The Bank of Lithuania informs that UAB PAYRNET has already begun to return funds to its clients. We invite you to contact the company directly by email to [email protected] or an agent who provided services on behalf of UAB PAYRNET regarding all questions about the terms and conditions of the settlement procedure.
The latest information on the settlement procedure of UAB PAYRNET is available on the company’s website. Please note that the institution must settle with its clients within 2 months at the latest from the date of licence revocation. The funds are to be returned to the accounts specified by clients opened with credit or other electronic money or payment institutions.
The Bank of Lithuania monitors the systematic settlement of UAB PAYRNET with its clients and seeks to ensure that consumer rights and legitimate interests are not violated. Please note that, according to legal acts, following the revocation of UAB PAYRNET’s licence, the Bank of Lithuania no longer has the authority to deal with individual consumer disputes related to the company. Should they arise due to the fact and scope of the provision of payment services, return of funds or other issues, customers should apply to court.
The electronic money institution licence of UAB PAYRNET was revoked on 22 June 2023 for serious violations.
mi napisał Bank Litwy, że zaczęli zwracać kasę (payrneyt), ale czy to prawda to nie wiem, no Bank Litwy każe mi iść na strone Payrnet abym się dowiedział jak mam odzyskać pieniądze xD
"
We are also developing a process for returning funds to end-users directly, and will provide a further update once this process has been implemented.
You may request further information by contacting [email protected].
Please note that we are endeavouring to respond to queries as quickly as we can. Due to the volume of queries being received, there may be some delay.
"
Ja pierdziele co za prawo, żeby człowiek w internecie dowiadywał się jak ma pieniądze odzyskiwać xD
edit:
" If you are an end-user of card programmes and banking as a service (BaaS) products whose services have been impacted
Please contact your service provider for updates in connection with any proposed migration of services to a new service provider, or any return of customer funds. Your service provider is the party best placed to respond to any questions you may have.
Your service provider may require further documentation from you to progress this process. Any delays in providing this information may delay services or the receipt of funds.
Importantly, your customer funds are held in properly designated accounts at EU credit institutions at this time.
"
to dotyczy użytkowników muchbetter (mir lithuania). JAk nie wiesz co robić to skontaktuj się z muchbetter oni napiszą co robić. Sęk w tym, że aktualny email do zwrotu środków nie był w ogóle podawany przez muchbetter xD
Wg mnie to oni jak dupe w koncu ogarnal i beda gotowi zeby zwrocic ludziom kase to sami wezma wszystkie dane od muchbetter i wysla na raz kazdemu info. A tak to na razie nie ma co do nich pisac bo to nic nie da. Aha i 2 miesiace to oni maja liczone na zwrot nie od dzisiaj tylko od 22 czerwca czyli wtedy kiedy stracili licencje wiec tak naprawde to zostal im juz miesiac.
Wg mnie to oni jak dupe w koncu ogarnal i beda gotowi zeby zwrocic ludziom kase to sami wezma wszystkie dane od muchbetter i wysla na raz kazdemu info. A tak to na razie nie ma co do nich pisac bo to nic nie da. Aha i 2 miesiace to oni maja liczone na zwrot nie od dzisiaj tylko od 22 czerwca czyli wtedy kiedy stracili licencje wiec tak naprawde to zostal im juz miesiac.
na stronie głównej payrnet masz informacje o zwrotach i procedurze nie mogą zrobić tego co napisałeś, bo już zostałby podany nowy termin w myśl uchwały Banku Litwy... czyli musieli już zacząć zwracać pieniądze inaczej mają obowiązek prawny (wynikający z uchwały BOL) aby podać nowy termin. JAkieś tam procedury jednak zostały zachowane.
Important notice to our customers, partners, and end-users in the EU/EEA
UAB PayrNet: We regret to inform you that, on 22 June 2023, the Bank of Lithuania made the decision to revoke the electronic money institution license of UAB PayrNet.
This means we are no longer able to provide electronic money and payment services to customers and end users within the EU/EEA, including through agents, distributors or other associated partners.
We wish to assure you that we are working hard on a resolution to the cessation in services and are committed to return client funds as soon as feasible. Given the number of customers impacted, and volume of funds held, this will take some time and we ask for your patience. We apologise for the disruption caused by these unfortunate circumstances.
If you are an end-user of card programmes and banking as a service (BaaS) products whose services have been impacted
Please contact your service provider for updates in connection with any proposed migration of services to a new service provider, or any return of customer funds. Your service provider is the party best placed to respond to any questions you may have.
Your service provider may require further documentation from you to progress this process. Any delays in providing this information may delay services or the receipt of funds.
Importantly, your customer funds are held in properly designated accounts at EU credit institutions at this time.
If you are a customer (agent/distributor) of UAB PayrNet
You will have received communications from us outlining a series of options for the migration of your services to a new provider, or requesting information to facilitate the return of funds. If you have not yet self-selected one of these options, please do so.
Where you have indicated you wish to migrate to a new service provider, we are looking to commence this process for certain customers as early as this week. We are engaging with our banking partners to make this process as efficient as possible. If you have not yet been contacted in this regard, we will look to communicate indicative time-frames to you for the migration of your services shortly.
We are also developing a process for returning funds to end-users directly, and will provide a further update once this process has been implemented.
You may request further information by contacting [email protected].
Please note that we are endeavouring to respond to queries as quickly as we can. Due to the volume of queries being received, there may be some delay.
If we have requested information from you or from your end-users, we ask that you provide this information promptly so as not to delay matters further.
Please be aware that the revocation of UAB PayrNet’s licence in the EU/EEA does not impact the operations of other companies which have been associated with UAB PayrNet that operate in jurisdictions outside the EU/EEA. As a result, we confirm that PayrNet Limited will continue its operations in the UK without interruption.
Embedded Finance Ltd: In March 2023, Railsr announced its sale to Embedded Finance and at this time, any potential option to purchase UAB PayrNet and its EU EMI license remained subject to approval by Bank of Lithuania. This ruling removes that option.
The Bank of Lithuania’s ruling does not impact Embedded Finance’s UK Railsr customers. However, Embedded Finance will engage with Bank of Lithuania to understand its plans for UAB PayrNet’s EU customers and end-users.
This decision was not unexpected as it is the outcome of a lengthy process that started before Railsr’s new investors and management team at Embedded Finance came on board.
As such Embedded Finance has progressed alternative EU license solutions and expects to be live in the coming weeks so that it can offer continuity of service to UAB PayrNet customers. This solution is being put in place as part of the new team’s strategy to rebuild the business by bolstering governance and compliance while continuing to deliver world-class embedded finance solutions and seamless service to European customers.
Post automatycznie złączony:
NAs to mogą miec we du... jako użytkowników końcowych, bo im nic nie zrobimy w czasie rzeczywistym, ale BOL już nie mogą robić w konia i im muszą podawać prawdę albo przynajmniej dotrzymywać terminów wyznaczonych przez BOL
"Dear customer,
please do not win so much,
we are afforted to withdraw
too much money for us for you.
You mustn't do that.
Please consider it next time.
Yours sincerely,
Muchbetter, Lithuania"
na stronie (payrnet.lt) jest napisane... "w związku z dużą ilością zgłoszeń..." teraz wszyscy będą atakować tego emaila... z całej strefy EOG... Prawnie wygląda to tak, że payrnet miał obowiązek powiadomić BOL o tym, że nie ma hajsu na wypłatę kasy... skoro nie powiadomił to pewnie ma? Druga sprawa... "Payrnet nie może wskazać ile pieniędzy jest na kontach użytkowników" nie jest równoznaczne z tym - "brakuje pieniędzy na kontach użytkowników" po prostu ich nie liczyli... ale to jest system bankowy, skoro kasa trafiała na konto, były autoryzacje a konta pewnie techniczne to kasa się zgadza (napisali, że kasa jest na kontach bankowych w bankach UE, to nie sytuacja prania pieniędzy... czyli wpłacasz z jednego miejsca i wypłacasz z drugiego...). Cierpliwości... długotrwałe życie w stresie przynosi same negatywne skutki...
edit: i payrnet pracuje nad tym aby uzyskać licencje do ponownej działalności na terenie EOG...
edit2: na terenie GB działają normalnie pomimo tego, że tam się gorsze rzeczy działy.
na stronie (payrnet.lt) jest napisane... "w związku z dużą ilością zgłoszeń..." teraz wszyscy będą atakować tego emaila... z całej strefy EOG... Prawnie wygląda to tak, że payrnet miał obowiązek powiadomić BOL o tym, że nie ma hajsu na wypłatę kasy... skoro nie powiadomił to pewnie ma? Druga sprawa... "Payrnet nie może wskazać ile pieniędzy jest na kontach użytkowników" nie jest równoznaczne z tym - "brakuje pieniędzy na kontach użytkowników" po prostu ich nie liczyli... ale to jest system bankowy, skoro kasa trafiała na konto, były autoryzacje a konta pewnie techniczne to kasa się zgadza (napisali, że kasa jest na kontach bankowych w bankach UE, to nie sytuacja prania pieniędzy... czyli wpłacasz z jednego miejsca i wypłacasz z drugiego...). Cierpliwości... długotrwałe życie w stresie przynosi same negatywne skutki...
edit: i payrnet pracuje nad tym aby uzyskać licencje do ponownej działalności na terenie EOG...
edit2: na terenie GB działają normalnie pomimo tego, że tam się gorsze rzeczy działy.
dobra, wydłużyli ten czas do 2 miesięcy... ja wysłałem zapytanie do BoL gdzie mogę na nich skargę złożyć (na Bol xD), bo tutaj nic się nie zgadza i w żaden sposób nie jestem chroniony to od 2 dni cisza xD
dobra, wydłużyli ten czas do 2 miesięcy... ja wysłałem zapytanie do BoL gdzie mogę na nich skargę złożyć (na Bol xD), bo tutaj nic się nie zgadza i w żaden sposób nie jestem chroniony to od 2 dni cisza xD
nie wiem tak pisze i jestem ciekaw ich odpowiedzi przecież tutaj nic nie jest wg procedur (wg uchwały, dotrzymywanie terminów, powiadomienia... sam początek i "zakłócenia w usłudze") a jak się zapytasz o to czy Mir Lithuania jest zobowiązany przez Bank Litwy do wysyłania procedur w zastępstwie Payrnet to nie dostajesz odpowiedzi wprost nie bez powodu chodzi o rozmywanie odpowiedzialności aby jak najdłużej trwało dochodzenie swoich praw. W teorii (w praktyce w sumie) Bankowy fundusz gwarancyjny mnie chroni (kasę dostanę), ale chodzi o to, że do tej sytuacji doszło z czyjejś winy... i winny jest Bank Litwy xD a jak nie to przynajmniej się dowiem gdzie skargi na nich składać albo nie xD
takie coś dziś dostałem, odesłałem im prośbe o zwrot na poniższego meila":
Dear ............,
Once again, we would like to thank you for your patience and provide you with an important update on the status of your account with MuchBetter via the electronic money institution UAB Payrnet.
As previously stated, UAB Payrnet is required by law to settle with you within 15 business days of the day its license was revoked, which is no later than July 14th.
We are aware that the deadline has passed, and no settlements were processed by UAB Payrnet.
Yesterday, the Bank of Lithuania released the following statement:
In the statement, the BoL extended the deadline for settlement with UAB Payrnet’s customers to 22nd August 2023, and added an additional dedicated email address of UAB Payrnet to contact them directly. We would advise you to forward your request again to this email address: [email protected]
We are looking forward to this being resolved satisfactorily for you and we will continue to support you and all affected customers as much as we can considering our limitations.
We are approaching both UAB Payrnet and BoL for clarification, should any update be released or communicated to us, we will let you know.
" We are aware that the deadline has passed, and no settlements were processed by UAB Payrnet. "
"Mamy świadomość, że termin minął, a UAB Payrnet nie zrealizowałżadnych rozliczeń."
a Bank Litwy piszę, że zaczęli zwracać kasę
In the statement, the BoL extended the deadline for settlement with UAB Payrnet’s customers to 22nd August 2023, and added an additional dedicated email address of UAB Payrnet to contact them directly. We would advise you to forward your request again to this email address: [email protected]
W oświadczeniu BoL przedłużył termin rozliczeń z klientami UAB Payrnet do 22 sierpnia 2023 roku oraz dodał dodatkowy dedykowany adres e-mail UAB Payrnet do bezpośredniego kontaktu z nimi. Radzimy ponownie przesłać prośbę na ten adres e-mail: [email protected]
Bank Litwy napisał, że Payrnet rozpoczął procedurę zwracania środków (payrnet też to napisał) i tyle. Nie napisali, że zwrócili komukolwiek pieniądze. Wygląda to jak przeciąganie liny i liczenie na to, że kasa będzie wypłacana z Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.
" We are also developing a process for returning funds to end-users directly, and will provide a further update once this process has been implemented. "
"Opracowujemy również proces bezpośredniego zwrotu środków do użytkowników końcowych i udostępnimy dalszą aktualizację po wdrożeniu tego procesu."
To też jest dobre
" If you are an end-user of card programmes and banking as a service (BaaS) products whose services have been impacted
Please contact your service provider for updates in connection with any proposed migration of services to a new service provider, or any return of customer funds. Your service provider is the party best placed to respond to any questions you may have. " a jak piszesz do Muchbetter to każą pisać do payrnet xD
" The Bank of Lithuania monitors the systematic settlement of UAB PAYRNET with its clients and seeks to ensure that consumer rights and legitimate interests are not violated. "
"Bank Litwy monitoruje systematyczne rozliczenia UAB PAYRNET z klientami i stara się zapewnić, że prawa konsumentów oraz ich prawidłowe interesy nie zostaną naruszone."
Monitoruje systematyczne rozliczenia UAB PAYRNET z klientami to chyba z kimś się musieli rozliczyć?
" The Bank of Lithuania monitors the systematic settlement of UAB PAYRNET with its clients and seeks to ensure that consumer rights and legitimate interests are not violated. "
"Bank Litwy monitoruje systematyczne rozliczenia UAB PAYRNET z klientami i stara się zapewnić, że prawa konsumentów oraz ich prawidłowe interesy nie zostaną naruszone."
Monitoruje systematyczne rozliczenia UAB PAYRNET z klientami to chyba z kimś się musieli rozliczyć?
nie musieli... musieli wykonać polecenia Banku Litwy czyli newsa dać i poinformować klientów o sposobie rozliczenia a nie rozliczyć się. rozliczyć się mogą do 22 sierpnia. Prawa klientów to prawo do informacji (tu mam wątpliwość czy w ogóle to jest realizowane po bardaku jaki panuje w korespondencji z Bankiem Litwy i Muchbetter). Rozliczyć się muszą do 22 sierpnia i jak nie wyślą do tego czasu pieniędzy to dopiero wtedy złamią prawa konsumentów. Tak to jest cacy. Nie wiadomo co jest w korespondencji między BoL i Payrnet
Pprzestrzalninja wczoraj pisales, ze tylko w UE nie dziala Muchbetter a w UK normalnie dziala. Czyli rozumiem jak ziomek z UK zalozy sobie MB i zweryfikuje a ja mu kase przeleje to on bez problemu bedzie mogl to wyplacic? Cos nie wydaje mi sie, ze to tak dziala.
Tak samo nie wiem skad masz info o tym, ze MB podpada pod jakis fundusz gwarancyjny Banku Litwy. Gdzies czytalem, ze wlasnie nie podpada ale reki nie dam uciac. Revolut kiedys dzialal chyba jak MB i wlasnie zeby sie bardziej uwiarygodnic to zaprzestali dzialanosci na takiej zasadzie i poszli w strone licencji bankowej w ktorej to wlasnie klient jest chroniony zdaje sie do 100k euro. W MB raczej chyba zadnej ochrony nie ma ale moge sie mylic.
W teorii jak wynajmiesz chate na 3-6 miesiecy w UK to dostajesz ich jurysdykcje podatkową i w teorii możesz wypłacić pieniadze ale 100% pewności nie mam.
Po tym okresie musiałbyś napisać do MB o zmianie zamieszkania oraz zmiany jurysdykcje podatkową
Pprzestrzalninja wczoraj pisales, ze tylko w UE nie dziala Muchbetter a w UK normalnie dziala. Czyli rozumiem jak ziomek z UK zalozy sobie MB i zweryfikuje a ja mu kase przeleje to on bez problemu bedzie mogl to wyplacic? Cos nie wydaje mi sie, ze to tak dziala.
Tak samo nie wiem skad masz info o tym, ze MB podpada pod jakis fundusz gwarancyjny Banku Litwy. Gdzies czytalem, ze wlasnie nie podpada ale reki nie dam uciac. Revolut kiedys dzialal chyba jak MB i wlasnie zeby sie bardziej uwiarygodnic to zaprzestali dzialanosci na takiej zasadzie i poszli w strone licencji bankowej w ktorej to wlasnie klient jest chroniony zdaje sie do 100k euro. W MB raczej chyba zadnej ochrony nie ma ale moge sie mylic.
nie... bo Ty masz wszystkie transakcje zawieszone... Z Twojego konta nic nie ruszysz. Jest ochrona do 100k depozytów (wklejałem kiedyś newsa jak to działa i fintechy też to obejmuje). Prawo się zmieniło i fintechy są jak banki. Prawo jest dynamiczne w tych sprawach i dostosowuje się do rynku... za dużo ludzi jest klientami fintechów (nawet giełdy bitcoinów muszą teraz takie gwarancje mieć aby licencje dostać w UE) aby prawo mogło być tak luźne.
Muchbetter to branża fintech, podlegają pod dyrektywę PSD2 (banki też pod to podlegają).
" Podsumowując, dyrektywa PSD2 to przede wszystkim szansa na zwiększenie bezpieczeństwa transakcji cyfrowych i tym samym ograniczenie ryzyka występowania oszustw i wyłudzeń. Nowe przepisy mogą również zwiększyć naszą wygodę i przyspieszyć rozwój fintechów. Innymi słowy: potencjalne korzyści są ogromne. " It is for you own good
Muchbetter trzyma kasę na koncie w litewskim banku (Revolut chyba każdy kojarzy i jego historię z bankami w Polsce a później na Litwie) aby móc robić transakcję na terenie EOG.
Co to jest strefa EOG?
Europejski Obszar Gospodarczy (EOG) powstał w 1994 r. w celu objęcia przepisami UE dotyczącymi jej rynku wewnętrznego państw będących członkami Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA). Do EOG należą Norwegia, Islandia i Liechtenstein.
Bank Litwy wystąpił z wnioskiem do sądu o wszczęcie kontroli w PAyrent (spółka do której należy muchbetter) i zawieszeniu transakcji kartami (spółka Mir Lithuania - karty wydawane na CiS - czyli na wschód). Bank Litwy zablokował wpłaty i możliwość otwierania nowych kont, nie wypłaty... przynajmniej tak wynikało z komunikatu prasowego Nie wiem jak się sprawa skończy i jakie będą jej konsekwencje, ale warto wyciągnąć z tego wnioski na przyszłość, dla własnego dobra
W tym roku weszły nowe przepisy dyrektywy AML 6 (przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy i finansowaniu terroryzmowi, na całym świecie ta dyrektywa wchodzi, chyba Afryka i Ameryka środkowa i Południowa są opóźnione...) i nałożyła na instytucje zajmujące się transferem pieniędzy więcej obowiązków i większą kontrolę. W przyszłym roku podobne regulacje mają objąć podmioty umożliwiające transakcje kryptowalutami...
Aaaa taka ciekawostka... bo ta dyrektywa dotyczy też sztucznej inteligencji... nie wiem jakie to ma znaczenie, ale pewnie ma bo to kierunek na który trzeba zwracać uwagę w tym i przyszłym roku przynajmniej takie wnioski mam jak przeglądałem te strony o AML czy coś się zmieniło.
Z tym co napisałem na górze, jak ktoś by miał znajomego który ma mieszkanie w UK i podpisali by umowę na wynajem która trwa obecnie 3-6 mieśiecy miałby inna jurysdykcję na UK w tym legitne potwierdzenie adresu, to powinni mu te środki odblokować ale nie mam pewności w 100%
nie musieli... musieli wykonać polecenia Banku Litwy czyli newsa dać i poinformować klientów o sposobie rozliczenia a nie rozliczyć się. rozliczyć się mogą do 22 sierpnia. Prawa klientów to prawo do informacji (tu mam wątpliwość czy w ogóle to jest realizowane po bardaku jaki panuje w korespondencji z Bankiem Litwy i Muchbetter). Rozliczyć się muszą do 22 sierpnia i jak nie wyślą do tego czasu pieniędzy to dopiero wtedy złamią prawa konsumentów. Tak to jest cacy. Nie wiadomo co jest w korespondencji między BoL i Payrnet
Co oznacza nie musieli? Może nie musieli ale to nie znaczy że już nie poszły pierwsze przelewy
" The Bank of Lithuania monitors the systematic settlement of UAB PAYRNET with its clients and seeks to ensure that consumer rights and legitimate interests are not violated. " to jest ze strony banku Litwy
Ja to rozumiem że pierwsze przelewy są zwracane no zobaczymy jak to pójdzie
Z tym co napisałem na górze, jak ktoś by miał znajomego który ma mieszkanie w UK i podpisali by umowę na wynajem która trwa obecnie 3-6 mieśiecy miałby inna jurysdykcję na UK w tym legitne potwierdzenie adresu, to powinni mu te środki odblokować ale nie mam pewności w 100%
Post automatycznie złączony:
Co oznacza nie musieli? Może nie musieli ale to nie znacza że już nie poszły pierwsze przelewy
" The Bank of Lithuania monitors the systematic settlement of UAB PAYRNET with its clients and seeks to ensure that consumer rights and legitimate interests are not violated. " to jest ze strony banku Litwy
Ja to rozumiem że pierwsze przelewy są zwracane no zobaczymy jak to pójdzie
Please be aware that the revocation of UAB PayrNet’s licence in the EU/EEA does not impact the operations of other companies which have been associated with UAB PayrNet that operate in jurisdictions outside the EU/EEA. As a result, we confirm that PayrNet Limited will continue its operations in the UK without interruption."
jedna to payrnet uab druga to payrnet limited (w UK spółki tak się nazywa, w Niemczech GMBH)
As such Embedded Finance has progressed alternative EU license solutions and expects to be live in the coming weeks so that it can offer continuity of service to UAB PayrNet customers. This solution is being put in place as part of the new team’s strategy to rebuild the business by bolstering governance and compliance while continuing to deliver world-class embedded finance solutions and seamless service to European customers.
edit: te komunikaty BoL są tak lakoniczne i niejednoznaczne, że ciężko się cokolwiek z nich dowiedzieć... a Mir Lithuania stracił licencje równolegle z Payrnet UAB i tylko taki news był... nie było nic o innych pośrednikach i ich licencjach... mieli racje dziennikarze zastanawiający się czy tak małe państwo jak Litwa poradzi sobie z Fintechami.
edit2: tak w ogóle dla mnie to im gorzej tym lepiej xD mam nadzieję, że muchbetter (payrnet, mir lithuania itp.) mi nie wypłaci pieniędzy xD chce wiedzieć co się stanie i jak sobie z tym poradzić xD