>>>BETFAN - BONUS 200% do 400 ZŁ <<<<
>>> BETCLIC - ZAKŁAD BEZ RYZYKA DO 50 ZŁ + GRA BEZ PODATKU!<<<
>>> FUKSIARZ - 3 PROMOCJE NA START! ODBIERZ 1060 ZŁ<<<

Sezon 2014 - newsy, transfery, testy, plotki...

Status
Zamknięty.
rajdowiec75 1,8K

rajdowiec75

Użytkownik


2014 czas zacząć ;) Powoli budzimy się ze snu zimowego i wracamy do naszego świata motorowego. Do 1.GP Australii pozostało raptem 10 tygodni, po drodze testy i prezentacje bolidów, więc zapraszam do umieszczania różnych informacji i dyskusji na temat najlepszego i najszybszego sportu na świecie :mrgreen:


Niepełne składy na sezon 2014 ▶




A w Nowym Roku życzę Wam tego samego co wielki pasjonat KSM - Mikołaj Sokół na swoim blogu czyli

pasjonującego i niezapomnianego sezonu Formuły 1, z trochę mniej przewidywalnym przebiegiem niż miniony. Obyście mogli podziwiać zmagania najlepszych kierowców wyścigowych świata – nie tylko w TV, ale też „na żywo”, bo nic tak nie cieszy fanów wyścigów, jak osobisty kontakt wszystkimi zmysłami z uwielbianą dyscypliną sportu. Wreszcie, oby Robert Kubica cieszył nas kolejnymi sukcesami, tym razem już na najwyższym szczeblu rajdowego wtajemniczenia. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku 2014!
 
Otrzymane punkty reputacji: +3
snajper 322

snajper

Forum VIP
Kierowcy i ich wybrane liczby:
Fernando Alonso - 14
Kimi Raikkonen - 7
Nico Rosberg - 6, 5, 9
Sergio Perez - 11
Valtteri Bottas - 77
Felipe Massa - 19
Jean-Éric Vergne - 25, 21, 27
Jules Bianchi - 7, 27, 77
Jenson Button - 24
Kevin Magnussen - 52
Lewis Hamilton - 44
Pastor Maldonado - 3, 18
Daniił Kwiat - 26
Romain Grosjean - 8, 29, 11
Nieoficjalne numery Sebastiana Vettela: 11, 14 i 33.
http://www.sportowefakty.pl/formula-1/407541/dotychczasowe-wybory-numerow-przez-kierowcow-f1
 
rajdowiec75 1,8K

rajdowiec75

Użytkownik
FIA podała numery startowe wybrane przez kierowców F1 na sezon 2014:
1 – Sebastian Vettel
3 – Daniel Ricciardo
6 – Nico Rosberg
7 – Kimi Raikkonen
8 – Romain Grosjean
11 – Sergio Perez
13 – Pastor Maldonado
14 – Fernando Alonso
17 – Jules Bianchi
19 – Felipe Massa
20 – Kevin Magnussen
21 – Esteban Gutierrez
22 – Jenson Button
25 – Jean-Eric Vergne
26 – Daniił Kwiat
27 – Nico Hulkenberg
44 – Lewis Hamilton
77 – Valtteri Bottas
99 – Adrian Sutil
 
rajdowiec75 1,8K

rajdowiec75

Użytkownik
Już dziś ruszają przedsezonowe testy w Jerez

Dziś, w zasadzie dokładnie ze 20 minut zaczynamy pierwszą turę testów przed sezonem 2014.
Po raz pierwszy będzie można sprawdzić nowe jednostki napędowe (V6 z turbodoładowaniem) w kompletnym pakiecie z bolidem F1.
Auta będą wyglądały nieco inaczej niż w latach poprzednich. Przednie skrzydło jest węższe, zakazano lotek pod tylnym skrzydłem, a także zastosowano pojedynczy wydech, który ma zapobiec wykorzystywaniu gazów spalinowych do odnoszenia korzyści aerodynamicznych.
Ciekawostką podczas testów jest także planowany jeden dzień jazdy w deszczu, co ma pomóc Pirelli w przygotowaniu deszczowych opon. W przypadku braku deszczu, włoska marka sztucznie nawodni tor w Hiszpanii.

W Jerez de la Frontera zabraknie jedynie zespołu Lotus, który ma wkroczyć do akcji dopiero przed drugą sesją testową, tracąc w ten sposób cztery cenne dni przygotowań. Oficjalnie jest to świadomy wybór ekipy z Enstone, ale w świetle ostatnich wydarzeń (odejście Erica Boulliera, powtarzające się pogłoski o trudnościach w uregulowaniu zobowiązań wobec dostawców i otwarte wyznanie Gerarda Lopeza, który parę tygodni temu przyznał, ze zaległości wobec Kimiego dopiero mają zostać uregulowane – zapewne z wpłat od PDVSA) trudno wyobrazić sobie inny powód niż finansowa czkawka… która nawet jeśli zostanie zażegnana, to i tak zdążyła już przeszkodzić w przygotowaniach do sezonu 2014.
Jazdy potrwają cztery dni, potem druga tura testów w Bahrajnie na torze Sakhir.
 
waclaw-65884 360

waclaw-65884

Użytkownik
Pierwsza sesja testowa w sezonie 2014 już się zakończyła. Jak się można było domyślać nie obyła się bez przygód i licznych przerw. „Najszybszy” i najbardziej aktywny na torze pod nieobecność Lewisa Hamiltona okazał się Kimi Raikkonen zasiadający w tym roku za kierownicą Ferrari.
Olbrzymie zmiany w regulaminach technicznych i zwiększony udział systemów odzyskiwania energii kinetycznej bolidu sprawiły, że zespoły mają wiele do nauki przed pierwszym wyścigiem sezonu.
Dzisiejsze testy oraz porównanie ich przebiegu do minionego roku wyraźnie pokazały wszystkim kibicom na czym tak naprawdę polega przygotowywanie auta F1 do sezonu. Dzisiaj z całą pewnością nie chodziło o prędkość czy najlepszy czas, a o przetarcie drogi do wykorzystania nowych konstrukcji.
Jako pierwszy na tor rano wyjechał Lewis Hamilton, który po okrążeniu instalacyjnym na dłużej zawitał u swoich mechaników. Mniej szczęścia miał Kimi Raikkonen, którego F14 T nawet nie pokonało połowy toru. Ferrari Fina utknęło na piątym zakręcie a do akcji powróciło dopiero po południu.
Gdy wydawało się, że najlepsze wrażenie pod względem przygotowania do testów robił zespół Mercedesa, Lewis Hamilton przy dużej prędkości wypadł z toru na pierwszym zakręcie. Jak się później okazało w bolidzie Brytyjczyka zawiodło przednie skrzydło, które po prostu odpadło. Uszkodzenia W05 były na tyle duże, że ekipa nie zdołała już powrócić na tor, ale do czasu umownej przerwy obiadowej prowadziła zarówno pod względem czasu okrążenia, jak i ilości pokonanych okrążeń.
Do grona kierowców, którzy pierwszego dnia w Jerez ustanowili czasy okrążenia zaliczyć można także Valtteri Bottasa (Williams), Jeana-Erica Vergne (Toro Rosso) oraz Sergio Pereza (Force India) i Estebana Gutierreza (Sauber).
Bez ustanawiania czasu na torze pojawił się ostatecznie tylko Marucs Ericsson (Caterham) i Sebastian Vettel (Red Bull). Caterham, jak i Williams zrezygnowali z oficjalnej prezentacji i po drobnych problemach zamiast rano wyjechać na tor, uczynili to późnym popołudniem. Ericsson wyjechał swoim nowym CT05 na tor około godziny 15:00, a Valtteri Bottas potwierdził działanie konstrukcji FW36 około godziny 16:00.
Na 20 minut przed oficjalnym zamknięciem toru w Jerez pojawiły się pierwsze krople deszczu. Mimo to Red Bull wraz z Sebastianem Vettelem zdecydowali się po raz pierwszy wyjechać na tor i zaliczyć chociaż jedno okrążenie instalacyjne.
Wśród wielkich obecnych ale nie testujących zabrakło McLarena. Zespół z Woking pewnie przedstawił swoją nową konstrukcję, MP4-29, już w zeszłym tygodniu, jednak nie wyjechał pierwszego dnia testów na tor w Jerez. Według doniesień McLaren miał problemy z systemem elektrycznym i hydraulicznym MP4-29. Podobnie postąpił zespół Marussia, który dopiero transportuje swój nowy bolid na południe Hiszpanii i prawdopodobnie swoje testy będzie mógł rozpocząć dopiero w czwartek.
W stawce zabrakło oczywiście także Lotusa, który w ogóle zrezygnował z testowania swojego nowego E22 w Hiszpanii.

WYNIKI: Jerez [ 28 stycznia 2014 ]
Poz. Kierowca Zespół Czas Okr.
1 K.Raikkonen Ferrari 1:27.104 31
2 L.Hamilton Mercedes 1:27.820 18
3 V.Bottas Williams 1:30.082 7
4 S.Perez Force India 1:33.161 11
5 J.E.Vergne Toro Rosso 1:36.530 15
6 E.Gutierrez Sauber 1:42.257 7
7 S.Vettel Red Bull -:.--.--- 3
8 M.Ericsson Caterham -:--.--- 1
 
rajdowiec75 1,8K

rajdowiec75

Użytkownik
FIA zalegalizowała „bączki” na przyszły sezon

Międzynarodowa Federacja Samochodowa wprowadziła zmianę do przepisów Formuły 1 na 2014 rok. Od tego sezonu kierowcy będą mogli świętować na torze wygrany wyścig poprzez palenie gumy, bez narażenia się na kary.



Jeśli chodzi o transmisje F1 w Polsce na sezon 2014 to o ile w ogóle pośrednik sprzeda prawa Polsatowi - MP &amp; Silva (w ramach tej samej umowy na Bliskim Wschodzie, Północnej Afryce, Rumunii i Bułgarii ????) to najprawdopodobniej relacje będą dostępne tylko w kanale Polsat Sport.


Ja jednak zachęcam do oglądania transmisji na brytyjskim kanale SkySportsF1 bo porównując transmisję wraz z komentarzem i tym co się dzieje na paddocku Sky z Polsatem to tak jakby porównywać ***** do czekolady ;)
 
rajdowiec75 1,8K

rajdowiec75

Użytkownik
Już jutro rozpoczyna się druga tura przedsezonowych (zimowych) testów F1. Od 19 do 22 lutego wszystkie zespoły będą testowały swoje bolidy na sezon 2014 na pustynnym torze Sakhir w Bahrajnie.

Ostatnia &quot;czterodniówka&quot; w Manamie przed sezonem 2014, powinna ukazać pierwszy zarys rozkładu sił między zespołami. Podczas poprzednich testów pracowano wyłącznie nad niezawodnością nowych bolidów oraz zbieraniem o nich danych, teraz stajnie mają wreszcie zacząć sprawdzać osiągi maszyn, których budowa trwała długimi miesiącami i pochłonęła grube miliony euro.

Poniżej składy zespołów z rozbiciem na poszczególne dni:
Caterham:
19.02: Robin Frijns
20.02 Kamui Kobayashi
21.02: Marcus Ericsson
20.02: Kamui Kobayashi
Ferrari:
19 – 22.02: Fernando Alonso / Kimi Raikkonen
Force India:
19.02: Nico Hulkenberg
20.02: Nico Hulkenberg
21.02: Sergio Perez
22.02: Sergio Perez
Lotus:
19.02: Romain Grosjean
20.02: Romain Grosjean
21.02: Pastor Maldonado
22.02: Pastor Maldonado
Marussia:
19.02: Jules Banchi
20.02: Max Chilton
21.02: Max Chilton
22.02: Jules Banchi
McLaren:
19.02: Kevin Magnussen
20.02: Kevin Magnussen
21.02: Jenson Button
22.02: Jenson Button
Mercedes:
19.02: Lewis Hamilton
20.02: Nico Rosberg
21.02: Lewis Hamilton
22.02: Nico Rosberg
Red Bull:
19.02: Sebastian Vettel
20.02: Sebastian Vettel
21.02: Daniel Ricciardo
22.02: Daniel Ricciardo
Sauber:
19 – 22.02: Adrian Sutil / Esteban Gutierrez
Toro Rosso:
19 – 22.02: Jean-Eric Vergne / Daniił Kwiat
Williams:
19 – 22.02: Valtteri Bottas / Felipe Massa
 
rajdowiec75 1,8K

rajdowiec75

Użytkownik
Testy w Bahrajnie zakończone​





Podczas czterech dni w Bahrajnie mieliśmy 18 czerwonych flag – o dwie więcej niż na inaugurację testów w Jerez. Jednostki napędowe z Brixworth dominują od początku testów w Jerez. Walkę z nimi były w stanie nawiązać tylko dwa czerwone włoskie bolidy z Maranello. Wydaje się, że najwięcej w stosunku do poprzedniego sezonu może zyskać ekipa Williamsa wykonując tę zmianę z Renault na Mercedesa.

Niektórzy (może większość) chcieli aby ten 2014 to był czas przełomowy, żeby skończyła się totalna dominacja Red Bulla i Sebastiana Vettela, żeby nastąpiła gwałtowna zmiana układu sił w czołówce i do tej pory wszystko na to wskazuje, ale ja osobiście będę mądrzejszy po pierwszym inauguracyjnym GP Australii w Melbourne bo mam ku temu powody, aby w pewne problemy związane z RBR nie do końca wierzyć…

Jeśli jednak wszystko wywróci się do góry nogami to wyścig będzie już KOMPLETNĄ LOTERIĄ jeśli chodzi o TYPOWANIE, nawet H2H, tak więc tym bardziej w 2014 polecam pozostać przy mojej zasadzie tj. „Sobota jest od zarabiania, a niedziela od oglądania”. Kwalifikacje &gt; Wyścig oczywiście tylko jeśli chodzi o zakłady, bo jest to w końcu forum bukmacherskie, a nie f1fanatic.co.uk/ Loteryjność zwycięstw w efekcie technicznej zawodności, szybko spowoduje utracenie atrakcyjności z wywrócenia dominującej od lat klasyfikacji.

BTW Sporo osób twierdziło, że bolidy będą wolniejsze o parę sekund od tych z 2013 roku bo opony wolniejsze, bo auta cięższe, bo wyższy moment obrotowy przez co wyjścia z zakrętów będą trudniejsze, a tu się okazuje, że podczas kwalifikacji w Bahrajnie może paść taki sam czas jak rok temu lub nawet nieco lepszy skoro już podczas testów jest tylko 1 sekunda różnicy.
Spośród niezliczonej ilości nowinek w bolidach z V6 turbo na ten sezon chyba największe problemy są z elektronicznymi tylnymi hamulcami. System ten ma pomóc kierowcom w opanowaniu samochodów z potężniejszymi układami zbierania energii kinetycznej, ale jak na razie jest z tym więcej problemów niż korzyści.



Wyniki pierwszego dnia testów w Bahrajnie:

1. Nico Hülkenberg (Force India VJM07 Mercedes) – 1.36,880 – 78 okr.
2. Fernando Alonso (Ferrari F14T) – 1.37,879 – 64 okr.
3. Lewis Hamilton (Mercedes W05) – 1.37,908 – 74 okr.
4. Kevin Magnussen (McLaren MP4-29 Mercedes) – 1.38,295 – 81 okr.
5. Sebastian Vettel (Red Bull RB10 Renault) – 1.40,224 – 14 okr.
6. Adrian Sutil (Sauber C33 Ferrari) – 1.40,443 – 82 okr.
7. Robin Frijns (Caterham CT05 Renault) – 1.42,534 – 68 okr.
8. Daniił Kwiat (Toro Rosso STR9 Renault) – 1.44,346 – 5 okr.
9. Romain Grosjean (Lotus E22 Renault) – 1.44,832 – 8 okr.
10. Felipe Massa (Williams FW36 Mercedes) – bez czasu – 5 okr.
11. Jules Bianchi (Marussia MR03 Ferrari) – bez czasu – 3 okr.


Wyniki drugiego dnia testów w Bahrajnie:

1. Kevin Magnussen (McLaren MP4-29 Mercedes) – 1.34,910 – 46 okr.
2. Nico Hulkenberg (Force India VJM07 Mercedes) – 1.36,445 – 59 okr.
3. Fernando Alonso (Ferrari F14T) – 1.36,516 – 97 okr.
4. Nico Rosberg (Mercedes W05) – 1.36,965 – 85 okr.
5. Valtteri Bottas (Williams FW36 Mercedes) – 1.37,328 – 116 okr.
6. Kamui Kobayashi (Caterham CT05 Renault) – 1.39,855 – 66 okr.
7. Sebastian Vettel (Red Bull RB10 Renault) – 1.40,340 – 59 okr.
8. Jean-Eric Vergne (Toro Rosso STR9 Renault) – 1.40,609 – 58 okr.
9. Esteban Gutierrez (Sauber C33 Ferrari) – 1.40,717 – 55 okr.
10. Romain Grosjean (Lotus E22 Renault) – 1.41,670 – 18 okr.
11. Max Chilton (Marussia MR03 Ferrari) – 1.42,511 – 17 okr.


Wyniki trzeciego dnia testów w Bahrajnie:

1. Lewis Hamilton (Mercedes W05) – 1.34,263 – 67 okr.
2. Jenson Button (McLaren MP4-29 Mercedes) – 1.34,976 – 103 okr.
3. Felipe Massa (Williams FW36 Mercedes) – 1.37,066 – 60 okr.
4. Esteban Gutierrez (Sauber C33 Ferrari) – 1.37,180 – 96 okr.
5. Sergio Perez (Force India VJM07 Mercedes) – 1.37,367 – 57 okr.
6. Kimi Raikkonen (Ferrari F14T) – 1.37,476 – 44 okr.
7. Daniił Kwiat (Toro Rosso STR9 Renault) – 1.38,974 – 57 okr.
8. Pastor Maldonado (Lotus E22 Renault) – 1.39,642 – 26 okr.
9. Daniel Ricciardo (Red Bull RB10 Renault) – 1.40,781 – 28 okr.
10. Marcus Ericsson (Caterham CT05 Renault) – 1.42,130 – 98 okr.
11. Max Chilton (Marussia MR03 Ferrari) – 1.46,672 – 4 okr.
12. Valtteri Bottas (Williams FW36 Mercedes) – brak czasu – 55 okr.


Wyniki czwartego dnia testów w Bahrajnie:

1. Nico Rosberg (Mercedes W05) – 1.33,283 – 89 okr.
2. Jenson Button (McLaren MP4-29 Mercedes) – 1.34,957 – 66 okr.
3. Kimi Raikkonen (Ferrari F14T) – 1.36,718 – 82 okr.
4. Felipe Nasr (Williams FW36 Mercedes) – 1.37,569 – 87 okr.
5. Pastor Maldonado (Lotus E22 Renault) – 1.38,707 – 59 okr.
6. Sergio Perez (Force India VJM07 Mercedes) – 1.39,258 – 19 okr.
7. Daniel Ricciardo (Red Bull RB10 Renault) – 1.39,837 – 15 okr.
8. Jean-Eric Vergne (Toro Rosso STR9 Renault) – 1.40,472 – 19 okr.
9. Kamui Kobayashi (Caterham CT05 Renault) – 1.43,027 – 17 okr.
10. Marcus Ericsson (Caterham CT05 Renault) – 1.45,094 – 4 okr.
11. Adrian Sutil (Sauber C33 Ferrari) – bez czasu – 7 okr.
12. Jules Bianchi (Marussia MR03 Ferrari) – bez czasu – 5 okr.


Jeszcze co do transmisji F1 w Polsce to co raz więcej pogłosek krąży, iż rok 2013 był tym ostatnim. Nie ma F1 w ramówkach polsatu, ps sport i ps extra. Jak pisałem wcześniej dla mnie jest/byłaby to żadna strata ;)
 
rajdowiec75 1,8K

rajdowiec75

Użytkownik
Włoska firma Pirelli podała mieszanki na pierwsze 4 Grand Prix: Australię (pośrednie i miękkie), Malezję (twarde i pośrednie), Bahrajn (pośrednie i miękkie) oraz Chiny (pośrednie i miękkie).





Tak dla przypomnienia:

Supermiękkie (czerwone)
Miękkie (żółte)
Pośrednie (białe)
Twarde (pomarańczowe)
Przejściowe (zielone)
Mokre (niebieskie)


W sezonie 2014 kierowcy, którzy wejdą do Q3, dostaną dodatkowy zestaw opon z mieszanki „option” (czyli miększej) – do wykorzystania tylko w tej sesji. Ponadto będą musieli wystartować do wyścigu na komplecie opon, który został użyty do uzyskania najlepszego czasu w Q2. Przy odpowiednim zarządzaniu ogumieniem czołówka będzie mogła zatem wykonać dwa okrążenia pomiarowe w finałowej odsłonie czasówki. Aby jeszcze bardziej to ułatwić, Q3 zostanie wydłużone z 10 do 12 minut – kosztem Q1, która zamiast 20 będzie trwać 18 minut. Te zmiany muszą jeszcze zostać przegłosowane przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA, ale – jak to z reguły bywa – to będzie tylko formalność.

Przy okazji (pojawiają się pytania na ten temat) podkreślam, że reguła 107% w Q1 nadal będzie obowiązywać. Jednak nawet czasy poszczególnych sesji testowych wskazują, że nikt nie powinien mieć kłopotów ze zmieszczeniem się w wyznaczonym limicie czasu.
 
hugues 4,8K

hugues

Użytkownik
Wyścigi, kwalifikacje i wszystkie treningi będzie można śledzić na kanałach Polsat Sport i Polsat Sport Extra, również w jakości HD. Niestety zabraknie transmisji w otwartych kanałach Polsatu. Na pocieszenie zostaje możliwość odbioru relacji na żywo przez internetowy kanał Polsatu, ipla.tv.
&quot;Kwalifikacje i wyścig z Melbourne pokażemy w Polsacie Sport i Polsacie Sport HD. Cieszymy się, że mimo długich i ciężkich negocjacji udało nam się pozyskać prawa do Formuły 1&quot; powiedział Dyrektor ds. Sportu w Telewizji Polsat, Marian Kmita.
 
Prince de Belial 1,6M

Prince de Belial

Forum VIP
Bernie to jest w ciemię bity gość, ile łapówek musiał dostać, aby dzisiaj zaoferować 100 milionów dolarów niemieckiemu wymiarowy sprawiedliwości aby umorzyć jego proces w sprawie łapówkarstwa. Ale takie pieniądze to są groszki dla człowieka, który włada majątkiem ok 4.2 biliona dolarów ! Łapówka za łapówkę w wymiarze prawa i znowu nie dowiemy się kto komu dał i za ile w F1, ale o to chyba chodziło, prawda ?
cały artykuł =&gt; http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-28656050
 
abraxas 3,2K

abraxas

Forum VIP
Lotterer kierowcą Caterhama w Grand Prix Belgii​


Andre Lotterer to 32-letni, niemiecki kierowca, który ostatni raz ścigał się w F1 w 2002r. Powodem jego zatrudnienia są zmiany kadrowe oraz nowy właściciel zespołu a co za tym idzie przetasowania na tle finansów. Andre dotychczas był kierowcą Audi w wyścigach długodystansowych.
Zastąpi on Kamui Kobayashiego, świetnego kierowce ale niestety bez wsparcia finansowego sponsorów.
Umowa obowiązuje na start wyłącznie na GP Belgii ale prawdopodobnie zostanie przedłużona do końca sezonu.
 
abraxas 3,2K

abraxas

Forum VIP
Marussia definitywnie wycofała się ze startów w Formule 1

Firma FRP, która przejęła kontrolę nad Marussią, potwierdziła, że zespół zaprzestał działalności i nie powróci już do stawki Formuły 1, pomimo faktu, iż znalazła się ona na liście startowej na sezon 2015 pod nazwą Manor. Dodano również, że pracownicy zespołu otrzymali wypowiedzenia.​
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom