Polski tłumik, jeśli dostanie homologacje sporo namiesza w czołówce
GP, może tak się stać, że w wszystkie nowinki przez zimę wezmą w łeb jeśli zamontujemy polski tłumik. Np. silniki Anderssona zaczną jechać lepiej na twardym, a np Johnsa przestaną? Ciekaw jestem, który tuner w tym roku zaskoczy. Jeśli Johns się utrzyma na pozycji lidera to Holder, Ward, Woffinden, Hancock, Lindgren, Kasprzak w
gp korzystają głównie z jego sprzętu. Zazwyczaj tunerzy byli na topie 2 lata, pierwszy rok zaskakiwali z jakąś nowinką, drugi rok dominowali, trzeci rok brali za duzo zamówień i gubili się w tym wszystkim. Ciekaw jestem jak to będzie w tym roku.
Wiem, że Jarek nie ma umowy na
gp z Anderssonem na wyłączność jak to miał np Tomek Gollob przez ostatnie 3 lata. Jarek zrozumiał, że szwedzki tuner jest już 2 kroki do tyłu od konkurencji. W tym roku będzie korzystał z silników Nischlera, Hollowaya, Jensena, oraz oczywiście Anderssona. Brak w tym zestawieniu Johnsa, co jest wg mnie na plus dla Jarka. Emil też nie korzysta z jego silników, a zdobył by medal gdyby nie kontuzja.