>>>BETFAN - BONUS 200% do 400 ZŁ <<<<
>>> BETCLIC - ZAKŁAD BEZ RYZYKA DO 50 ZŁ + GRA BEZ PODATKU!<<<
>>> FUKSIARZ - ZERO RYZYKA 100% DO 50 ZŁ. ZWROT W GOTÓWCE + 2 FREEBETY!<<<

Sezon 2010 - dyskusja

Status
Zamknięty.
snajper 322

snajper

Forum VIP
Grand Prix USA wraca do Formuły 1 !​


- Po raz pierwszy w historii F1 w USA, obiekt zostanie specjalnie wybudowany, aby gościć to wydarzenie. Trzydzieści lat temu, na specjalnym zbudowanym torze na ulicach Watkins Glen, Grand Prix odniosło wielki sukces - powiedział Bernie Ecclestone.

- Od tego czasu Formuła 1 gościła w Long Beach, Las Vegas, Detroit, Dallas i Phoenix. Wszystkie były tymczasowymi torami ulicznymi. Indianapolis dołączył w roku 2000, kiedy dobudowano wewnątrz obiektu słynny owal. Ostatnim zwycięzcą GP USA był Lewis Hamilton. Nowy tor w Stanach Zjednoczonych będzie zbudowany od podstaw, specjalnie dla F1 - zakończył Bernie.

- Jesteśmy niezwykle zaszczyceni i dumni, że udało nam się uzgodnić prawa do F1. Współpraca na wiele lat, to świetne wydarzenie dla Austin. Obie strony darzą siebie wzajemnym zaufaniem. Chcemy, aby te Grand Prix było prestiżowym wydarzeniem - powiedział Tayo Hellmund, partner zarządzający Full Throttle Productions. Firma ta jest odpowiedzialna za promocję nowej imprezy.

 
hajduk 124

hajduk

Forum VIP
Grand Prix Korei zagrożone!
Rosną obawy, że pierwszy wyścig w Korei może zostać odwołany. Mimo, że Ecclestone odrzucił plotki na temat problemów z budową toru, to napięcia polityczne w ostatnich dniach są bardzo wysokie. Wyścig ma się odbyć w październiku. Korea Południowa obarczyła winą Północną o zatonięcie statku, w którym zginęło 46 marynarzy. Istnieje groźba powszechnej wojny. - Jeżeli będzie tam wojna, to oczywiście nie będzie tam Formuły 1 - powiedział dziennikarzom w Turcji, Bernie Ecclestone.
Według fińskiej gazety Turun Sanomat są podejrzenia, że sytuacja polityczna opóźniła już budowę toru od długości pętli 5,62 kilometry. Uważa się, że zespoły stowarzyszone w FOTA obecnie nie przeprowadzają przygotowań, aby wysyłać swoje wyposażenie do Korei.
Okazuję się także, że większość ekip nie zarezerwowało jeszcze biletów lotniczych i pokoi hotelowych dla swoich pracowników, mimo że na wyścigi w Brazylii i Abu Dhabi plany są już bardzo zaawansowane.
- Jest to jasny znak, jak poważne jest zagrożenie odwołania Grand Prix - powiedział znany portugalski dziennikarz Luis Vasconcelos.
Jeżeli wyścig w Korei się nie odbędzie to przerwa pomiędzy GP Japonii a Brazylii wyniesie niespodziewanie aż cztery tygodnie.

źródło: sportowefakty.pl
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Już 17 lipca br., podczas N-GINE RENAULT F1 TEAM SHOW, po raz pierwszy w Polsce samochód Formuły 1 zostanie zaprezentowany szerokiej publiczności na torze wyścigowym. Bolid Renault F1 Team poprowadzi na Torze Poznań jedyny Polak w Formule 1 - Robert Kubica.

Tor wyścigowy w Poznaniu zamieni się na jeden dzień w miasteczko sportów motorowych. - Jazda bolidem Formuły 1 po torze w Polsce to spełnienie jednego z moich marzeń. Nie ma Grand Prix w Polsce, ale to co wydarzy się w Poznaniu, będzie tak bliskie tym wrażeniom jak jest to możliwe. Cieszę się na spotkanie z fanami. Będzie to okazja, żeby zobaczyć samochód F1 z bliska, a ja postaram się pokazać wszystkim, jak niezwykłe są te maszyny - mówi Robert Kubica. Bolid Formuły 1 będzie jeździł po torze o długości ponad 4000 m, to więcej niż wynosi np. długość toru ulicznego w Monte Carlo. - Świat Formuły 1 z bliska i spotkanie z jednym z najlepszych kierowców F1. Nie ma chyba nic bardziej ekscytującego dla fanów tego sportu - dodaje Agata Szczech z Renault Polska.

W programie przewidziano między innymi:
- przejazd bolidu Renault F1 Team
- przejazd bolidu Formuły Renault 2.0
- przejazd Megane Trophy
- prezentacje sportowych modeli Renault
- pit stop, czyli zmiana opon na czas, a także symulatory F1, konkursy i wiele innych atrakcji.

Miasteczko F1 zajmie powierzchnię prawie 50 tys. m². Wstęp wolny!

N-GINE Renault F1 Team Show
Miejsce: Poznań, Tor Poznań
Data: 17 lipca 2010 r.
Godziny: 9.00 – 18.00
Organizator: Renault Polska
Sponsor tytularny: marka N-GINE

Renault jest kluczowym graczem w Formule 1 od ponad 30 lat - przez ten czas zespół zdobył 15 tytułów Mistrza Świata Kierowców i Konstruktorów. Robert Kubica już w wieku 10 lat miał na swoim koncie wiele osiągnięć jako kierowca gokartów. W 2001 roku rozpoczął przygodę z Formułą Renault 2000 Eurocup, a następnie zadebiutował w Formule 3. Sezon 2005 rozpoczął jako zawodnik World Series by Renault i zakończył z tytułem mistrzowskim. Nagrodą za to osiągnięcie był test z zespołem Renault F1 Team, który właśnie zdobył Mistrzostwo Świata F1. Sezon 2006 rozpoczął jako trzeci kierowca w barwach stajni BMW-Sauber, a pod koniec roku zadebiutował na torze. Od sezonu 2010 Robert Kubica jeździ w barwach Renault F1 Team.

 
flamaster 875

flamaster

Forum VIP
Sędziowie w końcu uporali się z incydentami jakie musieli zbadać po wyścigu. I tak Robert Kubica i Jaime Alguersuari otrzymali po oficjalnej naganie, zaś incydent pomiędzy Michaelem Schumacherem a Felipe Massą został uznany za niewarty karania.

Sędziowie po raporcie od dyrektora wyścigu zdecydowali się ukarać naganą Roberta Kubicę za stworzenie niebezpiecznej sytuacji przy zjeździe do boksu. Polak w ostatniej chwili zdecydował się wyprzedzić Adriana Sutila z Force India przed ostatnim zakrętem zjeżdżając do garażu.

Wobec czego po przeanalizowaniu całej sytuacji nałożyli na Polaka oficjalną naganę za złamanie Załącznika L Rozdziału 4 Artykułu 4c Międzynarodowego Kodeksu Sportowego.

Podobną karę otrzymał Jaime Alguersuari z Toro Rosso za doprowadzenie do kolizji z Rubensem Barrichello z Williamsa. Na skutek tego incydentu Brazylijczyk musiał zjechać po nowe przednie skrzydło.

źródło: f1ultra
 
jemjogurt 52

jemjogurt

Użytkownik
chyba kazdy widzial ze Robert taki manewr wykonal, zeby nie stracic predkosci, bo do lini ktora otwierala pitstop mial ze 100 metrow i zwalniajac do predkosci takiej jak mialk sutil na zakrecie by stracil wiec dlatego wykonal cos takiego ???? szczerze to sie obawialem, bo jak tak przeskoczyl to raz ze wlasnie kare mogl dostac odrazu, dwa ze mogl uderzyc ale wszystko ok sie skonczylo ????
 
S 0

speedywwy

Użytkownik
A gdzie kara dla Hamiltona lub jego zespołu za stworzenie niebezpiecznej sytuacji w boksach i przekoczenie lini ograniczajacej tor? Czyżby poraz kolejny Anglik jeździł według innego regulaminu? Jestem pewien, że gdyby taki manewr wykonał np. Robert odrazu otrzymałby karę.
 
robson_26 612

robson_26

Forum VIP
Skąd wiesz, że Kubica otrzymałby karę? Zresztą Hamilton nie miał innego wyjścia. Musiał trochę wyjechać. To samo zrobił Massa (w dodatku żaden bolid obok nie jechał) i jakoś nikt nie ma do niego pretensji.
Zgodzę się jedynie do tego, że błąd popełniła osoba z &quot;lizakiem&quot;. Nie powinni go od razu wypuszczać, ale z drugiej strony każdy walczy o jak najlepszy czas.
 
S 0

speedywwy

Użytkownik
Skąd wiesz, że Kubica otrzymałby karę? Zresztą Hamilton nie miał innego wyjścia. Musiał trochę wyjechać. To samo zrobił Massa (w dodatku żaden bolid obok nie jechał) i jakoś nikt nie ma do niego pretensji.

Zgodzę się jedynie do tego, że błąd popełniła osoba z &quot;lizakiem&quot;. Nie powinni go od razu wypuszczać, ale z drugiej strony każdy walczy o jak najlepszy czas.
Otóz to. Człowiek z lizakiem nie mogl wypuscic Hamiltona w tym momencie bo jak bylo widac spowodowało to zagrozenie w pit-lane i powinna zostac nałozona kara, chociaz upomnienie dla zespołu. Ale juz kilkukrotnie w tym roku jak i w poprzednich mielismy okazje sie przekonac ze Hamiltona przepisy nie obowiązuja...
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Otóz to. Człowiek z lizakiem nie mogl wypuscic Hamiltona w tym momencie bo jak bylo widac spowodowało to zagrozenie w pit-lane i powinna zostac nałozona kara, chociaz upomnienie dla zespołu. Ale juz kilkukrotnie w tym roku jak i w poprzednich mielismy okazje sie przekonac ze Hamiltona przepisy nie obowiązuja...
A co było z Kubicą na początku sezonu? Lizakowy też go wyprzedził przed nosem Massy i nic się nie stało ???? Proponuje w koncu przyzwyczaić się do tego, że Hamilton jest świetnym kierowcą, a nie ze FIA ciągle dają mu fory
 
robson_26 612

robson_26

Forum VIP
Dla mnie błąd pana z &quot;lizakiem&quot; był ewidentny, bo stworzył zagrożenie dla swojego zawodnika. Czy od razu karać za takie coś? Raczej nie. Wg mnie to był zwykły incydent wyścigowy. Kara za przekroczenie linii zdecydowane nie.
Osobiście byłbym daleki od jakichkolwiek posądzeń sędziów, że patrzą przychylnym okiem na Hamiltona, a np. Kubicę jadą jak tylko mogą. Chyba po sezonie 2008 wytworzył się taki właśnie stereotyp wśród polskich kibiców. Myślę, że jest to mało obiektywne podejście, a Kubica nie jest najlepszy, super wspaniały itd.
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Wielotygodniowa batalia o nowego dostawcę opon dla Formuły 1 zakończyła się w środę. Obradująca w Genewie Światowa Rada Sportów Motorowych potwierdziła, że następcą Bridgestone będzie firma Pirelli.

Pirelli będzie wyłącznym dostawcą opon dla Formuły 1 w latach 2011-2013. Włoski producent w walce o kontrakt pokonał Michelin oraz Cooper Avon.

Pirelli po raz pierwszy w Formule 1 pojawiło się w 1950 roku, po raz ostatni - w 1991. Opony włoskiego producenta brały udział w równo 200 wyścigach z czego &quot;wygrały&quot; 43.
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Masz jakies szczegoły co do tej informacji? Bo kazda z firm proponowala inny rozmiar felgi wiec moze byc ciekawie...
Rozmiar felgi na razie pozostaje bez zmian. O to inne zmiany na najbliższy sezon

Opony
Pirelli został wybrany jako jedyny dostawca opon dla Mistrzostw Świata Formuły 1 na okres trzech lat, zaczynając od roku 2011. Dostawca zobowiązuje się do ścisłego przestrzegania przepisów technicznych i sportowych realizowanych przez FIA. Czytaj więcej

Licencja FIA
Wniosek w sprawie licencji dla poszczególnych pracowników zgłoszonych do Mistrzostwa Świata FIA został złożony do Komisji Formuły 1. Jego wdrożenie zostanie rozważone od 2011 roku wraz z rozpatrzeniem włączenia go w przyszłości do innych Mistrzostw Świata FIA.

Samochód Bezpieczeństwa
Ze skutkiem natychmiastowym, bolid nie może wyprzedzać dopóki nie przekroczy pierwszej linii samochodu bezpieczeństwa, pierwszy raz odkąd samochód bezpieczeństwa powrócił do boksów. Jeżeli Safety Car będzie znajdował się na ostatnim okrążeniu i wyścig będzie kończył się za samochodem bezpieczeństwa, to bolidy dojeżdżają do mety bez wyprzedzania.

Ogólne zasady bezpieczeństwa
Ze skutkiem natychmiastowym, każdy wolno jeżdżący samochód lub uznany za potencjalne niebezpieczeństwo dla innych kierowców, będzie zgłaszany do sędziów. Będzie to dotyczyć każdego bolidu znajdującego się na torze lub w alei serwisowej.
W celu zapewnienia, aby samochody nie były prowadzone zbyt wolno na okrążeniach wyjazdowych lub rozpoznawczym, kierowcy muszą zmieścić się w czasie określonym przez FIA. Od linii samochodu bezpieczeństwa po wyjeździe z alei serwisowej, do linii samochodu bezpieczeństwa przed zjazdem do alei serwisowej. Czas będzie określany przez dyrektora wyścigu przed pierwszym treningiem i może być zmieniony w dalszej części weekendu jeżeli będzie taka potrzeba.

Pola startowe
Od sezonu 2011 każdy kierowca, którego najlepsze okrążenie kwalifikacyjne przekroczy 107 procent najlepszego czasu z Q1, nie będzie mógł wziąć udziału w wyścigu. W wyjątkowych sytuacjach po ustanowienie odpowiedniego czasu w treningach, sędziowie będą mogli dopuścić do udziału w wyścigu. Jeżeli będzie więcej takich kierowców, to o ustawieniu na polach startowych zadecydują sędziowie. Czytaj więcej

Regulowane nadwozie
Od 2011 roku regulacja tylnego skrzydła może być aktywowana przez kierowcę w dowolnym momencie przed rozpoczęciem wyścigu, a podczas jazdy tylko w celu poprawy możliwości wyprzedzania po przejechaniu dwóch okrążeń. Kierowca może aktywować regulację nadwozia, jeżeli zostanie poinformowany przez elektroniczną kontrolę. Zostanie ona włączona kiedy kierowca znajdzie się mniej niż sekundę za innym bolidem w ustalonych miejscach na torze. System automatycznie zostanie wyłączony po użyciu hamulców za pierwszym razem. FIA po konsultacji z wszystkimi zespołami, dostosuje czas bliskości aby upewnić się, że cel regulowania nadwozia jest spełniony

Aerodynamika
Z wyjątkiem regulacji nadwozia, każdy inny system, urządzenia lub procedury które wykorzystują ruchy kierowcy w celu zmian aerodynamicznych bolidu, zostają zakazane od roku 2011.

Waga
Od sezonu 2011 minimalna waga samochodu nie może być mniejsza niż 640 kilogramów przez cały weekend Grand Prix.

Paliwo
Ze skutkiem natychmiastowym, po sesjach treningowych wymagana jest próbka paliwa, a samochód musi być doprowadzony do boksów dzięki własnej mocy.

 
Z 0

zbierator

Użytkownik
Ciekawy jest ten sezon.
Wiele zwrotów akcji i niespodzianek.
Największą jak dla mnie jest słaba postawa ferrari od początku sezonu.
Kolejnym rozczarowaniem jest dla mnie Schumacher.
W moich oczach tylko się ośmieszył bo po tych 7 tytułach nic nie osiągnął w tym sezonie i juz nic nie osiągnie, lepiej niech da sobie spokój po sezonie.
Tyle ode mnie.
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Robert Kubica przedłużył o dwa lata kontrakt z francusko-luksemburskim teamem Formuły 1 - Renault. Oznacza to, że polski kierowca będzie startował w jego barwach do końca 2012 roku.
 
dawid1892 2,1K

dawid1892

Użytkownik
Kubica może przejść już za rok do innego teamu bo ma różne klauzule w kontrakcie które pozwalają mu na transfer już w następnym sezonie.
 
jemjogurt 52

jemjogurt

Użytkownik
Ferrari - cienko - na rowni z Renowka a powiedzialbym nawet gorzej, a w RB i Mclarenie nie ma miejsca. Reszta sie nie liczy.
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Renault szykuje F-duct na Belgię


Prawdopodobnie system zostanie zamontowany w R30 już na Grand Prix Belgii. Zespół chce jeszcze nawiązać walkę z Mercedesem, a Renault ma 89 punktów po dobrych występach Roberta Kubicy. Ostatniego wyścigu nie mogą jednak zaliczyć do udanych.

Bolidy francuskiego zespołu zostano wkrótce ulepszone. Miedzy innymi ma zostać dodany kanał F, który ma zostać wprowadzony w najbliższych tygodniach. Potwierdził to Eric Boullier.

- Druga cześć sezonu będzie niezwykle istotna, wtedy dowiemy się gdzie dokładnie jesteśmy. Jeżeli będziemy mieli lepsze tempo, to jesteśmy w stanie zdobyć kilka podiów - powiedział szef Renault. - Nie zawsze można szybko zadecydować. Wprowadzenie nowego elementu zostaje podjęte dwa lub trzy tygodnie przed wyścigiem. Także ciągle mamy wystarczającą ilość poprawek na trzy lub cztery Grand Prix.

- Mamy w kalendarzu kilka specjalnych torów takich jak Monza, Singapur czy Budapeszt. Tam będziemy mieć specjalny pakiet aerodynamiczny, ale mamy też kilka innych ulepszeń – w tym kanał F. Właściwie to nie mogę się już doczekać, kiedy to wszystko zamontujemy w bolidzie!

- Wszystko to będzie zależało od produkcji, ale w najbliższym czasie mamy potwierdzony dobry pakiet. Tor na Węgrzech wymaga większego docisku, więc tam nie będzie potrzebny. Może będzie zamontowany wcześniej, ale to mało prawdopodobne
- zakończył Boulier.

 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom