Szmytyfyry
Użytkownik
Co to jest system rankingowy Elo?
System został opracowany przez Arpad Elo pierwotnie w celu ulepszenia systemu klasyfikacji szachowej, ale jak pokazano powyżej, może być używany w dowolnym scenariuszu, w którym potrzebny jest system oceny. Jest używany w różnych profesjonalnych ligach sportowych i grach e-sportowych. W szczególności system Match Making Ranking (MMR) w StarCraft 2
Możesz znaleźć więcej szczegółów na wiki,
System składa się z dwóch równań:
Dlaczego możesz potrzebować systemu ocen?
Wyobraź sobie, że tworzysz grę. W tej grze masz różnych graczy z różnymi umiejętnościami i doświadczeniem, którzy będą ze sobą rywalizować. Oto kilka celów dla Twojej gry:
Rozglądam się wystarczająco dużo, aby w końcu dojść do systemu rankingowego Elo jako sposobu na rozwiązanie tych celów. Jeśli zmienimy umiejętność słów na ocenę i oczekiwany wynik na prawdopodobieństwo , łatwiej będzie zrozumieć, w jaki sposób są one dopasowane. Ten system daje nam zestaw równań, które pozwalają graczom obliczyć oczekiwane prawdopodobieństwo wygranej i dostosować oceny graczy na podstawie tych wyników.
ELO Football Match Ratings
Większość stron przewidujaca wyniki dziala na zasadzie tego wzoru i ranking
Dla przykladu mecz z 3/01/2022
Villarreal - Levante
1 = @1.37 z na @1.36
X = @5.52 z na @5.72
2 = @7.95 z na @8.46
Gdzie znaleźć ranking Football Club Elo Ratings:
System został opracowany przez Arpad Elo pierwotnie w celu ulepszenia systemu klasyfikacji szachowej, ale jak pokazano powyżej, może być używany w dowolnym scenariuszu, w którym potrzebny jest system oceny. Jest używany w różnych profesjonalnych ligach sportowych i grach e-sportowych. W szczególności system Match Making Ranking (MMR) w StarCraft 2
Możesz znaleźć więcej szczegółów na wiki,
The Elo rating system is a method for calculating the relative skill levels of players in zero-sum games such as chess. It is named after its creator Arpad Elo, a Hungarian-American physics professor.
System składa się z dwóch równań:
- Indeksy „a” i „b” oznaczają gracza. Uwaga: to równanie służy do obliczania oczekiwanego (E) prawdopodobieństwa dla gracza A, a różnica wynosi Rb - Ra. Istnieje podobne równanie odwrotne dla gracza B z odwróconymi indeksami, tak że zawiera Eb = 1 / (1 + 10 ^ (Ra - Rb) / 400)
- Użycie stałej 400 można dostosować w zależności od tego, jak chcesz, aby oczekiwania korelowały z różnicami w ocenach.
- K oznacza współczynnik K i jest kolejną stałą, którą można dostosować, aby kontrolować czułość aktualizacji. Za duży i będzie wrażliwy. Za mało i nie będzie reagować.
- S pochodzi od słowa Score, które jest stałą wartością w zakresie prawdopodobieństwa. 1 za wygraną, 0 za przegraną i opcjonalnie 0,5 za remis, jeśli twoja gra to obsługuje. Często odnoszę się do wyniku jako wyniku w artykule.
- Jeśli pamiętasz cele wymienione powyżej, możesz zobaczyć, gdzie różnica między oczekiwanymi a rzeczywistymi skutkami zmiany.
Jeśli oczekiwano, że przegrają, ale wygrają, różnica będzie prawie ~ 1, więc zdobędą prawie wszystkie punkty K. Jeśli oczekiwano, że przegrają i stracą, różnica będzie prawie ~ 0, a zatem K (~ 0) = ~ 0, i będzie to nieznaczna zmiana.
Elo ratings calculator
www.international-football.net
the elo soccer probability engine
Calculator of football probabilities based on the elo ratings theory
www.cosmicway.net
Dlaczego możesz potrzebować systemu ocen?
Wyobraź sobie, że tworzysz grę. W tej grze masz różnych graczy z różnymi umiejętnościami i doświadczeniem, którzy będą ze sobą rywalizować. Oto kilka celów dla Twojej gry:
- Jeśli gracz o niższych umiejętnościach (A) pokonuje gracza o wyższych umiejętnościach (B), gracz A powinien otrzymać wysoką nagrodę, ponieważ oczekiwano, że przegra, ale wygrał. Podobnie, gracz B powinien zostać ukarany w podobny sposób, ponieważ oczekiwano, że wygra, ale przegrał!
- Jeśli gracz o niższych umiejętnościach (A) przegra z graczem o wyższych umiejętnościach (B), gracz A nie powinien zostać ukarany zbytnio, ponieważ oczekiwano, że przegra i przegra. Gracz B nie powinien być dużo nagradzany, ponieważ oczekiwano, że wygra i wygra.
- Jeśli rywalizują równie utalentowani gracze, żaden z nich nie jest faworyzowany i powinien być jednakowo nagradzany lub karany.
- Zniechęcaj bardziej wykwalifikowanych graczy do rywalizacji z graczami o niższych umiejętnościach, którzy ich wykorzystują.
- Z biegiem czasu, gdy umiejętności graczy zmieniają się (miejmy nadzieję, wzrosną), ich ocena powinna się dostosować.
Rozglądam się wystarczająco dużo, aby w końcu dojść do systemu rankingowego Elo jako sposobu na rozwiązanie tych celów. Jeśli zmienimy umiejętność słów na ocenę i oczekiwany wynik na prawdopodobieństwo , łatwiej będzie zrozumieć, w jaki sposób są one dopasowane. Ten system daje nam zestaw równań, które pozwalają graczom obliczyć oczekiwane prawdopodobieństwo wygranej i dostosować oceny graczy na podstawie tych wyników.
ELO Football Match Ratings
Zastosowanie:These ratings were created by Sir Puntalot back in 1997 and the formula has never changed since then. They were designed to find a way of seeing at a glance, what the true performance of teams were in a match, and not just be guided by the scoreline. You could read tens of match reports, but spending hours doing that every week is not my idea of fun! Hence, the ratings were born.
Większość stron przewidujaca wyniki dziala na zasadzie tego wzoru i ranking
Dla przykladu mecz z 3/01/2022
Villarreal - Levante
1 = @1.37 z na @1.36
X = @5.52 z na @5.72
2 = @7.95 z na @8.46
Gdzie znaleźć ranking Football Club Elo Ratings:
Football Club Elo Ratings
clubelo.com
Ostatnia edycja: