>>>BETFAN - BONUS 200% do 400 ZŁ <<<<
>>> BETCLIC - ZAKŁAD BEZ RYZYKA DO 50 ZŁ + GRA BEZ PODATKU!<<<
>>> FUKSIARZ - 3 PROMOCJE NA START! ODBIERZ 1060 ZŁ<<<

Kolarstwo - rozmowy, dyskusje, ciekawe linki i filmiki.

muminiasty 44,4K

muminiasty

Znawca - Kolarstwo
cytat z dnia 16 czerwca 2019 17:28 przez soczyFroom przywalił w mur na zjeździe już jest po operacji i czuje się w miarę stabilnie. Miał kilka poważnych złamań.
No Ineos to w tym roku ogólnie nie ma szczęścia, przed Giro wypadł Bernal teraz Froome. Patrząc na obrażenia jakich doznał Chris to ja aż tak optymistycznie jak władze klubu bym nie patrzył na powrót do ścigania na takim poziomie. Złamanie kości biodrowej i udowej to bardzo poważne obrażenia, a Chris to już jednak 34-letni kolarz, ale powodzenia. Tak samo jak powrotu do zdrowia dla Karola, patrząc na miejsce, gdzie prawdopodobnie się wywrócił ciężko mi sobie wyobrazić sam przebieg jego upadku...
Swoją drogą ciekawe jak UCI rozwiąże kwestię Vuelty 2009, okaże się, że Froome nawet dochodząc do siebie po zabiegach może zdobyć tytuł zwycięzcy wyścigu.

Z pozytywnych wiadomości, Remco Evenepoel już pierwsza etapówka w seniorach ogolona, coś niesamowitego, oby dalej się ten talent rozwijał, lepszej ekipy nie mógł wybrać.

Z najnowszych wiadomości jeszcze jedno warte odnotowania, Kwiatkowski prawdopodobnie nie wystartuje w Mistrzostwach Polski, co z jednej strony może sprawić bardziej otwarty wyścig i szanse dla innych, a z drugiej szkoda by było jakby koszulki Mistrza Polski brakowało na Wielkiej Pętli... A no i Carapaz coraz bliżej Ineos, kto tam będzie pracować na tych wszystkich liderów...
 
psotnick 993,7K

psotnick

ModTeam
Członek Załogi
Powoli krystalizuje się kolarski kalendarz po pandemii. Generalnie wszystko ustawione pod Tour de France który ma się odbyć w dniach 30 sierpnia - 20 września. Tour de Pologne też już wstępnie zaplanowane w sierpniu z mniejszą ilością etapów.

 
sumada90 19,8K

sumada90

Forum VIP

Przecieki z As odnośnie kalendarza. Wszystko napchane jak ogórki w słoiku. Tirreno albo TdF jako przetarcie przez MŚ. Giro nachodzace na Vuelte. Do tego wybór: klasyki albo Giro, a jeśli bruki to odpadają i Giro i Vuelta. Tour de Pologne bez uczestników Mediolan-San Remo i w ogóle jako pierwsza etapowka po przerwie. Mocno górale pewnie na przetarcie wybiorą Dauphine kilka dni pozniej. Kto chce jechać Wielka Pętlę, a nie pojedzie klasykow musi zahaczyć o Polskę albo Dauphine.
 
Znany jako Tyrion77 3,3K

Znany jako Tyrion77

Użytkownik
Im wiecej wyscigów, im wiekszy bajzel tym wieksza szansa na błędy oddsów . Buki kopiujące tylko kursy nie posiadające swoich choćby "kumatych obserwatorów" to bankowe opóźnienia w reagowaniu na rynki ...cóź mozna napisać !!

Zapowaiada się super Lato dla Szybkich i Bezwzględnych ...at all :)
 
damianprz 3,8K

damianprz

Użytkownik
Czy Tour de Pologne to musi być ściganie między starymi kamienicami po śląskich miastach?
Miejsce ulice, skrzyżowania, światła, wytarte pasy na jezdni, zdezelowane brzydkie pobocza, niewykoszona trawa na poboczach, reklamy sponsorów w postaci chorągiewek (nasr*nych co metr) mieszają się z licznymi bilbordami, przejazdy kolejowe i do tego kilka pętli na samym końcu. Na pół dnia blokuje się pół miasta, żeby przejechał peleton.
Wczoraj wypadek na mecie nie był jedynym incydentem na trasie. Było kilka kraks.
Jedynie jak kolarze przejeżdżali przez Katowice obok tego całego centrum rekreacji to wyglądało to fajnie.
Wiadomo, że nie mamy takich krajobrazów i dróg jak np, Francuzi. U nich przejazdy przez małe miejscowości wyglądają czasami jak z bajki. No, ale u Nas znalazłoby się chyba kilka tras "zdala od cywilizacji" gdzie wyremontowali parę kilometrów dróg.
 
sumada90 19,8K

sumada90

Forum VIP
Czy Tour de Pologne to musi być ściganie między starymi kamienicami po śląskich miastach?
Miejsce ulice, skrzyżowania, światła, wytarte pasy na jezdni, zdezelowane brzydkie pobocza, niewykoszona trawa na poboczach, reklamy sponsorów w postaci chorągiewek (nasr*nych co metr) mieszają się z licznymi bilbordami, przejazdy kolejowe i do tego kilka pętli na samym końcu. Na pół dnia blokuje się pół miasta, żeby przejechał peleton.
Wczoraj wypadek na mecie nie był jedynym incydentem na trasie. Było kilka kraks.
Jedynie jak kolarze przejeżdżali przez Katowice obok tego całego centrum rekreacji to wyglądało to fajnie.
Wiadomo, że nie mamy takich krajobrazów i dróg jak np, Francuzi. U nich przejazdy przez małe miejscowości wyglądają czasami jak z bajki. No, ale u Nas znalazłoby się chyba kilka tras "zdala od cywilizacji" gdzie wyremontowali parę kilometrów dróg.
Dwie kwestie tu się łączą:
-Tour de Pologne jest mocno nastawiony komercyjnie na zarobek (nie kojarzę innego wyścigu, który byłby tak mocno nastawiony na reklamę sponsorów i monetyzacje wszystkiego co się da, a trochę jednak oglądam ten sport)
-W Polsce nie ma zbyt wielu miejsc, które chcą płacić za to, żeby u nich był wyścig. Stąd od lat jest meta pod Spodkiem czy etap w Bukowinie. Po prostu miasto/hotel płacą za to, a Lang woli kasować pieniądze. To jest wyścig tygodniowy, więc nie zrobi etapów gdzieś na północy, skoro zaraz musi uciekać w góry. Pętle po miastach nie biorą się przecież z próby popularyzacji kolarstwa - to jest bajka dla naiwnych. Po prostu chodzi o to, że przy rundach mniej balonów można rozstawić i będą ciągle widoczne.
To powoduje, że wyścig marketingowo jest niemal w ogóle niewykorzystany dla promocji Polski, a jedynie do promocji sponsorów. My naprawdę mamy piękne miejsca, które warto byłoby pokazać. Arabowie się mega reklamują przy swoich wyścigach, Turcy, klasyki ardeńskie to pokazanie wielu miejsc historycznych. Nie mówię o wielkich tourach. A u nas? Nie ma w ogóle pomysłu na to. Jeśli chodzi o drogi to nie mamy czym się wstydzić w porównaniu z zachodem, na wsiach często są lepsze niż w miastach.
 
Otrzymane punkty reputacji: +88
macio106 186,8K

macio106

Znawca - MMA
Jest trasa tegorocznego Tour de Pologne!

1: Poznań - Poznań ⠀
2: Leszno - Karpacz ⠀
3: Wałbrzych - Duszniki-Zdrój
4: Strzelin - Opole⠀
5: Pszczyna - Bielsko-Biała
6: Katowice (ITT)⠀
7: Zabrze - Kraków

 
Otrzymane punkty reputacji: +1547
U 45,8K

undertaker87

Użytkownik
Zaproponowane do wyróźnienia:
+1
Kolarstwo Tirreno Adriatico

Vingegaard wygra etap@3,5
Jay Hindley wygra etap@35 STS

Drugi po jutrzejszym kluczowy etap dla losów wyścigu. Główny podjazd etapu skrojony pod Jonasza czyli długi i rowny (12km 7%)Jednakże kończy się 20km przed meta a później zjazd i znowu podjazd do mety jednak taki jak jakaś 2 kategoria w wielkim tourze. Dlatego jeśli Vingegaard nie odjedzie bardzo na głównym podjeździe to są szanse dla innych a w tym.gronie jest Hindley, który jest dynamicznym kolarzem walczącym przecież w tym wyścigu o podium. Ma solidna drużynę i duży potencjał więc tutaj za drobne można zaryzykować.

Edit: jednak Jonas posprzątal ale Jay był na podium ;)
 
Ostatnia edycja:
Otrzymane punkty reputacji: +2631
U 45,8K

undertaker87

Użytkownik
Tirreno Adriatico

Arensman @1,75 vs Uijtdebroeks

Tutaj obstawił bym na zawodnika Ineos. Belg z Vismy dzisiaj za pewne będzie kompletnie skupiony na pomocy dla Vingegaarda, który musi dzisiaj przypilnować wygranej w wyscigu. Wiadome ma szansę na wysokie miejsce jednak tutaj priorytetem jest wygraną Duńczyka który później dopiero zamelduje się za pewne na trasach wyścigów w czerwcu. Wczoraj panowie zameldowali się równo na mecie jednak był to zupełnie inny etap.
 
Ostatnia edycja:
Otrzymane punkty reputacji: +1870
U 45,8K

undertaker87

Użytkownik
Mediolan San Remo

Van der Poel wygra @3,75 STS

Głównym faworytem buków jest Tadej,.który wiemy co zrobił podczas Strade niszcząc rywali. Tutaj jednak mamy monument i nie ma takich momentów żeby pourywać innych faworytów. Na płaskim finiszu na pewno większe szanse ma Holender, który jest obrońca tytułu. Tadej rok temu czwarty a dwa lata temu piąty. Idzie tutaj w górę jednak czy to już ten czas żeby i tutaj zabrać innym Glorię ? Wydaje mi się, że jeszcze nie.

Mats Pedersen 1-3 @2,5

Jeśli doszlo by do końcówki w której będzie kilku kolarzy a wśród nich będzie Mats to miałby tutaj największe szanse z racji dobrych umiejętności sprinterskich.
 
Otrzymane punkty reputacji: +138
muminiasty 44,4K

muminiasty

Znawca - Kolarstwo
Czy ja wiem czy nie ma momentów, żeby Pogacar mógł urwać innych faworytów? Nibali czy Mohorić mogliby polemizować ;-)
Co do MvdP ... to jakby nie patrzeć jego pierwszy dzień wyścigowy na szosie w tym roku, przełajów też już kilka tygodni nie ma. W zeszłym roku gdy wygrywał jednak miał przejechane trochę dni przed M-SR.
Pogi natomiast ten sezon ma tak ułożony, że jutro może rozdać karty - mało ma tych planowanych dni wyścigowych przed Giro, więc może szaleć. Czy wygra? Nie wiem, ale jego próby rajdów mogą namieszać. Atak na Cipressie czy jednak wytrzyma do Poggio? Jak dla mnie to stać go na urwanie reszty i do jechanie, a na pewno do rozbicia stawki.
Nie widziałem czy ostatecznie jadą zapowiadaną trasą czy z La Manie, a to też może mieć wpływ.

No i się pewnie okaże, że Wout będzie pluć sobie w brodę razem z Vismą, że jednak nie spróbowali...
Jak ktoś tam planuje coś grać to uwaga, bo są pary z Calebem Ewanem, a z tego, co mi mignęło jednak nie jedzie, bo chory...

Ja poszukam czegoś mniej oczywistego;

Jasper Stuyven - Jhonatan Narvaez @2,25 STS/Forbet 8-35
Typ raczej dla jakichś tam emocji. Ciężko mi wyobrazić sobie zwycięzcę sprzed 3 lat w walce o najwyższe laury. Jeśli dojdzie do sprinterskie rozgrywki Trek pojedzie na Milana, jeśli z grupki to raczej liderem jest Pedersen. Dodatkowo Belg w tym sezonie jeszcze nic tak naprawdę nie pokazał.
Natomiast u Ekwadorczyka forma się zgadza - dobrze w Australii, zdobyta koszulka mistrza kraju też powinna dodać motywacji. Wydaje się też, że sytuacja w zespole inna. Zdaje się, że Pidcock powinien być liderem, natomiast Narvaez to z mojej perspektywy wolny strzelec lub ostatni do pomocy Brytyjczykowi, który jest dosyć chimeryczny w najważniejszych startach, co też powinno być handicapem dla Ekwadorczyka.
 
Ostatnia edycja:
Otrzymane punkty reputacji: +96
U 45,8K

undertaker87

Użytkownik
No i najlepszy sprinter wygrywa monument. Byłem prawie pewny, że jednak dojdzie do finiszu VDP vs Tadej bo odjechali na 8s a tutaj taki zonk :) Za duży był pociąg ścigający ich. 11 zawodników na finiszu to rzadko spotykane w takich wyścigach.
 
Do góry Bottom