Rozpoczal sie wlasnie w
F1 tak zwany "silly season". Kilku kierowcow zostalo juz potwierdzonych przez zespoly. Na ten moment teoretycznie tylko Ferrari i McLaren maja potwierdzonych obu kierowcow na sezon 2021. Przedstawie tutaj krotko moje przemyslenia odnosnie skladu innych ekip.
Racing Point:
Zaczne od moim zdaniem najprostszego rozwiazania jakim jest wg mnie pozostanie Strolla w Racing point, ktore to od przyszlego sezonu bedzie startowalo pod nazwa Aston Martin. Partnerem Strolla bedzie Perez, ktory ma dlugoletnia umowe.
Red Bull:
Tutaj tez sprawa raczej prosta. Verstappen podpisal niedawno wieloletni kontrakt wiec on jest pewny swojego miejsca. Obok niego jesli nie bedzie zawodzil w tym sezonie powinien utrzymac sie Albon. Red Bull stawia tylko i wylacznie na kierowcow ze swojej akademii wiec nikt z zewnatrz tutaj sie nie pojawi.
Mercedes:
Byly plotki laczace Hamiltona z Ferrari jednak teraz ta droga zostala calkowicie zamknieta. Red Bull tez odpada z powodow, ktore wymienilem wyzej. Wg mnie Hamilton nie ma wyjscia i zostanie w Mercedesie, ktory to zreszta gwarantuje mu w kazdym sezonie topowy samochod. Obok Hamiltona standardowo postawia na Bottasa jeszcze przynajmniej na jeden rok. W 2021 roku konstrukcje bolidow beda takie same jak w roku 2020 wiec potrzebny bedzie kierowca, ktory dobrze zna obecne auto. Sensacji raczej nie bedzie i jeszcze minimum jeden rok Bottas zostanie w Mercedesie.
Renault:
Tutaj na 2021 potwierdzonego mamy Ocona. Drugi fotel jest spora niewiadoma. Przymierzanych jest do niego kilku kierowcow miedzy innymi Vettela, Alonso czy Guanyu Zhou. Wg mnie Vettel nie bedzie chcial "wozic sie" w niekonkurencyjnym bolidzie dlatego wielce prawdopodobne jest to, ze odejdzie po tym sezonie z
F1. Alonso i Renault doskonale sie wzajemnie znaja wiec jesli Alonso chce wrocic do stawki to tylko do francuskiej ekipy. Ja jednak stawiam, ze jesli w tym roku Guanyu Zhou zdobedzie brakujace punkty do superlicencji to wlasnie on dostanie fotel kierowcy. To byłby pierwszy kierowca z Chin w
F1, co oznaczałoby ogromne zainteresowanie w tym kraju i napływ sponsorów a takze marketingowy strzal w 10.
AlphaTauri:
Jesli obaj kierowcy utrzymaja forme z poprzedniego sezonu to zarowno Gasly jak i Kwiat powinni utrzymac posady na 2021. Akademia mlodych kierowcow Red Bulla ostatnio przezywa spory kryzys i nie widac za bardzo nowych kandydatow wiec z uwagi na dobra znajomosc obecnego auta powinien zostac utrzymany obecny sklad.
Alfa Romeo:
Tutaj ciezko cokolwiek wytypowac. W grze powinni byc mlodzi zawodnicy akademii Ferrari a wiec Mick Schumacher i Robert Shwartzman. Obaj nie maja jeszcze superlicencji i obaj beda starali sie ja w tym sezonie zdobyc. Ferrari ma prawo do obsadzenia w jednym fotelu Alfy Romeo swojego kierowcy. Walka zatem powinna sie rozstrzygnac miedzy Schumacherem, Shwartzmanem i Giovinazzim. W drugim fotelu albo jeszcze jeden rok pojedzi Raikkonen albo zgodnie z wczesniejsza decyzja odejdzie na emeryture. Wg mnie w grze o drugi fotel bedzie tez
Robert Kubica. Zakladajac odejscie Kimiego z
F1 oraz to ze RK dobrze zna team oraz ze stoja za nim pieniadze Orlenu to calkiem optymistycznie mozna zakladac to, ze Robert otrzyma fotel kierowcy.
Haas:
Ten zespol nie lubi eksperymentow w kwestii kierowcow wiec jeszcze na jeden rok jesli nie beda sie blaznic obecni kierowcy mozna zakladac, ze Grosjean i Magnussen utrzymaja swoje fotele.
Williams:
Tutaj sytuacja finasowa jest bardzo trudna wiec zespol bedzie liczyl na pieniadze od kierowcy, ktory przyjdzie. Wg mnie Russel z uwagi na to, ze nie ma dla niego miejsca w innych zespolach zostanie jeszcze na jeden sezon w Williamsie a drugi fotel zajmie jakis paydriver. Jaki? Tutaj nawet nie bede strzelal..
Moje przewidywania w skladach kierowcow na 2021:
Mercedes: Hamilton - Bottas
Ferrari: Leclerc - Sainz
Red Bull: Verstappen - Albon
McLaren: Ricciardo - Norris
Renault: Ocon - Guanyu Zhou/Alonso
AlphaTauri: Gasly - Kwiat
Alfa Romeo: Raikkonen/
Kubica - Schumacher/Shwartzman/Giovinazzi
Haas: Grosjean - Magnussen
Williams: Russel - jakis paydriver