>>>BETFAN - BONUS 200% do 400 ZŁ <<<<
>>> BETCLIC - ZAKŁAD BEZ RYZYKA DO 50 ZŁ + GRA BEZ PODATKU!<<<
>>> FUKSIARZ - 3 PROMOCJE NA START! ODBIERZ 1060 ZŁ<<<

Grand Prix Turcji 28-30.05.2010 [7]

Status
Zamknięty.
bsnt 1,3K

bsnt

Użytkownik
Moja propozycja :

Head to Head - Typ: Lewis Hamilton - Jenson Button 2 | 3,80 Bet-at-home
Typ ryzykowny, ale znajac Hamiltona moze sie powiesc. Hamilton jest zbyt &quot;porywczy&quot;, nie umie utrzymac &quot;nerwow na wodzy&quot;. Popelnia bledy i nie szanuje opon, co ma ogromne znaczenie na tym torze. Przypuszczam ze kierowca McLarena odrazu na starcie moze sprobowac zaaktakowac Vettela i Webbera, co moze grozic jakas kolizja. A wtedy Button awansuje przed niego i mysle ze nie odda juz tego miejsca. Ogolnie kurs warty zagrania ;)
 
S 0

speedywwy

Użytkownik
Bardzo słaby argument, w ostatnim wyścigu w Monaco z 25 pozycji przebił się na 7, więc z 5 pozycjami nie sądzę, żeby miał jakiś większy problem, tym bardziej, że tor w Turcji na pewno jest lepiej przystosowany do wyprzedzania niż ten w Monaco.
Liczyłes razem z SC?????
W Monako wygrał swietna strategia i tor umożliwiał wyprzedzanie wolnych kierowców, tu w zasadzie jest tylko jeden zakret na ktorym da sie wyprzedzac, więc myślę, że będzie kolejny nudny wyścig...
 
sieczka 6

sieczka

Użytkownik
Warto jeszcze wspomnieć, że oba Red Bulle miały w ten weekend problemy. Najpierw Webber w treningach, a potem Vettel w kwalifikacjach. Czy oba bolidy dojadą do mety? Lepiej nie, wtedy sytuacja w klasyfikacji generalnej będzie jeszcze ciekawsza.
Propozycja:
▶ Jaki bolid wygra wyścig? Typ: Każdy oprócz Red Bull @ 2.72 bwin 4/10
Wg mnie typ bardzo ryzykowny. Awaria silnika w aucie Webbera była niejako wkalkulowana ponieważ był to silnik z bardzo dużym przebiegiem natomiast awaria hamulców, o której mówił Vettel to raczej tłumaczenie słabego występu w kwalach.
Oczywiście nie twierdzę, że RB wygra wyścig, jednak stawka na ten typ winna być dobrze przemyślana.
 
kuba86 2K

kuba86

Użytkownik
GP Turcji:
Wszystkie treningi oraz kwalifikacje pokazywały, że na ziemi tureckiej liczą się tylko zespoły Red Bulla oraz McLarena. Do walki włącza się jeszcze Mercedes, ale Ferrari już lekko odstaje. Zespoły wyżej wymienione ustawią się na starcie tak: Webber, Hamilton, Vettel, Button, Schumacher, Rosberg. Wiele się okaże na starcie, gdzie mam nadzieję, że ostro namiesza Lewisa, który jest znany ze swoje szaleństwa na torze. Oczywiście cieszy wysoka pozycja teamu Renault na starcie, ale nie sądzę by Robert i Witalij coś dzisiaj zdziałali. Wg mnie walka o zainkasowanie 25 punktu rozegra się między zespołami RB i ML. Ciekawa rywalizacja będzie się również działa z &#39; tyłu &#39; stawki, gdzie między innymi będą Felipe Massa, trzykrotny triumfator tego GP w ostatnich 4 latach oraz Fernando Alonso. Odpowiednio zajmą 8 i 12 miejsce na starcie. Brazylijczyk bardzo lubi ten tor i sądzę, że powalczy nawet o TOP6, a Fernando Alonso będzie się starał przebijać do przodu, ale łatwo zauważyć, że to GP nie należy do jego najlepszych. Do gustu wpadł mi typ adqs, że Nico Hulkenberg nie będzie sklasyfikowany. W wyścigu o GP Monaco pokazał, że nie umie trzymać nerwów na wodzy i już na pierwszym kółku wypadł z trasy. Oczywiście tor turecki od toru Monako różni się ogromnie, ale jak snajper wspomniał, zakręt nr 8 należy do trudnych i uważam, że tam problemy będzie miał Niemiec.
Moje propozycje:
▶Nico Hulkenberg nie będzie sklasyfikowany @ 3.20
▶Felipe Massa - Fernando Alonso 1 @ 1.70
▶Rubens Barrichello - Nico Hulkenberg 1 @ 1.45
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Tak spojrzałem jeszcze na wyniki z poprzednich lat. Na pięć wyścigów, zawsze wygrał zdobywca PP. Rok temu tylko Vettel złamał tą regułę, nie wygrywając wyścigu
Virgin wymienił silnik w bolidzie di Grassiego
Zespół Virgin Racing poinformował, że po wczorajszych kwalifikacjach zmuszony został do wymiany jednostki napędowej w bolidzie Lucasa di Grassi.
Nowe V8 Coswortha mieści się w limicie 8 silników, dlatego Brazylijczyk nie zostanie ukarany przesunięciem na stracie i ruszy do wyścigu z 23 pozycji wywalczonej we wczorajszych kwalifikacjach.
Po wczorajszej sesji kwalifikacyjnej Lucas di Grassi narzekał na problemy z silnikiem, które miały uniemożliwić mu walkę na równi z Timo Glockiem
 
krzysztof1985 68

krzysztof1985

Użytkownik
Kubica-Schumacher 2 ✅
1,5

W GP Turcji łatwo się wyprzedza, tor szeroki. Kubica z 7 pola , Schummi z 5.
Robert jedzie tuż za MSC, z boku MSC będzie Rosberg (6 pole), na starcie jest ciasno, ciężko o szybkie wyprzedzenie. Spodziewam się, że sytuacja utrzyma się do 1 zakrętu, potem Kubica musi odpuścić i znajdzie się za 2 Niemcami.
Bolidy są na podobnym poziomie jeżeli chodzi o prędkość. Kluczowy zakręt nr 8, gdzie wielu kierowców narzekało, że wylatują z niego. O ile na kilku pierwszych okrążeniach nie będzie nic szczególnego się działo to Kubica raczej będzie zmuszony toczyć walkę z 2 Niemcami, Rosberg łatwy do pokonania nie jest, już widzieliśmy w tym sezonie walkę obu kierowców, na tym skorzystać może MSC który powinien powolutku oddalać się od walczących, kluczowa będzie tutaj taktyka temu i szybkość mechaników.
Tutaj niestety Merc wypada najlepiej ze wszystkich. U mechaników te 0,5-1,0 sekundy to jest dużo. W wyścigu może być różnie, ja spodziewam się motłochu tych gorszych kierowców, którzy są na miejscach &gt; 8
Webber-Vettel ✅
1,4
Pojedynek wewnętrzny obu kierowców, podobnie jak wyżej, Webber 1, Vettel 3. Z boku groźny Lewis, Webber poprawił się ze startami i dyspozycją startuje niczym uskrzydlony do wyścigów i kwalifikacji.
W GP Monaco widzieliśmy, jak Webber potrafi sobie radzić.
W kwalifikacjach o 0,465 s był lepszy od Vettela.
Webber tutaj musi mieć perfekcyjnie wyważony bolid, bo czasy ma znakomite.
Podobnie jak wyżej ciężko będzie Vettelowi wyprzedzić i pozwolić sobie na jakąś nonszalancję, przed nim Ham, Webber, za nim Jenson Button ścisła czołówka. Raczej spokojny start i potem walka na prostych z Mc Larenami.
Alonso-Lewis
1,2 ✅
Ham startuje 2, Alonso 12.
Alonso jest spartolił kwalifikacje i łatwo nie będzie. Przed nim uporczywy do pokonania Sutil,Kobayashi, Petrov, kumpel z teamu Massa, Kubica, Rosberg, MSC, Button, Vettel. Dosłownie obrona nie do przebicia. Już za samym Sutilem jadąc to porażka, gość ma średni bolid w stawce ale ciężko go wyprzedzić, o Massie, Kubicy, Rosbergu i MSC i Buttonie szkoda gadać.
Na każdym okrążeniu ok 1 sekundy będzie tracił do najlepszych jak nie więcej.
Szansą dla Alonso jest tutaj spokojna jazda na 1 pit stop, safety car.
Typ ten gram szczególnie po to by przełamać niemoc MC Larenów i Hama, który wiadomo jak niszczy opony i co zrobił niedawno (rozerwanie opony).
/Mioooodzio ;)
 
finger 0

finger

Użytkownik
gratuluje snajper, red bulle dzis nie wygraja, fartownie ale jednak weszlo Ci :p
W ramach ciekawostki dziś najszybsze kółko zrobił na 57-tym okrążeniu Petrov - 1:29.165
Szkoda tego kontaktu z Alonso kiedy poszła mu opona, Fernando powinien go przeprosić wg mnie za to.
 
kuba86 2K

kuba86

Użytkownik
Nie ma co, dość nudny wyścig opiewający dziwnymi zwrotami sytuacji. Kiedy wszyscy myśleli, ze oba Red Bulle dojadą do mety i zdobędą dublet, stało się coś niesamowitego. Na jednym z zakrętów wyraźnie szybszy był Vettel, który próbował wyprzedzić swojego kolegę z teamu. Jednak oboje się zahaczyli i Vettelowi poszła opona, a Mark Webber stracił część bolidu i swoją pierwszą pozycję na rzecz obu kierowców McLarena. Vettel już dalej nie jechał. Webber odwiedził mechaników i ponownie powrócił na tor na 3 miejscu. Na metę wjechali już bez zmian, czyli Hamilton, Button i Webber. Uważam, że był to wyścig dosyć nudny, ale oczywiście nie zabrakło kilku akcji, które pozostały mi w pamięci, np. kiedy mechanicy Renault wypuścili Kubicę tak, że ten o ułamek sekundy znalazł się przed Massą w pit lane. To samo było w rywalizacji Pietrow - Sutil. Widać, że Robert trafił na świetną ekipę. Oczywiście była jeszcze walka Hamilton - Button, gdzie ten drugi na moment wyprzedził na moment Lewisa. Nie mniej jednak nie zaliczałbym tego wyścigu do ciekawych. Mam nadzieję, że w Kanadzie będzie lepiej. ;)
 
snajper 322

snajper

Forum VIP

Lewis Hamilton i Jenson Button skorzystali z bratobójczej walki kierowców Red Bulla, by zapewnić zespołowi McLaren drugie podwójne zwycięstwo w tym sezonie. Dla Hamiltona była to pierwsza wygrana w tegorocznych mistrzostwach, choć nie przyszła łatwo, bowiem podczas rundy postojów spadł on na trzecie miejsce za Sebastiana Vettela. Ten jednak odpadł później z wyścigu po kolizji z Markiem Webberem, za którą obaj kierowcy obwinili się nawzajem.

Niezależnie od tego, czyja była to bardziej wina, Red Bull stracił szansę na odniesienie zwycięstwa, bowiem prowadzący do tego momentu Webber spadł po kolizji na trzecie miejsce i po przymusowym postoju w boksach w celu wymiany przedniego skrzydła finiszował daleko za kierowcami McLarena na trzeciej pozycji. Nie był to jednak koniec emocji w tym wyścigu, bowiem kierowcy McLarena także zaczęli prowadzić bratobójczą walkę i również doszło między nimi do kontaktu!

Walka ta skończyła się jednak bardziej szczęśliwie, a Hamilton zdołał odzyskać pierwsze miejsce po straceniu go na chwilę na rzecz Buttona i wygrał tegoroczny wyścig na torze Istanbul Park. Na miejscach 4 i 5 uplasowali się kierowcy Mercedesa – Michael Schumacher i Nico Rosberg, a tuż za nimi finiszował Robert Kubica. Szansę na punkty miał dzisiaj także drugi kierowca Renault – Witalij Pietrow, jednak niewielka kolizja z Fernando Alonso (Ferrari) w walce o ósme miejsce spowodowała, że spadł na 15 miejsce.


Przeciągające sie problemy z silnikiem spowodowały, że di Grassi musiał przystąpić do dzisiejszego wyścigu z alei serwisowej. Webber wystartował bardzo dobrze i utrzymał prowadzenie, natomiast Hamilton został wyprzedzony przez Vettela i spadł na trzecie miejsce. Kierowca McLarena przed trzecim zakrętem wyprzedził jednak Vettela i odzyskał drugie miejsce. Podobnie wyglądał początek wyścigu w wykonaniu Buttona – Brytyjczyk stracił na starcie czwarte miejsce na rzecz Schumachera, ale przed zakrętem nr 12 wyprzedził kierowcę Mercedesa, spychając go z powrotem na piąte miejsce. Rosberg, Kubica i Massa utrzymali się na miejscach 6-8.

Tuż po starcie doszło do kolizji pomiędzy Buemim i Hulkenbergiem – obaj kierowcy musieli wykonać przymusowe pit-stopy i spadli na koniec stawki. Tymczasem Webber nie był w stanie uciec Hamiltonowi w początkowej fazie wyścigu i po pięciu okrążeniach miał zaledwie pół sekundy przewagi nad kierowcą McLarena. Hulkenberg szybko zabrał się za odrabianie strat i po 7 okrążeniach zajmował 21 miejsce po wyprzedzeniu Chandhoka i di Grassiego. Kolejnym celem kierowcy Williamsa był Glock, którego wyprzedził na 8 okrążeniu, by na kolejnym kółku być już przed Senną na 19 pozycji.

Po 10 okrążeniach Hamilton nadal jechał jak cień tuż za Webberem. Trzeci Vettel tracił do lidera 2,6 sekundy, a niedaleko za nim jechał Button. Kobayashi i Barrichello zapoczątkowali rundę rutynowych pit-stopów pod koniec 10 okrążenia. Następnie w alei serwisowej pojawił się Alonso, zajmujący do tego momentu 12 miejsce. Okrążenie dwunaste to postoje Pietrowa, Sutila i de la Rosy, trzynaste – Kubicy, Massy i Liuzziego, czternaste – Vettela, Schumachera i Alguersuariego, a piętnaste – Webbera, Hamiltona i Rosberga. Najdłużej z postojem zwlekał Button, pojawiając się w pit-lane pod koniec 17 okrążenia.

Webber utrzymał prowadzenie, a tymczasem Hamilton z powodu problemu ze zmianą jednego z kół podczas postoju spadł za Vettela na trzecie miejsce. Na miejscach 4-9 nadal jechali Button, Schumacher, Rosberg, Kubica, Massa i Pietrow, a na dziesiątą pozycję awansował Alonso, zyskując dwa miejsca podczas rundy postojów. Na 18 okrążeniu Hamilton próbował wyprzedzić Vettela po zewnętrznej w zakręcie nr 12, ale opóźnił zbytnio hamowanie i nadal był trzeci. Czołowa czwórka cały czas jechała bardzo blisko siebie – Webbera i Buttona rozdzielały niespełna trzy sekundy po 20 okrążeniach. W międzyczasie w okolicy toru pojawiła się ciemna chmura i poinformowano, że za osiem minut spodziewane są opady deszczu.

Kubica po 24 okrążeniach jechał nadal bardzo blisko Rosberga, a tuż za Polakiem podążali Massa i Pietrow. Wkrótce do tej trójki dołączył Alonso i wszystko wskazywało na to, że Rosberg wstrzymuje jadących za nim kierowców. Kubica powiedział przez radio swojemu inżynierowi, że Rosberg „nie ma już przednich opon”. Na 30 okrążeniu Senna wyprzedził di Grassiego i awansował na 22 miejsce. Deszcz jeszcze nie nadszedł, ale nadal spodziewano się opadów – na 32 okrążeniu pojawiła się informacja, że może zacząć kropić w ciągu najbliższych 10 minut. Czołowa czwórka nadal trzymała się blisko siebie i Webbera (P1) od Buttona (P4) rozdzielały niecałe trzy sekundy. Na 34 okrążeniu z wyścigu wycofał się Trulli, zatrzymując się na poboczu w okolicy zakrętu nr 10. Następnie w boksach zatrzymał się Kovalainen i w wyścigu nie było już żadnego Lotusa. Obu kierowców z walki wyeliminowały problemy z hydrauliką.

Na 38 okrążeniu Hulkenberg wykonał drugi postój w tym wyścigu. Kierowca Williamsa po powrocie na tor był osiemnasty. Na 40 okrążeniu stało się coś nieprawdopodobnego – Vettel próbował wyprzedzić Webbera po wewnętrznej przed zakrętem nr 12, ale zaczął zjeżdżać na prawą stronę, gdy był tam jeszcze jego kolega zespołowy i doszło do kolizji, która wyeliminowała Vettela z wyścigu, a Webber spadł za kierowców McLarena na trzecie miejsce, ale musiał jeszcze zjechać do boksów po nowe przednie skrzydło. Mimo to Australijczyk utrzymał trzecie miejsce. W międzyczasie zapowiadany deszcz zaczął w końcu kropić, ale była to tylko krótka mżawka.

Kilka minut po kolizji Webbera z Vettelem byliśmy świadkami bardzo emocjonującej walki pomiędzy kierowcami McLarena: Button wyprzedził Hamiltona pod koniec 48 okrążenia, ale Hamilton popisał się udanym kontratakiem pod koniec prostej startowej i odzyskał prowadzenie, choć nie obyło się bez małego kontaktu. Obaj kierowcy zostali po tym zdarzeniu poinformowani przez radio, aby oszczędzali paliwo i opony, co można było też zinterpretować jako prośbę nie podejmowania zbytniego ryzyka. Na 55 okrążeniu Alonso wyprzedził Pietrowa po zewnętrznej w trzecim zakręcie i awansował na ósme miejsce. W czasie tej walki doszło jednak do małego kontaktu i w samochodzie Pietrowa pękła jedna z przednich opon. Rosjanin po przymusowym postoju powrócił na tor na 15 miejscu.

Wyścig zakończył się drugim podwójnym zwycięstwem McLarena w tym sezonie, a pierwszą wygraną Hamiltona. Webber stanął na najniższym stopniu, a na pozostałych miejscach punktowanych sklasyfikowani zostali Schumacher, Rosberg, Kubica, Massa, Alonso, Sutil i Kobayashi, dla którego był to pierwszy punkt zdobyty w tym sezonie. Webber utrzymał prowadzenie w mistrzostwach, a tymczasem Vettel spadł za Buttona, Hamiltona oraz Alonso na piąte miejsce i traci 15 punktów do Webbera.

 
hardsystem 23

hardsystem

Użytkownik
zły jestem na Vettela, bowiem okroił mnie z siana ;/ A tak idealnie wchodziły już typy ;/
No cóż, słów kila o wyścigu:
Jeden z nudniejszych, w zasadzie nie działo się w nim nic ciekawego poza incydentem z udziałem Vettela i Webbera. Nie wiem jak do tego doszło, ale całkiem przedziwna sytuacja.
Kubica pojechał całkiem dobrze, widać braki w prędkości. Pietrov - szkoda, że nie ukończył wyścigu, bardzo dobry występ.
Wygrał Hamilton, tak przeczuwałem i myślę, że to początek rozkwitu formy Brytyjczyka.
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
zły jestem na Vettela, bowiem okroił mnie z siana ;/ A tak idealnie wchodziły już typy ;/
No cóż, słów kila o wyścigu:

Jeden z nudniejszych, w zasadzie nie działo się w nim nic ciekawego poza incydentem z udziałem Vettela i Webbera. Nie wiem jak do tego doszło, ale całkiem przedziwna sytuacja.
Kubica pojechał całkiem dobrze, widać braki w prędkości. Pietrov - szkoda, że nie ukończył wyścigu, bardzo dobry występ.
Wygrał Hamilton, tak przeczuwałem i myślę, że to początek rozkwitu formy Brytyjczyka.
Dlaczego nudny? Formuła 1 to nie tylko ściganie się w kółko, a także pojedynek strategów. Dziś świetnie to było pokazane. Walka mechaników o jak najszybszą zmianę opon była na prawdę godna podziwu. Szczególnie Renault z Ferrari i McLarena z Red Bull.

Ja rozumiem, że dla niektórych może być nudny wyścig, bo miejscami był... ale żeby od razu go tak nazywać? Polecam czasem zwrócić uwagę na to co się dzieje w pit stopach. Emocji też nie brakuje, zeby wyczuc właściwy moment zjazdu
 
C 1

cinek146

Użytkownik
V.Petrov- zdobędzie punkty 1.70 ⛔ oj szkoda go :-(

R.Kubica-F.Alonso- kto lepszy 1 1.73 ✅:browar565:

T.Glock-L.Di Grassi- kto lepszy 1 1.60 ✅

GP Turcji- ilu sklasyfikowanych: 16,5 i więcej 1.50✅
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom