P
102,3K
przestrzalninja
Użytkownik
Mam pomysła termin na powiadomienie klientów jest do dzisiaj (zakładam, że do końca dnia). Skoro są tacy cwani, że przerzucają się odpowiedzialnością to ja mam we du... instrukcje z muchbetter i piszę do banku Litwy, że Payrnet UAB (od nich mam się ubiegać o kasę i od nich mam dostać instrukcję) nie wypełnił wyroku Banku Litwy i nie wysłał mi oraz żadnemu klientowi instrukcji w jaki sposób mam odzyskać pieniądze i o całej sprawie powiadomię media. Chętnie zainteresują się tym jak na Litwie funkcjonuje prawo (to napiszę do banku Litwy, nie chce mi się powiadamiać mediów, po prostu tak napiszę xD) i jak traktowani są obywatele oraz, że prawo fasadowe nie pozwala odzyskać pieniędzy tysiącom klientów wspomnę też o tym, że to 5 wg obrotów instytucja pieniądza elektronicznego, więc poszkodowanych jest na prawdę dużo.
kiedyś pisałem do 22bet na support pisząc, żeby usunęli mi konto, mówili że się nie da. Pisałem jakieś pierdoły, że zgodnie z obowiązującym prawem bla bla bla xD muszą mi usunąć konto, w końcu odpisali, że usuwają mi konto xD nie wiem czy to zrobili czy nie ale kto pisze nie błądzi xD
6. Instytucja, której cofnięto koncesję, musi rozliczyć się z klientami w terminach określonych w Umowach o świadczenie usług, nie później jednak niż w ciągu 15 dni roboczych od dnia cofnięcia koncesji, poprzez zwrot środków otrzymanych od klientów za wystawienie pieniądza elektronicznego i/lub operacji płatniczych (dalej - środki), na wskazane przez klienta konto w instytucji kredytowej lub innej instytucji pieniądza elektronicznego lub płatniczej lub w inny sposób akceptowany przez klienta i Instytucję.
o nie znam się na prawie, bo kurde to pewnie jest uchwała a nie ustawa xD
Na podstawie art. 42 ust. 4 pkt 1 ustawy o Banku Litwy Republiki Litewskiej Zarząd Banku Litwy uchwala :
Zatwierdzić opis Wymagań dla instytucji pieniądza elektronicznego i instytucji płatniczych, którym cofnięto lub zawieszono zezwolenie na prowadzenie działalności (w załączeniu) .
Prezesem zarządu jest Gediminas Šimkus
POTWIERDZONY
Zarząd Banku Litwy
w 2021 r 15 kwietnia
uchwałą nr. 03-71
OPIS WYMAGAŃ DLA INSTYTUCJI PIENIĄDZA ELEKTRONICZNEGO ORAZ INSTYTUCJI PŁATNICZYCH, KTÓRYM COFNIĘTO LUB ZAWIESZONO ZEZWOLENIE NA PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1 . Postanowienia opisu wymagań dla instytucji pieniądza elektronicznego oraz instytucji płatniczych, którym cofnięto lub zawieszono koncesję na prowadzenie działalności (dalej – Opis), mają zastosowanie do instytucji pieniądza elektronicznego oraz instytucji płatniczych (dalej – Instytucja), którym zostały wydane licencje na prowadzenie przez Banku Litwy, uprawniające do emisji pieniądza elektronicznego i (lub) świadczenia usług płatniczych (dalej - licencja na prowadzenie działalności), zostaje cofnięta lub zawieszona zgodnie z procedurą określoną w art. 15 ustawy o pieniądzu elektronicznym i instytucjach pieniądza elektronicznego Republiki Litewskiej (EPEPĮĮ) lub art. 8 ustawy o instytucjach płatniczych Republiki Litewskiej (PĮĮĮ), z wyjątkiem przypadków, w których licencja na działalność jest cofana na wniosek samej instytucji.
2 . W opisie określono wymogi informacyjne i sprawozdawcze, które musi spełniać Instytucja, informując posiadaczy pieniądza elektronicznego i/lub użytkowników usług płatniczych (zwanych dalej klientami) o cofnięciu lub zawieszeniu wydanej mu koncesji na działalność, a także informując klientów o postępowaniu rozliczeniowym z nimi, o takim zgłaszaniu rozliczeń z klientami do Banku Litwy.
3. Instytucja, która dowie się o decyzji Banku Litwy o cofnięciu lub zawieszeniu ważności wydanej jej koncesji, musi poinformować o tym klientów najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych za pośrednictwem swoich publicznych kanałów komunikacji (np. na swojej stronie internetowej, w formie papierowej) w punktach obsługi klienta, w tym ich oddziałach, pośrednikach oraz osobach, na które przekazywane jest wykonywanie funkcji operacyjnych). W informacjach przekazywanych klientom Instytucja musi również ujawnić konsekwencje cofnięcia i/lub zawieszenia koncesji, tj. odpowiednio poinformować klientów, że Instytucja nie posiada już (w przypadku cofnięcia ważności koncesji) lub czasowo nie ma (w przypadku zawieszenia licencji) prawa do emisji pieniądza elektronicznego i/lub świadczenia usług płatniczych, z wyjątkiem przypadków, gdy jest to konieczne do rozliczenia się z klientami.
4 . Instytucja, której zezwolenie na prowadzenie działalności zostało zawieszone lub cofnięte, musi osobiście poinformować klientów w formie pisemnej lub przy użyciu innego trwałego nośnika, na którego użycie została uzgodniona przez Instytucję i klientów w zawartych umowach o świadczenie usług (zwanych dalej Umowami o świadczenie usług) wystawionych na rzecz nie później niż w ciągu 5 dni roboczych zawieszenie lub anulowanie koncesji (w zależności od decyzji podjętej przez Bank Litwy) oraz obowiązującą procedurę rozliczeń z klientami.
5 . Instytucja wraz z usługami określonymi w koncesji świadczy również inne usługi (nieokreślone w koncesji), gdy zawieszenie lub cofnięcie koncesji może mieć wpływ na świadczenie innych powiązanych usług, informuje użytkowników tych usług o takich okolicznościach i/lub podejmuje inne działania zgodnie ze świadczeniem usług postanowieniami umów i/lub aktów prawnych regulujących takie usługi.
6 . Instytucja, której cofnięto koncesję, musi rozliczyć się z klientami w terminach określonych w Umowach o świadczenie usług, nie później jednak niż w ciągu 15 dni roboczych od dnia cofnięcia koncesji, poprzez zwrot środków otrzymanych od klientów za emisję pieniądza elektronicznego i/lub wykonywania operacji płatniczych (dalej – środki), na wskazany przez Klienta rachunek w instytucji kredytowej lub innej instytucji pieniądza elektronicznego lub płatniczej lub w inny akceptowany przez Klienta i Instytucję sposób.
7 . Instytucja, której zezwolenie na prowadzenie działalności zostało cofnięte i w wyjątkowych przypadkach nie jest w stanie zwrócić środków klientom w terminie określonym w punkcie 6 Opisu, musi niezwłocznie poinformować o tym Bank Litwy, nie później jednak niż w ciągu 2 dni roboczych , wskazując przyczyny niespełnienia tego wymogu oraz kolejny termin ostatecznego rozliczenia z klientami, który nie może być późniejszy niż maksymalny termin 2 miesięcy na podjęcie określonych decyzji określonych w art. 15 ust. 8 EPEPĮĮ lub art. 8 , część 8 ustawy Republiki Litewskiej, licząc od daty anulowania zezwolenia na działalność.
8 . Instytucja, której zezwolenie na działalność zostało zawieszone, musi rozliczać się z klientami tylko wtedy, gdy klienci tego zażądają i/lub jeśli instytucja sama podejmie decyzję o zaprzestaniu świadczenia usług określonych w zezwoleniu na działalność. Rozliczenia dokonywane są w trybie i na warunkach określonych w Umowach o Świadczenie Usług i/lub aktach prawnych.
9 . Instytucja, której cofnięto licencję na prowadzenie działalności, musi przekazać do Banku Litwy raport środków zwróconych posiadaczom pieniądza elektronicznego i użytkownikom usług płatniczych (zwany dalej Raportem) w formacie Microsoft Excel, znajdujący się w Załączniku do Opis.
10 . Raport zostanie przesłany do Banku Litwy drogą elektroniczną nie później niż w ciągu 5 dni roboczych od ostatniego dnia terminu wskazanego w punkcie 6 Opisu, w którym Instytucja musi rozliczyć się z klientami. Datą okresu sprawozdawczego raportu jest 15 dzień roboczy od daty unieważnienia koncesji.
11 . Okoliczności wskazane w pkt. 7 Opisu nie zwalniają Instytucji, której cofnięto zezwolenie na prowadzenie działalności, z obowiązku złożenia Raportu w terminach określonych w pkt. 10 Opisu. W okolicznościach określonych w punkcie 7 Opisu, Instytucja, której cofnięto koncesję, przekazuje Raport do Banku Litwy dwukrotnie: w terminach określonych w pkt 10 Opisu oraz w ciągu 5 dni roboczych od ostatniego dnia terminu określonego w punkcie 7 Opisu, w ciągu którego Instytucja musiała rozliczyć się z klientami. Datą okresu sprawozdawczego Raportu Powtórnego jest dzień ostatecznego rozliczenia Instytucji z klientami określonymi w punkcie 7 Opisu.
12 . Raport zawiera informacje i dane dotyczące:
12.1 . klient (podany jest kod identyfikacyjny klienta);
12.2 . kwotę środków do zwrotu klientowi na początek okresu sprawozdawczego (dzień cofnięcia zezwolenia na działalność, a przy składaniu Raportu powtórnego (pkt 11 Opisu) – na koniec dnia określonego w poz. 6 Opisu) i na koniec okresu sprawozdawczego (na koniec dnia określonego w pkt 6 lub 7 Opisu) oraz kwotę środków zwróconych klientowi w okresie sprawozdawczym, ze wskazaniem terminu i sposobu o zwrot środków. W przypadku zwrotu środków na rachunek wskazany przez klienta, nazwa instytucji kredytowej, płatniczej lub pieniądza elektronicznego, w tym oddziałów tych instytucji, oraz dwuliterowy kod kraju, w którym instytucja lub jej oddział ma siedzibę zgodnie z Międzynarodową Organizacją Normalizacyjną ISO-3166, wskazano standard -2.
13 . Instytucja, której cofnięto zezwolenie na prowadzenie działalności, musi pisemnie poinformować Bank Litwy o decyzjach podjętych na podstawie art. 15 ust. 8 EPEPĮĮ lub art. 8 ust. 8 MĮĮ.
Post automatycznie złączony:
kiedyś pisałem do 22bet na support pisząc, żeby usunęli mi konto, mówili że się nie da. Pisałem jakieś pierdoły, że zgodnie z obowiązującym prawem bla bla bla xD muszą mi usunąć konto, w końcu odpisali, że usuwają mi konto xD nie wiem czy to zrobili czy nie ale kto pisze nie błądzi xD
Post automatycznie złączony:
informacja jest w ustawie (nie nie jestem prawnikiem, nie nie znam się na prawie, tak jestem nienormalny...) 5 dni roboczych na powiadomienie klienta i 14 dni roboczych na zwrot środków. To było w wyroku... odniśnik do ustawy... nikt tego nie czytał oprócz mnie?Informacje ze do 14 lipca mają czas na zwrot kasy otrzymałeś od supportu?
Pewnie dużo nie zdziałamy pisząc na te podane maile skoro jeden nawet nie działa
6. Instytucja, której cofnięto koncesję, musi rozliczyć się z klientami w terminach określonych w Umowach o świadczenie usług, nie później jednak niż w ciągu 15 dni roboczych od dnia cofnięcia koncesji, poprzez zwrot środków otrzymanych od klientów za wystawienie pieniądza elektronicznego i/lub operacji płatniczych (dalej - środki), na wskazane przez klienta konto w instytucji kredytowej lub innej instytucji pieniądza elektronicznego lub płatniczej lub w inny sposób akceptowany przez klienta i Instytucję.
Post automatycznie złączony:
o nie znam się na prawie, bo kurde to pewnie jest uchwała a nie ustawa xD
ZARZĄD BANKU LITEWSKIEGO
REZOLUCJA
ZATWIERDZENIE OPISU WYMOGÓW DLA INSTYTUCJI PIENIĄDZA ELEKTRONICZNEGO ORAZ INSTYTUCJI PŁATNICZYCH, KTÓRYM ZEZWOLENIA NA DZIAŁALNOŚĆ ZOSTAŁY COFNIĘTE LUB ZAWIESZONE
REZOLUCJA
ZATWIERDZENIE OPISU WYMOGÓW DLA INSTYTUCJI PIENIĄDZA ELEKTRONICZNEGO ORAZ INSTYTUCJI PŁATNICZYCH, KTÓRYM ZEZWOLENIA NA DZIAŁALNOŚĆ ZOSTAŁY COFNIĘTE LUB ZAWIESZONE
2021 _ _ 15 kwietnia NIE. 03-71
Wilno
Wilno
Na podstawie art. 42 ust. 4 pkt 1 ustawy o Banku Litwy Republiki Litewskiej Zarząd Banku Litwy uchwala :
Zatwierdzić opis Wymagań dla instytucji pieniądza elektronicznego i instytucji płatniczych, którym cofnięto lub zawieszono zezwolenie na prowadzenie działalności (w załączeniu) .
Prezesem zarządu jest Gediminas Šimkus
POTWIERDZONY
Zarząd Banku Litwy
w 2021 r 15 kwietnia
uchwałą nr. 03-71
OPIS WYMAGAŃ DLA INSTYTUCJI PIENIĄDZA ELEKTRONICZNEGO ORAZ INSTYTUCJI PŁATNICZYCH, KTÓRYM COFNIĘTO LUB ZAWIESZONO ZEZWOLENIE NA PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
2 . W opisie określono wymogi informacyjne i sprawozdawcze, które musi spełniać Instytucja, informując posiadaczy pieniądza elektronicznego i/lub użytkowników usług płatniczych (zwanych dalej klientami) o cofnięciu lub zawieszeniu wydanej mu koncesji na działalność, a także informując klientów o postępowaniu rozliczeniowym z nimi, o takim zgłaszaniu rozliczeń z klientami do Banku Litwy.
ROZDZIAŁ II
WYMAGANIA DOTYCZĄCE INFORMACJI KLIENTA
WYMAGANIA DOTYCZĄCE INFORMACJI KLIENTA
3. Instytucja, która dowie się o decyzji Banku Litwy o cofnięciu lub zawieszeniu ważności wydanej jej koncesji, musi poinformować o tym klientów najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych za pośrednictwem swoich publicznych kanałów komunikacji (np. na swojej stronie internetowej, w formie papierowej) w punktach obsługi klienta, w tym ich oddziałach, pośrednikach oraz osobach, na które przekazywane jest wykonywanie funkcji operacyjnych). W informacjach przekazywanych klientom Instytucja musi również ujawnić konsekwencje cofnięcia i/lub zawieszenia koncesji, tj. odpowiednio poinformować klientów, że Instytucja nie posiada już (w przypadku cofnięcia ważności koncesji) lub czasowo nie ma (w przypadku zawieszenia licencji) prawa do emisji pieniądza elektronicznego i/lub świadczenia usług płatniczych, z wyjątkiem przypadków, gdy jest to konieczne do rozliczenia się z klientami.
4 . Instytucja, której zezwolenie na prowadzenie działalności zostało zawieszone lub cofnięte, musi osobiście poinformować klientów w formie pisemnej lub przy użyciu innego trwałego nośnika, na którego użycie została uzgodniona przez Instytucję i klientów w zawartych umowach o świadczenie usług (zwanych dalej Umowami o świadczenie usług) wystawionych na rzecz nie później niż w ciągu 5 dni roboczych zawieszenie lub anulowanie koncesji (w zależności od decyzji podjętej przez Bank Litwy) oraz obowiązującą procedurę rozliczeń z klientami.
5 . Instytucja wraz z usługami określonymi w koncesji świadczy również inne usługi (nieokreślone w koncesji), gdy zawieszenie lub cofnięcie koncesji może mieć wpływ na świadczenie innych powiązanych usług, informuje użytkowników tych usług o takich okolicznościach i/lub podejmuje inne działania zgodnie ze świadczeniem usług postanowieniami umów i/lub aktów prawnych regulujących takie usługi.
ROZDZIAŁ III
WYMAGANIA DOTYCZĄCE ROZLICZEŃ Z KLIENTAMI
WYMAGANIA DOTYCZĄCE ROZLICZEŃ Z KLIENTAMI
6 . Instytucja, której cofnięto koncesję, musi rozliczyć się z klientami w terminach określonych w Umowach o świadczenie usług, nie później jednak niż w ciągu 15 dni roboczych od dnia cofnięcia koncesji, poprzez zwrot środków otrzymanych od klientów za emisję pieniądza elektronicznego i/lub wykonywania operacji płatniczych (dalej – środki), na wskazany przez Klienta rachunek w instytucji kredytowej lub innej instytucji pieniądza elektronicznego lub płatniczej lub w inny akceptowany przez Klienta i Instytucję sposób.
7 . Instytucja, której zezwolenie na prowadzenie działalności zostało cofnięte i w wyjątkowych przypadkach nie jest w stanie zwrócić środków klientom w terminie określonym w punkcie 6 Opisu, musi niezwłocznie poinformować o tym Bank Litwy, nie później jednak niż w ciągu 2 dni roboczych , wskazując przyczyny niespełnienia tego wymogu oraz kolejny termin ostatecznego rozliczenia z klientami, który nie może być późniejszy niż maksymalny termin 2 miesięcy na podjęcie określonych decyzji określonych w art. 15 ust. 8 EPEPĮĮ lub art. 8 , część 8 ustawy Republiki Litewskiej, licząc od daty anulowania zezwolenia na działalność.
8 . Instytucja, której zezwolenie na działalność zostało zawieszone, musi rozliczać się z klientami tylko wtedy, gdy klienci tego zażądają i/lub jeśli instytucja sama podejmie decyzję o zaprzestaniu świadczenia usług określonych w zezwoleniu na działalność. Rozliczenia dokonywane są w trybie i na warunkach określonych w Umowach o Świadczenie Usług i/lub aktach prawnych.
ROZDZIAŁ IV
INFORMACJE PRZEKAZANE BANKOWI LITEWSKIemu
INFORMACJE PRZEKAZANE BANKOWI LITEWSKIemu
9 . Instytucja, której cofnięto licencję na prowadzenie działalności, musi przekazać do Banku Litwy raport środków zwróconych posiadaczom pieniądza elektronicznego i użytkownikom usług płatniczych (zwany dalej Raportem) w formacie Microsoft Excel, znajdujący się w Załączniku do Opis.
10 . Raport zostanie przesłany do Banku Litwy drogą elektroniczną nie później niż w ciągu 5 dni roboczych od ostatniego dnia terminu wskazanego w punkcie 6 Opisu, w którym Instytucja musi rozliczyć się z klientami. Datą okresu sprawozdawczego raportu jest 15 dzień roboczy od daty unieważnienia koncesji.
11 . Okoliczności wskazane w pkt. 7 Opisu nie zwalniają Instytucji, której cofnięto zezwolenie na prowadzenie działalności, z obowiązku złożenia Raportu w terminach określonych w pkt. 10 Opisu. W okolicznościach określonych w punkcie 7 Opisu, Instytucja, której cofnięto koncesję, przekazuje Raport do Banku Litwy dwukrotnie: w terminach określonych w pkt 10 Opisu oraz w ciągu 5 dni roboczych od ostatniego dnia terminu określonego w punkcie 7 Opisu, w ciągu którego Instytucja musiała rozliczyć się z klientami. Datą okresu sprawozdawczego Raportu Powtórnego jest dzień ostatecznego rozliczenia Instytucji z klientami określonymi w punkcie 7 Opisu.
12 . Raport zawiera informacje i dane dotyczące:
12.1 . klient (podany jest kod identyfikacyjny klienta);
12.2 . kwotę środków do zwrotu klientowi na początek okresu sprawozdawczego (dzień cofnięcia zezwolenia na działalność, a przy składaniu Raportu powtórnego (pkt 11 Opisu) – na koniec dnia określonego w poz. 6 Opisu) i na koniec okresu sprawozdawczego (na koniec dnia określonego w pkt 6 lub 7 Opisu) oraz kwotę środków zwróconych klientowi w okresie sprawozdawczym, ze wskazaniem terminu i sposobu o zwrot środków. W przypadku zwrotu środków na rachunek wskazany przez klienta, nazwa instytucji kredytowej, płatniczej lub pieniądza elektronicznego, w tym oddziałów tych instytucji, oraz dwuliterowy kod kraju, w którym instytucja lub jej oddział ma siedzibę zgodnie z Międzynarodową Organizacją Normalizacyjną ISO-3166, wskazano standard -2.
13 . Instytucja, której cofnięto zezwolenie na prowadzenie działalności, musi pisemnie poinformować Bank Litwy o decyzjach podjętych na podstawie art. 15 ust. 8 EPEPĮĮ lub art. 8 ust. 8 MĮĮ.
______________
Ostatnia edycja: