>>>BETFAN - BONUS 200% do 400 ZŁ <<<<
>>> BETCLIC - ZAKŁAD BEZ RYZYKA DO 50 ZŁ + GRA BEZ PODATKU!<<<
>>> FUKSIARZ - ZERO RYZYKA 100% DO 50 ZŁ. ZWROT W GOTÓWCE + 2 FREEBETY!<<<

Sezon 2015 - newsy, prezentacje bolidów, testy...

abraxas 3,2K

abraxas

Forum VIP

Jesteśmy tuż po zakończeniu sezonu 2014 ale już wiemy jakie twarze zobaczymy w pierwszym wyścigu sezonu 2015 ;) Zagadką pozostanie chyba czarny koń przeszłorocznych mistrzostw Mclaren a jednostka napędowa Hondy.


Zapraszam do pisania newsów i czekamy na pierwsze prezentacje i testy przed sezonowe ????
 
Otrzymane punkty reputacji: +9
patryk4865 53

patryk4865

Użytkownik
McLaren ogłosił skład kierowców na sezon 2015
Alonso-Button

McLaren po długim trzymaniu kibiców w niepewności w końcu ogłosił skład kierowców.
W 2015r w McLaren Honda zasiądą mistrzowie świata Fernando Alonso i Jenson Button.
O ile Alonso był pewniakiem do fotela to wybór drugiego kierowcy był długo dyskutowany. Szef McLarena Ron Dennis był za młodym Duńczykiem Kevinem Magnussenem, reszta zarządu murem stanęła za doświadczeniem i regularnością Brytyjczyka. Dodatkowo istotnym faktem było to, że Button ma dobre kontakty ze sponsorami i Hondą dla której jeździł już w latach 2003-2008.
Kevin został kierowcą nr3 (testowy).
Patrząc czysto statystycznie Button wypadł dużo lepiej od debiutującego Duńczyka.
Kwalifikacje w miarę równe 10-9 na korzyść Buttona, lecz w punktach dzieliła ich przepaść - różnica 71 pkt.
Osobiście cieszę się z takiego wyboru kierowców. Button okazał się szybszy i solidniejszy.. Nie jestem jakimś jego wielkim fanem przede wszystkim z powodu jego częstego &quot;płaczu&quot; w wyścigach, ale udowodnił już, że momentami potrafi nawiązać równorzędną walkę z uznanymi nazwiskami w F1 - chociażby z Hamiltonem w czasach jak jeździli razem.
Pozostało tylko pytanie przed sezonem 2015:
Czy współpraca McLarena z Hondą pozwoli na rywalizację z Mercedesem i czy powtórzą sukcesy z lat 80&#39; i początków lat 90&#39;, gdzie zdobyli razem 4 MŚ konstruktorów i 4 MŚ kierowców.
Jedno jest pewne - duet kierowców mają bardzo mocny - jak nie najsilniejszy w stawce obok Mercedesa.​
 
Otrzymane punkty reputacji: +33
abraxas 3,2K

abraxas

Forum VIP
Prezentacje bolidów na sezon 2015:
Tegoroczne bolidy nie mogą mieć tak długich oraz wystających końcówek nosów jak zeszłoroczne ze względu na zmianę przepisów technicznych.
1. Williams FW37

Nowy Williams przyciąga wzrok znacznie krótszą końcówką nosa, co było spodziewane wobec zmiany przepisów F1. Uwagę zwraca również smuklejsza aerodynamika samochodu w porównaniu do poprzedniego auta teamu z Grove.
2. Mclaren-Honda MP4/30

Po 23 latach przerwy McLaren wraca do współpracy z Hondą!
Model MP4-30 ma długi, nisko schodzący nos bez wypustki, a tylne skrzydło pozbawione jest centralnego wspornika.
3. Lotus E23 Hybrid

Tegoroczny model zostanie wyposażony w silnik Mercedesa. Na tegorocznym bolidzie widzimy całkowicie nowy projekt nosa. Rozwiązanie zastosowane w E23 gwałtownie schodzi w dół zaraz po mocowaniu. Uwagę w nowym pojeździe stajni z Enstone zwraca również oryginalnie podzielony na trzy części górny wlot powietrza nad głową kierowcy.
4. Sauber C34

Silnik Ferrari, całkowicie nowe malowanie niebiesko-żółte podyktowane przez brazylijski bank Banco do Brasil, sponsora jednego z nowych kierowców ekipy, debiutanta Felipe Nasra. Niski wystający nos oraz bardziej wyprofilowane sekcje boczne.
5. Ferrari SF15-T

Z przodu samochodu pozostawiono zawieszenie z drążkami ciągnącymi. Nos Ferrari jest dość smukły i pozbawiony wypustki, tylnej części udało się znacząco zwęzić nadwozie, mniejsze są także sekcje boczne.
6. Toro Rosso STR10

Nowa konstrukcja posiada długi oraz szeroki nos, który dopiero przy samym czubku się zwęża. W pozostałej części bolidu rzuca się w oczy sporych rozmiarów wlot powietrza nad głową kierowcy oraz szeroki tył samochodu.
7. Mercedes F1 W06 Hybrid

Nowy nos w tym roku jest węższy. Ponadto tegoroczna konstrukcja posiada większe wloty powietrza po stronie sekcji bocznych. Kolejne duże zmiany zostały jednak przeprowadzone w jednostce napędowej.
8. Red Bull RB11

9. Force India VJM08
 
abraxas 3,2K

abraxas

Forum VIP
Testy grupowe w Jerez, 01-04.02.2015r.​



Mercedes deklasuje ilością przejechanych okrążeń. Świetny występ Ferrari, czyżby powrót czerwonego bolidu na czoło tabel? Osobiście mam nadzieje, że nie bo żal Alonso, który przeszedł do Mclarena. Duże problemy tego zespoły,mała liczba okrążeń ale tego można było się spodziewać przez nową, jeszcze nie dopracowaną jednostkę Hondy.
Warto jeszcze zwrócić uwagę na dobre czasy Saubera.
 
abraxas 3,2K

abraxas

Forum VIP
Testy grupowe w Montmelo, tor: Catalunya, 19-22.02.2015r.​




Za nami już drugie grupowe testy przed sezonem 2015. Kierowcy i zespoły przenieśli się na tor w Barcelonie gdzie również odbędą się pozostałe dni testowe, które startują już jutro.

W zeszłotygodniowych testach prawdziwą siłę pokazał Mercedes, który przejechał najwięcej okrążeń oraz ustanowić najlepszy czas na pośrednich oponach ustępując najlepszemu wynikowi Lotusa o 0,3s. Lotus ustanowił ten czas na supermiękkich oponach, które według Pirelli są o około 2s czybsze na okrążeniu!

Mimo tego warto odnotować, że Lotus wyraźnie nabrał wiatru w żagle po zmianie silnika na motor Mercedesa, potwierdza to Grosjean, który twierdzi że bolid na nowy sezon jest już znacznie lepiej przygotowany niż ubiegłoroczny.

Smutnym wydarzeniem był wypadek Alonso, który uderzył w mur i doznał wstrząśnienia mózgu. Mclaren prezentuje się najgorzej ze wszystkich zespołów, problemy z silnikiem Hondy czy też z MGU-K. Szykuje się kolejny ciężki rok przez Fernando Alonso.
 
abraxas 3,2K

abraxas

Forum VIP
Testy grupowe w Montmelo, tor: Catalunya, 26-28.02.-01.03.2015r.



Za nami ostatnie tegoroczne testy na torze Catalunya.
Najlepiej przygotowany do sezonu jest Mercedes z bardzo dużo ilością okrążeń na koncie, świetnie przygotowany bolid, niezawodny. Przewaga Mercedesa w pierwszym wyścigu powinna wynosić około 1s.

Za nimi będzie dość zwarta walka pomiędzy Redbulem, Ferrari oraz Williamsem.

Smutną wiadomością jest fatalny początek roku dla Fernando Alonso. Mclaren obecnie prezentuje się zdecydowanie najsłabiej, do tego wypadek oraz przymusowa absencja w GP Australii.

Zapraszam do dzielenie się spostrzeżeniami w temacie GP Australii, który to wyścig już za 9 dni ????
 
Otrzymane punkty reputacji: +10
abraxas 3,2K

abraxas

Forum VIP
GP Niemiec usunięte z kalendarza F1 na sezon 2015

Decyzją Międzynarodowej Federacji Samochodowej, GP Niemiec zostało oficjalnie usunięte z tegorocznego kalendarza F1.
Chociaż jeszcze w styczniu Bernie Ecclestone sugerował możliwość przeniesienia imprezy na Hockenheimring, jego szefostwo kategorycznie odmówiło goszczenia wyścigu przez drugi sezon z rzędu.

Tegoroczny kalendarz F1 skurczy się tym samym do dziewiętnastu eliminacji, a pomiędzy Grand Prix Wielkiej Brytanii i Grand Prix Węgier pojawi się trzytygodniowa przerwa.
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Manor zmieni malowanie bolidów?

Zespół planuje także zmienić malowanie. Obecne barwy czerwono-biało-czarne przypominają te z poprzedniego roku. Magazyn Speed Week informuje, że stajnia po powrocie na europejskie wyścigi popracuje nad bolidem. Obecnie Manor transportuje swój sprzęt po zakończeniu wyścigu bezpośredniego do kolejnego kraju, gdzie odbędzie się Grand Prix F1.

Niewykluczone, że nowe barwy Manor F1 Team zobaczymy podczas GP Hiszpanii 8-10 maja.

sportowefakty.pl​
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
FIA zatwierdziła kalendarz F1 na przyszłoroczny sezon. W sumie kierowcy odwiedzą aż 21 torów. Po raz pierwszy w kalendarzu znajdzie się wyścig w Baku, który będzie Grand Prix Europy.
Jedną ze zmian jest rozegranie GP Rosji w maju, a nie jak wcześniej w październiku. Natomiast GP Malezji zostało przesunięte na wrzesień. Kierowcy na torze Sepang będą jeździć przynajmniej do końca roku 2018.
Do kalendarza wraca GP Meksyku, które po raz ostatni gościło kierowców F1 w sezonie 1988. Swój debiut będzie miało Baku, gdzie zostanie rozegrane GP Europy. Sezon tradycyjnie rozpocznie się od GP Australii - 3 kwietnia, a zakończy w Abu Zabi 27 listopada.
 
rabbi 34

rabbi

Użytkownik
Zmarł kierowca Formuły 1 Jules Bianchi

Francuski kierowca Formuły 1 Jules Bianchi zmarł na skutek ciężkich obrażeń głowy, których doznał podczas Grand Prix Japonii w październiku ubiegłego roku.

Francuski kierowca Formuły 1 Jules Bianchi zmarł na skutek ciężkich obrażeń głowy, których doznał podczas Grand Prix Japonii w październiku ubiegłego roku. O śmierci 25-letniego kierowcy poinformowała w sobotę rano jego rodzina. &quot;Jules walczył do samego końca, jak zawsze, ale dzisiaj jego walka dobiegła końca.&quot; - napisała w oświadczeniu rodzina kierowcy.

Bianchi zmarł w szpitalu w Nicei, rodzinnym mieście na południu Francji. 5 października, podczas wyścigu o Grand Prix Japonii na torze Suzuka, Francuz uderzył z dużą prędkością w znajdujący się na poboczu samojezdny dźwig. Doznał rozległego uszkodzenia mózgu i był w śpiączce.

PS

...
 
Otrzymane punkty reputacji: +31
snajper 322

snajper

Forum VIP
Carlos Sainz jr. zdaniem niemieckiego Bild był najczęściej wyprzedzany przez rywali. Hiszpan musiał uznać wyższość innych kierowców na torze jak do tej pory 32 razy.
- Nie jestem pewien, czy mogę być dumny z tej statystyki - zażartował Sainz, kiedy dowiedział się o tym &quot;niechlubnym rekordzie&quot;. - Mamy dobre kwalifikacje, ale w wyścigu tracimy nasz potencjał - tłumaczył.
 
Otrzymane punkty reputacji: +23
Do góry Bottom