>>>BETFAN - TRIUMF BONUSA NAD BOOSTEM <<<<
>>> ZAKŁAD BEZ RYZYKA DO 200 ZŁ!<<<

Ustawa hazardowa/ prawo hazardowe cz. 4

P 102,3K

przestrzalninja

Użytkownik
taka ciekawostka, na stronie rządowej podatki.gov.pl pokazują, że w Polsce szara strefa w zakładach sportowych obecnie wynosi 6.7% i mamy jeden z najlepszych wyników w Unii Europejskiej. To dość dziwne patrząc na to ile jednak zagranicznych bukmacherów funkcjonuje jeszcze w Polsce. https://www.podatki.gov.pl/pozostal...skim-rynku-gier-hazardowych-na-tle-panstw-ue/
Liczy się "kto liczy głosy" w tym przypadku pewnie metodologia liczenia jest ważna.

Taka sytuacja sprzyja nasileniu się zjawiska szarej strefy. Zgodnie z szacunkami Global Compact, szara strefa w Polsce uległa znacznemu zwiększeniu. Niestety dokładne oszacowanie wzrostu szarej strefy gier hazardowych w roku 2020 pozostaje bardzo złożone [22]

https://zpp.net.pl/wp-content/uploads/2021/12/01.12.2021-Raport-ZPP-Rynek-hazardowy-w-Polsce.pdf - tutaj szereg bzdur dla ZPP ;)



Na przytoczone powyżej aspekty zwróciła uwagę Komisja Europejska (KE), która w swoim zaleceniu z dnia 14 lipca 2014 r. w sprawie zasad ochrony konsumentów i graczy korzystających z usług hazardowych online i w sprawie ochrony nieletnich przed grami hazardowymi online (Dz. Urz. UE L 214 z 19.07.2014) wskazała, iż: „ochrona konsumentów i zdrowia to główne cele państw członkowskich w zakresie interesu publicznego w kontekście ich krajowych ram dotyczących gier hazardowych, w których porusza się kwestie zapobiegania problematycznym zachowaniom hazardowym i ochrony nieletnich”.

Jednakże, jako iż zalecenie KE to tzw. soft law, co w praktyce oznacza, że nie nakłada ono na państwa członkowskie żadnych bezpośrednich obowiązków prawnych, ani też nie przewiduje sankcji za niezastosowanie się do zalecenia. Analiza poszczególnych porządków prawnych państw członkowskich w zakresie regulacji gier hazardowych pokazuje, że kraje w różnym stopniu dążą do zachowania zgodności z zaleceniem KE. Pewne jurysdykcje ustanawiają monopol państwa, przyjmując za cel ograniczenie negatywnych skutków gier hazardowych. Inne natomiast skupiają się na maksymalizacji przychodów do budżetu państwa z tytułu tego rodzaju działalności gospodarczej.

Chroniłoby nas prawo konsumenckie, gdyby nie lobby hazardowe w Polsce/Europie.
 
Do góry Bottom