowiedzial lepsza kondycje. Ogolnie Crutchlow to lajtowo pozycja 4-7 a niebylo wielkim zaskoczeniem dla mnie jakby skonczyl nawet w top3. Smith to ... 9-13, wiec zaklad sprowadza sie do tego - czy Crutchlow zlapie mocna (wykluczenie na dlugi czas) kontuzje lub czesto bedzie sie wywalal + lekkie kontuzje (zakaldaja ze Smith w tym czasie bedzie zdrowiutki i dojedzie zawsze).
 
oki 270

oki

Użytkownik
No to zaczynamy sezon 2013.
Hayden-Iannone 1 1,7 oddsring ✅
Kwalifikacje ewidentnie nie wyszly Haydenowi w ktorych zajac 11. miejsce (Iannone 10.). Obydwaj dosiadaja Ducati, jednak na przestrzeni calego wyscigu to doswiadczony Amerykanim powinien byc gora nad debiutujacym w klasie motoGP Włochem. Wydaje sie, ze tor ten pasuje Haydenowi, o czym swiadczyc moze ubiegloroczny wyscig zakonczony na 5. miejscu.
Marquez-Crutchlow 2 2,02 marathon ⛔
Marquez swietnie zaprezentowal sie w FP2 i FP3 wygrywajac obie sesje. Co do Crutchlowa, to przez caly weekend znajdowal sie w top4 jesli chodzi o czasy. W kwalifikacjach Brytyjczyk zajal 2. miejsce schodzac jako jedyny oprocz Lorenzo ponizej 1,55. Hiszpan natomiast stracil az 0,7 do Crutchlowa i ostatecznie zajal 6. miejsce na starcie. Mimo niewatpliwego talentu uwazam, ze nie bedzie to wymarzony debiut Marqueza w motoGP ????
 
simons 646

simons

Forum VIP
Z Haydenem jak najbardziej się zgodzę, a Crutchlowem ... no kurs fajny, ale nie wiadomo jak z rytmem wyścigowym Cala - zawsze mu QP wychodziły, a w czasie wyścigu nieco tracił - a tymbardziej nie wiadomo jak zadebiutuje MArquez w wyścigu. Ze Względu na kurs MOIM ZDANIEM no to można wziąć, ale chyab za dużo niewiadomych.
Dość przekonany jestem, że 1 miejsce jest już ustalone - Jorge Lorenzo - drugie miejsce też wydaje mi się dosyć oczywiste - Dani Pedrosa. Ciekawie będzie w 3-5 gdzie mamy Crutchlowa, Rossiego, Bradla, Marqueza i może Doviego - wydaje mi się, że będzie się działo
 
marcelinho12 1,3K

marcelinho12

Użytkownik
J.Lorenzo - D.Pedrosa 1.37 ✅
S.Bradl - A.Bautista 1.77 ⛔
V.Rossi - M.Marquez 1.70 ✅
Wszystko Marathonbet.

Wydaje się, żeLorenzo jest poza zasięgiem reszty stawki, dlatego z Pedrosą powinien też jak najbardziej sobie poradzić, zwłaszcza że nie wiadomo czy będzie mógł na 100% jechać cały wyścig. Bautista miał złamane palce, nie wiadomo na ile i czy wogóle będzie mu to jeszcze przeszkadzać, ale Bradl i tak ma lepsze tempo wyścigowe więc spokojnie poradzi sobie z nawet zdrowym Hiszpanem. Co do ostatniej pary to trochę dziwię się że wszyscy tak wysoko cenią Marqueza. To że pojechał dobre treningi nie znaczy że od razu w pierwszym wyścigu odegra jakąś kluczową rolę. Jak dla mnie to dzisiaj popełni kilka błędów i może nawet nie ukończy. Rossi nie błyszczał w Q, ale w wyścigu jego doświadczenie zaprocentuje i myślę że dziś ma szansę nawet na podium.
Jak będzie przekonamy się już po 21!

Ależ wyścig na rozpoczęcie sezonu ???? i tego właśnie mi brakowało przez tą przerwę. Rossi po słabym początku złapał wiatr w żagle i dosłownie leciał do mety (mówiłem że stac go na podium). Ale szacunek też dla Marqueza, sam nie spodziwałem się że tak dobrze pojedzie. Na pewno chłopak ma ogromny talent i z zaciekawieniem będę śledził jego rozwój w MotoGP ????
 
Prince de Belial 1,6M

Prince de Belial

Forum VIP
GP Kataru - wyścig
Head-to-Head N. Hayden/B. Spies
Typ: Nicky Hayden 1.35
GP Kataru - wyścig
Head-to-Head S. Bradl/A. Bautista
Typ: Stefan Bradl 1.5
2.03 1/10
dla mnie idealny dubelek na dziś z pewnym AKO.
Spies po wypadku w kwali jest cały obolały i szczerze wątpię, żeby dojechał do
końca wyścigu, tym bardziej, że sizga się na torze jak Depardieu płacący podatki
we Francji. Hayden nie pokazał nic specjalnego, aczkolwiek to zawsze stabilny
kierowca, tym bardziej, że Dovi jeżdzący &quot;tą samą maszyną&quot; pokazał, iż jest ona
przygotowana do wyścigu odpowiednio.
Bradl rok temu w Katarze by 8, dobrze się czuje na torze, a i osiągi ma lepsze
od rywala. Wachałem się czy do Haydena dorzucić Daniego z Rossim czy własnie
Steffana, oby los wynagrodził mnie dobrym wyścigiem naszego sąsiada.
btw hostessa, która stoi teraz przy Crutchlowie jest świetna :&gt;
 
hajduk 124

hajduk

Forum VIP
Zapomniałem obejrzeć... Co się stało z Bradlem? Bo on jako jedyny zawalił kupon skubaniec, a reszta tak elegancko przewidziana. Lorenzo od początku do końca prowadzenie?
e/ ale szczegóły Ted, jak to się stało, bo to że wypadł to się domyślam ;)
 
gmark 765

gmark

Użytkownik
e/ ale szczegóły Ted, jak to się stało, bo to że wypadł to się domyślam ;)
Po prostu zwykła wywrotka, dosyć często zdarza się to podczas wyścigów motocyklowych, w zasadzie w każdym wyścigu ktoś &quot;leży&quot;.
 
simons 646

simons

Forum VIP
Lorenzo - standardowo &quot;martillo&quot;, czasy niskie i równe, nic nowego ????
Bradl nawet nei wiem jak upadł dokładnie, nie jestem pewien czy pokazywali ( na pewno jakas powtorka byla) ale nie zwrocilem uwagi jak sie to stalo. Po jednym sezonie w Moto Gp juz nie powinien padac za czesto ... ale jak bedzie sie zobaczy.
Najwazniejsze ze sie cos dzieje w motorach i juz jest cos wiadomo jak sezon moze wygladac ????
Myslalem juz ze Ducati cos pozmienialo, ale widac ze jezeli chodzi o rytm to maja standardowy problem ... i tak wielkie brawa dla Doviego za pozycje na QP.
 
marcelinho12 1,3K

marcelinho12

Użytkownik
Lorenzo J. - Pedrosa D. 1.40 Unibet ✅ haha brawo Lorenzo????
No to może ja zacznę bo straszna cisza tutaj. Walka o PP powinna rozegrac się dzisiaj pomiędzy Marquezem a Pedrosą. Ciężko wskazać faworyta, szczególnie po tym upadku Marca. Niby w FP3 nic sobie z tego nie robił, ale zawsze jakoś to może się na nim odbić. Co do tej pary Lorenzo nie jeździ na COTA jakoś super. W treningach 2 i 3 tracił ok. 1 s do Daniego i mam wrażenie, że jeździ tutaj trochę spięty. Pewnie w wyścigu pokaże swoją klasę, ale dopiero w wyścigu, a nie już dzisiaj w kwalach. Jak dla mnie na tym torze dzisiaj zdecydowanie lepiej wypadnie kierowca Hondy.
Cisza bo oferta bardzo słaba na QP, ale obeszlo się bez niespodzianek wiec jak ktos cos gral, to pewnie siadlo ????
Lorenzo nie jedzie dobrze ... tzn jedzie dobrze, ale ten tor jest niemalze stworzony pod Honde ... wiec ma sporo trudniejsze zadanie.
EDIT:
Jutro MArquez moze przegrac tylko z samym soba, ciekawe czy dadza wiecej niz 1.5 ????
Jak dadzą mniej to ja na pewno zagram, że nie wygra, ale szczegóły jutro ;)
 
simons 646

simons

Forum VIP
Cisza bo oferta bardzo słaba na QP, ale obeszlo się bez niespodzianek wiec jak ktos cos gral, to pewnie siadlo ????
Lorenzo nie jedzie dobrze ... tzn jedzie dobrze, ale ten tor jest niemalze stworzony pod Honde ... wiec ma sporo trudniejsze zadanie.
EDIT:
Jutro MArquez moze przegrac tylko z samym soba, ciekawe czy dadza wiecej niz 1.5 ????
 
simons 646

simons

Forum VIP
No i na MArqueza 1.57 na b365 duzo to sie nie pomylilem, ale co zrobic jak trzeba zdyskontowac tylko jego glebe, albo mega mega pecha ;P
 
marcelinho12 1,3K

marcelinho12

Użytkownik
Alvaro Bautista - Zakończy w Top6 - NIE 1.83 Bet365 ✅
Od razu ten typ rzucił mi się w oczy jako pierwszy. Hiszpan startuje z 7 pola. Przed nim będą na prawdę dobrzy kierowcy. Dwa tygodnie temu w Katarze startował z 8 pozycji, a dojechał na 6. Pomogło mu w tym szczęście ponieważ Bradl nie ukończył wyścigu, a Dovi każdy wie jak pojechał. Dzisiaj żeby zająć 6 miejsce musiałby kogoś wyprzedzić. Jak się przyglądam tym sześciu, którzy są przed nim to może jedynie właśnie z Andrea sobie poradzi chociaż też nie liczyłbym na tak fatalny kolejny jego występ. Z pozostałą piątką uważam że Bautista sobie nie poradzi (jeżeli nie będzie jakiegoś losowego zdarzenia). No i jeszcze jedna rzecz: tuż za Hiszpanem wystartuje VR, który tak jak w poprzednim wyścigu będzie atakował czołówkę z dalszej pozycji, a że ma lepsze tempo wyścigowe od wielu kierowców w stawce to Alvaro zapewne już na początku też mu ulegnie. Stawiam, że dzisiaj Bautista zajmie 7-8 miejsce.
Jak ktoś wie jaki buk ma jeszcze dosyć dobrą ofertę na MotoGP to niech tutaj napiszę albo mi na priv.
Bradl S. - Dovizioso A. 1.40 Bet365, 1.60 Oddsring ✅
Tutaj gram konsekwentnie na Niemca, który w poprzednim wyścigu miał wywrotkę i nie ukończył. Mam nadzieję że dzisiaj nic takiego się już nie wydarzy, a wtedy na pewno będzie przed Włochem bo posiada lepsze tempo wyścigowe.
Kurs w Oddsring jest przesadzony i to jest value wg mnie.
 
Otrzymane punkty reputacji: +1
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom