8. Przedpłaty
a) Klient może zapłacić w serwisie przedpłatą utworzoną w danym sklepie. W tym celu po wybraniu towaru (usługi) musi zapamiętać numer transakcji i hasło wskazywane na stronie płatności serwisu. Następnie należy wpłacić potrzebną kwotę w dowolny sposób na dowolne konto serwisu Przelewy24 podając jako temat wpłaty - numer transakcji.
b) Serwis może utworzyć przedpłatę automatycznie z płatności dokonanej przez Klienta, jeśli potwierdzenie wykonania tej płatności dotarło do serwisu po czasie oczekiwania. Wówczas klient może wykorzystać tę przedpłatę do zapłaty powtarzając zakup. Jeśli przedpłata taka nie powstanie w serwisie w ciągu 2 godzin od czasu rozpoczęcia płatności w serwisie, transakcję tę należy reklamować personelowi serwisu.
c) Przedpłata może być użyta przez Klienta do realizacji płatności tylko wówczas, jeśli kwota przedpłaty jest równa kwocie zakupu. Użycie przedpłaty jako formy płatności wymaga znajomości numeru transakcji i hasła tej przedpłaty.
d) Stan przedpłaty można sprawdzać na stronie serwisu:
https://secure.przelewy24.pl/przedplata/. e) Przedpłata może zostać automatycznie przekazana do określonego Sprzedawcy, bez konieczności ingerencji Klienta, jeśli jest to zgodne z dodatkowymi ustaleniami pomiędzy Sprzedawcą a Serwisem.
f) Przedpłata klienta nie wykorzystana w ciągu 30 dni od daty pojawienia się na koncie bankowym serwisu jest zwracana Klientowi z potrąceniem kosztów zwrotu. Klient może wystąpić o natychmiastowy zwrot przedpłaty.
g) Koszt zwrotu przedpłaty utworzonej przelewem wynosi 2 zł (dwa złote). W przypadku przedpłaty wykonanej przez Klienta pocztowym przekazem pieniężnym koszt zwrotu zwiększa się o opłatę przekazu pieniężnego na adres pocztowy Klienta, wg cennika Poczty Polskiej. W przypadku przedpłaty wykonanej przez Klienta kartą płatniczą koszt zwrotu wynosi 2,9 % wartości przedpłaty. W przypadku zwrotu przedpłaty na konto za granicą Polski, koszt przelewu pokrywa odbiorca.