>>>BETFAN - BONUS 200% do 400 ZŁ <<<<
>>> BETCLIC - ZAKŁAD BEZ RYZYKA DO 50 ZŁ + GRA BEZ PODATKU!<<<
>>> FUKSIARZ - ZERO RYZYKA 100% DO 50 ZŁ. ZWROT W GOTÓWCE!<<<
  • Polecamy się zapoznać
    Regulamin czatu

  • Nowy Projekt na Forum
    WASZE BETY - MOJE KUPONY!

  • EURO 2024 zbliża się wielkimi krokami, wzorem ostatniego Mundialu również na zbliżające się Mistrzostwa Europy wraz z naszymi parterami przygotowaliśmy konkursy na wszystkie spotkania tego turnieju oraz dwa osobne Typery
    BETFAN Typer EURO Niemcy 2024
    forBET EURO 2024 Expert
    W pierwszym uczestnicy zostali wyłonieni w eliminacjach i nie ma już możliwości dołączenia do Typera, natomiast drugi konkurs jest dla wszystkich użytkowników Forum, więc zachęcam do udziału.

    Ogólnie na wszystkie konkursy jest rekordowa suma nagród wynosząca 12 800 PLN oraz ponad 800k punktów reputacji!

    Do odbioru nagród potrzebne są konta u naszych Partnerów, dlatego jeżeli jeszcze nie masz konta u któregoś ze sponsorów konkursów to zachęcam do założenia ich z linków podanych poniżej

    Betters TUTAJ!
    forBET TUTAJ!
    Betfan TUTAJ!
    Betclic TUTAJ!
    Fortuna TUTAJ!
    Betcris TUTAJ!
    Fuksiarz TUTAJ!

Sezon 2011 - dyskusja

Status
Zamknięty.
Baqu 934,3K

Baqu

Forum VIP
Red Bull: stracimy pół sekundy na okrążeniu​


- Spodziewamy się, że bez nadmuchu dyfuzora stracimy około pół sekundy na okrążeniu - mówi doradca zespołu Red Bull Helmut Marko.

Zakaz korzystania z nadmuchu dyfuzora zacznie obowiązywać od Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone. Wszystkie zespoły spodziewają się, że bez tego udogodnienia ich bolidy będą wolniejsze. Red Bull, który prowadzi w klasyfikacji konstruktorów, zdaniem ekspertów na wprowadzeniu zakazu straci najbardziej.

- Spodziewamy się, że bez nadmuchu dyfuzora stracimy około pół sekundy na okrążeniu. Zmieniliśmy kilka elementów aerodynamicznych i mamy nadzieję, że uda nam się utrzymać dotychczasowe tempo - powiedział Marko.

Doradca austriackiego zespołu nie ukrywa, że jest rozczarowany decyzją FIA, która zmienia reguły w trakcie sezonu. - Zrozumielibyśmy to, gdyby wprowadzono to po zakończeniu sezonu, jak to się dzieje zazwyczaj. Zmiana regulaminu w połowie sezonu jest dziwna i trudną to zrozumieć - dodał Marko.


czytaj... jesteście za dobrzy, zabierzemy wam waszą przewagę, aby wyrównać szanse...
to GP będzie bardzo ciekawe.
 
Otrzymane punkty reputacji: +7
Baqu 934,3K

Baqu

Forum VIP
Ricciardo zastąpi Karthikeyana


Australijczyk Daniel Ricciardo otrzymał na swoje 22. urodziny prezent od szefów teamu Formuły 1 - Hispania RT-Cosworth. Zadebiutuje w prestiżowej rywalizacji w Grand Prix Wielkiej Brytanii, podczas której zastąpi kierowcę z Indii Naraina Karthikeyana.

Na legendarnym torze Silverstone Ricciardo będzie partnerem Włocha Vitantonio Liuzziego.

Australijczyk to mistrz brytyjskiej Formuły 3 z 2009 roku. Ostatnio był kierowcą testowym w ekipie startującej w F1 - Toro Rosso-Ferrari, objętym programem wspierania utalentowanych kierowców przez koncern Red Bull.

Z kolei Karthikeyan, z którego wyników szefowie teamu nie byli zadowoleni, wróci do swojego kraju, gdzie będzie się ścigał w serii wyścigowej sponsorowanej przez narodowy koncern motoryzacyjny Tata Group.

 
piotryna 8

piotryna

Użytkownik
Tylko patrzec jak mlody australijczyk bedzie regularnie pokonywal Liuzziego. Wloch mial slabeusza za kolege z zespolu, a kilka razy zdarzylo sie mu przegrac rywalizacje w wyscigu jak i w kwalifikacjach. Sadze, ze gdyby byly mozliwe testy sezonowe, od pierwszego GP Ricciardo pokonal by Liuzziego. Kursy beda wysokie. A pol sekundy w zwariowanych kwalifikacjach na Silverstone to nie przepasc. W wyscigu bylo to 0.4 sek, i to z wiekszym ladunkiem paliwa. Dodatkowo Ricciardo jest zmotywowany, ze wzgledu na fakt, iz jesli nie pokona Liuzziego, moze zapomniec o startach dla RBR. Nie zapominajmy takze testow w Abu Dhabi po ubieglorocznym GP. Ricciardo krecil b dobre czasy podczas treningow.

Od najblizszego gP mozemy znow smialo cisnac na RBR. Dmuchane dyfuzory wracaja, lecz tylko bez mapowania silnika pomiedzy kwalifikacjami, a wyscigiem. Takze pare dziesiatych znow na plus dla RBR. McLaren tez bedzie mocniejszy, tak samo jak Mercedes. Przelom Ferrari byl raczej tylko epizodem.
 
matthias 18

matthias

Użytkownik
Costa odchodzi z Ferrari
Aldo Costa, który w maju zrezygnował z piastowania roli dyrektora technicznego zespołu Ferrari zdecydował się zupełnie rozstać z włoską marką.
Costa złożył rezygnację po nieudanym początku sezonu 2011 jednak miał objąć inną rolę w firmie Ferrari.
W środę zespół Ferrari poinformował jednak, że Costa postanowił zupełnie zrezygnować z pracy w fabryce Ferrari, a rozstanie nastąpiło za obopólną zgodą.
Włoch pozostanie na odprawie do końca roku.

http://www.formula1.pl/F1_news-11980-Costa_odchodzi_z_Ferrari.html

Dosyć ciekawa informacja. Można to odebrać jako swoistą kapitulację guru technicznego zespołu, a co to może w praktyce oznaczać, tłumaczyć nie trzeba.
 
Baqu 934,3K

Baqu

Forum VIP
Duże zmiany regulaminu wprowadzone bez zgody zespołów

W ferworze walki pomiędzy Red Bullem, Ferrari i McLarenem o kolejne punkty mistrzostw świata, kwestia przepisów na sezon 2014 zeszła na drugi plan. Zmiany ogłoszone ostatnio przez FIA są jednak poważne i - jak się okazuje - zostały zatwierdzone bez konsultacji z ekipami Formuły 1, co budzi ich niezadowolenie. Teamy zrzeszone w organizacji FOTA starają się działać według zasady &quot;nic o nas, bez nas&quot;.

Jesteśmy trochę zaniepokojeni faktem, że ogłasza się zmiany w przepisach, które nie zostały ani autoryzowane, ani przedyskutowane z naszą grupą techniczną (Technical Working Group - zespół ekspertów, powołanych przez ekipy Formuły 1, obecnie dowodzony przez Jamesa Allissona, czyli dyrektora technicznego Lotus Renault - przyp. red.) - powiedział serwisowi sport.pl szef teamu Lotus Renault. - Wygląda, że FIA bardzo chce zrobić coś innego niż my. Federacja nie powinna samodzielnie wprowadzać przepisów, które mogą mieć dramatyczne konsekwencje finansowe dla ekip. Stworzyliśmy przecież specjalny system, aby upewnić się, że ważne zmiany będą podejmowane wraz z nami. Najwyraźniej nie działa jeszcze wystarczająco dobrze - dodał Eric Boullier.

W samochodach F1 mają się pojawić rozruszniki - tak, aby kierowca w każdym momencie mógł samodzielnie odpalić silnik. Dotychczas mogli to zrobić wyłącznie mechanicy, podłączając specjalny zewnętrzny rozrusznik. Jeśli kierowca wypadł z toru i zgasił motor, jego występ był skończony. Inny, bardzo interesujący punkt regulaminu nakazuje przejazd przez aleję serwisową wyłącznie przy użyciu energii elektrycznej, co oznacza, że zjeżdżając na pit stopy kierowcy nie będą mogli używać silników spalinowych. Kolejny zapis dotyczy skrzyń biegów, które od 2014 roku mają mieć obowiązkowo aż osiem przełożeń.

- Będziemy dyskutować nad tym w obrębie FOTA (Formula One Teams Association, czyli organizacja zrzeszająca zespoły F1 - przyp. red.). Do 2014 roku jeszcze dużo się zmieni - zapowiedział Boullier. - Jeszcze nie omawialiśmy tego tematu, ale weźmy na przykład przepis o jeździe na silnikach elektrycznych w alei serwisowej. Rozumiem argumenty ekologiczne, przemawiające za jego wprowadzeniem, ale bardzo niebezpiecznie jest mieć bezgłośnie jadący bolid na pasie serwisowym - powiedział Francuz. W zamieszaniu, jakie często panuje pod garażami może dochodzić do potrąceń osób, które nie zauważą nadjeżdżającego samochodu. Teraz nie sposób go przegapić, właśnie ze względu na bardzo głośny dźwięk silnika, dający efekt lepszy niż syrena alarmowa.

Niektóre nowe punkty regulaminu spodobały się jednak Boullierowi. Na przykład ten nakazujący montowania w samochodach wewnętrznych rozruszników. - Czemu nie? To może być niezły pomysł, bo przynajmniej w momencie, gdy kierowca wpadnie w poślizg i wypadnie z toru, to będzie mógł samodzielnie wrócić - powiedział szef Lotus Renault, który jest także wiceprezesem organizacji FOTA.

 
krzysztof1985 68

krzysztof1985

Użytkownik
Mnie cieszy w F1 a konkretniej w Lotus-Renault jedna kwestia.
Nick Heidfeld nie spełnia pokładanych w nim nadziei. Coraz wyraźniej widać &quot;lizanie&quot; tyłka przez Heidfelda w postaci wyboru wzoru kasku zaprojektowanego przez Polkę, tak samo gość się uniża i mówi, że chciałby zostać po powrocie Kubicy w zespole L-R.
Teraz podczas GP Węgier w piątkowych treningach testował bolid będzie Bruno Senna.
Moim skromnym zdaniem L-R może pójść krok do przodu i dać Sennie szansę w 2-3 wyścigach. Nie mam nic do Heidfelda, ale przez jego chamstwo i prostactwo w jednym wyścigu w barwach BMW-Sauber Kubica przegrał 3 miejsce w klasyfikacji generalnej. Teraz pora panie &quot;Slow-Nicku&quot; zniknąć z F1 - jesteś wolny i nie masz zacięcia do walki o pozycje.
PS - wiecie czemu po 2 Pit Stopie Hamilton tak odjechał? Zalali mu rakjet fjula ;) ?
Pozdrawiam
 
Baqu 934,3K

Baqu

Forum VIP
Buemi ukarany za incydent z Heidfeldem​


Szwajcar Sebastien Buemi za spowodowanie wypadku Nicka Heidfelda w niedzielnym wyścigu Formuły 1 o Grand Prix Niemiec na torze Nuerburgring za tydzień na Węgrzech zostanie na starcie cofnięty o pięć miejsc - zdecydowali sędziowie.

Jeżdżący w teamie Toro Rosso-Ferrari Buemi uznany został winnym wycofania się z rywalizacji Niemca na 11. okrążeniu. Reprezentant gospodarzy rozbił bok bolidu o ustawioną na poboczu reklamę, gdyż został wypchnięty z toru przez Szwajcara.

Po opisaniu zdarzenia przez stewarda na Buemiego nałożono karę. W kolejnym wyścigu, 31 lipca o GP Węgier na torze Hungaroring pod Budapesztem, przesunięty zostanie o pięć miejsc do tyłu w stosunku do pozycji wywalczonej w kwalifikacjach.

 
piotryna 8

piotryna

Użytkownik
F1 powoli staje sie delikatna jak francuski piesek. Kara dla Schumachera w GP Anglii, teraz jakas kara z d**y dla Buemiego... a Hamilton dostaje zawsze +20 sekund do wyniku, zwlaszcza gdy ma prewage ponad minute nad nastepnym rywalem. Fajnie, ze Lewis walczy ale po GP Monako powinien dostac -20 pozycji na starcie...

Wedlug mnie powinni troche zwezic przednie skrzydlo, gdyz teraz prawie kazdy kontakt konczy sie albo przecieciem opony u przeciwnika, albo naderwaniem skrzydla. Kiedys auta mogly sie dotknac kolami, teraz spoilerami. A taki uklad od razu niszczy wyscig.

Od 2014 maja byc przejazdy przez aleje serwisowa na silniku elektrycznym, tylko patrzec jak kierowcy w swoich spawarkach beda odwiedzac boks w celu wymiany akumulatora czy doladowania go z gniazdka 220V.

Licze na to ze w 2012 beda testy w trakcie sezonu. Mimo ze jest to teraz obgadywane, to FIA chce zabraz 3 dni testow przedsezonowych, na poczet testow przed europejskim cyklem. A wiadomo, ze najtaniej auto testuje sie na torze. Zaden symulator nie da tyle danych w ciagu godziny co przejechanie kilkunastu kolek po torze. F1 tnie koszty nie tam gdzie potrzeba. Tak czy siak jesli FIA ograniczy koszty w obszarze silnikow, zespoly wydadza te srodki na co innego... I tak w kolo... A dajmy im swobode i narzucmy budzety z gory. I kazdy team niech korzysta z nich dowolnie. Albo zaplaca za dobra kadre albo kierowcom..etc...
 
Otrzymane punkty reputacji: +6
G 1

grzeczny

Użytkownik
Właśnie jak donosi prasa Robert Kubica odzyskał władzę w ręce i w listopadzie może wrócić po wypadku na tor!Niemiecka stacja Sport1 poinformowała,że prawie pół roku po zabiegu uszkodzona kończyna jest już sprawna,połamana ręka odzyskała funkcjonalność,a badania pokazują,że z nerwami i mięśniami wszystko jest w porządku.
 
Baqu 934,3K

Baqu

Forum VIP
Właśnie jak donosi prasa Robert Kubica odzyskał władzę w ręce i w listopadzie może wrócić po wypadku na tor!Niemiecka stacja Sport1 poinformowała,że prawie pół roku po zabiegu uszkodzona kończyna jest już sprawna,połamana ręka odzyskała funkcjonalność,a badania pokazują,że z nerwami i mięśniami wszystko jest w porządku.
kolega snajper napisał już o tym w odpowiednim temacie

▶ http://forum.bukmacherskie.com/f47/wypadek-roberta-kubicy-6-02-2011-a-54702-4.html#post2338524
 
Baqu 934,3K

Baqu

Forum VIP
Bruno Senna zastąpi Nicka Heidfelda w Lotus Renault



Bruno Senna pojedzie drugim bolidem zespołu Lotus Renault podczas najbliższego Grand Prix Belgii na torze Spa. Brazylijczyk zastąpi Niemca Nicka Heidfelda - poinformował oficjalnie w środę zespół.

Zespół Lotus Renault wydał lakoniczny komunikat, w którym poinformował o zmianie w składzie. W czwartek o godz. 15 Senna ma wziąć udział w konferencji prasowej przed Grand Prix Belgii.

Brazylijczyk w kokpicie Lotus Renault zastąpi Nicka Heidfelda. Zespół nie był zadowolony z wyników osiąganych przez Niemca, w swoim ostatnim wyścigu w barwach Lotus Renault zajął 14. miejsce (GP Węgier). W ostatnich dniach agent Heidfelda negocjował z władzami teamu rozwiązanie umowy.

Senna w tym sezonie jest kierowcą testowy Lotus Renault, już raz podczas treningu przed GP Węgier zastępował Heidfelda. W 2010 roku ścigał się dla teamu HRT. Jest siostrzeńcem Arytona Senny, trzykrotnego mistrza świata.

 
piotryna 8

piotryna

Użytkownik
Każden jeden zazdrości determinacji Schumacherowi. Spojrzmy jednak na wyniki. Schumacher ostatnie kilka GP jest regularnie szybszy od Rosberga. Malo tego, ub rok zakonczyl z 72 punktami (Rosberg 144). W tym roku moze osiagnac podobny wynik, lub lepszy. Rosberg nie osiagnie 144 punktow! Pokusze sie nawet o to, ze Schumacher bedzie w koncowej klasyfikacji wyzej od Rosberga. W GP Japonii minie linie mety przed Nico!
 
piotryna 8

piotryna

Użytkownik
No i tak jak wspomnialem...Schumacher depcze po pietach Rosbergowi. Zdecydowanie poprawil tempo. gdyby nie wypadek w Singapurze moglby juz miec kilka punktow wiecej od Nico. Ciekawe kursy notowal exp na h2h, wiec na korei takze bede probowal stawiac na Schumachera.
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Tak trochę odbiegając od Formuły 1
Kuba Giermaziak weźmie udział w testach serii GP2, które zostały zaplanowane na przyszły tydzień w Barcelonie. Polak będzie reprezentował barwy zespołu iSport International. Seria GP2 jest przedsionkiem Formuły 1.
- Będzie z nami również pierwszy polski kierowca w GP2 – Giermaziak, który ma bardzo udany sezon w serii Porsche Supercup i zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji generalnej - powiedział Gavin Jones, który jest głównym inżynierem w zespole iSport.
ŹRÓDŁO
 
Baqu 934,3K

Baqu

Forum VIP
W 2013 wyścig z panoramą Manhattanu w tle



W czerwcu 2013 roku po raz pierwszy odbędzie się wyścig Formuły 1 z cyklu Grand Prix w New Jersey - podaje agencja Associated Press. Miejscem zawodów ma być miasteczko Weehawken, w pobliżu Nowego Jorku, a tor ma być usytuowany nad brzegiem rzeki Hudson, z Manhattanem w tle.

Miejsce rozgrywania zawodów oddalone jest od Nowego Jorku zaledwie o kilka minut jazdy samochodem. Wiadomość o GP Formuły 1 w Weehawken oficjalnie ma zostać ogłoszona na wtorkowej konferencji prasowej z udziałem gubernatora stanu New Jersey Chrisa Christie.

USA nie jest gospodarzem wyścigów Formuły 1 od 2007 roku, kiedy to w Indianapolis triumfował Lewis Hamilton. W 2012 roku zaplanowane są zawody z cyklu GP w Austin w Teksasie.

 
Baqu 934,3K

Baqu

Forum VIP
Zespół Renault nie wróci



Renault nie będzie miało swego zespołu w Formule 1. Szefowie koncernu doszli do wniosku, że dobrym rozwiązaniem jest zachowanie obecnego stanu rzeczy i dalsze promowanie marki poprzez dostarczanie silników aż czterem ekipom - Lotusowi Renault GP, Team Lotus, Williamsowi i Red Bull Racing.

Stacji z Enstone w świecie F1 brakuje od 2009 roku, kiedy to wybuchła Crashgate.

Aferę wypadkową rozpętał były kierowca Renault, Nelson Piquet jr, ujawniając, że rok wcześniej, podczas Grand Prix Singapuru, inżynier zespołu nakazał mu rozbić się o ścianę przy torze, by skorzystać na tym mógł drugi kierowca stajni, Fernando Alonso.

Po aferze Renault sprzedało 75 proc. swych udziałów w stajni luksemburskiej spółce inwestycyjnej Genii Capital. Dalsze 25 proc. kierujący nią Gerard Lopez nabył w grudniu 2010 roku. Właśnie ta firma pozyskała Lotusa na sponsora tytularnego zespołu, a Renault pozostało w nazwie teamu, którego kierowcą jest m.in. Robert Kubica, ze względu na tradycję i fakt, że właśnie ten koncern dostarcza silniki do bolidów drużyny.

Teraz, kiedy w mizernym dla zespołu sezonie spekulowano, że Renault może się reaktywować, plotki na ten temat ucięło samo kierownictwo francuskiego koncernu.

- Odpowiada nam obecna sytuacja. Dla producenta samochodów dostarczanie silników i technologii wielu zespołom jest dobrą promocją nazwy i marki - ocenia prezes Renault, Carlos Ghosn.

Decyzja Renault martwi konkurencję. Próbę zmonopolizowania rynku swym rywalom już we wrześniu zarzucał Craig Pollock, szef firmy PURE, która także chciałaby wyposażać w silniki zespoły Formuły 1.

 
Baqu 934,3K

Baqu

Forum VIP
Virgin zmienia nazwę na Marussia



Jeden z najsłabszych teamów Formuły 1 - Virgin zamierza zmienić nazwę na Marussia. Rosyjski koncern Marussia Motors, producent samochodów sportowych, jest właścicielem i głównym sponsorem zespołu.

Stosowny wniosek został złożony do specjalnej komisji F1 przy Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) w Genewie. Wcześniej z podobnymi zgłosiły się Renault (zmiana na Lotus) i Team Lotus (Caterham Team AirAsia).

Trzy nowe nazwy pojawią się w sezonie 2012, jeśli na tak zagłosuje co najmniej 18 z 26 członków komisji.

Utworzony w W. Brytanii team Virgin (w nazwie była firma multimilionera Richarda Bransona) zadebiutował w wyścigach Formuły 1 w 2010 roku, ale do tej pory jego kierowcy nie zdobyli ani jednego punktu.

Podczas niedzielnej Grand Prix Indii, pierwszej w historii w tym kraju, Belg Jerome d&#39;Ambrosio zajął 16. miejsce, a rywalizacji nie ukończył Niemiec Timo Glock. W klasyfikacji generalnej mistrzostw świata, po 17 z 19 eliminacji, obaj kierowcy nie są uwzględnieni, podobnie jak ich team w punktacji konstruktorów.

Już wcześniej drugi tytuł mistrzowski z rzędu zapewnił sobie Niemiec Sebastian Vettel (Red Bull-Renault).

 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Jest zgoda na zmianę nazw

Lotus Renault GP, Team Lotus oraz Virgin Racing będą mogli zmienić swoją nazwę - poinformowano po zebraniu Komisji F1 w Genewie. Szefowie wszystkich zespołów wyrazili zgodę na zmianę. Tym samym zakończył się spór o nazwę Lotus.

Po długim czwartkowym spotkaniu Komisji F1 poinformowano, że trzy zespoły otrzymały niezbędną ilość głosów potrzebnych do zmiany nazw. Od sezonu 2012 Lotus Renault GP będzie nazywał się Lotus, Team Lotus przemieni się w Caterham, a Virgin Racing na Marussia. Zmiany te musi zaakceptować jeszcze Światowa Rada Sportów Motorowych, ale jest to tylko formalność.

 
rajdowiec75 1,8K

rajdowiec75

Użytkownik
Włodarze Ferrari ucinają spekulacje: Massa zostaje



W ostatnim czasie sporo mówiło się o tym, że Felipe Massa być może już niebawem straci fotel reprezentanta Ferrari. Włodarze stajni z Maranello stanowczo jednak zaprzeczają, jakoby wkrótce miało dojść do roszad w składzie kierowców.
W gronie ewentualnych następców Brazylijczyka miałby znajdować się Nico Rosberg, którego podobno widziano nawet w Maranello. - To są bzdury! - stanowczo zaprzeczył w wywiadzie dla agencji DAPD. - Nie byłem w Maranello. Moim marzeniem jest wygrywać wyścigi w &quot;Srebrnej Strzale&quot; - dodał.

W podobnym tonie wypowiadają się też włodarze Ferrari, którzy zgodnie podkreślają, że Massa nadal ma ważny kontrakt i w związku z tym nie ma mowy o jakichkolwiek roszadach w przyszłym sezonie.

- Liczę na to, że Felipe będzie w stanie wrócić do walki. On wie, że przyszły rok okaże się dla niego kluczowy. Wierzę jednak w to, że pokaże on swoją prawdziwą wartość - powiedział szef teamu, Stefano Domenicali.

- Współczuję wam dziennikarzom, ale w przyszłym roku nie będzie żadnych zmian w składzie naszych kierowców - powiedział z kolei z uśmiechem na twarzy Luca di Montezemolo.
 
Otrzymane punkty reputacji: +1
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom