>>>BETFAN - TRIUMF BONUSA NAD BOOSTEM <<<<
>>> BETCLIC - ZAKŁAD BEZ RYZYKA DO 50 ZŁ + GRA BEZ PODATKU!<<<
>>> FUKSIARZ - ZERO RYZYKA 100% DO 50 ZŁ. ZWROT W GOTÓWCE!<<<

Grand Prix Turcji 28-30.05.2010 [7]

Status
Zamknięty.
snajper 322

snajper

Forum VIP
7. Grand Prix Turcji - 30 maja 2010

Piątek 28 maja 2010
Trening 1 09:00 - 10:30
Trening 2 13:00 - 14:30

Sobota 29 maja 2010
Trening 3 10:00 - 11:00
Kwalifikacje 13:00

Niedziela 30 maja 2010
Wyścig 14:00




Info o torze:
Nazwa toru: Istanbul Racing Circuit
Lokalizacja: Stambuł, Turcja
Pierwsze Grand Prix: 2005
Długość toru: 5.338km
Liczba okrążeń: 58
Całkowity dystans wyścigu: 309.356km
Rekord toru: 1:24.770
Rekordzista toru: Juan Pablo Montoya (Williams)
Zwycięzca w sezonie 2009: Jenson Button (BrawnGP)
Zwycięzca PP w sezonie 2009: Sebastian Vettel (Red Bull)​


Okrążenie toru
http://www.youtube.com/watch?v=W9wzwPjbcts

Po sukcesie Renault w Monako apetyt wielu kibiców Roberta pewnie wzrósł. Niestety prawdopodobnie czeka nas walka o miejsca tak jak ostatnio, czyli batalia o Q3. Francuski zespół przygotował kanał F-duct do swojego samochodu. Może wystarczy to na wyrównana walkę z Mercedesem.
Kto faworytem? Kwalifikacje prawdopodobnie znowu dla Vettela lub Webbera. Ferrari także może być mocne, szczególnie Fernando Alonso.
Ten wyścig bedzie przedsmakiem na to co nas czeka w Kanadzie. Kubica raz tam już wygrał, a na ten wyścig Renault planuje spore poprawki w bolidzie.


Zapraszam do dyskusji i pisania analiz!!!
 
galaxy 0

galaxy

Użytkownik
W moim odczuciu tureckie Grand Prix powinien wygrać w końcu Lewis Hamilton, no ile może trwać jego passa bez zwycięstwa? Ostatnie dwa wyścigi skończył on poza podium i uwazam, że w ten weekend całkowicie zdominuje kwalifikacje oraz niedzielny wyścig. Sięgnijmy pamięcią do poprzedniego wyścigu o GP Turcji. Wygrał wtedy, będący w znakomitek formie Jenson Button a Lewis zajął odległe 13 miejsce. Zapewne ta sytuacja się już nie powtórzy. Sam Hamilton obiektywnie wypowiada się na temat weekendu w Turcji. Mówi, że w MC ich bolid nie spisywał się zbyt dobrze, poniewaz lubi szybkie, długie zakręty jakie są w Stambule. Zajmijmy się teraz możliwosciami Kubicy w najbliższym wyścigu oraz kwalifikacjach. Robert również wypowiada się w superlatywach o torze w Stambule. Moim zdaniem, Kubica naturalnie powinien zdobyć punkty w tym wyścigu jeśli nie stanie się coś nieprzewidywanego. Zwycięzce jak już mówiłem upatruję w Hamiltonie. Czy jest ktoś kto może mu zagrozić? Naturalnie, że tak. Jak zwykle glodni zwycięstwa będą obaj kierowcy Red Bulla. Webber po wygraniu dwóch z rzędu wyścigów oraz Vettel, który nie wygrał od trzech wyścigów. To tyle jeśli chodzi o moje pierwsze spostrzeżenia przed weekendem. Przejdę teraz to wiadomości o zespołach. Zespół Williams musi wrócić do starej wersji skrzydła używanej przed GP Monaco informuje nas jeden z portali o formule 1. Efektem tego byłu dość groźne wypadki Rubensa oraz Hulkenberga. Więcej analiz oraz własnych typów później. Jak narazie mam kilka typów na weekend:
&gt;Lewis Hamilton w TOP3 kwalifikacje? - TAK @1,35 - kurs nie jest zadawalaący w przeciwieństwie do obiektywnego nastawienie całego zespołu.
&gt;Czy Rubens Barcichello wejdzie to 3.sesji kwal? - NIE @1,80 - jak już mówiłem, powrót do starej wersji i nie wiadomo czy wyjdzie to zespołowi na dobre czy wprost przeciwnie. Uważam, że będzie negatywny tego sktuek.
&gt;H2H kwalifikacje Alonso vs Hamilton @1,95 - obaj mają coś do udowodnienia, uważam, że więcej ma brytyjczyk.
&gt; H2H kwalifikacje Button vs Kubica @1,45 - Jenson lubi jeździć na tym torze, ale Kubica też nie narzeka, jak narazie najmniej pewny typ w moim odczuciu
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Ja tak na szybko. Nie skreślajmy Massy :] To jego ulubiony tor, wygrał tu 3 razy z rzedu w latach 2006-2008. Także co do Hamiltona z Alonso. Dla mnie Hiszpan bedzie górą. Tor nalezy pozeraczy opon, szczególnie zakręt numer 8.
Jutro mysle ze już wiecej coś opisze ;)
 
galaxy 0

galaxy

Użytkownik
Ja tak na szybko. Nie skreślajmy Massy :] To jego ulubiony tor, wygrał tu 3 razy z rzedu w latach 2006-2008. Także co do Hamiltona z Alonso. Dla mnie Hiszpan bedzie górą. Tor nalezy pozeraczy opon, szczególnie zakręt numer 8.

Jutro mysle ze już wiecej coś opisze ;)
Wszystko się okaże po pierwszych okrążeniach treningowych, kazdy ma swoje zdanie, ja nie będę kibicował Hamiltonowi bo go nie lubię, ale z praktycznego punktu widzenia to Lewis może zawojować w kwalifikacjach, a wyścig to może być wielka loteria.
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Zaczynamy kolejny wyścig. Dla kierowców tor ciekawy, dla kibiców może okazać się trochę nudny. Miejmy nadzięje że tak nie bedzie. Jeszcze taka mała ciekawostka. Kierowcy jada w przeciwnym kierunku niż na pozostałych torach

Władca toru
Tak to Felipe Massa, trzykrotny zwycięzca wyścigu w Turcji, raz nie ukończył wyścigu. W ostatnim GP zajął tutaj szóste miejsce. Teraz nadszedł w końcu czas, aby udowodnić wszystkim onetowskim i innym wirtualnym portalom, że sklad na przyszły sezon się nie zmieni.

Brazylijczyk ma patent na ten tor, wyjątkowo mu leży. - To prawdopodobnie moja ulubiona trasa - opowiada Felipe. Pojawiają się w wywiadach motywujące słowa, aby zachęcić kierowce do jak najlepszego miejsca i utrzymania fotela w Ferrari

Ja także liczę, że Massa zasługujący na tytuł w 2008, w końcu dotrzyma kroku Alonso i namiesza w stawce. Kto wie, może wspolnie uda im się przerwać dominację Red Bull.
Propozycje:
▶ Felipe Massa TOP6? Typ: TAK @ 1.70 bwin 7/10
 
galaxy 0

galaxy

Użytkownik
Genralnie to mam w końcu nadzieję, że kwalifikacje wygra ktoś inny niż RBR, a wyścig będzie nadzwyczaj ciekawy. snajper ma rację co do tego że Massa potrafi wygrywać na tym torze, chociaż te 3 zwycięstwa w latach 2006-2008 nie były aż tak przekonywujące. Faktem jest, że Brazylijczyk przyjeżdza do Turcji aby jeszcze powiekszyć swój dorobek zwycięstw i to może go jeszcze bardziej zmotywować. Przypomnieć trzeba, że wygrana w 2006r na tym torze była pierwszym triumfem w karierze Felipe i jest to kolejny powód dla którego można swierdzić, że jest to tor wyjątkowy dla niego. Jednak zdania nie zmienię co do tego, że dla mnie faworytem całego weekendu jest Lewis Hamilton. Może jeszcze słówko o GP USA w 2012r. Myślę, że dobrze zrobili powracając z wyścigiem Formuły 1 do Stanów, chociaż mogli wybrać tor z historią taki jak, np. Indianapolis, no ale wszystko okazę się za dwa sezony, osobiście jestem zaciekawiony tym torem i będę śledził jego budowę.
Propozycje:
▶ Felipe Massa TOP6? Typ: TAK @ 1.70 Bwin 7/10
świetny typ ze świetnym kursem, nie trzeba więcej komentować, typ powinien spokojnie wejść ????
 
snajper 322

snajper

Forum VIP

Kierowcy McLarena okazali się najszybsi podczas pierwszej sesji treningowej na torze Istanbul Park. Lewis Hamilton jako jedyny uzyskał czas poniżej jednej minuty i 29 sekund, pokonując aż o blisko sekundę zespołowego kolegę – Jensona Buttona. Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się kierowcy Mercedesa – Michael Schumacher i Nico Rosberg, mając za sobą Sebastiana Vettela (Red Bull) i Roberta Kubicę (Renault).

Z uwagi na liczne zmiany w bolidach, wliczając w to „kanały F” w samochodach Force India, Red Bulla (tylko Sebastian Vettel korzystał na razie z tego systemu) i Williamsa, kierowcy wykonali sporo okrążeń instalacyjnych w porannej sesji. Czas okrążenia jako pierwszy uzyskał dopiero w 25 minucie sesji kierowca rezerwowy HRT – Sakon Yamamoto, który otrzymał na pierwszą sesję bolid Bruno Senny. Japończyk wykręcił 1:38,785, poprawiając się następnie na 1:37,082. Warto dodać, że Yamamoto zgubił na pierwszym przejeździe niewielki element tylnego skrzydła.

Po 34 minutach czas okrążenia miało ustanowionych czterech kierowców, a do akcji włączyli się Jarno Trulli, Heikki Kovalainen i Jaime Alguersuari – ten ostatni wykręcił 1:32,670 i znalazł się na czele klasyfikacji, mając jednak tylko pół sekundy przewagi nad Trullim. Alguersuari poprawił się po kilku okrążeniach na 1:32,409, ale jeszcze bardziej poprawił się Kovalainen, plasując się przez chwilę na pierwszej pozycji, zanim kierowca Toro Rosso wykręcił 1:32,071. W międzyczasie problemy techniczne dopadły Karuna Chandhoka – Hindus stracił niemal całkowicie napęd, ale jakoś zdołał dotoczyć się do alei serwisowej.

W połowie sesji czasy miało ustanowione nadal tylko czterech kierowców, ale na torze było już więcej samochodów i po chwili na czele klasyfikacji pojawił się Vettel z czasem 1:31,718, poprawiając się następnie na 1:30,730. Jeszcze szybciej pojechał Robert Kubica, wykręcając 1:30,471. Odpowiedzią Vettela na to był czas 1:30,540, a tymczasem kierowcy McLarena jako pierwsi przełamali barierę jednej minuty i 30 sekund: Jenson Button okazał się nieznacznie szybszy od Lewisa Hamiltona, wykręcając 1:29,623. Były mistrz świata na jednym z kolejnych okrążeń poprawił się jednak aż o sekundę, plasując się przed Buttonem z czasem 1:28,653.

Za kierowcami McLarena po upływie godziny od rozpoczęcia sesji znajdowali się Michael Schumacher, Vettel, Witalij Pietrow, Mark Webber i Kubica – Polak tracił już blisko półtorej sekundy do Hamiltona. Czasy mieli już ustanowione wszyscy kierowcy z wyjątkiem Chandhoka, którego bolid był wciąż naprawiany przez zespół HRT. Co ciekawe, Yamamoto nie był najwolniejszym kierowcą – najgorszy czas (1:37,811) miał Lucas di Grassi, przyzwyczajający się dopiero do poprawionego bolidu Virgin z powiększonym zbiornikiem paliwa. Z kierowców Ferrari w pierwszej dziesiątce znajdował się tylko Fernando Alonso – tuż za Kubicą na ósmej pozycji.

W 67 minucie Nico Rosberg wykręcił 1:29,855 i wskoczył na trzecie miejsce. Kilka minut później Kubica poprawił się na 1:30,077 i powrócił na siódme miejsce, będąc jednak nadal wolniejszym od zespołowego kolegi – Pietrowa. Kolejne okrążenie zmieniło ten stan rzeczy i Kubica znalazł się przed Rosjaninem, pokonując go o zaledwie 0,004 sekundy. Jedenaście minut przed końcem sesji Chandhok ukończył swoje pierwsze okrążenie pomiarowe i uplasował się na 22 pozycji. Trzy minuty przed końcem sesji Adrian Sutil wypadł z toru na wyjściu z ósmego zakrętu i uderzył w barierę z opon przodem bolidu, poważnie uszkadzając go. Kierowcy nic się nie stało, a żółta flaga oznaczała, że nikt nie będzie już mógł poprawić swojego czasu.

 
fc_barcelona 0

fc_barcelona

Użytkownik
Który bolid wygra kwalifikacje GP Turcji ?
Typ : Mclaren , Kurs : 4.75 , Bwin
Stake : 1/10

Analiza: Myślę ,że po dzisiejszych treningach szanse na wygraną mają dwa teamy. Red Bull i McLaren. I trening zdominował McLaren . Drugi również , ale Red Bull już był blisko. ???? Obydwa Teamy dysponują najszybszymi bolidami. Warto więc według mnie zaryzykować , oczywiście za małą stawkę. Kurs jest według mnie o wiele za duży więc próbuje korzystać. McLaren ma dobrych kierowców , którzy na pewno powalczą. :wink:
 
hardsystem 23

hardsystem

Użytkownik
Zdecydowanie Hamilton poczuł się królem Tureckiego GP. i pokonanie go w kwalifikacjach jak i wyścigu będzie rzeczą bardzo ciężką. Oczywiście odwarze się i zagram na Niego pewne zwycięstwo.
Cały czas myślę, co może pokazać Kubica. W zasadzie Robert jest jak na razie po treningach i zdecydowanie odstaję od czołówki. No może z tym zdecydowanie lekko przegiąłem bowiem czasy pierwszej 5 są bardzo podobne, jednak Robert nie zmieścił się poniżej 1.30 i trafił na 6 miejsce. Ryzykownie jest postawić pieniądze na TOP 6 dla Kubicy, ale z kolei kto może go wyprzedzić ? Alonso, raczej nie bowiem zdecydowanie wydaję się nie być w takim jakby to powiedzieć &#39;&#39; humorze wyścigowym &#39;&#39;. Chociaż Alonso traci niewiele do Roberta. Petrov ? Oj raczej wątpliwa sprawa, wydaję mi się, że do wyścigu wystartuje z ok. 5 - 7 linii. Może Webber który dysponuje bardzo szybkim bolidem i przepada za takimi łukowatymi zakrętami ? Ciężko ustalić, ciężko powiedzieć...
Co do TOP 3 na kwalifikacje:
Bardzo otwarcie i zdecydowanie postawię na Vettela. Powód ? Chyba podczas treningów się nie starał, ma spory potencjał jednakże przejechał sporo okrążeń i mimo wszystko nie uzyskał super czasu. Vettel z tego co pamiętam w zeszłym roku zdobył PP na tym torze więc jakieś obeznanie ma.
Button również wydaję się być pewnym typem. Ma szybki bolid, zna ten tor jak własną kieszeń i rok temu odniósł tutaj sukces.
Na bank Schumacher nie utrzyma swojej lokaty. Jestem tego pewien. Mój typ na Michaela: 5 miejsce - zaraz przed Kubicą, lekko za plecami Rosberga.
 
snajper 322

snajper

Forum VIP

W drugiej sesji treningowej zespół McLaren utrzymał się na szczycie tabeli czasowej, ale już tylko jednym samochodem, za którego kierownicą zasiadał Jenson Button. Brytyjczyk pokonał dwójkę kierowców Red Bulla – Marka Webbera i Sebastiana Vettela odpowiednio o 0,1 i 0,3 sekundy. Dla Webbera sesja zakończyła się jednak pięć minut przed czasem ze względu na awarię silnika. Robert Kubica po południu zajął ósme miejsce, mając ponownie tuż za sobą kolegę z zespołu Renault – Witalija Pietrowa.

Druga sesja także rozpoczęła się przy słonecznej pogodzie, choć z wiejącym nadal silnym wiatrem. Jako pierwszy na tor wyjechał Bruno Senna, dla którego była to pierwsza jazda dzisiejszego dnia po tym, jak rano jego bolidem jeździł kierowca rezerwowy HRT – Sakon Yamamoto. Po pierwszych przejazdach najszybszy był Robert Kubica z czasem 1:29,558. Drugi był Lewis Hamilton, trzeci Witalij Pietrow, a czwarty Kamui Kobayashi, który na jednym z pierwszych okrążeń przetrwał poślizg w zakręcie nr 8.

Po dziesięciu minutach na czele klasyfikacji znajdowali się już kierowcy McLarena – Hamilton (1:29,117) i Jenson Button. Kubica poprawił się następnie na 1:29,284 i był przez chwilę drugi, zanim Button wykręcił 1:28,931 i zrzucił z pierwszego miejsca zespołowego kolegę – Hamiltona. Odpowiedzią Lewisa był czas 1:28,921 i kolejność obu kierowców wróciła do pierwotnego stanu. Za Kubicą na czwartej pozycji pojawił się w 17 minucie Michael Schumacher, jednak jego czas byłby lepszy, gdyby nie błąd w pierwszym zakręcie. W chwilę później Hamilton poprawił się na 1:28,692, powiększając swoją przewagę nad Buttonem do 0,239 sekundy.

W 23 minucie Webber ukończył pierwsze okrążenie pomiarowe w drugi sesji, od razu plasując się na szóstej pozycji z czasem 1:30,476. Australijczyk poprawił się następnie na 1:29,313 i znalazł się na czwartej – tuż za Kubicą, który w międzyczasie poprawił delikatnie swój czas na 1:29,253. Trzecie okrążenie pomiarowe Webbera przyniosło czas 1:29,058 i trzecie miejsce, a w chwilę później tuż za Markiem znalazł się drugi kierowca Red Bulla – Sebastian Vettel (1:29,174). Po pierwszych trzydziestu minutach sesji pierwszą dziesiątkę zamykali Schumacher, Pietrow (Rosjanin przetrwał duży wyjazd poza tor w ósmym zakręcie), Kobayashi, Pedro de la Rosa i Vitantonio Liuzzi. Bez czasu byli tylko Nico Rosberg (dotychczas Niemiec wykonał tylko kilka okrążeń instalacyjnych) i Adrian Sutil, jednak bolid tego ostatniego był już gotowy do wyjazdu na tor po porannym wypadku.

Na początku środkowych trzydziestu minut Vettel zmniejszył swoją stratę do Hamiltona do 0,284 sekundy i wskoczył na trzecie miejsce z czasem 1:28,976. Sutil swój pierwszy przejazd w popołudniowej sesji ukończył na dziesiątej pozycji z czasem 1:30,234. W połowie sesji czas ustanowił w końcu także Rosberg – 1:29,154, który od razu dał mu szóste miejsce. Na kolejnym kółku Niemiec ustanowił najlepszy czas sesji w pierwszym sektorze, ale później stracił całą przewagę i pozostał tuż za zespołowym kolegą – Schumacherem, który wcześniej poprawił się na 1:29,107. Tymczasem Vettel wykręcił 1:28,590, po raz pierwszy umieszczając dzisiaj bolid Red Bull Racing na szczycie klasyfikacji. Następnie w czołówce pojawił się także Alonso z czasem 1:28,725, który dał mu trzecie miejsce. Odpowiedzią Buttona był czas 1:28,280 i najszybszym samochodem ponownie był McLaren.

Tuż przed upływem godzinny od rozpoczęcia sesji Massa wpadł w długi pół-poślizg w zakręcie numer osiem, rujnując zestaw miękkich opon. Brazylijczyk zajmował w tym momencie 17 miejsce, tracąc ponad 2,6 sekundy do Buttona. W chwilę później Webber poprawił się na 1:28,464 i znalazł się przed Vettelem na drugiej pozycji. Australijczyk zszedł następnie poniżej 0,1 sekundy straty do Buttona. Na 25 minut przed końcem sesji Kubica był ósmy, jako ostatni mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do najszybszego kierowcy. W 72 minucie Massa wskoczył w końcu do pierwszej dziesiątki, ale jego czas – 1:29,620 – nadal pozostawiał wiele do życzenia, bowiem był gorszy od najlepszego wyniku Alonso o blisko sekundę.

W końcówce sesji Webber zjechał z toru z dymiącym tyłem samochodu, co wskazywało na awarię silnika lub układu przeniesienia napędu. Australijczyk długo musiał tłumaczyć porządkowym, aby podłożyli gaśnicę pod jedno z kół i mógł spokojnie opuścić samochód, ale w końcu udało się. Ostatnim kierowcą, który miał dzisiaj problemy z pokonaniem ósmego zakrętu był Chandhok. Hindus uniknął jednak uderzenia w bandę.

 
snajper 322

snajper

Forum VIP
No to trzeba coś podać na kwalifikacje żeby rozruszyć dział na weekend w Turcji. Na początek na poprawę humoru ostatnie 5 minut z drugiego treningu
Przejdźmy teraz do typów
Punkty dla Renault
Witalij Pietrow pokazał się dziś z bardzo dobrej strony podczas treningów. Niewiele tracił do Roberta Kubicy. Rosjanin już raz wygrał tutaj wyścig, a bylo to w serii GP2. Dla mnie Pietrow musi zacząć zdobywać punkty, jeżeli chce zachować posade na przyszły sezon. Niewątpliwie potencjał ma, tylko brakuje mu tej kropki nad &quot;i&quot;
Jestem zadowolony z powrotu na Istambul Park, ponieważ to tor, po którym lubię jeździć i wygrałem tu ubiegłoroczny wyścig GP2. Warunki na torze nie były dzisiaj wspaniałe, a nawierzchnia była dość brudna. Bolid pod koniec dnia wydawał się całkiem dobry, ale nadal możemy go poprawić, więc wieczorem będę pracował z inżynierami, aby być gotowym na ostatni trening.
Propozycje:
▶ Znajdzie się dwóch kierowców tej samej stajni na miejscach punktowanych? Typ: Renault @ 3.30 bwin 4/10
▶ Czy Witalij Pietrow ukończy wyścig na punktowanej pozycji? Typ: TAK @ 2.72 bwin 5/10
▶ Ile samochodów Renault znajdzie się w końcowej klasyfikacji? Typ: 2 @ 1.45 bwin 7/10

Kubica i &quot;niemiecki&quot; kierowca
Jak dla mnie typ dnia na te kwalifikacje. Bardzo ładny kurs na Polaka. Co prawda w treningach Rosberg był minimalnie szybszy, ale tym bym sie nie martwił. Dojdzie do kwalifikacji i Kubica pokaże kunszt swoich umiejętności.
„Wykonaliśmy dzisiaj dobry postęp i pracowaliśmy mocno nad poprawkami do naszego bolidu. Nie był to idealny dzień, gdyż straciliśmy trochę czasu podczas sprawdzania nowych części, zwłaszcza w drugiej sesji, więc po południu musiałem gonić czas. Niemniej udało nam się wykonać sporo interesującej roboty i uzyskać przyzwoity balans pod koniec dnia, więc jestem zadowolony. Nadal jednak pozostaje kilka znaków zapytania, a ostatni trening będzie bardzo pracowity. Wstępne dane pokazują, że wykonaliśmy przyzwoity krok do przodu i mimo, że nie wiemy jeszcze o ile się poprawiliśmy, to dobra robota ze strony chłopaków w fabryce i na torze. Wszystko jest tutaj i działa - Rosberg
„Dzisiaj rano, warunki na torze nie były idealne, ale wykonaliśmy kilka przejazdów, aby sprawdzić balans bolidu i zdecydować jaki kierunek obrać przy ustawieniach. Wykonaliśmy również porównanie nowego przedniego skrzydła. Po południu głównie koncentrowaliśmy się na poprawie balansu bolidu, a ja wykonałem długi przejazd na miękkiej mieszance opon, aby sprawdzić jak się zużywa. Wszystko spisuje się całkiem nieźle, ale musimy nieco bardziej poprawić balans przed sesją kwalifikacyjną.” - Kubica
Znając zapał mechaników po sukcesach Polaka jestem przekonany, że znowu do późnej nocy bedą pracować nad poprawą balansu. Dla mnie Nico moze i w Mercedesie dobrze sie spisuje, ale jakoś nie może mnie przekonać. Wielu fachowców twierdzi ze na tym torze Renault będzie się &quot;bić&quot; z Mercedes o to, kto bedzie lepszy. Ferrari i Red Bull sa poza zasięgiem. Jak dla mnie obok takiej formy Polaka mimo nie najlepszego bolidu, warte jest zagranie po takim kursie.
 
K 1,2K

kukla

Forum VIP
Opis kwalifikacji:

Mark Webber wciąż jest w znakomitej formie, czego efektem jest trzecie pole position z rzędu wywalczone dzisiaj podczas kwalifikacji na torze Istanbul Park. Pierwsze dwie części wskazywały na to, że tym razem szybszy będzie drugi kierowca Red Bulla – Sebastian Vettel. Niemiec po zajęciu pierwszej pozycji w Q1 i Q2 nie był jednak w stanie podkręcić tempa w Q3 na pierwszym okrążeniu pomiarowym, a na drugim popełnił błąd w pierwszym zakręcie i musiał zadowolić się trzecim miejscem.
Kierowców stajni z Milton Keynes zdołał rozdzielić Lewis Hamilton, któremu do pokonania Webbera zabrakło tylko 0,138 sekundy, zatem McLaren wykonał wyraźny postęp, bardzo zbliżając się do Red Bulla. Z drugiego rzędu wraz z Vettelem wystartuje zespołowy kolega Hamiltona – Jenson Button, trzeci rząd utworzą kierowcy Mercedesa – Michael Schumacher i Nico Rosberg, a siódmej pozycji wystartuje Robert Kubica (Renault).
W czołowej dziesiątce po raz pierwszy znalazł się zespołowy kolega Kubicy – Witalij Pietrow, zapewniając sobie w Turcji najwyższą pozycję startową w F1 – dziewiątą. Tymczasem do Q3 nie zdołał wejść Fernando Alonso z powodu błędu w 12 zakręcie i tylko jedno Ferrari wystartuje z czołowej dziesiątki do 800. wyścigu włoskiej stajni, ale dopiero z ósmej pozycji, gdyż Felipe Massa nie zdołał nic więcej zwojować na swoim ulubionym torze.

Q1
W pierwszej części kwalifikacji po pierwszych przejazdach najszybszy był Sutil z czasem 1:30,433. Warto od razu dodać, że Niemiec po problemach z bolidem podczas porannej sesji przystąpił do kwalifikacji bez zamontowanego „kanału F”. System ten był jednak nadal obecny w drugim bolidzie Force India, prowadzonym przez Liuzziego.
Po siedmiu minutach najszybsi byli kierowcy McLarena – Button (1:27,780) i Hamilton. Trzeci był Alonso, czwarty Massa, a piąty Pietrow. Vettel, Webber, Rosberg, Schumacher i Kubica nie mieli jeszcze ustanowionego czasu, ale byli już na torze. Rosberg wskoczył po chwili na drugie miejsce z czasem 1:27,839, Schumacher znalazł się na piątej pozycji, a Kubica na dziewiątej.
Webber na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym uzyskał piąty czas, ale już po chwili był szósty, gdy Vettel wykręcił 1:27,685 i wskoczył na trzecie miejsce. Webber poprawił się następnie na 1:27,500, a Vettel wykręcił 1:27,067 i na czele klasyfikacji znaleźli się obydwaj kierowcy Red Bulla. Button był trzeci, Rosberg czwarty, Hamilton piąty, Schumacher szósty, Alonso siódmy i Kubica ósmy (+0,9s). Pierwszą dziesiątkę zamykali Massa i Pietrow.
Zagrożony odpadnięciem z dalszej rywalizacji w kwalifikacjach na pięć minut przed końcem Q1 – poza jak zwykle kierowcami trzech nowych zespołów: Lotus, Virgin i HRT – był także Liuzzi, mając 0,1 sekundy straty do zajmującego siedemnaste miejsce Barrichello. Czołowa dziewiątka nie wyjechała już na tor w końcówce tej części. Dwie minuty przed końcem Pietrow wykręcił na miękkich oponach bardzo dobry czas 1:27,620 i wskoczył na czwarte miejsce.
Barrichello i Hulkenberg awansowali na miejsca 15 i 14, powodując tym samym, że Liuzzi musiał poprawić się aż o 0,4 sekundy, aby myśleć o awansie do Q2. Nie udało mu się tego dokonać i Włocha czekał start jutro z 18 pozycji. Z nowych zespołów najszybszy okazał się Trulli, wykręcając 1:30,237, a na miejscach 20-24 zakwalifikowali się Kovalainen, Glock, Senna, di Grassi i Chandhok.

Q2
W drugiej części kwalifikacji czas okrążenia jako pierwszy ustanowił Kubica, wykręcając 1:27,487. Nieco wolniej od Polaka pojechali Button i Schumacher, ale szybszy był Vettel, który wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:27,188. Następnie na czele klasyfikacji znaleźli się Hamilton (1:27,013) i Webber (1:27,080). Kubica spadł więc na czwarte miejsce, a za nim znajdowali się Schumacher, Massa, Button, Sutil, Alonso i zamykający pierwszą dziesiątkę Buemi.
W 12 minucie Vettel poprawił się na 1:29,925 i powrócił na pierwsze miejsce. Tymczasem Pietrow wykręcił 1:27,450 i znalazł się przed Kubicą na piątej pozycji. Polak nie jechał jednak jeszcze na miękkich oponach, zatem z pewnością stać go było na lepszy czas. Pięć minut przed końcem Q2 w strefie spadkowej (miejsca 11-17) znajdowali się następujący kierowcy: Alonso, Rosberg, de la Rosa, Buemi, Alguersuari, Barrichello i Hulkenberg.
W końcu tej części kwalifikacji Alonso popsuł swoje pierwsze okrążenie na miękkich oponach po błędzie na jednym z ostatnich zakretów i musiał spróbować przejechać jeszcze jedno kółko. Hiszpan nie zdołał się jednak poprawić i zakończył dzisiejsze kwalifikacje na 12 pozycji. Vettel i Webber poprawili się tymczasem na 1:26,729 i 1:26,818, umacniając się na czołowych miejscach. Rosberg i Massa Q2 ukończyli na miejscach 4 i 5, Kubica zajął P8, a czołową dziesiątką zamknęli Kobayashi i Schumacher. Poza Alonso do Q3 nie weszli Sutil, de la Rosa, Buemi, Barrichello, Alguersuari i Hulkenberg.

Q3
Kubica także w ostatniej części kwalifikacji jako pierwszy ustanowił czas, wykręcając 1:27,039. Szybciej od kierowcy Renault pojechali Webber (1:26,510), Hamilton, Vettel, Button, Schumacher i Rosberg, zatem Polak spadł na siódme miejsce, a za nim znaleźli się tylko Massa, Pietrow i Kobayashi – ten ostatni zachował tylko jeden zestaw miękkich opon na Q3 i wykonał tylko jeden przejazd w końcówce sesji. Japończyk wykręcił 1:28,122, tracąc ponad 1,5 sekundy do Webbera.
Webber na swoim ostatnim okrążeniu pomiarowym dzisiejszego popołudnia wykręcił 1:26,295 i przypieczętował zdobycie trzeciego pole position z rzędu. Hamilton poprawił się na 1:26,433 i pozostał na drugim miejscu. Vettel popełnił błąd w pierwszym zakręcie nie zdołał poprawić czasu, a wraz z nim z drugiego rzędu wystartuje Button. Jeszcze większy błąd od Vettela – tym ma razem w zakręcie nr 8 – popełnił Schumacher, kończąc jazdę na środku żwirowiska. Niemiec ustawi się na starcie w trzecim rzędzie z kolegą z Mercedesa – Rosbergiem.
Kubica zakwalifikował się na siódmej pozycji, a pierwszą dziesiątkę zamkną jutro na starcie Massa, Pietrow i Kobayashi, zatem drugie przejazdy w Q3 nie przyniosły ani jednej zmiany w kolejności kierowców.

 
S 381

szczurek

Użytkownik
Spotkanie: Formuła 1: Grand Prix Turcji
Typ: Sebastian Vettel
Kurs: 5,50 --&gt; 5,00
Bukmacher: Bwin
Analiza: Jutro, na torze Istanbul Park, odbędzie się ósmy wyścig tegorocznych mistrzostw świata Formuły 1. Tor jest dość nietypowy, bo lewoskrętny. Jeździ się na nim w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. W kwalifikacjach zwyciężył Mark Webber, tuż za nim ustawi się Lewis Hamilton. Jednak ja zwycięzcy upatruje w startującym z trzeciego pola Sebastianie Vettelu. Ten tor jest bardzo szybki. Trzeba będzie jechać szybko, nie ma wolniejszych fragmentów. Wskazana nawet będzie odrobina brawury. To eliminuje dla mnie Webbera, który należy jednak do spokojniejszych kierowców. Zostaje nam Hamilton i Vettel, bo delikatnie jeżdzącemu Buttonowi raczej nie daje dużych szans. Bolid McLarena przewyższa Red Bulla przyczepnością na zakrętach, i niezawodnością. Jednak na Tureckim torze, genialna areodynamika Red Bulla powinna wziąść górę. Jeśli tylko nic złego nie stanie się z bolidem Vettela, to powinien wyprzedzić Hamiltona. Kurs zachęcający, i stawiam na Vettela, którego osobiście bardzo nie lubię, więc stawiam trochę na przekór sercu. Wychodzi wiec, że albo wejdzie mi typ, albo będe zadowolony z porażki Vettela. Co by się nie stało, to będzie dla mnie przyjemny wyścig. Początek relacji w Polsacie o godzinie 14.
Pozdrawiam.
 
zilzil 21,1K

zilzil

Użytkownik
spotkanie: Formuła 1 Grand Prix Turcji
typ: Sebastian Vettel będzie miał najszybsze okrążenie i wygra wyścig
kurs: 11.00 ----&gt; 5.00
buk: bet365
analiza:
Witam!!!
Już dziś po południu rozpocznie się wyścig o GP Turcji, 7 pojedynek najlepszych kierowców świata o mistrzostwo.
W kwalifikacjach co prawda wygrał Webber ale ja myślę że Vettel pokaże mu że to on jest kierowcą numer 1 w RedBull. Co za tym przemawia? Tor zwany pożeraczem opon. Wiadomo że najlepsze czasy wykręca się prawie na sam koniec wyścigu kiedy bolid jest już bardo lekki, ale do tego czasu trzeba przejechać ponad 50 okrążeń.
Do zwycięstwa jest jeden rywal, kolega z zespołu, Mark Webber. Jeżeli Sebastian go nie wyprzedzi już na starcie może być ciężko, jedynie SC może pomóc. Jakoś o Hamiltona się nie martwię, Vettel powinien go od razu wyprzedzić. Jeśli chodzi o FL to Webber jakoś szaleńczo, brawurowo moim zdaniem nie jeździ. OK, cały czas może jechać równym szybkim tempem ale myślę że to jednak Vettel będzie miał najszybsze kółko.
Mam wielką nadzieję że Vettel już na pierwszym zakręcie znajdzie się na 1 miejscu, a potem przez cały wyścig będzie jechał szybkim równym tempem i na ostatnim okrążeniu osiągnie najlepszy rezultat, mam taką nadzieję, ryzyko duże ale zagrałem, oby się udało,
pozdrawiam zilzil
 
adqs 3,5K

adqs

Forum VIP
Na dzisiejszy wyścig w ofercie Tobet znalazłem kilka ciekawych typów. Dwa z nich to typy Head-to-Head, a dwa kolejne dotyczą ukończenia/nieukończenia wyścigu przez danego kierowcę.

Typ: Nico Hulkenberg nie będzie sklasyfikowany @ 3,2 Tobet
Nie do końca rozumiem tak wysoko ocenianych szans Niemca, dla mnie jest on kierowcą słabym, jeśli nie bardzo słabym. W dotychczasowych 6 wyścigach nie pokazał nic, co mogłoby mnie zachwycić, nie dysponuje może bolidem na miarę czołówki, ale jego bolid pozwala na więcej, niż 1 punkt w 6 startach. Widzieliśmy wszyscy , w jaki sposób Nico przed dwoma tygodniami wypadł z toru w Monte Carlo, zakręt numer 8 na torze Istanbul Park jest równie trudnym, równie wymagającym dla kierowców miejscem co słynny tunel w Monaco.

Typ: Lucas di Grassi nie będzie sklasyfikowany@ 1.55 Tobet
W czterach z sześciu dotychczasowych Grand Prix, kierowca na zdjęciu nie dojeżdżał do mety, bardzo wcześnie wypadał z toru. Di Grassi niestety nie pokazuje umiejętności na miarę F1, myślę, że pierwszy sezon w tej prestiżowej serii może być jego ostatnim.
vs


Typ: Felipe Massa @ 1.65 Tobet
Fernando w treningach spisywał się fatalnie, &quot;formę&quot; potwierdził w kwalifikacjach. Massa również jeździł słabo w treningach, by w kwalifikacjach pojechać dobre okrążenie i mimo wszystko znaleźć się w Q3. Massie się to udało, w przeciwieństwie do Mistrza Świata z roku 2005 i 2006 roku. Massa ma 4 miejsca przewagi, a to sporo. Trzy z czterech ostatnich wyścigów na Istanbul Park wygrał właśnie Brazylijczyk. Dziś szanse na to są bardzo małe, ale nie znaczy to, że nie może awansować do powiedzmy czołowej szóstki.
vs
Typ: Timo Glock @ 1.55 Tobet
Pojedynek kolegów z zespołu, typuję tu wygraną tego bardziej doświadczonego, tego który jest &quot;liderem&quot; tego zespołu. W kwalifikacjach za każdym razem był wyżej od swojego kolegi, w wyścigach jest remis. Było to niestety powodem błędów Niemca na początku sezonu, gdy wypadał wcześnie. Teraz Glock błędów będzie starał się już nie powtarzać, chciałby dojechać do mety. Lucas moim zdaniem wypadnie wcześnie, o czym napisałem nieco wyżej.​
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Więc tak, jestem ciekawy rozwoju kilku sytuacji na starcie wyścigu. Pierwsza to Webber, Hamilton, Vettel. Ci kierowcy według mnie pójdą na całość i może dojść do ciekawych sytuacji.
Druga to pojedynek Kubica - Pietrow na starcie. Rosjanin w końcu awansował do Q3 i wystartuje za Polakiem. Robert ostatnie starty szczerze mówiąc ma kiepskie, a Witalij słynie z &quot;atomowych startów&quot; Co prawda miało to miejsce w końcówce stawki, teraz nie wiadomo jak sobie poradzi. Licze, że nic nie nabroi i obaj kierowcy Renault solidnie zapunktują (awans o 2 pozycje kazdego kierowcy)
No i co pokaże nam Alonso? Moze wybrać sobie opony na jakich bedzie startować i prawdopodobnie bedą to twarde. Kiedy czołówka zacznie zjeżdzać, on może dzięki temu nadrobić kilka pozycja, kręcąc szybkie kółka. Niestety Ferrari zgubiło gdzieś tempo wyścigowe


Bardzo dobrymi typami było wcześniejsze zagranie na Renault (Witalij punkty, ukończy i oba bolidy dojadą)
Ten zakręt numer 8
W treningach i kwalifikacjach widzieliśmy, że różni kierowcy mieli tutaj problemy. Co prawda pobocze jest szerokie, ale jeżeli bolid zatrzyma się na wewnętrznej bandzie to SC może się pojawić. Inna opcją jest zamieszanie na starcie tak jak w 2008 roku (filmik w pierwszym poście).
Więcej argumentów jest po stronie, że samochód bezpieczeństwa nie bedzie użyty, ale chyba po tym kursie można się skusić, że jednak wyjedzie.
Propozycja:
▶ Będzie SC? Typ: TAK @ 2.10 betsafe 2/10

Red Bull zdominuje wyścig?

Tak jak wspomniałem, Hamilton może zapewnić nam ciekawy start. Raczej to będzie jedyna szansa dla niego aby zdobyć prowadzenie. Potem próby dogonienia któregoś z Red Bulla mogą się dla niego źle skończyć, znając ogromne zużycie opon na tym torze. Jest jeszcze Button, które swoją delikatną jazdą może zapewnić sobie bardzo dobre miejsce.
Warto jeszcze wspomnieć, że oba Red Bulle miały w ten weekend problemy. Najpierw Webber w treningach, a potem Vettel w kwalifikacjach. Czy oba bolidy dojadą do mety? Lepiej nie, wtedy sytuacja w klasyfikacji generalnej będzie jeszcze ciekawsza.
Propozycja:
▶ Jaki bolid wygra wyścig? Typ: Każdy oprócz Red Bull @ 2.72 bwin 4/10
 
C 1

cinek146

Użytkownik
Witam ja na ten wyścig zagram coś takiego.
V.Petrov- zdobędzie punkty 1.70

Widać ze tor mu leży i bez żadnych problemów przebiegała jego jazda, musi w końcu zdobywać punkty.

R.Kubica-F.Alonso- kto lepszy 1 1.73

Kurs spory i wart gry 12 pozycja jest dość odległą w przeciwieństwie do 7 Roberta.

T.Glock-L.Di Grassi- kto lepszy 1 1.60

Tu w roli faworyta widzę bardziej doświadczonego Glocka.

GP Turcji- ilu sklasyfikowanych: 16,5 i więcej 1.50
 
robbn 23

robbn

Użytkownik
Kurs spory i wart gry 12 pozycja jest dość odległą w przeciwieństwie do 7 Roberta.
Bardzo słaby argument, w ostatnim wyścigu w Monaco z 25 pozycji przebił się na 7, więc z 5 pozycjami nie sądzę, żeby miał jakiś większy problem, tym bardziej, że tor w Turcji na pewno jest lepiej przystosowany do wyprzedzania niż ten w Monaco.
 
J 3,9K

jacques

Forum VIP
BetGun
Jak dla mnie to dobry typ. Renault wydaje się być szybsze od Ferrari, Robert jeździ bezbłędni więc Ferdek IMO ma małe szanse.
w ostatnim wyścigu w Monaco z 25 pozycji przebił się na 7
Z której ???? ?
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom