rajdowiec75
Użytkownik
Tegoroczny rozkład jazdy
Piątek – 1 listopada 2013
#1 Trening 10:00 - 11:30
#2 Trening 14:00 - 15:30
Sobota - 2 listopada 2013
# 3 Trening 11:00 - 12:00
Kwalifikacje 14:00 - 15:00
Niedziela – 3 listopada 2013
Wyścig 14:00
#1 Trening 10:00 - 11:30
#2 Trening 14:00 - 15:30
Sobota - 2 listopada 2013
# 3 Trening 11:00 - 12:00
Kwalifikacje 14:00 - 15:00
Niedziela – 3 listopada 2013
Wyścig 14:00
Info o torze
Nazwa toru Yas Marina Circuit
Lokalizacja Abu Zabi, Zjednoczone Emiraty Arabskie
Pierwsze Grand Prix 2009
Długość toru 5.554 km
Liczba okrążeń 55
Najdłuższa prosta 1.173 km
Całkowity dystans wyścigu 305.470 km
Rekord okrążenia 1:38.102 (D. Ricciardo, Red Bull, 2010, ustanowiony podczas testów)
Zwycięzca w sezonie 2012 Kimi Raikkonen
Zdobywca PP w sezonie 2012 Lewis Hamilton
Nazwa toru Yas Marina Circuit
Lokalizacja Abu Zabi, Zjednoczone Emiraty Arabskie
Pierwsze Grand Prix 2009
Długość toru 5.554 km
Liczba okrążeń 55
Najdłuższa prosta 1.173 km
Całkowity dystans wyścigu 305.470 km
Rekord okrążenia 1:38.102 (D. Ricciardo, Red Bull, 2010, ustanowiony podczas testów)
Zwycięzca w sezonie 2012 Kimi Raikkonen
Zdobywca PP w sezonie 2012 Lewis Hamilton
Koniec świętowania, jutro pierwszy wolny trening do 17 już GP tym razem w kraju szejków czyli Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Cóż, nie będę oryginalny i napiszę, że Yas Marina to kolejny tor dla Sebastiana Vettela. Niemiec wygrywał tutaj w 2009r. w inauguracyjnym GP, w 2010r. również nie dał rywalom żadnych szans. I można powiedzieć (chociaż gdybać nie lubię), że gdyby nie awaria w 2011r. kiedy startował z Pole Position i na pierwszym okrążeniu zakończył swój udział w wyścigu i błąd Red Bulla w 2012r. w związku ze zbyt małą ilością paliwa w bolidzie Sebastiana po kwalifikacjach, co spowodowało jego start z końca stawki to myślę, że gdyby nie to, to mógłby tutaj wygrać wszystkie edycje. Tak się nie stało i nie ma co gdybać, chciałem jednak pokazać, że nadal jest tutaj największym faworytem. Ktoś powie, że może mu już zwisać ten sezon bo osiągnął to o czym marzył i teraz mógłby całkowicie bez spinania jechać spacerkowym tempem w tych ostatnich trzech wyścigach. Oczywiście mógłby, ale on nie należy do osób, które odpuszczają cokolwiek, on chce więcej i więcej. Nie ma się czemu dziwić bo teraz jest jego era, chce wyśrubować rekordy, które w przyszłości ciężko będzie pobić. Na Spa Niemiec rozpoczął sekwencję sześciu kolejnych zwycięstw, którą będzie miał okazję kontynuować w Abu Zabi. I jeśli mu się powiedzie, dołączy do rekordzistów w tej kwestii – Alberto Ascariego i Michaela Schumachera. Zatem nie ma mowy o jego odpuszczaniu po triumfie w Indiach.
Wypowiedź SV przed GP Abu Zabi
"Wyścig w Abu Zabi jest jednym z najważniejszych wydarzeń w całym kalendarzu wyścigów. Rozpoczęcie o zmierzchu i zakończenie wyścigu w nocy jest wspaniałe. Mam wspaniałe wspomnienia z Abu Zabi: wygrałem tutaj pierwszy wyścig na tym torze w 2009 roku, a rok później zdobyłem tutaj swój pierwszy tytuł mistrzowski. To były wydarzenia, których nigdy nie zapomnę. Tor jest znakomity: 5,5km, 55 okrążeń, jazda przeciwnie do kierunku wskazówek zegara, duże strefy wyjazdowe, wyjazd z pit-lane, który przejeżdża się pod ziemią. Kilka kluczowych punktów na torze pasują do mnie, zwłaszcza zakręt nr 1, ponieważ jego wierzchołek ciężko ujrzeć i jest tam bardzo szybko. Ostatnie zakręty (20 i 21) można uznać tak naprawdę jako jeden długi, z którego trzeba wyjść perfekcyjnie, aby złapać dobrą prędkość na prostej. Sztuką jest jak najwcześniejsze wciśnięcie pedału przepustnicy, aby wystarczająco szybko rozpędzić samochód."
Drugi kierowca na którego chciałbym tutaj zwrócić uwagę w kontekście nie koniecznie wygranej, aczkolwiek nie wykluczam takiej możliwości jest Romain Grosjean. 3x z rzędu w ostatnich 3GP znajdował się na podium, w Indiach Lotus przeszarżował z nim w Q1 ze średnią mieszanką i musiał startować z 17P, a zakończył wyścig na 3 miejscu – niesamowite osiągnięcie i tempo Francuza. Gdyby nie problem z silnikiem w Singapurze, także byłby na podium. Odkąd Kimi się określił dla kogo będzie pracował w 2014r. i Pirelli poprawiło wytrzymałość opon Groszek jest jak nowo narodzony. To, że kiedyś odpali wiedziałem od zawsze, pytaniem było tylko kiedy. Lotus ma świetne tempo w azjatyckiej części sezonu, drugie najlepsze po RBR. Rok temu Kimi wygrał GP w Abu Zabi, zatem Francuzi też mają patent na ten tor. Mieszanki na to GP – takie same jak w Indiach, z tym że na tym torze z biegiem okrążeń podczas wyścigu, spada temperatura toru, a to dobry fakt ze względu na opony. Kluczowa będzie strategia i pozycja osiągnięta w kwalifikacjach. W gronie faworytów jest też Kimi Raikkonen, który walczy o utrzymanie 3 miejsca w klasyfikacji kierowców, a także obaj kierowcy Ferrari i Mercedesów.
Walka będzie bo wicemistrzostwo w klasyfikacji konstruktorów czeka.
Wystarczy popatrzeć na punktację:
2. Mercedes 313 pkt, 3. Ferrari 309 pkt, 4. Lotus 285 pkt.
Z ciekawostek:
Vettel za zdobycie MŚ dostał 5 mln euro premii od sponsora teamu RB-Renault. Firma Red Bull rozdzieliła osiem mln euro na ok. 650 członków zespołu, w tym "sprzątaczki i recepcjonistów". Każdy wzbogacił się o ok. 12,5 tysiąca euro.
Okrążenie z Lewisem Hamiltonem na Yas Marina Circuit
Zapraszam do dyskusji oraz do dzielenia się swoimi typami wraz z analizami :!: