Najprawdopodobniej dlatego, że Pinnacle jest zorientowane na większych klientów, nie bawi się w łowienie drobniejszych graczy i wciąganie do bukmacherki ludzi, którzy nie mieli z nią wcześniej do czynienia.
Przyciągają klientów 'dobrą marką' i wysokimi kursami.
1. Nie tracą pieniędzy na promocje i bonusy (jedyna promocja jaką u nich pamiętam to +10% od pierwszego depozytu) - w czasie gdy większość buków miało 100% od pierwszej wpłaty do min. 100 zł, a do tego często bonusy od kolejnych wpłat (np.
bah 100% do 350 zł, betsson 100% do 333 zł). Żadnych happy-hour, żadnych dodatkowych bonusów za najwyższe AKO (jak np.betsson czy sportingbet), żadnych zakładów bez ryzyka (np.
betclick), żadnych freebetów, żadnych promocji urodzinowych.
Nieco pieniążków, więc udaje im się tu oszczędzić.
2. Nie dbają o reklamę w mediach - nie wiem jak jest za granicą, ale w Polsce nie widziałem nigdy, żadnej ich reklamy. Nawet banera - nie ma też programów partnerskich.
Bah było sponsorem Wisły Kraków, reklamowało się telewizyjnych meczach PLS, sponsorowało skoki w Zakopanem, sponsoruje rumuńską ligę piłki ręcznej i mistrzostwa świata w piłce ręcznej, do tego było sponsorem chyba największego niemieckiego turnieju
ATP.
Betclick - sponsoring Lecha, siatkarskiego Trentino, Juventusu.
Expekt był sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski.
Betsafe był sponsorem Delecty Bydgoszcz, jest sponsorem wyścigu Gumball i jakiegoś dużego turnieju squasha. Do tego ogromne pieniądze zainwestowali w recruitera.
Unibet był sponsorem tytularnym naszej I ligi, jest partnerem Liverpoolu, sponsorem Valencii i był sponsorem koszykarskiej sekcji Legii Warszawa oraz był organizatorem lig pokerowych w wielu polskich miastach.
Sportingbet jest sponsorem euroligi koszykarskiej, Wolverhampton, Hull, Slavii Sofia, Rapidu Bukareszt.
Bwin jest sponsorem Realu Madryt, Milanu, Slovana Liberec i był partnerem Widzewa, w przeszłości także Bayernu, sponsorem tytularnym portugalskiej
ekstraklasy piłkarskiej, motogp, międzynarodowej federacji koszykówki i często skoków narciarskich w Niemczech.
Tobet był sponsorem żużlowego
GP i Polonii Warszawa.
Ladbrokes sponsoruje wiele wydarzeń na Wyspach Brytyjskich,
wyścigi konne i irlandzką reprezentacje rugbystów.
Bet365 podobnie koncentruje się na sponsoringu w Wlk. Brytanii, współpraca z Blackburn, Stoke, WBA i Wigan, do tego
wyścigi konne oraz indywidualny sponsoring snookerzystów.
Centrebet - sponsor wydarzeń sportowych w Australii.
Betfair współpracuje z Man Utd we wspólnej akcji charytatywnej oraz prowadzi inne mniej medialne akcje charytatywne. Współpraca z Barceloną. Sponsoring wyścigów konnych.
Interwetten sponsoruje Espanyol, mistrzostwa europy w piłce ręcznej, team Hondy na motogp, rajdy i wyścigi samochodowe, piłkarskiej drużyny: Aue, Eintracht Braunschweig, koszykarską Rhein-Energie Köln, hokejowe Hannover Scorpions i Eisbären Berlin.
Gamebookers - FC Nantes, prowadzili akcję w myśl której wykładali pieniądze na sprowadzenie koszykarskich gwiazd min. do Arisu i 'brali na siebie' ich wynagrodzenia. Sponsorowali rumuńską Divizia A.
I na tym polu Pinnacle oszczędza kosmiczne pieniądze. A nie jest to tak, że właściciel bwin wykłada prywatne pieniądze, na reklamę na koszulce Realu Madryt - doskonale wiadomo, że są to pieniądze 'wyciągnięte' od klientów. Równie dobrze mogliby zmniejszyć marżę, ale widać, że bardziej opłaca im się 'zarzucenie przynęty' na ludzi, którzy dotychczas nie grali przez internet, a widząc taką reklamę być może się skuszą. Jest to, więc swego rodzaju łowienie klientów rekreacyjnych.
3. Większość bukmacherów dla klientów rekreacyjnych prowadzi także swoje teamy pokerowe, w których zrzeszeni są najlepsi gracze na świecie. Wiele ogromnych imprez pokerowych w których pula nagród jest oszałamiająca, do tego freerole (może nie z kosmicznymi nagrodami, ale jeśli zsumować je wszystkie to rocznie daje to potężne kwoty). Bonusy na pokera i
kasyno. Oraz sponsoruje drobne
konkursy typerskie (takie jakich kilka jest chociażby na tym forum).
I tu również Pinnacle oszczędza sporo grosza.
4. Strona internetowa Pinnacle znacznie różni się od innych stron. Żadnych aplikacji flashowych, żadnych bajerów, migających reklam itd. Od dłuższego czasu taki sam wygląd i w porównaniu z np. betssonem, niezawodność. Kontakt tylko mailowy. Tylko jedna darmowa wypłata w miesiącu.
I tu także zaoszczędzono kawałek grosza.
Widać, że Pinnacle znalazło inny sposób przyciągania klientów. W ten sposób zamiast 'marnować' pieniądze na wszelkiego rodzaju marketing, przyciągają klientów wysokimi limitami, wysokimi kursami, solidnością. Podbierają klientów, którzy są zawiedzeni niskimi kursami czy limitami u konkurencji. Mimo to, że ich prowizja jest niska to przy dużej ilości wysokich zakładów są w stanie zarabiać. Dzięki temu, że nie wystawiają kursów na 'oczywiste' typy (np. mecz Federera z zawodnikiem z drugiej setki w rankingu ATP jest dostępny tylko w handicapie - więc zakłady rozkładają się na obie strony) zabezpieczają się przed graczami, typującymi małe kursy za ogromne kwoty. Brak możliwości typowania słabszych lig w akumulatorze, zabezpiecza ich nieco przed insiderami. Są na rynku od tylu lat, że widać iż to im się opłaca.