>>>BETFAN - TRIUMF BONUSA NAD BOOSTEM <<<<
>>> BETCLIC - ZAKŁAD BEZ RYZYKA DO 50 ZŁ + GRA BEZ PODATKU!<<<
>>> FUKSIARZ - ZERO RYZYKA 100% DO 50 ZŁ. ZWROT W GOTÓWCE!<<<
Fortuna bonus

Praca jako operator CNC (tokarki, frezarki), wie ktos cos?

K 358

koeman66

Użytkownik
Witam.
Chcialbym sie jak to powiedziec... przekwalifikowac, poniewaz znudzila mnie juz moja nedzna praca, za rownie nedzne pieniadze.
Czy znacie kogos kto pracuje jako operator/programista obrabiarek sterowanych numerycznie CNC?
Czy ciezko jest znalezc prace po samym kursie, ktorego koszt wynosi ponad 2 tysiaki?
I najwazniejsze...
Czy wrodzona wada wzroku (brak widzenia stereoskopowego), wyklucza mnie z wykonywania takiego zawodu?
Podejrzewam ze nie, poniewaz obrabiarki CNC sa z oslonami.
Ktos, cos moze wie???
Ratujcie, bo na necie pelno roznych opinii.
 
X 49

xxxx1234

Użytkownik
Ja jestem programistą frezarek CNC. Co prawda od 7 lat nie pracuje w Polsce. Szczerze mówiąc to nie wiem co powiedzieć osobie totalnie zielonej w tym temacie. W dużym skrócie praca programisty polega na poruszaniu wrzecionem maszyny po układzie współrzędnych w osiach x y z tak aby uzyskać identycznie to samo co na rysunku technicznym do tego dobierając odpowiednie narzędzia. Są też maszyny pracujące w 5 osiach, ale to nie jest temat na początek przygody z CNC.
Nie wiem też co masz na myśli pisząc &quot;kurs&quot; CNC każda maszyna ma sterowanie np. Heidenhaina, Simensa, Fanuca itd.... i każde się czymś różni do tego masz też różne programy graficzne w których tworzysz modele w 2D i 3D i przerabiasz na program, który będzie czytać obrabiarka. Nie wiem czego miał by Cie nauczyć taki kurs CNC.