>>>BETFAN - BONUS 200% do 400 ZŁ <<<<
>>> BETCLIC - ZAKŁAD BEZ RYZYKA DO 50 ZŁ + GRA BEZ PODATKU!<<<
>>> FUKSIARZ - 3 PROMOCJE NA START! ODBIERZ 1060 ZŁ<<<

Grand Prix Bahrajnu 24-26.04.2009 (nr 4)

Status
Zamknięty.
snajper 322

snajper

Forum VIP
2009 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX


Piątek 24 kwietnia 2009
Trening 1 09:00 - 10:30
Trening 2 13:00 - 14:30

Sobota 25 kwietnia 2009
Trening 3 10:00 - 11:00
Kwalifikacje 13:00

Niedziela 26 kwietnia 2009
Wyścig 14:00


Info o torze:

Długość toru - 5,412 km
Liczba okrążeń - 57
Dystans - 308.238 km
Rekord toru - 1:30.252 - M Schumacher (2004)


Zapraszam do dyskusji i pisania analiz!!!
 
jemjogurt 52

jemjogurt

Użytkownik
Bridgestone przywozi super-miękką i średnią oponę

Na czwartą eliminację mistrzostw świata F1 firma Bridgestone ponownie dostarczy zespołom super-miękką i średnią mieszankę opon (takie same jak w Australii i w Chinach). Tor w Bahrajnie jest jednym z najbardziej wymagających obiektów w całym kalendarzy jeżeli chodzi o pracę hamulców, a pustynny klimat oznacza, że z reguły jest tam sucho i gorąco.
Pustynna lokalizacja toru oznacza, że nawierzchnia jest często zasypana piaskiem, a przyczepność poprawia się, gdy bolidy powoli oczyszczą i nagumują tor w trakcie weekendu. Trakcja jest na tym torze kluczem do dobrego okrążenia, ze względu na wiele ciasnych zakrętów prowadzących do krótkich prostych.

Hirohide Hamashima – dyrektor działu rozwoju opon Bridgestone Motorsport:
Jakie są wyzwania toru w Bahrajnie?
„Bahrajn jest technicznie interesującym torem. Jego ułożenie oznacza wiele hamowania i wiele przyspieszania z wolnych zakrętów. Maksymalizacja trakcji na wyjściu z wolnych zakrętów jest kluczem do dobrego okrążenia, ale jeżeli bolid nie ma idealnej trakcji, może zostać wytworzone dodatkowe, niechciane ciepło, a to utrudni życie zawodnikom. Jest tutaj także wiele stref mocnego hamowania i ciekawie będzie zobaczyć jak różne charakterystyki hamowania pomiędzy używającymi KERS i tych bez systemu odzyskiwania energii kinetycznej będą wpływały na czasy, a także ściganie.”
Jak dużym wyzwaniem powinien być dobór opon w Bahrajnie?
„Zarządzanie oponami i minimalizacja niepotrzebnego nagrzewania opon w gorącym klimacie są bardzo ważne. Mamy tutaj super-miękką oraz średnią oponę i spodziewamy się, że średnia będzie bardzo wytrzymała. Super-miękka powinna prezentować większe wyzwanie pod względem wytrzymałości niż średnia, niemniej dane z przedsezonowych testów w Bahrajnie, pokazują że ten typ opony może być dobrze zarządzany na tym torze jeżeli znajdzie się odpowiednie ustawienia.”
// formula1.pl
 
olo 2,4K

olo

Użytkownik
Wyniki pierwszego treningu przed GP Bahrajnu
Lp. Imię i nazwisko / Zespół / Najlepszy czas / Strata /
1 Lewis Hamilton McLaren / 1:33.647
2 Nick Heidfeld BMW Sauber / 1:33.907 +0.260
3 Robert Kubica BMW Sauber / 1:33.938 +0.291
4 Nico Rosberg WilliamsF1 / 1:34.227 +0.580
5 Jenson Button Brawn GP / 1:34.434 +0.787
6 Heikki Kovalainen McLaren / 1:34.502 +0.855
7 Rubens Barrichello Brawn GP / 1:34.531 +0.884
8 Felipe Massa Ferrari / 1:34.589 +0.942
9 Mark Webber Red Bull / 1:34.827 +1.180
10 Kimi Räikkönen Ferrari / 1:34.827 +1.180
11 Kazuki Nakajima WilliamsF1 / 1:34.880 +1.233
12 Sebastian Vettel Red Bull / 1:34.938 +1.291
13 Nelsinho Piquet Renault F1 / 1:34.974 +1.327
14 Adrian Sutil Force India / 1:35.021 +1.374
15 Jarno Trulli Toyota / 1:35.036 +1.389
16 Giancarlo Fisichella Force India / 1:35.042 +1.395
17 Timo Glock Toyota / 1:35.333 +1.686
18 Fernando Alonso Renault F1 / 1:35.348 +1.701
19 Sebastien Bourdais Toro Rosso / 1:35.353 +1.706
20 Sebastian Buemi Toro Rosso / 1:35.369 +1.722


&quot;Cieniem&quot; na wynikach BMW Sauber kładzie się jednak wybór opon. Najlepsze czasy obu kierowców stajni z Hinwill zostały uzyskane na miękkiej mieszance. Pozostali kierowcy zdecydowali się podczas pierwszego treningu korzystać z opon twardych, które zapewniają znacznie mniejszy poziom przyczepności.
Bez względu na kwestię ogumienia wyniki BMW są obiecujące. Warto zaznaczyć, że Kubica na twardych oponach legitymował się siódmym wynikiem w stawce. Heidfeld z kolei na tym rodzaju opon był w stanie wykręcić jedynie czternasty czas.
 
wilu 9

wilu

Użytkownik
Dokładnie po tym jak Robert zapowiedział że chcę wystartować z KERS obawiałem się kolejnego blamażu, tymczasem 3 czas &lt;brawo&gt; Zobaczymy jak to będzie wyglądać po 2 sesji. Możliwe że na tym torze BMW nie ma takich problemów z balansem.
 
bumblebee 0

bumblebee

Użytkownik
qual
Kubica - Heidfeld 1 1.52
Typ godny uwagi, Praktycznie po każdym kwalu Robert jest wyżej od Nicka, niewiem dlaczego dzisiaj miałoby być inaczej. Australia i Malezja Robert wyżej, mysle że w Chinach też byłby wyżej, gdyby nie: spekulacje z Kers, bład na bodajże 12 zakrecie jak sam przyznał i słabiej dogrzane opony. Pozatym nieźle w treningach i tor mu chyba odpowiada, rok temu pp. Myśle że bedzie dobrze.
 
olo 2,4K

olo

Użytkownik
jo był wyżej ;p
sie kurde BMW znowu popisało, ten KERS o który tak walczyli, no po prostu mega efekty daje, przechodzą pierwszą część kwalifikacji, kozaki
 
wilu 9

wilu

Użytkownik
Zname są już wagi bolidów po kwalach:
Poz. Zwodnik Team Waga Paliwo (L) Pit po okrążeniach
1. Jarno Trulli Toyota 648,5 43,5 18
2. Timo Glock Toyota 643,0 38,0 16
3. Sebastian Vettel Red Bull Renault 659,0 54,0 22
4. Jenson Button Brawn Mercedes 652,5 47,5 19
5. Lewis Hamilton McLaren Mercedes 652,5 47,5 19
6. Rubens Barrichello Brawn Mercedes 649,0 44,0 18
7. Fernando Alonso Renault 650,5 45,5 19
8. Felipe Massa Ferrari 664,5 59,5 24
9. Nico Rosberg Williams Toyota 670,5 65,5 27
10. Kimi Raikkonen Ferrari 671,5 66,5 27
11. Heikki Kovalainen McLaren Mercedes 678,5 73,5 30
12. Kazuki Nakajima Williams Toyota 680,9 75,9 31
13. Robert Kubica BMW Sauber 698,6 93,6 38
14. Nick Heidfeld BMW Sauber 696,3 91,3 37
15. Nelson Piquet Jr Renault 677,6 72,6 30
16. Sebastien Buemi Toro Rosso Ferrari 678,5 73,5 30
17. Giancarlo Fisichella Force India Mercedes 652,0 47,0 19
18. Mark Webber Red Bull Renault 656,0 51,0 21
19. Adrian Sutil Force India Mercedes 679,0 74,0 30
20. Sebastien Bourdais Toro Rosso Ferrari 667,5 62,5 26
Widać że oba bolidy BMW jada na 1 pit co może przynieść dobry skutek. Obawiam się tylko o opony a dokładniej o miękką mieszankę, która będzie musiała wytrzymać 18 okrążeń. patrząc na to z jakim zapasem paliwa jechał Vettel to czapki z głów dla RB. Aktualnie najszybszy bolid w stawce i kto wie czy nie będzie jutro 2 zwyciestwa z rzędu.
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Zname są już wagi bolidów po kwalach:
Widać że oba bolidy BMW jada na 1 pit co może przynieść dobry skutek. Obawiam się tylko o opony a dokładniej o miękką mieszankę, która będzie musiała wytrzymać 18 okrążeń. patrząc na to z jakim zapasem paliwa jechał Vettel to czapki z głów dla RB. Aktualnie najszybszy bolid w stawce i kto wie czy nie będzie jutro 2 zwyciestwa z rzędu.
Z tym jednym stopem moze byc ciezko. Jezeli dobrze pamietam to Kubica podczas pierwszego treningu przejechal 12 okr na miekkich. Chyba zeby zrobili 2 bardzo krotkie pity na miekkich. Nie ma co gdybac oni znaja sie lepiej :p
 
wilu 9

wilu

Użytkownik
No właśnie kompletnie to się nie kalkuluje 2 szybkie pit stopy bo sam zjazd, wymiana opon zajmie za dużo czasu nawet pomimo tego że aleja serwisowa na tym torze jest bardzo krótka.
Zresztą zobaczymy jutro. Tak jak powiedziałeś szefowie BMW na pewno wiedzą co robią ????
Suttil został ukarany za spowalnianie Webbera i tym samym wystartuje z 19 pozycji.
 
mercury46 0

mercury46

Użytkownik
Jak tu cicho ????
mój typ na jutro:
Znajdzie się dwóch kierowców tej samej stajni na miejscach punktowanych?
Toyota 1.70 bwin

Krótko dlaczego. Dobra forma miejsca punktowane w poprzednich GP poza Trullim w Chinach. W zeszłym roku Glock w Bahrajnie był 9 a Trulli 6. Teraz start z pierwszej linii. Więc spokojnie top 8 powinni mieć ????


A reszta nie wiem, myślałem jeszcze nad takim typem na Brawn GP, kurs ładny w okolicach 2.0
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
A ja mysle ze wkoncu jakis bolid BrawnGP nie wytrzyma i padnie. Napewno bedzie upalnie, sa dwie dluzsze proste i kilka zakretow gdzie trzeba mocniej zahamowac. Z tego co slyszalem to podczas treningow Button mial tam jakies problemy z skrzynia podobne to tych Rubensa z Malezji.
Ladnym typem jest brak SC, kurs wczoraj wynosil 1.60 Tor jest szeroki i jak to Maurycy mowil w studiu ze jezeli jakis zespol liczy na wyjazd samochodu bezpieczenstwa to bedzie mial ogromne szczescie wtedy
 
gall 0

gall

Użytkownik
Ja bym proponowal Hamilton w Top 3 2,55, nie nalezy zapominac ze w Mclarenie wprowadzono przejsciowe zmiany zwiazne z podwojnym dryfuzorem i teraz jest znacznie szybszy, co wiecej KERS ponoc daje efekty na tym torze, sam Kubica mowil ze lepiej z KERS niz bez niego. Co wiecej Trulli i Glock najszybciej zjada na tankowanie wiec oni nie powinni stanowic problemu, Glock juz nie raz zawodzil na koncowych kolkach, a Hamilton uwielbia atakowac i wyprzedzac ;) BRAWN GP po pierwszych sdwoch wyscigach juz nie ma takiej przewagi, powiedzialbym ze stawka bardzo sie wyrownala, a kurs na mistrza swiata jest zdecydowanie przesadzony ????
 
colorados 334

colorados

Użytkownik
no całkiem ciekawa propozycja z tym Hamiltonem nie wiem czy będzie w pierwszej trójce ale pierwszą 8-ke biorę w ciemno ???? )
a ja zauważyłem taką ciekawą parę w Expekcie
Kubica - Raikonen 2 1.6
Raikonen startuje z 5 linii Kubica z 7.
stawiam w tej parze na Raikonena. Kubica prawdopodobnie będzie jechał na jeden pit stop zobaczymy jak wytrzymają to opony, jeśli Fin nie zawali tylko startu powinien spokojnie odjechać i powiększać przewagę nad zatankowanym pod korek Polakiem, zresztą bolidy BMW nie spisują się jakoś rewelacyjnie i nawet KERS nie da im jakiejś wielkiej przewagi. Ferrari już limit pecha chyba wyczerpało i jeśli zespół Raikonena nie wpadnie na jakiś kolejny genialny pomysł (chodzi mi tutaj o zamianie opon na deszczowe podczas przedostatniego wyścigu kiedy Raikonen pożegnał się z dobrym miejscem), typ jest jak najbardziej do zrealizowania. Wiadomo to F1 sport bardziej nieprzewidywalny niż skoki narciarskie, ale typ moim zdaniem jest godny uwagi, oczywiście bez szaleństw no chyba że ktoś jest wielkim hazardzistą polecam:spokodfhgfh:
 
K 1,2K

kukla

Forum VIP
Godzinę pisana analiza i...
zawias Mozilli :kwasny4565:

Jakby to się chociaż dało odzyskać jakoś... ech :kwasny4565:

W skrócie to co opisałem wcześniej:

BMW - moim zdaniem pojadą na 2 pit stopy. Choć może być inaczej jeśli tor będzie nagumowany i warunki się poprawią w 2 połowie. Wtedy może Robert doturla się do mety na 1 komplecie super-miękkiej mieszanki.
Tak cyz siak zmian większych w BMW nei ma więc i poprawy w osiąganych wynikach nie będzie - nie warto na nich jeszcze stawiać.
Ferrari - liczę na poprawę i mały postęp w wynikach. Postawa w kwalifikacjach daje ku temu powody.
Dobra jazda na zużytych oponach + ciężki bolid.
Dziś stawiałbym, że kierowcy Ferrari zapunktują jednak jedyny podobny typ znalazłem na bwin i jest na top 6 - a szkoda...
top 8 to byłby pewniak.
Mimo wszystko polecam postawić na wewnętrzną walkę 2 kierowców.
Kimi nei jest kierowcą, który wyciągnie zespół z dołka. Felipe, co prawda nie należy do najmnocniejszych psychicznie zawodników ale waleczny jest i to dziś odegra wielką rolę.
A fakt, że wczoraj miał urodziny tylko doda mu zapału :jezora::-D
Felipe Massa
top 8 - yes
1.8
tobet
Massa - Raikkonen
typ:1 @ 1.9
tobet


RB - gdyby nie Sutil, Webber nie ruszałby praktyczne za całą stawką - to pewne... Mają mocny samochód, może aktualnie najmocniejszy i Vettel będzie walczył o zwycięstwo - do tego nikogo nie trzeba przekonywać. Pytanie o ile może się podnieść Australijczyk.
Według mnie naprawdę sporo.
Top 8 co prawda będzie raczje po za zasięgiem ale typ na grupy wygląda już pięknie:
Kubica, Heidfeld, Webber, Piquet

oczywiście Webber
kurs 2.87
bet365


i bez specjalnej analizy:
Buemi - Bourdais
typ:1 @ 1.55
unibet
Prezent ????
Postawa w tym sezonie + miejsce w kwalifikacjach + waga bolidu.
JAk tego nei grać ???? ?
 
K 1,2K

kukla

Forum VIP
Ja bym proponowal Hamilton w Top 3 2,55, nie nalezy zapominac ze w Mclarenie wprowadzono przejsciowe zmiany zwiazne z podwojnym dryfuzorem i teraz jest znacznie szybszy, co wiecej KERS ponoc daje efekty na tym torze, sam Kubica mowil ze lepiej z KERS niz bez niego. Co wiecej Trulli i Glock najszybciej zjada na tankowanie wiec oni nie powinni stanowic problemu, Glock juz nie raz zawodzil na koncowych kolkach, a Hamilton uwielbia atakowac i wyprzedzac ;) BRAWN GP po pierwszych sdwoch wyscigach juz nie ma takiej przewagi, powiedzialbym ze stawka bardzo sie wyrownala, a kurs na mistrza swiata jest zdecydowanie przesadzony ????
A jak dla mnei to ten kurs jest niski..
i absolutnie nieopłacalny.
Piszesz, że Glock i Trulli to nei zagrożenie. Widziałeś różnicę w czasach? Zawodnicy Toyoty zjadą o odpowiednio 2 i 1 okrążenie wcześniej. Stwierdzenie, że nie będą stanowili zagrożenia to gruba przesada.
A pamiętaj, że Hamilton będzie naciskany na początku przez Rubensa (swoją drogą nie przekreślaj nagle Brawna bo to dalej kosmiczny bolid), który będzie miał odrobinę lżejszy bolid.
Hamilton powinien być zadowolony z 4-5 miejsca dziś według mnie (oczyiście jeśli nie będzie SC/deszczu etc. etc.).


no całkiem ciekawa propozycja z tym Hamiltonem nie wiem czy będzie w pierwszej trójce ale pierwszą 8-ke biorę w ciemno ???? )
a ja zauważyłem taką ciekawą parę w Expekcie
Kubica - Raikonen 2 1.6
Raikonen startuje z 5 linii Kubica z 7.
stawiam w tej parze na Raikonena. Kubica prawdopodobnie będzie jechał na jeden pit stop zobaczymy jak wytrzymają to opony, jeśli Fin nie zawali tylko startu powinien spokojnie odjechać i powiększać przewagę nad zatankowanym pod korek Polakiem, zresztą bolidy BMW nie spisują się jakoś rewelacyjnie i nawet KERS nie da im jakiejś wielkiej przewagi. Ferrari już limit pecha chyba wyczerpało i jeśli zespół Raikonena nie wpadnie na jakiś kolejny genialny pomysł (chodzi mi tutaj o zamianie opon na deszczowe podczas przedostatniego wyścigu kiedy Raikonen pożegnał się z dobrym miejscem), typ jest jak najbardziej do zrealizowania. Wiadomo to F1 sport bardziej nieprzewidywalny niż skoki narciarskie, ale typ moim zdaniem jest godny uwagi, oczywiście bez szaleństw no chyba że ktoś jest wielkim hazardzistą polecam:spokodfhgfh:
typ bardoz kuszący co częściowo u siebie opisałem.
Co prawda nie opierałem swoich przypuszczań na limicie pecha Ferrari ale bardziej na postępach ale fakt faktem. Kimi powinien być przed Robertem

co sądzicie o typie że Vettel dzisiaj wygra ?
może i warto spróbować... ale jakośtak kurs mnie nei przekonuje :jezora:
 
colorados 334

colorados

Użytkownik
urodziny limit pecha cóż za różnica ważne żeby typy się sprawdziły:jezora: a tak poważnie mimo wszystko Ferrari ma lepszy bolid niż BMW chociaż tego nie napisałem ale też miałem to na myśli ???? ale wiadomo zawsze może dojść stłuczki, awarii w końcu to F1 i tutaj nigdy nic nie jest do końca pewne ????
 
gall 0

gall

Użytkownik
Niewiele zabraklo, jednak BRAWN dzisiaj jezdzil bardzo dobrze, Glock jak zwykle pojechal slabo, szkoda ze braklo tylko 1 miejsca ????
 
colorados 334

colorados

Użytkownik
no niewiele brakło Hamiltonowi ???? ) BMW tradycyjnie kiepsko więc Raikonen spokojnie przed Kubicą, bałem się tylko o jakąś awarię przez cały wyścig ale na szczęście nie było;)
 
mercury46 0

mercury46

Użytkownik
Jak tu cicho ????
mój typ na jutro:
Znajdzie się dwóch kierowców tej samej stajni na miejscach punktowanych?
Toyota 1.70 bwin ✅

Krótko dlaczego. Dobra forma miejsca punktowane w poprzednich GP poza Trullim w Chinach. W zeszłym roku Glock w Bahrajnie był 9 a Trulli 6. Teraz start z pierwszej linii. Więc spokojnie top 8 powinni mieć ????


A reszta nie wiem, myślałem jeszcze nad takim typem na Brawn GP, kurs ładny w okolicach 2.0 ✅
Postawiłem na to co pisałem no i proszę wszystko się sprawdziło ???? . Szkoda, że Glock nie był trochę wyżej ale cóż. c`est la vie. Brawny ładnie jak zwykle, trochę to męczące ale dla typowania ta przewidywalność jest wyśmienita ???? jeśli chodzi o BMW to jedyne co mi przychodzi do głowy to taka myśl, że jak w Hiszpanii nie pokarzą czegoś lepszego, to powinni się skupić na przyszłym sezonie, bo to co prezentują teraz to masakra. Jeśli chodzi o GP Hiszpanii, które odbędzie się za dwa tygodnie liczę na ciekawe, bardziej wyrównane widowisko. Może jakieś niespodzianki ????
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom