Tor Istambul Park wybudowany na obrzeżach Stambułu oferuje szeroką gamę wyzwań, zarówno dla bolidów, jak i kierowców.
GP Turcji będzie pierwszym w kalendarzu wyścigiem rozgrywanym w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. Różnorodność zakrętów, w tym słynny nawrót numer 8, składający się z czterech zakrętów o różnych promieniach sprawia, że jest to także tor, który jest uwielbiany przez większość kierowców.
Zawieszenie
Jako relatywnie nowy obiekt, nawierzchnia toru w Stambule jest w dobrej kondycji, a tarki nie są zbyt agresywne, co sprawia że całkiem łatwo jest tutaj odnaleźć stabilny balans. Zespoły będą szukały tutaj kompromisu pomiędzy sztywniejszymi ustawieniami, pozwalającymi na dobrą zmianę kierunku na szybką część toru, a bardziej miękkimi na wolną partię toru, w szczególności na ostatnich kilku zakrętach, tak aby zapewnić dobrą przyczepność mechaniczną.
Aerodynamika
Na torze Istambul Park jest kilka krytycznych szybkich zakrętów, ale zespoły nadal będą jeździły z ustawieniem średniej siły dociskającej, aby zapewnić dobrą prędkość na długim, lewym zakręcie numer 8, na którym dochodzi do sporych przeciążeń oddziaływujących na szyję kierowcy.
Podczas gdy przyczepność aerodynamiczna utrzymuje bolid przyklejony do toru w zakręcie numer 8, to przyczepność mechaniczna liczy się bardziej pomiędzy zakrętami 3 do 5 oraz 12 do 14.
Hamulce
Strefa hamowania przed zakrętem numer 12 znajdującym się za długą, tylną prostą jest najbardziej znacząca na torze. Stwarza również najlepsze miejsce do wyprzedzania i zazwyczaj można tutaj zaobserwować sporo akcji podczas
Grand Prix. Ogólnie tor nie jest szczególnie wymagający dla hamulców, które mają wystarczająco dużo czasu, aby się schłodzić na długich prostych przed głównymi strefami dohamowań. Niemniej, ze względu na średnią siłę dociskającą, kierowcy mogą mieć problemy z blokowaniem tylnych kół.
Opony
Grand Prix Turcji jest całkiem wymagające dla opon, głównie z powodu zakrętu numer 8, który stwarza duże obciążenia, zwłaszcza dla przedniej prawej opony. Aby uniknąć ewentualnych problemów, możemy dostroić ustawienia zawieszenia i kąt pochylenia przedniego skrzydła; niemniej cały czas musimy mieć na uwadze znalezienie odpowiedniego balansu, dbając o ochronę ogumienia i utrzymanie przyczepności mechanicznej, która pozwala bolidowi być szybkim w bardziej technicznej części toru. Bridgestone przywiezie twardą i miękką mieszankę z dostępnych w sezonie 2009 opon, podobnie jak to miało miejsce w Hiszpanii.
Silnik
Tor w Stambule prezentuje zróżnicowany zakres pracy silnika, wymagając zarówno dobrej prędkości maksymalnej, jak również dobrych właściwości przy niskich obrotach. Zakręt numer 8 pozostaje cały czas obawą dla silnika, gdyż ważne jest zapewnie efektywnej dostawy mocy przy wysokich obrotach, aby zapewnić dobre osiągi na tym szybkim łuku. Ogólnie około 65 procent okrążenia jest spędzane tutaj na pełnym gazie, co mieści się w okolicy średniej dla całego sezonu.