Czyli jesli ktos jest z konca stawki zgaduje nie bedzie nawet wyjedzal na tor czy raczej we wlasnym interesie beda wyjezdzac?
Oplaca sie wyjazd? to tez ryzyko wypadku i uszkodzenia sprzetu wiec ja bym nie wyjezdzal ale czy to od kierowcy zalezy?
Red Bull to najbardziej kombinujaca ekipa w stawce. Ja bym obecne zespoly podzielil na trzy ligi powiedzmy A, B i C.
Liga A to Ferrari i Mercedes ktorzy to w kwalifikacjach praktycznie na kazdym torze dysponuja bolidem o okolo 0.5 sekundy szybszym od Red Bulla i okolo 1 sekundy szybszym od reszty stawki. Druga
liga B to zespol Red Bulla. Jesli chodzi o Monze to tutaj docisk aero, ktory jest u nich na bardzo wysokim poziomie nie ma wiekszego znaczenia bo tutaj liczy sie silnik i predkosci maksymalne. Dlatego oni traca do Ferrari i Mercedesa okolo 0.5 sekundy a reszta stawki do nich z kolei traci 0.5 sekundy. Wiec oni sa w takiej sytuacji, ze za bardzo nie maja jak powalczyc z
liga A a z kolei
liga C nie ma podejscia do ligi B.
Liga C to cala reszta stawki, ktora jest dosyc wyrownana i w zaleznosci od specyfiki toru wystepuja tutaj pewne roszady. Red Bull jest w takiej sytuacji, ze oni wiedza, ze nie maja szans w kwalifikacjach z Ferrari i Mercedesem a z kolei reszta stawki raczej nie ma podjazdu do nich. Verstappen bedzie na P5 w kwalifikacjach tak stawiam no chyba, ze nagle ktoras ekipa z ligi C przyspieszy w co watpie. Ricciardo nie ma po co wchodzic do Q3 bo skoro startuje z konca stawki lepiej zalozyc sobie nowiutkie opony i zakonczyc rywalizacje na Q2. Jedyne zagrozenie dla tej teorii to deszcz bo rok temu oba Red Bulle wlasnie tutaj na Monzy mialy kary ale w kwalifikacjach padalo i obaj pojechali dlatego normalnie bo i tak mogli sobie wybrac opony na wyscig. Drugie zagrozenie jest takie, ze Red Bull moze wprowadzic Daniela do Q3 zeby poholowal na prostych Verstappena aby zminimalizowac deficyt mocy jednostki napedowej Renault. Moim zdaniem oni wiedza, ze z Ferrari i Mercedesem nie powalcza nawet stosujac taki zabieg wiec jeszcze przed kwalifikacjami sa raczej pogodzeni z P5 Verstappena dlatego Ricciardo powinien odpuscic wejscie do Q3 tak jak to zrobil na Hockenheim.