Astra bardzo wdzięczne autko, ale tak jak koledzy piszą - diesel tylko w trasy. Wiadomo diesel przy naprawach jest dużo droższy a już nie daj żebyś miał pecha i zaczeły Ci lać wtryskiwacze, regeneracja jeszcze pół biedy. A Astry wychodziły chyba w CR. Co do typowych usterek Opla to przede wszystkim... blacha. Lubi rdzewieć. DPF lubi się zapychać no i dość dużo osób pyta o EGR. Fajne są benzynki 1,6 (ale nie turbo) bo ten silnik lubi gaz. Mocniejsze wersje miały już bodaj IDSa więc zamienniki do zawieszenia są droższe. Już nie wspomnę o amorkach ceny są kosmiczne a przy naszych drogach musisz się liczyć z ich wymianą, prędzej czy później. Ogólnie części są tanie, klocki, tarcze, rozrząd, filtry, dużo zamienników, wymiana nie skomplikowana więc i eksploatacja tania. Do tego solidna skrzynia biegów. Co do jakiś typowych usterek to chyba sonda lambda i termostat, do tego lubi łykać olej. Tyle co mi się rzuciło oczy w robocie.