>>>BETFAN - BONUS 200% do 400 ZŁ <<<<
>>> BETCLIC - ZAKŁAD BEZ RYZYKA DO 50 ZŁ + GRA BEZ PODATKU!<<<
>>> FUKSIARZ - 3 PROMOCJE NA START! ODBIERZ 1060 ZŁ<<<

Składy teamow na 2009

Status
Zamknięty.
snajper 322

snajper

Forum VIP
Tak prawdopodobnie bedzie sklad na przyszly sezon, niektore zespoly jeszcze nie potwierdzily na 100%. Jesli beda informacje o jakich zmianach lub nowych kontraktach bedzie to tutaj umieszczane
źrodlo: formula1.pl​
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Toro Rosso chciało Montoyę
Szef Scuderii Toro Rosso Franz Tost przyznał, że chciał ściągnąć Juana Pablo Montoyę, zwycięzcę siedmiu Grand Prix, do swojego zespołu na sezon 2009.
33-letni Kolumbijczyk ścigał się dla Williamsa i McLarena, jednak po sporach z Ronem Dennisem odszedł w połowie sezonu 2006 do serii NASCAR.
&quot;Niestety nie jest on dłużej zainteresowany Formułą 1&quot; - powiedział Tost w rozmowie z &#39;Auto Motor und Sport&#39;.
Jak podaje niemiecki magazyn, Toro Rosso oferowało posadę także Nelsonowi Piquetowi, jednak ten pozostał w Renault. Wśród kandydatów do STR wymienia się teraz Sebastiena Bourdaisa, Sebastiena Buemiego, Takumę Sato, Bruno Sennę i Rubensa Barrichello.
Najwyraźniej Bourdais nie przekonał do końca swoich szefów do siebie, gdyż nie ma jeszcze zapewnionego kontraktu na przyszły sezon, a współwłaściciel Toro Rosso Gerhard Berger ocenia go na swój sposób:
&quot;On ma talent, jednak brakuje mu troszkę pewności siebie w samochodzie i względem swojej osoby&quot; - powiedział, nie wykluczając jednak przedłużenia kontraktu z 29-latkiem na kolejny rok.

Paul di Resta liczy na miejsce w F1
Paul di Resta, 22 – letni kierowca liczy, że już w najbliższym sezonie otrzyma szansę występów w Formule 1. Szkot testował w ubiegłym miesiącu bolid McLarena, niektóre media przewidują dla niego miejsce w zespole Force India, jako część współpracy pomiędzy wspomnianymi dwoma teamami.
„To, co chcę teraz robić, to być w Formule 1 w 2009 roku, walczyć z Lewisem. Jesteśmy kolegami, jeździliśmy razem w wielu wyścigach w przeszłości, ale to byłoby coś wielkiego – ścigać się w Formule 1.”
„Lewisowi się udało, Vettel również dobrze jeździ, a jego pokonywałem w 2006 roku w mistrzostwach Euro F3. Jeżeli oni dali radę, wiem iż ja też mogę, ostatnie testy w McLarene pokazały, że jestem w stanie prowadzić bolid F1. Teraz musimy poczekać, zobaczymy co się wydarzy w kolejnym sezonie.”

Di Grassi wiedział, że nie pojedzie w Renault
Lucas di Grassi wyjawił, że od pewnego czasu nie liczył się już w walce o posadę kierowcy wyścigowego w Renault w sezonie 2009.
Brazylijczyk, który pełnił rolę testera w Renault w tym roku, a niedługo odbędzie testy z Hondą, był typowany na następcę Nelsona Piqueta. Nie mniej jednak gdy Piquet przedłużył kontrakt z zespołem, di Grassi nie był zaskoczony.
&quot;Od dawna znałem decyzję Renault. Niektórzy ludzie mają bardzo dobre układy i nie było łatwo, nawet posiadając jakieś wsparcie w Renault, dostać posadę kierowcy wyścigowego.&quot;
Teraz 24-latek walczy o posadę w Hondzie, gdzie miałby zastąpić Rubensa Barrichello, jednak stwierdził, że byłby także zadowolony z pozycji testera w Renault.
&quot;Mogę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony zostając w Renault, gdybym został. Chcę jednak iść dalej. Spędziłem rok jako trzeci kierowca i wierzę, że mogę pójść krok naprzód w mojej karierze i zostać kierowcą wyścigowym.&quot;
źrodlo: formula1.pl​
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Sutil nie obawia się o swoje miejsce
Po tym jak zespół Force India zerwał współpracę z Ferrari i podpisał umowę z McLarenem na dostarczanie jednostek napędowych, systemu KERS oraz elementów aerodynamicznych, w prasie pojawiły się informacje o jeszcze bliższej współpracy.
Według niepotwierdzonych doniesień hinduski team w istocie miałby stać się czymś na wzór satelickiego teamu dla stajni McLarena, a dotychczasowy tester zespołu Rona Denisa, Pedro de la Rosa miałby zostać podstawowym kierowcą Force India. Wyobraźnię dziennikarzy rozgrzał fakt, że Hiszpan zasiadł za sterami bolidu z Indii podczas pierwszych testów przed nowym sezonem w Barcelonie. On sam jednak temu zaprzecza i podkreśla jedynie, że jest wdzięczny swojemu obecnemu zespołowi, że dano mu taką szansę. Nie ma jednak mowy o konkretnej umowie. Dodatkowego smaczku całej sprawie dodał fakt nawiązania współpracy przez McLarena z Paulem di Restą, który w ostatnim sezonie ścigał się w serii DTM.
W każdej plotce jest ziarenko prawdy. Kogo z dwójki Fisichella – Sutil miałby ewentualnie zastąpić? Wydaje się, że o swoją posadę może drżeć Włoch, natomiast rodak Schumachera otwarcie przyznaje, że niczego się nie boi. „Zespół wyraźnie powiedział mi, że na mnie liczy. Poza tym mam jeszcze ważny kontrakt z Force India do końca 2009 roku” – powiedział pewny swego Sutil. Na pytanie o to, czy nie kontaktował się z innym teamem w sprawie angażu, odparł lakonicznie: „Nie mam powodu, by to czynić”.

Buemi liczy na szybką decyzję Toro Rosso
Sebastien Buemi stwierdził, iż liczy na szybką decyzję zespołu Toro Rosso, odnośnie jego angażu w tym zespole. Szwajcar uważa, że szybka decyzja pozwoli zespołowi skupić się lepiej na przygotowaniach do nowego sezonu.

„Oczekujemy decyzji już niedługo. Dla zespołu ważnym jest zdecydować się, dzięki temu będzie można testować z właściwymi kierowcami jeszcze przed świętami. Ale jak na razie nie wiem nic. Po prostu staram się jechać jak najlepiej, to wszystko co mogę zrobić.”
„Koncentruję się na pracy, bo to jest najważniejsze. Jeżeli dobrze się z niej wywiążę, mogę dzięki temu dostać miejsce na sezon 2009.”

Buemi jest zadowolony z dotychczasowych testów w zespole Toro Rosso:
„Jestem zadowolony z przebiegu testów. Dużo testowaliśmy, z wykorzystaniem slicków, z małym dociskiem. To jedyny pozytywny aspekt tych testów, ponieważ w dalszym ciągu nie mamy części na nowy rok, ogólnie jednak jesteśmy zadowoleni z rezultatów.”

Fisichella również spokojny

Plotki o ewentualnych zmianach na pozycji podstawowych kierowców hinduskiego zespołu pojawiły się zaraz po tym, jak jego właściciel Vijay Mallya nawiązał współpracę z McLaren-Mercedes i za sterami jednego z jego bolidów podczas testów w Barcelonie zasiadł tester brytyjsko-niemieckiego teamu, Pedro de La Rosa.
Wątpliwości co do swojej osoby w Formule 1 rozwiał już wspomniany Sutil, a teraz uczynił to również popularny Fisico. &quot;Nie jestem zaniepokojony. Nie myślę o tym, że pojawią mi się jakieś problemy. Mam podpisany kontrakt do końca 2009 roku i pan Vijay Mallya już zapowiedział, że kierowcami jego zespołu na przyszły sezon będzie Adrian Sutil i właśnie ja&quot; - skomentował całe zamieszanie 35- letni Włoch.
źrodlo: formula1.pl​
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Paul di Resta chętnie dołączy do słabszego zespołu
Paul di Resta, szkocki kierowca, który liczy iż już w zbliżającym się sezonie dostanie szansę jazdy w Formule 1 przyznał, że zadowoli go posada nawet w słabszym zespole. Di Resta testował już bolid F1 dla McLarena, był też łączony z posadą kierowcy w zespole Force India.
„Jaki zespól jest zły, aby w nim jeździć? Kierowca ma wyciągnąć wszystko z tego, co ma do dyspozycji” – stwierdza 22 - letni di Resta.
„Musisz regularnie pokonywać twojego kolegę z zespołu, wtedy można pomyśleć o lepszym bolidzie. To nie jest proste, ale jestem gotowy na takie wyzwanie, jeżeli się pojawi.”

Barrichello rozmawia z Toro Rosso
Weteran wyścigów Grand Prix Rubens Barrichello potwierdził, że rozmawia ze Scuderią Toro Rosso na temat startów w przyszłym sezonie.
Brazylijczyk ciągle ma nadzieję, że Honda przedłuży z nim kontrakt, jednak na ostatnie testy japoński zespół zaprosił nie jego, a dwóch kierowców z GP2: Bruno Sennę i Lucasa Di Grassi.
Już jakiś czas temu mówiło się, że ekipa z siedzibą w Faenzie może być szansą dla 36-letniego Barrichello. Teraz sam Brazylijczyk potwierdził te plotki.
&quot;To jest coś, co motywuje mnie w tej chwili&quot; - przyznał w rozmowie z niemiecką stroną sport1.de.
&quot;Kocham to co robię i ciągle mam wiele energii&quot; - dodał.
źrodlo: formula1.pl​
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Force India nie zmieni składu w sezonie 2009
W sobotę zespół Force India oficjalnie potwierdził skład na sezon 2009. Zerwanie kontraktu z Ferrari na dostawy jednostek napędowych i podpisanie nowej umowy z McLarenem w ostatnim czasie wzbudziło sporo plotek na temat obsady hinduskiego zespołu w przyszłym roku.
Podpisanie umowy z McLarenem nie wpłynęło jednak na decyzje personalne. Za kierownicą bolidu Force India w przyszłym roku zobaczymy tych samych kierowców- doświadczonego Włocha- Giancarlo Fisichellę oraz młodego Niemca- Adriana Sutila.
Oficjalnym testerem i kierowcą rezerwowym ekipy Force India dalej będzie Vitantonio Liuzzi.

Buemi chce jeździć z Buttonem

Sebastien Buemi przyznał, iż jeżeli dostałby posadę kierowcy wyścigowego w zespole Toro Rosso na sezon 2009 chciałby jeździć razem w Jensonem Buttonem.
Zespół Toro Rosso nie zdecydował jeszcze, kto zasiądzie w bolidach tego teamu w przyszłym roku. Sebastien Buemi ma nadzieję, iż to właśnie jemu będzie dane jeździć w tym zespole już od marca. Szwajcar stwierdził, iż chciałby jeździć razem z Jensonem Buttonem, którego występy w jego obecnym zespole w przyszłym sezonie nie są pewne, z powodu wycofania się Hondy z F1. Jeżeli Japończycy nie znajdą nabywcy na team, Brytyjczyk będzie musiał znaleźć sobie miejsce w innym zespole lub zrobić sobie przerwę od Formuły 1.
„Liczę na mocnego kolegę z zespołu w 2009 roku. Dla mnie, najlepszy ze wszystkich były Button” – powiedział Buemi.
Szwajcar zauważa także, że na testach spisał się bardzo dobrze:
„Na wcześniejszych testach w Barcelonie byłem około 0,3 sekundy wolniejszy od doświadczonych kierowców, ale na Jerez miałem pod kontrolą Bourdaisa i Sato. We wtorek i w środę będzie Vettel, co będzie dla mnie dobrym porównaniem: trzy miesiące temu był ode mnie lepszy o 0,2 sekudny, ale teraz ja się poprawiłem, ponieważ mam większe doświadczenie.”
źrodlo: formula1.pl​
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Trulli zostaje
Prezydent zespołu Toyota F1 John Howett zapewnił, że Jarno Trulli nie zostanie zmieniony przez innego kierowcę przed początkiem sezonu 2009.

Ostatnio pojawiły się plotki, jakoby 34-letni Jarno Trulli, który pojawił się w Toyocie wraz z końcem 2004 roku, miał zostać zastąpiony przez innego zawodnika.

Według plotkarzy Włocha miał zastąpić Japończyk Kamui Kobayashi, który jest trzecim kierowcą Toyoty i zwycięzcą serii GP2. Nie mniej jednak teraz prezydent Toyoty zapewnił, że ma kontrakt z Trullim i nie planuje zmian.

&quot;Mamy kontrakt z Jarno na miejscu&quot; - powiedział Howett dziennikowi &#39;The Times&#39;.
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Buemi oficjalnie kierowcą Toro Rosso
Zespół Toro Rosso oficjalnie poinformował, że w sezonie 2009 kierowcą tego teamu będzie Sebastien Buemi. Oznacza to, że w Toro Rosso pozostało jeszcze jedno wolne miejsce dla któregoś z kierowców – zespół o zatrudnieniu partnera Buemi poinformuje później.

Franz Tost powiedział:
„Jesteśmy zachwyceni możliwością powitania w naszym zespole Sebastiena, który już i tak był członkiem rodziny Red Bull. Nasi inżynierowie byli pod wrażeniem tego, jak szybki jest Buemi, a także jak szybko uczy się podczas testów, które przez kilka ostatnich lat przeprowadzał w naszym bolidzie.”

„To, a także dobra postawa w GP2 wystarczyło, aby przekonać nas do dania mu szansy. Jego zatrudnienie oznacza również wypełnienie celów programu młodych kierowców Red Bull, a także spełnia oczekiwania Dietricha Mateschitza, który chciał ażeby Scuderia Toro Rosso pozwalała pokazać umiejętności młodych kierowców wspieranych w niższych seriach.”

Buemi dodał:
„Jestem oczywiście bardzo zadowolony z faktu, iż będę jeździł dla Toro Rosso w tym roku. Być w Formule 1 – to było zawsze moim celem, od czasu, kiedy zacząłem się ścigać.”

„W tym roku zrobię wszystko, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki, przez co pokażę Red Bullowi, że ich zaufanie, którym mnie obdarzyli było właściwe. Chciałbym podziękować Red Bull za tą szansę, a także za całą pomoc, której mi udzielili w mojej karierze, od roku 2005.”


zródło: formula1.pl​
 
igorini 12

igorini

Użytkownik
Hmmm czemu sie tu dziwić, Buemi wykrozystał szanse jaką mu dano na testach przedsezonowych. TR jako zaplecze Redbulla będzie właśnie przyjmować nowych zawodników by się ostali z F1 a potem jak skończą jak Vettel ???? . Tylko, żeby wypadł lepiej niż w tym roku Piquet. ;)
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Lista startowa kierowców w MŚ Formuły 1 w 2009 roku:​



McLaren-Mercedes
1. Lewis Hamilton (W.Brytania)
2. Heikki Kovalainen (Finlandia)


Ferrari

3. Kimi Raikkonen (Finlandia)
4. Felipe Massa (Brazylia)​


BMW-Sauber
5 Robert Kubica (Polska)
6 Nick Heidfeld (Niemcy)

Renault
7. Fernando Alonso (Hiszpania)
8. Nelson Piquet (Brazylia)​


Toyota

9. Jarno Trulli (Włochy)
10. Timo Glock (Niemcy)


Toro Rosso-Ferrari
11. Sebastien Buemi (Szwajcaria)
12. Sebastian Bourdais​


Red Bull-Renault
14. Mark Webber (Australia)
15. Sebastian Vettel (Niemcy)


Williams-Toyota

16. Nico Rosberg (Niemcy)
17. Kazuki Nakajima (Japonia)​


Honda (czeka na nowego właściciela i potwierdzenie
udziału)
18. czeka na zgłoszenie nazwiska kierowcy
19. czeka na zgłoszenie nazwiska kierowcy

Force India-Mercedes
20. Adrian Sutil (Niemcy)
21. Giancarlo Fisichella (Włochy)​
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Toro Rosso potwierdza Bourdais
Zespół Toro Rosso w końcu potwierdził drugiego kierowcę na sezon 2009. Po miesiącach spekulacji ostatecznie zarząd włoskiej stajni zdecydował się przedłużyć kontrakt z Sebastienem Bourdais.

Kariera F1 czterokrotnego mistrza świata serii ChampCar wydawała się być krótką przygodą, po tym jak zespół testował podczas zimowej przerwy z różnymi kierowcami, a na miejsce w wyścigowym fotelu czekało jeszcze kilku młodych zawodników.

Wczoraj media informowały o tym, że Bourdais podczas najbliższych testów w Jerez będzie ponownie testował bolid STR, dzisiaj zespół poinformował o przedłużeniu kontraktu z Francuzem.

„To była bardzo długa i trudna zima, ale oczekiwanie w końcu się zakończyło i jestem bardzo podekscytowany drugim sezonem w Scuderii Toro Rosso” powiedział Bourdais. „Chciałbym podziękować Red Bullowi i Dietrichowi Mateschitzowi za szansę możliwości kontynuowania pracy z zespołem, który w ubiegłym roku poczynił takie postępy.”

„Teraz mogę skupić się na przygotowaniu do sezonu. Zapowiada się bardzo interesujący sezon za sprawą wszystkich zmian zasad i liczę na ułożenie dobrych stosunków z moim nowym kolegą- Sebastienem Buemi, aby razem wykonywać jak najlepszą pracę dla zespołu i Red Bulla.”

„Po roku spędzonym w Toro Rosso, oczekujemy korzyści z jego doświadczenia, które zebrał w ubiegłym sezonie” dodał Franz Tost. „On zna środowisko F1, tory wyścigowe i zespół. W dodatku gładkie opony, które powrócą w tym roku, powinny również pasować do jego stylu jazdy.”

„Z tego powodu będzie on podchodził do nowego sezonu ze znacznie większym doświadczeniem. To będzie szczególnie wartościowe ze względu na to, że nasz drugi kierowca, Sebastien Buemi, jest debiutantem, który przeszedł przez program rozwojowy młodych kierowców Red Bulla.”

Dzisiejsza informacja z zespołu Toro Rosso oznacza, że wszystkie zespoły oprócz Hondy mają już zamknięte składy na sezon 2009.

zrodło: formula1.pl​
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Senna podpisał nowy kontrakt na starty w sezonie 2009?
Jak informuje serwis GrandPrix.com, Bruno Senna podpisał kontrakt z byłym zespołem Hondy, który wkrótce potwierdzi ten fakt, tak jak i swoje uczestnictwo w sezonie 2009.

Zespół, którego nazwę poznamy w niedługim czasie, będzie napędzany silnikami Mercedes-Benz. Partnerem Senny zostanie Jenson Button, a jednym ze sponsorów - brazylijski Petrobras.

Pojawiły się ostatnio informacje, że zespół może zostać zakupiony przez Berniego Ecclestone. Szef FOM chce upewnić się, że będzie miał jakiś wpływ na działanie Stowarzyszenia Zespołów Formuły 1 (FOTA).

Mówi się też, że lwia część pieniędzy dla nowej ekipy będzie pochodzić od Hondy. Dla japońskiego producenta dużo korzystniejsze będzie utrzymanie prywatnego zespołu, niż wypłacenie odpraw dla wszystkich pracowników.


Sato trzecim kierowcą Red Bulla?
Takuma Sato rozmawia z szefami Red Bulla na temat posady oficjalnego kierowcy rezerwowego obu zespołów austriackiej firmy w tym roku.

Japoński kierowca przegrał walkę o posadę kierowcy Scuderii Toro Rosso z Sebastienem Bourdaisem, ale ciągle ma nadzieję na pracę dla Red Bulla. Jak informuje Autosport, Sato chciałby zostać kierowcą rezerwowym austriackiej firmy, co potwierdził szef Red Bulla Dietrich Mateschitz.

&quot;On ma bardzo dobrą reputację w Japonii. Mógłby z nami dobrze współpracować&quot; - zapewnił.

Takuma Sato w tej chwili rozważa swoje możliwości na sezon 2009, a jego priorytetem jest powrót za kierownicę bolidu.


zrodło: formula1.pl​
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom