Spróbowałem połączyć stare z nowym. Typ główny i jeszcze parę innych rzeczy, z jednego ze starszych algorytmów. Brak baz danych. Tylko zwykły ciąg znaków.
Moim zdaniem
algorytm oparty o bazę danych, nie zdaje egzaminu w kontekście generowania typu głównego.
Wyniki szczegółowe dostosowałem do typu głównego i do funkcji "strzeli" nawet za cenę prawidłowo wytypowanego wyniku szczegółowego, (który jednak byłby niekompatybilny z typem głównym i funkcją "strzeli"
.
W przypadku typu głównego dwudrogowego i wygenerowania przy tym równolegle, kilku typów na dokładny wynik, program wskaże maksymalnie cztery (ale realnie wskaże mniej) typy dotyczące jednego z członów dwudrogowych natomiast typ dotyczący drugiego z członów dwudrogowych, wybierze niestety losowo (spośród już wygenerowanych). Dość pracochłonne było połączenie elementów ze starego algorytmu, z nowym.
Ponadto, jeśli nie zostanie wygenerowany jakikolwiek typ na dokładny wynik, to zablokowałem z premedytacją zarówno typ ogólny jak i typy na dokładny wynik.
Jeśli zaś zostanie wygenerowany typ na dokładny wynik a nie będzie typu na wynik ogólny, zablokowałem możliwość zobaczenia typu na wynik dokładny.
Może się też zdarzyć sytuacja, że program wygeneruje prawidłowy typ na dokładny wynik ale tego wyniku nie poznamy ponieważ nie był ten typ spójny z funkcją "strzeli". (np. prawidłowy typ 0:1 kiedy wystąpi przy tym komunikat (Gospodarz)"strzeli"
.
To wszystko powyższe, być może ze "szkodą" dla wiedzy Użytkownika ale z pozytywnym skutkiem w zakresie spójności komunikatów wydawanych przez ten program.
Oczywiście, o tych wszystkich mechanizmach Użytkownik w czasie korzystania programu nie będzie informowany.
Dodam jeszcze, że niepojawienie się jakiegoś komunikatu, nie oznacza, że uważamy, iż sytuacja jaką opisywać ma ten komunikat, nie wystąpi. Np. nie pojawi się komunikat (Gospodarz) "strzeli" ale pojawi się komunikat (Gość) "strzeli". To oznacza tylko tyle, że uważamy, iż strzelą bramkę Goście. I nie wiemy czy Gospodarze też strzelą czy nie strzelą.
Powracam po kilku latach do mojej "idei", która mówi, aby niekoniecznie dążyć do typowania wyników każdego nawet najłatwiejszego z pozoru, zdarzenia. Lepszy jest przestój w podawaniu typów niż podawanie typów, które się nie sprawdzą.
I dlatego ten program wymagać będzie znowu trochę wysiłku aby typy "wynaleźć".
Edit: tu były przykłady typów ale je usunąłem. Jest jeszcze trochę czasu do rozpoczęcia meczów a i czas na ew. przemyślenia i poprawki.