miki1910
Użytkownik
Honda rozpoczyna pionierską kampanię
[center:ac8416836b]
[/center:ac8416836b]
Zespół Honda Racing F1 zaprezentował dzisiaj zupełnie nową inicjatywę w Formule 1, dzięki której chce zwrócić uwagę na kwestie związane ze środowiskiem naturalnym naszej planety. W tym celu na bolidach RA107 zamiast znaków firmowych sponsorów widoczny będzie w tym sezonie dużych rozmiarów obraz Ziemi.
Jutro uruchomiona zostanie także witryna http://www.myearthdream.com (adres ten widoczny jest na tylnym skrzydle RA107), poprzez którą każdy będzie miał możliwość umieszczenia swojego nazwiska na samochodzie, jeśli przekaże datek na rzecz ekologicznej organizacji charytatywnej. Zgodnie z koncepcją "nasz samochód jest twoim samochodem", każde nazwisko utworzy mały punkt, z którego powstanie obraz Ziemi na samochodzie. Co prawda będzie je można odczytać tylko pod mikroskopem, ale dodatkowo każde nazwisko znajdzie się także na wymienionej wyżej witrynie.
Universal Music (największa wytwórnia płytowa na świecie) i Gatorade (znany napój izotoniczny produkowany przez Pepsi Colę) są pierwszymi znaczącymi markami, które stały się partnerem zespołu w tym nowym projekcie. Dotychczasowi partnerzy Hondy także entuzjastycznie podeszli do tego pomysłu i będą nadal powiązani z zespołem w sezonie 2007. Ponadto do grona partnerów i dostawców stajni z Brackley dołączyły firmy Fila, IBM, Instron, Oliver Sweeney, Perkin Elmer, Showa Denko, TUV i GF Agie Charmilles.
Honda będzie blisko współpracowała z ogólnoświatowymi ekologicznymi organizacjami charytatywnymi, aby rozwinąć swój już istniejący etos ekologiczny w najbardziej prestiżowych na świecie sportach motorowych. „Zmiana klimatu jest prawdopodobnie największym pojedynczym problemem, przed jakim stoi nasza planeta i F1 nie jest od niego uodporniona.” – powiedział szef zespołu Nick Fry.
„Wręcz przeciwnie uważamy, że F1 ze swoim ogromnym wizerunkiem globalnym i najnowszą technologią może odegrać istotną rolę nie tylko w zwróceniu uwagi na problem, ale możemy także przyczynić się do opracowania odpowiednich rozwiązań. FIA także dostrzega szansę dla F1 do odegrania ważnej roli w rozwoju technologii, z których w dalszej perspektywie skorzysta cała ludzkość. Dla przykładu, w 2009 roku w bolidach F1 znajdą się urządzenia odzyskujące energię, która obecnie marnuje się w czasie jazdy”.
Honda Corporation ma bogate tradycje w pionierskiej działalności na rzecz ochrony środowiska. Oto kilka przykładów:
Dane techniczne bolidu Honda RA107
Podwozie: z kompozytu włókna węglowego o strukturze plastra miodu
Zawieszenie: wahacze oraz popychacze aktywujące sprężyny skrętne i amortyzatory, mechaniczne stabilizatory poprzeczne
Amortyzatory: Showa
Koła: BBS z kutego magnezu, przednie szerokie na 312 mm, tylne szerokie na 340 mm
Opony: Bridgestone Potenza
Hamulce: dwie sześciotłokowe szczęki Alcon z przodu i z tyłu, tarcze i podkładki z włókna węglowego
Układ kierowniczy: mechanizm zębatkowy ze wspomaganiem Honda F1
Kierownica: konstrukcja z włókna węglowego Honda F1
Siedzenie: z kompozytu włókna węglowego, dostosowane do budowy ciała kierowcy
Pasy bezpieczeń.: sześciopunktowa uprząż (75-milimetrowe paski na ramiona z systemem HANS)
Zbiornik paliwa: wzmocniony kewlarem gumowy zbiornik ATL, pojemność 150 litrów
Akumulator: kwasowo-ołowiowy 3Ah
Instr. w kokpicie: wyświetlacz na kierownicy Honda F1
Przekładnia: sekwencyjna półautomatyczna skrzynia biegów, siedem biegów, obudowa z włókna węglowego, mechanizm Hondy, zmiana biegów hydrauliczna
Sprzęgło: z włókna węglowego
Wymiary
Długość: 4700 mm
Wysokość: 950 mm
Szerokość: 1800 mm
Dane techniczne silnika Honda RA807E 2.4 V8
Pojemność: 2,4 litra
Rozstaw cylindrów: 90 stopni
Maksymalna moc: ponad 700 KM
Maksym. obroty: 19.000 na minutę
Mech. rozrządu: cztery zawory na cylinder; pneumatyczny system zaworów
Układ paliwowy: Honda PGM-FI
Przepustnica: elektryczno-hydrauliczna
Zapłon: Honda PGM-IG
PS. Malowanie fajne, ale podczas jazdy będzie kiczowate. Nie będzie bolid Hondy miał dynamizmu w ogóle.
[center:ac8416836b]

Zespół Honda Racing F1 zaprezentował dzisiaj zupełnie nową inicjatywę w Formule 1, dzięki której chce zwrócić uwagę na kwestie związane ze środowiskiem naturalnym naszej planety. W tym celu na bolidach RA107 zamiast znaków firmowych sponsorów widoczny będzie w tym sezonie dużych rozmiarów obraz Ziemi.
Jutro uruchomiona zostanie także witryna http://www.myearthdream.com (adres ten widoczny jest na tylnym skrzydle RA107), poprzez którą każdy będzie miał możliwość umieszczenia swojego nazwiska na samochodzie, jeśli przekaże datek na rzecz ekologicznej organizacji charytatywnej. Zgodnie z koncepcją "nasz samochód jest twoim samochodem", każde nazwisko utworzy mały punkt, z którego powstanie obraz Ziemi na samochodzie. Co prawda będzie je można odczytać tylko pod mikroskopem, ale dodatkowo każde nazwisko znajdzie się także na wymienionej wyżej witrynie.
Universal Music (największa wytwórnia płytowa na świecie) i Gatorade (znany napój izotoniczny produkowany przez Pepsi Colę) są pierwszymi znaczącymi markami, które stały się partnerem zespołu w tym nowym projekcie. Dotychczasowi partnerzy Hondy także entuzjastycznie podeszli do tego pomysłu i będą nadal powiązani z zespołem w sezonie 2007. Ponadto do grona partnerów i dostawców stajni z Brackley dołączyły firmy Fila, IBM, Instron, Oliver Sweeney, Perkin Elmer, Showa Denko, TUV i GF Agie Charmilles.
Honda będzie blisko współpracowała z ogólnoświatowymi ekologicznymi organizacjami charytatywnymi, aby rozwinąć swój już istniejący etos ekologiczny w najbardziej prestiżowych na świecie sportach motorowych. „Zmiana klimatu jest prawdopodobnie największym pojedynczym problemem, przed jakim stoi nasza planeta i F1 nie jest od niego uodporniona.” – powiedział szef zespołu Nick Fry.
„Wręcz przeciwnie uważamy, że F1 ze swoim ogromnym wizerunkiem globalnym i najnowszą technologią może odegrać istotną rolę nie tylko w zwróceniu uwagi na problem, ale możemy także przyczynić się do opracowania odpowiednich rozwiązań. FIA także dostrzega szansę dla F1 do odegrania ważnej roli w rozwoju technologii, z których w dalszej perspektywie skorzysta cała ludzkość. Dla przykładu, w 2009 roku w bolidach F1 znajdą się urządzenia odzyskujące energię, która obecnie marnuje się w czasie jazdy”.
Honda Corporation ma bogate tradycje w pionierskiej działalności na rzecz ochrony środowiska. Oto kilka przykładów:
W 1972 roku zaprezentowała CVCC (silnik na ładunek uwarstwiony, ang. Compound Vortex Controlled Combustion) – pierwszy na świecie silnik samochodowy spełniający normy obowiązującego w USA aktu "Czyste powietrze" (US Statutory Clean Air Act). Licencję na to rozwiązanie wykupiła później większość producentów samochodów w celu obniżenia emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
W 1976 roku Honda uruchomiła program zalesiania, sadząc ponad 250.000 drzew wokół swoich fabryk.
W 1999 roku Honda wypuściła swój pierwszy samochód z napędem hybrydowym. Insight był pierwszym seryjnym samochodem "hybrydowym" dostępnym zarówno w USA jak i Europie.
W 2006 roku Honda stała się pierwszym producentem samochodów na świecie, który wyznaczył cele dotyczące redukcji emisji CO2 dla swoich produktów i produkcyjnej aktywności.
W 2007 roku Honda Civic GX została uznana przez Agencję Ochrony Środowiska najbardziej nieszkodliwym na świecie samochodem z silnikiem spalinowym.
Dane techniczne bolidu Honda RA107
Podwozie: z kompozytu włókna węglowego o strukturze plastra miodu
Zawieszenie: wahacze oraz popychacze aktywujące sprężyny skrętne i amortyzatory, mechaniczne stabilizatory poprzeczne
Amortyzatory: Showa
Koła: BBS z kutego magnezu, przednie szerokie na 312 mm, tylne szerokie na 340 mm
Opony: Bridgestone Potenza
Hamulce: dwie sześciotłokowe szczęki Alcon z przodu i z tyłu, tarcze i podkładki z włókna węglowego
Układ kierowniczy: mechanizm zębatkowy ze wspomaganiem Honda F1
Kierownica: konstrukcja z włókna węglowego Honda F1
Siedzenie: z kompozytu włókna węglowego, dostosowane do budowy ciała kierowcy
Pasy bezpieczeń.: sześciopunktowa uprząż (75-milimetrowe paski na ramiona z systemem HANS)
Zbiornik paliwa: wzmocniony kewlarem gumowy zbiornik ATL, pojemność 150 litrów
Akumulator: kwasowo-ołowiowy 3Ah
Instr. w kokpicie: wyświetlacz na kierownicy Honda F1
Przekładnia: sekwencyjna półautomatyczna skrzynia biegów, siedem biegów, obudowa z włókna węglowego, mechanizm Hondy, zmiana biegów hydrauliczna
Sprzęgło: z włókna węglowego
Wymiary
Długość: 4700 mm
Wysokość: 950 mm
Szerokość: 1800 mm
Dane techniczne silnika Honda RA807E 2.4 V8
Pojemność: 2,4 litra
Rozstaw cylindrów: 90 stopni
Maksymalna moc: ponad 700 KM
Maksym. obroty: 19.000 na minutę
Mech. rozrządu: cztery zawory na cylinder; pneumatyczny system zaworów
Układ paliwowy: Honda PGM-FI
Przepustnica: elektryczno-hydrauliczna
Zapłon: Honda PGM-IG
PS. Malowanie fajne, ale podczas jazdy będzie kiczowate. Nie będzie bolid Hondy miał dynamizmu w ogóle.