Witam wszystkich u progu nowego sezonu ???? tych piszacych jak również tych czytajacych to forum ????
Aż mnie ciarki przechodzą na samą myśl co sie bedzie działo na lini startu przed
GP Australii. Po 3045 dniach marzeń ze moze los odda to co zabrał w końcu jest, udało mu sie , wraca Nasz
Robert Kubica, az sie łezka w oku kreci na samą tylko mysl , ze po tym co przeszedł stanie znów na linii startu do
GP F1. Nareszcie nasze serducha będą biły mocniej bo napewno Robert dostarczy nam w tym sezonie wielu niezapomnienych wrazeń a ja osobiście wierzę, że bedziemy z niego dumni ( co ja pisze , juz jesteśmy bo nie ma w stawce drugiego takiego Gladiatora) i mimo nie najlepszego bolidu( którego potencjału do konca nie zna nawet sam RWR i którego bym na dzien dobry nie skreślał) wyciągnie z niego maksa i jezeli nadarzą sie okazje to dzieki swojemu doswidczeniu postara sie je wykorzystac i kto wie czy tylko skonczy sie na dobrych punktach czy na czymś wiecej ????
Kibicujmy mu wszyscy i trzymajmy kciuki aby omijały go kolizje i awarie maszyny ????
To tak tytulem wstępu, bo nie mogłem tego nie napisać
GP Australii - Wyścig
Na poczatek moze kilka zdan o przepisach jakie sie zmieniły w tym roku:
W tym roku zmieniono kilka przepisow dotyczacych aorodynamiki. Przednie skrzydło jest o 200 mm szersze i o 25 mm głębsze, zrezygnowano z ostrrych koncówek, ktore powodowały wypuchanie strugi powietrza na zewnątrz co przeszkadzało bolidowi jadącemu z tyłu. Tylne skrzydło jest o 100 mm szersze i o 70- mm wyższe i ma uproszczone koncówki, które maja zmniejszyc zawirowania. Nowa geometraia skrzydła ma zminiejszyc zakłócenia na samochód jadacy z tyłu , teoretycznie sprzyjając zacietemu sciganiu i manewrom wyprzedzania.
Wyrównano szanse cięższych kierowców i ustanowiono limit masy minimalnej kierowcy wraz z fotelem na 80 kg , ktore sa dodawane do masy minimalnej samochodu.
Pirelli zmniejszyło game dostepnych mieszanek opon oznaczajac je symbolami od C1 ( najtwardsza) do C5( najmiększa) . Na kazdy wyscig wybierane sa trzy mieszanki
To tak tytułem nowinek technicznych bo na poczatku zespoły roznie beda na to reagowały i dostosowywały sie.
Jeżeli ktoś interesuje sie tym sportem nie sezon dwa lub nawet trzy ten wie że przed pierwszym wyscigiem sezonu wiadomo, że nic nie wiadomo ???? . W ostatnich latach testy bolidów przybrały często obraz maskowania sie, ukrywania formy , rzeczywistych osiągów a nawet nie pokazywania całego bolidu. I kazdy wie ze tak jest i tym razem też mamy kurtuazyjne wypowiedzi rywalizujacych ze soba teamów i chwalenie konkurencji. Tak na dobrą sprawe to nawet szefowie teamów sami dokładnie nie wiedzą w którym miejscu są względem rywali. A co za tym idzie jest mnóstwo niewiadomych, na dobrą sprawę wiecej niż pewników. nikt do konca nie wie ile daja zmiany aero podczas wyscigu a i na innych charakterystykach torow beda miały różny wpływ. Poczatek sezonu ma to do siebie ze i nawet buki nie wiedza w która strone isc wiec czesto mozna złowic jakis fajny kurs .
Pierwszy mój typ oczwiescie bedzie zwiazany z Robertem. Tor w Melbourne jest w znacznej czesci torem ulicznym i w wiekszosci nie wybacza błędów. jest to jeden z ulubionych torow Roberta( który zawsze preferował tory techniczne , gdzie wiele zalezało od kierowcy, lub kierowca mógł byc wartoscia dodana do bolidu). Zawsze sobie dobrze radził na tym torze mimo nie najlepszego bolidu. Inna sprawa ze bardzo czesto były do pechowe wystepy , spowodowane albo awaria maszyny a najczesciej kolizja nie ze swojej winy ( wide kolizja z Vettelem, czy potraktowanie przez Nakajime) Wiadomo ze mial przerwe i on sam musi sobie poszukac limitow na tym torze, ale mysle ze sesje treningowe do tego wystrczą. Bolid RWR uwazany jest za najslabyszy w stawce i pewnie szału nie ma , zreszta wypowiedzi kierowcow sa w dosc podobnym tonie ale platforma bolidu jest tak przygotowana, ze da sie ten samochód rozwijac i to jest dosc pozywytna informacja. Jezli ktos pamieta Brawn
GP to oni tez na pierwsze testy nie złozyli bolidu i wielu sie smiało i narzekało, a pozniej zdobyli konstruktora, nie mowia ze absolutnie tu mamy do czynienia z podobnym przypadkiem ale chodzi o to, ze falstart na poczatku sezonu nie musi wcale oznaczac katastrofy i tego ze bada wozic sie w ogonie. Ale do meritum, pierwszy wyscig sezonu, niewiadome i w stawce mamy wielu młodych zawodnikow, mozemy sie spodziewac wszystkiego. Ja mysle ze jezeli nawet bolid nie jest najszybszy ale bedzie sie przyzwoicie proqwadzil to Robert wykorzysta kazda sytuacje na torze by tylko isc w góre( byle szczesliwie bez kolizji) i stad mam taki typ troche ryzykowany (chociaz zwazywszy na poczatek sezonu niekoniecznie) troche patriotyczny bo rozne rzeczy sie juz działy w
F1 ( kary, kolizje, zła strategia), i ja to juz zagrałem
Kubica miejsca 1-10 kurs 7 STS
nie mogło przejsc obok tego bo kazdy kto zna Roberta wie na co go stac i ze wyciągnie z maszyny 200%
Dalej chodzi mi po głowie typ na Kimiego Raikkonena.
Alfa Romero Sauber to bardzo ciekawa konstrukcja , nawet zwracał na to uwage nasz Robert, niektórzy eksperci od
F1 powiedzieli ze moze byc czarnym koniem w tym sezonie i majac takiego kierowce jak Kimi moga czasem utrzec nosa faworytom. Jedna rzecz to bolid ale co do kierowcy. Kimi rowniez bardzo lubi tory uliczne, w tym sezonie bez presji i obciazen i najwazniejsza rzecz, to na niego zespół bedzie grał w tym sezonie, to on jest numerem jeden w Alfie i moze pokazac na co go jeszcze stac. A facetowi talentu i zaciecia nie brak o doswiadczenie nie wspomniwszy
Raikkonen miejsca 1-10 kurs 1,7
Raikkonen miejsca 1-6 kurs 4
Raikkonen miejsca 1-3 kurs 100 (dlaczego tego nie spróbowac, nie takie rzeczy sie zdarzały, uliczny tor, kolizje, zwykły pech innych oby szczesliwie do mety, miesca od 1 do 6 kurs wart ryzyka)
Blizej kwalifikacji i wyscigu jeszcze pewnie podam jakis typ ale to stawiam teraz bo pozniej kursy moga sie pozmieniac.
Przepraszam ze zbyt długi wywód.