rajdowiec75
Użytkownik
Grand Prix Australii [14-16.03.2014]
Piątek, 14 marca
# 1 Trening 02:30 - 04:00
# 2 Trening 06:30 - 08:00
Sobota, 15 marca
# 3 Trening 04:00 - 05:00
# Kwalifikacje 07:00
Niedziela, 16 marca
# Wyścig 07:00
:idea: Wyniki z sezonu 2013:
Kwalifikacje
Wyścig
Statystyki toru Albert Park
:idea: Info o torze:
Nazwa toru: Albert Park
Lokalizacja: Melbourne, Australia
Pierwsze Grand Prix: 1996
Długość toru: 5.303km
Liczba okrążeń: 58
Całkowity dystans wyścigu: 307.574km
Rekord toru: 1:24.125
Rekordzista toru: Michael Schumacher (Ferrari)
Piątek, 14 marca
# 1 Trening 02:30 - 04:00
# 2 Trening 06:30 - 08:00
Sobota, 15 marca
# 3 Trening 04:00 - 05:00
# Kwalifikacje 07:00
Niedziela, 16 marca
# Wyścig 07:00
:idea: Wyniki z sezonu 2013:
Kwalifikacje
Wyścig
Statystyki toru Albert Park
:idea: Info o torze:
Nazwa toru: Albert Park
Lokalizacja: Melbourne, Australia
Pierwsze Grand Prix: 1996
Długość toru: 5.303km
Liczba okrążeń: 58
Całkowity dystans wyścigu: 307.574km
Rekord toru: 1:24.125
Rekordzista toru: Michael Schumacher (Ferrari)
Już za tydzień rusza sezon 2014. Tegoroczny cykl rywalizacji Formuły 1 tak jak trzy poprzednie otworzy Grand Prix Australii. Szesnaście tygodni po ostatnim GP Brazylii na słynnym torze Interlagos królowa sportów motorowych rozpoczyna najprawdopodobniej najbardziej nieprzewidywalny sezon w ostatniej dekadzie.
W sezonie 2014r. dokonała się spora rewolucja w F1. Zmieniło się zasadniczo wszystko prócz kilku kierowców, szefostwa, torów i dostawcy opon.
A co się zmieniło:
- 2 tory - Yeongam w Korei Płd i Buddh w Indiach zostaną zastąpione w tym sezonie przez nowo wybudowany rosyjski tor w Soczi oraz austriacki Red Bull Ring, Hockenheimring na mocy umowy z Nürburgringiem będzie organizować wyścig Formuły 1 po rocznej przerwie.
- kierowcy
# odeszli: Mark Webber (Red Bull Racing), Paul di Resta (Sahara Force India)
# debiutanci: Daniił Kwiat (Scuderia Toro Rosso), Marcus Ericsson (CaterhamF1Team), Kevin Magnussen (McLaren Mercedes)
# powroty: Kamui Kobayashi (Caterham F1Team)
# roszady w zespołach: Kimi Raikkonen w Ferrari, zwalniając miejsce w Lotusie dla Pastora Maldonado, z kolei ten zwolił miejsce Felipe Massie w Williamsie, Daniel Ricciardo przeszedł do Red Bulla, zwalniając miejsce rosyjskiemu debiutantowi w F1 D. Kwiatowi. Adrian Sutil z Sahara Force India przeszedł do stajni Saubera, Sergio Perez zasilił szeregi hinduskiej stajni Vidżeja Maliji, robiąc tym samym miejsce dla młodego Duńczyka w McLarenie.
# z podstawowego kierowcy na kierowcę testowego degradowali obaj kierowcy Caterhama Giedo van der Garde, który teraz będzie pomagał Sauberowi i Francuz Charles Pic, który zasili szeregi Lotusa.
- silniki z V8 na V6 turbo o pojemności 1,6 litra z półautomatyczną, ośmiobiegową skrzynią biegów
- każdy silnik będzie musiał pokonać przebieg 4000 km, zanim będzie mógł zostać wymieniony ( w 2013 było to 2000km)
-System KERS (który od 2014 roku zmieni nazwę na ERS-K) będzie integralną częścią silnika, a jego moc wzrośnie. Energia będzie nie tylko – jak do 2013 roku – wydzielana kinetycznie, ale też cieplnie.
- ERS zapewni kierowcy dodatkowe 161 KM mocy przez 33 sekundy okrążenia (dla porównania KERS dawał dodatkowe 80 KM mocy przez 6 sekund okrążenia)
- pojawią się f. elektronicznej kontroli tylnych hamulców
- Maksymalna waga paliwa użytego przez samochód podczas wyścigu będzie wynosić 100 kg
- Minimalna waga samochodów zostanie zwiększona z 642 do 690kg
- Rury wydechowe poprowadzone obok siebie pod tylnym spojlerem będą wyrzucać spaliny za samochód co znacznie zmniejszy docisk z tyłu samochodu
# Cosworth wycofał się z Formuły 1
# Marussia przeszła na silniki i skrzynie biegów produkcji Ferrari, zespół Williamsa zamienił Renault na Mercedesa, a STR po siedmiu latach używania jednostek Ferrari, przerzuciła się na dostawcę silników Renault.
- Wprowadzony zostanie system punktów karnych. Według tego systemu kierowcy za różne wykroczenia będą otrzymywać od jednego do trzech karnych punktów. Po zebraniu 12 punktów karnych kierowca otrzyma karę zawieszenia na jeden wyścig.
- Kierowcy będą mogli skorzystać z pięciu jednostek napędowych (w sezonie 2013 limit wynosił osiem silników). Kierowcy, którzy użyją szóstego silnika, będą musieli za karę wystartować z pit lane w przeciwieństwie do kary przesunięcia o 10 pól startowych, obowiązującej do 2013 roku. Kara przesunięcia o dziesięć miejsc dotyczyć będzie kierowcy, który wymieni pojedynczą część silnika, jak turbosprężarka czy ERS
- Limit prędkości w pit lane zostanie zmniejszony ze 100 km/h do 80 km/h
- Ostatnia eliminacja sezonu będzie punktowana podwójnie, co ma uatrakcyjnić rywalizację. Zasada ta odnosi się zarówno do klasyfikacji kierowców, jak i konstruktorów. W związku z tym zwycięzca ostatniego Grand Prix sezonu otrzyma 50 punktów, a nie 25, drugi zawodnik – 36 zamiast 18 itd.
- Zostanie wprowadzona zmiana w formacie kwalifikacji. Aby uniknąć sytuacji, w której podczas Q3 w celu oszczędzania opon niektórzy kierowcy nie wyjeżdżali na tor, w trzeciej części kwalifikacji będą oni korzystać z dodatkowego kompletu opon, a do wyścigu wystartują na oponach używanych podczas Q2. Ponadto pierwsza część kwalifikacji zostanie skrócona do 18 minut, a trzecia – przedłużona do 12
Dość garażowania i gadania. Zapinamy pasy i odpalamy V6 turbo w sezonie 2014 :!:
Zapraszam do dyskusji nt. GP Australii oraz do dzielenia się swoimi typami