>>>BETFAN - BONUS 200% do 400 ZŁ <<<<
>>> BETCLIC - ZAKŁAD BEZ RYZYKA DO 50 ZŁ + GRA BEZ PODATKU!<<<
>>> FUKSIARZ - 3 PROMOCJE NA START! ODBIERZ 1060 ZŁ<<<

GP Japonii [Fuji] 12.10.2008 (nr16)

Status
Zamknięty.
snajper 322

snajper

Forum VIP


TIMETABLE:

Piątek, 10 października 2008
Friday Practice 1 3:00 - 4:30
Friday Practice 2 7:00 - 8:30

Sobota, 11 października 2008
Saturday Practice 4:00 - 5:00
Qualifying 7:00

Niedziela, 12 października 2008
Race 6:30



INFORMACJE OGÓLNE

Nazwa toru:
Fuji International Speedway
Liczba okrążeń: 67
Długość toru: 4.563 km

Długość wyścigu: 305.416 km
Rekord okrążenia: 1:28.193
Liczba zakrętów: 16 (10 w prawo, 6 w lewo)

Rok budowy: 1965
Ilość rozegranych GP: 3 (1976, 1977, 2007)
Najdłuższa prosta: 1475 m

Szerokość toru: 15-25 m
Rodzaj ogumienia: miękkie i średnie




WYNIKI 2007:
WYŚCIG
Fastest Lap - Lewis Hamilton - 1:28.193
KWALIFIKACJE
Pole Position - Lewis Hamilton - 1:25.368​
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
No to F1 wkracza w decydujaca faze. Czy po tym GP Hamilton znacznie przyblizy sie sie do tytulu MS czy moze Massa jeszcze powalczy? A moze nasz Robert ktory sam mowi ze dopoki ma matematyczne szanse na tytul bedzie z siebie dawal wszystko.
Takze Ferrari rowniez zrozumialo swoj blad z ostatnich wyscigu co przez wielu bylo uwazane za strate czasu.
Zespół Ferrari podjął decyzję o zaprzestaniu używania systemu świetlnego informowania kierowcy o stanie tankowania bolidu podczas pit stopu. Tym samym na ostatnie trzy wyścigi sezonu 2008 Ferrari przywróci funkcję „człowieka z lizakiem”.
Ciekawostka tego GP beda opony z zielonymi paskami.
Bolidy Formuły 1 w trakcie niedzielnego wyścigu o Grand Prix Japonii stosować będą opony z wymalowanymi zielonymi paskami. To element promocyjny kampanii dotyczącej zmniejszenia wpływu przemysłu motoryzacyjnego na środowisko naturalne.
- To element promocyjny kampanii &quot;Uczyńmy samochody zielonymi&quot; (Make Cars Green), która ruszy w czerwcu. Liczymy, że przyciągnie uwagę publiczności i pokaże, że Formuła 1 dba o środowisko - wyjaśnił szef Bridgestone Shoshi Arakawa.
Na oponach z twardej mieszanki będą cztery zielone paski, natomiast na tych z miękkiej - trzy (czwarty będzie biały, by można je było odróżnić).



Wymagania techniczne Fuji Speedway
Fuji Speedway jest połączeniem bardzo wolnych zakrętów z bardzo długą, główną prostą zachęcającą do wyprzedzania. Z tego powodu zespoły muszą się dostosować do kompromisu pod względem ustawień, tak aby osiągać dobrą prędkość na prostej i dobrą przyczepność w wolnych sektorach. Z tego powodu przyczepność mechaniczna oraz silnik z dobrą charakterystyką w dolnej części obrotów pozwoli uzyskać konkurencyjny czas okrążenia.

Podwozie
Na torze Fuji przeważają wolne zakręty, więc przyczepność mechaniczna będzie kluczowym czynnikiem. To sprawi, że zespoły pójdą w stronę relatywnie miękkiego ogólnego ustawienia, bardzo podobnego do Bahrajnu, mimo to dobra kontrola zmiany kierunku będzie ważna w ciasnych, wolnych sekcjach, co może sprawić, że zespoły zdecydują się na twardsze zawieszenie z przodu. Trakcja będzie krytycznym parametrem, gdyż bolidy, które słabo będą odchodziły z zakrętu numer 16 będą podatne na ataki wyprzedzania na głównej prostej lub na pierwszym zakręcie. Ze względu na gładkość nowego asfaltu, bolidy będą jeździć z niskim prześwitem, gdyż nie będzie obaw przed dobijaniem auta do ziemi.

Aerodynamika
Jeżeli chodzi o poziom siły dociskającej, tor został zaprojektowany nowocześnie, co wymaga od zespołów poświęcenia czasu okrążenia (i siły dociskającej) w celu osiągnięcia konkurencyjnej prędkości maksymalnej na prostej w celu obrony pozycji lub wyprzedzania. Dlatego bolidy będą jeździł z niżej pochylonym skrzydłem niż optymalnym ustawieniem na kręte sekcje dalej zwiększając ważność dobrej przyczepności mechanicznej.

Na torze znajdują się tylko dwa szybsze zakręty- zakręt numer 3 oraz długi 180-stopniowy prawy nawrót zakrętów 4 i 5. Na drugim z nich w szczególności będzie można zobaczyć bolidy cierpiące z powodu sporej podsterowności, nad którą kierowcy i inżynierowie będą pracować podczas weekendu tak, aby nie tracić osiągów na wolnych łukach.

Hamulce i opony
Hamulce będą miały relatywnie łatwe życie i tylko dwa razy będą mocno używane przed zakrętem numer 1 i 10, mając mnóstwo czasu na schłodzenie pomiędzy nimi. Jeżeli chodzi o obciążenie opon, tor nie jest szczególnie wymagający, ze względu na brak szybkich łuków; niemniej zużycie tylnych opon jest ważnym parametrem ze względu na duże wymagania dotyczące trakcji, a karą za zbyt duże ich zużycie będzie podatność kierowcy na wyprzedzenie. Bridgestone, podobnie jak w ubiegłym roku, dostarczy na ten wyścig miękką i średnią mieszankę dostępną w sezonie 2008.

Silnik
Fuji nie jest szczególnie ciężkim testem dla silników V8, gdyż na pełnym gazie spędza się 53 procent okrążenia, ale problemem są tutaj duże różnice prędkości. Na długiej prostej startowej silnik będzie pracował na pełnym gazie przez 17 sekund, dostarczając ciężki test dla kilku głównych części ruchomych. Przez większość pozostałej części okrążenia dobre osiągi w dolnej części charakterystyki mechanicznej będą kluczowe, a silnik o dobrym momencie obrotowym będzie ważnym elementem przy opuszczaniu wolnych zakrętów. Łagodne mapowanie będzie również ważne dla utrzymania stabilności, gdyż bolidy często będą redukowały biegi podczas skręcania i hamowania w ostatniej części okrążenia
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
No i pierwsze treningi za nami
Formuła 1 powrócił na Mount Fuji, gdzie rozpoczął się weekend zmagań o GP Japonii. Na charakterystycznym torze w pierwszym treningu najszybszy był Lewis Hamilton. Prawie 0,2 sekundy straciło niego Felipe Massa, a na trzecim i czwartym miejscu uplasowali się odpowiednio Heikki Kovalainen i Kimi Raikkonen.

Firma Bridgestone, wspierając kampanię FIA „Make Cars Green” na weekend w Japonii dostarczyła nowe opony zaopatrzone w zielone paski, które skutecznie ograniczają możliwość rozróżnienia opon miękkich od twardych.
W pierwszym piątkowym treningu bardzo dobrze pokazał się zespół Renault, który dwa tygodnie temu szczęśliwie triumfował w GP Singapuru. Piąty czas ze stratą przeszło 0,5 sekundy do lidera zanotował Fernando Alonso, a szósty był Nelson Piquet. Brazylijczyk stracił do Lewisa Hamiltona jednak przeszło 0,8 sekundy.
Sebastian Vettel dalej prezentuje wysoką formę, zajmując dzisiaj 7 pozycję przed Robertem Kubicą. Do pierwszej dziesiątki weszli jeszcze Sebastien Bourdais oraz Kazuki Nakajima, który przed własną publicznością rzutem na taśmę w ostatnich minutach sesji zdołał awansować z ostatniego miejsca, ratując częściowo honor japońskich producentów w F1.
Drugą dziesiątkę zawodników niespodziewanie otwierał Adrian Sutil z Force India. Za Niemcem znaleźli się tacy kierowcy jak: Nico Rosberg, Mark Webber i Nick Heidfeld. Przed własną publicznością niespodziewanie słabo wypadli zawodnicy Toyoty. Najszybszy Jarno Trulli zdołał wykręcić dzisiaj zaledwie 15 czas, tracąc do Lewisa Hamiltona ponad 1,7 sekundy. Timo Glock był 18. Dwójkę kierowców Toyoty przedzieliła para Hondy- Rubens Barrichello i Jenson Button.
Równie słabo wypadł rano David Coulthard, który ostatecznie trening zakończył tylko przed Giancarlo Fisichellą z Force India.
Rano w Fuji pogoda sprzyjała zespołom i kierowcom. Temperatura powietrza oscylowała w granicach 22 stopni Celsjusza, a słońce nagrzało tor do 32 stopni. Już o godzinie 7:00 czasu polskiego rozpocznie się drugi trening przed GP Japonii. Zapraszamy.

Drugi trening przed GP Japonii zakończył się zaskakująco zaciętą walką o pozycje. Pierwszych 12 kierowców dzieliło zaledwie 0,5 sekundy, a ostatecznie najszybszym okazał się Timo Glock, który na domowym torze Toyoty dał japońskim fanom sporo radości. Drugi z równie doskonałym czasem był Fernando Alonso, trzeci Lewis Hamilton, a czwarty Felipe Massa.

Pierwszą czwórkę dzieliła na koniec dnia zaledwie 0,01 sekundy. Wyraźnie słabiej wypadł Kimi Raikkonen, który uzyskał 5 czas. Fin stracił jednak do lidera już przeszło 0,3 sekundy.
Za Mistrzem Świata w znowu bardzo małych odstępach czasowych uplasowali się: Mark Webber, Kazuki Nakajima, Sebastian Vettel, Heikki Kovalainen oraz Jarno Trulli.
Drugą dziesiątkę otwierał Robert Kubica. Polak przejechał 39 okrążeń, z których najszybsze w czasie 1:18,865. Na 12 miejscu dzień zakończył Nelson Piquet, który wyprzedził Nico Rosberga. Standardowo bardzo słabo wypadła Honda. Rubens Barrichello był 15, tuż za Sebastienem Bourdais, a Jenson Button zamykał stawkę na 20 pozycji. Pomiędzy zawodnikami Hondy znaleźli się jeszcze: Adrian Sutil, David Coulthard, Giancarlo Fisichella oraz Nick Heidfeld.
Podczas drugiego treningu pogoda nieznacznie popsuła się. Temperatura powietrza oscylowała w okolicach 21 stopni Celsjusza, a toru dochodziła do 29 stopni. Deszcze jednak nie przeszkodził kierowcom w przygotowaniach do kolejnego wyścigu na torze Fuji.
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Felipe Massa (BRA/Ferrari)- Lewis Hamilton (GBR/McLaren)
kurs: 1.85
bwin​

Moj faworyt do zdobycia mistrza świata, kontra zawodnik ktorego nie lubie za jego arognacje, zbyt pewnosc siebie oraz bak szacunku do innych kierwocow. Massa juz dawno mogl zostac liderem klasyfikacji, lecz zastapienie mechanika z lizakiem przez swiatelka sprawilo ze tytul bardzo sie oddalil. Massa nie ma juz nic do stracenia, musisz jechac na granicy ryzyka zeby dac z siebie wszystko. Juz minely czasy kiedy to Massa popelnial fatalne bledy podczas stresu. Dojrzal... aby zdobyc tytul. Hamilton natomiast choc glosno tego nie mowi, ma nadal w pamieci te dwa katastroficzne bledy ktore mu sie przydrzyly w koncowce tamtego sezonu jak i teraz (GP Kanady). Oby dwaj bardzo dobrze spisali sie na treningu, gdzie minimalnie lepszy okazywal sie Hamilton. Biore jednak pod uwage to ze Ferrari i Massa beda na tym GP zmotywowani jak nigdy i osiagna sukces, aby nadal liczyc sie w walce o Mistrzostwo Świata. Wypowiedzi zawodnikow po treningach:

Felipe Massa
„Jestem zadowolony z pierwszego dnia w Japonii. Balans bolidu jest bardzo dobry, zarówno na pierwszym pomiarowym okrążeniu, jak i na długim dystansie. Czasy są bardzo zbliżone, a ja być może mógłbym znaleźć się wyżej w tabeli gdybym nie napotkał wzmożonego ruchu na moim ostatnim przejeździe na miękkich oponach. Wydają się one bardzo szybkie, co nie jest niespodzianką, ale również bardzo stabilne. Naprawdę chcę dobrze wypaść w ten weekend. Postaram się wygrać i dowieźć do mety najlepszy możliwy wynik dla obu klasyfikacji.”

Lewis Hamilton
„Fuji jest miejscem, które naprawdę lubię: nie jest to najłatwiejszy tor, gdyż wymaga dobrych ustawień, aby wyciągnąć wszystko z bolidu, ale nie mogę na to dzisiaj narzekać. Od razu mieliśmy tempo i znaleźliśmy bardzo dobry balans. Popołudniu wykonałem obiecujący przejazd bez większych problemów i czuję się pewny o nasze tempo przed resztą weekendu.”


Jarno Trulli (ITA/Toyota) - Nick Heidfeld (GER/BMW-Sauber
kurs: 1.65
bwin​

Para niemieckich kierwowcow, dla mnie faworytem jest Trulli. Mozna powiedziec domowy wyscig dla zespolu Toyoty. Nick niby ostatnio jakby troche odzyskal forme, ale nadal slabo i z bledami (kilka spinow na treningu dzis) Heidfeld juz wiem ze ma kontrakt w kieszenie wiec jakby presja na nim troche opadla. Ogolnie ten dzien nie byl dla niego udany. Narzeka na slaby balans samochodu, w drugiej sesji przytrafily sie problemy z hydraulika i hamulacami, wiec mozna smialo powiedziec ze Nick nie jest przygotowany na 100% do kwali. Co innego Jarno, dla ktore zespol przygotowal dzis na treningu testowanie dlugich przejazdow. Czasy tyhc kierowcow sa podobne. Mam tylko nadzieje ze Toyota nie bedzie chciala w przypadku awansu to Q3 dotankowac bolid pod korek.

Nick Heidfeld
„Pierwszy dzień treningów tym razem nie przebiegł gładko. Nie jestem jeszcze zadowolony z balansu bolidu, który zbyt mocno ślizga się. Z tego powodu w pierwszej sesji straciłem panowanie nad autem, co zdarza mi się rzadko. Również, co jest wyjątkiem dla nas, w drugiej sesji miałem małe problemy techniczne. Najpierw poluzowało się pokrętło balansu hamulców w kokpicie, a na krótko przed końcem sesji mieliśmy alarm z systemu hydraulicznego i zjechałem do boksów. Pozostały tylko trzy minuty, więc nie warto było ponownie wyjeżdżać. Niemniej nie straciłem dużo czasu, a to tylko piątek. Jestem pewny, że jutro możemy się poprawić.

Jarno Trulli:
&quot;Dziś był niezły, gładki dzień. Testowaliśmy wiele rzeczy by poprawić osiągi samochodu. Timo i ja zajmowaliśmy się różnymi programami w celu zebrania danych z wszystkich obszarów samochodu i to poszło dobrze. To domowy wyścig Toyoty, więc to ważna impreza dla nas. Nie ma dodatkowej presji, ale chcemy zaprezentować się z dobrej strony przed naszymi domowymi fanami. Jako zespół mamy wiele wsparcia w Japonii, ale lokalni mieszkańcy także byli moimi wielkimi fanami od lat. Zawsze dają mi wspaniałe powitanie, a ich wsparcie dodatkową motywację, by osiągnąć dobry rezultat. Mieliśmy pecha mijając się z punktami w ostatnich wyścigach, dlatego mam nadzieję, że to odmieni się w ten weekend.&quot;


Timo Glock (GER/Toyota) - Sebastian Vettel (GER/S. Toro Rosso)
kurs: 2.10
bwin​

K olejna para niemieckich mlodych wilczkow, ktorzy sa bardzo utytulowani. Vettel wygral juz jeden wyscig i nadal utrzymuja swoja wysoka forme. Glock formy mu tez nie musi zazdroscic. Ba wygral nawet 2 trenig choc wiemy ze roznie z tym wygrywaniem jest. Ale to o czyms swiadczy. Glock wedlug mnie cwiczyl tempo na kwalifikacje, a jego partner skupil sie raczej na wyscigu. Vettel uwaza ze to co mial sprawdzic w kwalifikacjach to sprawdzil choc brakuje mu testow dlugiego przejadzu. Mysle ze po takim kursie mozna zaryzykowac Glocka, ktory napewno w kwalifikacjach nie bedzie jezdzil z ciezkim bolidem.

Sebastian Vettel:
&quot;W zeszłym roku jeździliśmy głownie po mokrym, dlatego dobrze było mieć suchy dzień. Sądzę, że to jeden z najtrudniejszych torów, jeśli chodzi o ustawianie samochodu. To trudne, gdyż mamy mieszankę długiej prostej, kilku szybkich łuków i kilku trudnych, wolnych i wietrznych zakrętów. Niestety dziś po południu mieliśmy problem z hydrauliką, co oznacza, że nie byłem w stanie zrobić długich przejazdów tak jak chciałem. Samochód wydaje się być jednak dobrze zbalansowany, co byłem w stanie sprawdzić pod koniec sesji, po tym jak chłopaki pracowali bardzo ciężko nad wysłaniem mnie na tor przed końcem treningu. Sądzę, że będzie w porządku na kwalifikacje, ale dla ustawienia samochodu na wyścig preferowałbym zrobić trochę długich przejazdów. Sprawa opon jak sądzę jest już rozwiązana.&quot;

Timo Glock:
&quot;To był dobry dzień. To pierwszy raz, kiedy jechałem na Fuji Speedway, więc musiałem nauczyć się toru dzisiejszego ranka. Nie zajęło to dużo czasu - dwa czy trzy okrążenia, ale to nie jest łatwy obiekt. Szczególnie trudno znaleźć właściwy kompromis dla długiej prostej i ostatniego sektora, który jest bardzo techniczny. Rozwiązaliśmy jednak wiele rzeczy i zebraliśmy wszystko razem w drugim treningu, który poszedł dobrze. Miałem niezłe okrążenie na początku sesji i to dobrze dla zespołu, że tu w Japonii zakończyliśmy piątek najszybszym czasem. Póki co jestem zadowolony i byłoby miło utrzymać taką pozycję przez cały weekend. To oczywiście będzie trudne, ale miejmy nadzieję, że lokalni fani dadzą nam dodatkowego kopa.&quot;


Heikki Kovalainen (FIN/McLaren) - Robert Kubica (POL/BMW-Sauber)
kurs: 2.30
bwin​

Na samym poczatku zaznacze ze jest to typ bardziej patriotyczny, ale z duzymi szansami na wejscie. Nieoczekiwanioe Robert po tym treningu powiedzial ze balans samochodu jest bardzo dobrze ustwiony(!!!) rzadko nam sie zdarza aby Robert wypowiadal takie slowa jesli chodzi o balans samochodu. Ogolnie Robert jakos tak malo sie wypowiedzial, mozna powiedziec ze tajemnicza. Jedynie co mu przeszkadza to problem z przyczepnoscia. Co do wynikow jego treningow to sam powiedzial &quot;uzyskiwane przez mnie czasy tak naprawdę nic nie znaczą&quot; Kovalainen takze jest zadowolony z dzisiejszych ustawien bolidu. Dla mnie Heikki jedzi jakos tak bezbarwnie. Wazne zeby dojechac do mety. Rzadko widzimy go zeby probowal kogos wyprzedzic ale w kwalifikacjach trzeba na niego uwazac. Licze ze BMW wzielo sobie do serca slowa od Roberta i postaraja sie aby Polak utrzymal te 3 miejsce w generalce. A GP Japoni bedzie przelomowe w walce o podium.

Heikki Kovalainen
„Dzisiejszy dzień przebiegł całkiem gładko, bez większych problemów. Z powodzeniem przeszliśmy przez program porównania opon, który wypadł dobrze. Zrobiliśmy postępy w ustawieniach popołudniu i to także sprawiło, że czuję się znacznie bardziej pewny tutaj. Nie sądzę, że dzisiejsze czasy są reprezentatywne, ale jesteśmy z pewnością w dobrej formie przed resztą weekendu.”

Robert Kubica
„To był normalny piątek. Wykonaliśmy trochę pracy nad ustawieniami rano, a popołudniu skoncentrowaliśmy się na rozwoju ogumienia. Naprawdę lubię jazdę po tym torze, gdyż jest wymagający i czasami sprawia wiele zabawy. Balans bolidu jest całkiem dobry, ale brakuje nam ogólnej przyczepności.”


Kazuki Nakajima (JPN/Williams) - David Coulthard (GBR/Red Bull)
kurs: 1.45
bwin​

Mozna by powiedziec moja peffka na kwalifikacjie. &quot;Kamikadze&quot; naprawde mnie zaskoczyl. Bardzo dobrze spisal sie u siebie w domu przed swoimi kibicami. Dwukrotnie udalo mu sie byc w 10 najlepszych kierwcow. Co do Davida, jego czas juz po malu dobiega konca czas zwolnic miejsce mlodszym kolegom po fachu. Treningi to dobitnie pokazaly, gdzie zajmowal koncowe miejsca. Wiec mysle ze jutro Nakajima znowu zakwalifikuje sie do Q3 (jezeli nie popelni jakiegos glupstwa) a Coulthard zakonczy swoj udzial w kwalifikacjach juz w pierwszej sesji.

David Coulthard:
&quot;Miałem mało przyczepności w ostatnim sektorze, co oznaczało, że samochód miał wiele nadsterowności i się ślizgał. To kontrastowe, gdy przyjeżdżamy z miejsca takiego jak Singapur, co jest wyzwaniem i daje frajdę z jazdy. Ten tor ma ślepe wierzchołki i wyjścia z zakrętów. Nie ma to znaczenia, czy jesteś kierowcą wyścigowym czy graczem, fajny zakręt to fajny zakręt, a te mają tendencję do bycia tymi, które widzisz wjeżdżając w nie. Zwykle nie widzisz ich, dopóki nie jesteś w trakcie ich pokonywania, lub nie jesteś na wierzchołku, co sprawia, że tył się ślizga. Wygląda to nieźle w telewizji, ale te samochody nie łączą dużego kąta ślizgu i szybkiej jazdy, co oznacza, że tracisz trochę czasu okrążenia, ale to wyzwanie tego toru.&quot;

Kazuki Nakajima:
&quot;To całkiem dobry dzień. Nie było zbyt dużo przyczepności na początku porannej sesji i nie szło mi troszkę, ale było to prawdopodobnie związane z ilością paliwa, którą miałem. Samochód zaczął zachowywać się lepiej pod koniec porannego treningu, a potem dużo lepiej po południu na nowych oponach. Próbowaliśmy różnych ustawień, co było pozytywne. Różnice w stosunku do innych samochodów są bardzo małe, dlatego musimy być trochę ostrożni i dobrze planować kwalifikacje. Zobaczymy jak pójdzie nam jutro, ale wygląda na to, że jesteśmy na dobrych torach.&quot;


Osobiscie polecam jutro jeszcze stawiac na Webbera i przeciwko Rosbergowi.

Nico Rosberg:
&quot;Zdecydowanie będzie tu dużo trudniej niż w Singapurze. Było ciężko dzisiejszego ranka. Mieliśmy problemy z brakiem przyczepności tyłu i pewną nadsterownością, ale zrobiliśmy niezłe postępy w czasie dwóch sesji i zakończyliśmy popołudnie w lepszej formie.&quot;


Mark Webber:
&quot;To był dobry piątek. Cieszyliśmy się z braku opadów, co jest poprawą w stosunku do zeszłego roku. Z przyjemnością jeździ się po tym torze - ma kilka technicznych i frustrujących zakrętów, ale musimy do nich przywyknąć. Zrobiliśmy nasze przygotowania do wyścigu i będziemy jutro mocno pracować i robić kwalifikacje. Ogólnie, nie jest źle.&quot;
 
snajper 322

snajper

Forum VIP


Felipe Massa (BRA/Ferrari)- Lewis Hamilton (GBR/McLaren) ⛔
kurs: 1.85
bwin​

Szkoda Massy, w Q1 i Q2 bardzo dobrze, niestety w Q3 zespol McLaren znalazl chyba doskonale ustawienia co pozwolilo na pokonanie zawodnikow Ferrai i zdobycia PP


Jarno Trulli (ITA/Toyota) - Nick Heidfeld (GER/BMW-Sauber) ✅
kurs: 1.65
bwin​

Tu takze bez niespodzianki, nasuwa sie tylko pytanie: Co zespol BMW widzi w Nicku, chyba tylko to ze w niemieckim teamie musi byc jakies niemiecki kierowca. Brawo Jarno, brawo Toyota


Timo Glock (GER/Toyota) - Sebastian Vettel (GER/S. Toro Rosso) ✅
kurs: 2.10
bwin​

Wiedzialem ze tu bedzie ✅ poprostu Glock jezdzil fantastycznie (szczegolnie Q1), Vettel tez ale jakos tak bez ikry. Kolejne gratulacje dla zespolu Toyoty, jutro moga byc wysoko


Heikki Kovalainen (FIN/McLaren) - Robert Kubica (POL/BMW-Sauber) ⛔
kurs: 2.30
bwin​

BMW nadal stoi w miejscu, co prawda wygrany trening, ale w koncowce najlepsi nie wyjechali. Heikki bardzo dobre kwali, moze sie spodziewac jutro ciekawego wyscigu w jego wykonaniu a takze walki Ferrari&amp;McLaren


Kazuki Nakajima (JPN/Williams) - David Coulthard (GBR/Red Bull) ⛔
kurs: 1.45
bwin​

Tu kompletny niewypal. Kazuki nie pokazal tego co wczoraj, moze presja okazala sie wieksza. David chyba jednak ma jeszcze ochote zeby sie pokazac. No coz mowi sie trudno, jutro tez jest dzien. Choc moglo byc spokojnie 4/5
 
johny609 14

johny609

Użytkownik
to jedziemy...

N. Heidfeld prawdopodobnie pojedzie na jedno tankowanie i może wskoczyć do punktowanej ósemki. Po kiepskich kwalifikacjach, inżynierowie BMW pewnie pukają się w głowę, że przedłużyli z Niemcem kontrakt, ale teraz Nick nie ma nic do stracenia i pewnie ruszy na twardszej mieszance opon. Jeżeli tak się stanie to jestem pewien, że Heidfeld tylko raz odwiedzi stanowisko serwisowe. Jest jeszcze taka możliwość, że reszta stawki utknie za &quot;pociągiem&quot; Jarno Trulliego, który stratuje z 7 pozycji.

H. Kovalainen pojedzie &quot;swoje&quot;. Solidny kierowca, nie robi dużego zamieszania na torze. Jednak wątpię, by w tym wyścigu załapał się na podium.

F. Massa ma prawdopodobnie więcej paliwa od L. Hamiltona, K. Raikkonena, H. Kovalainena i F. Alonso, żeby ewentualnie wyprzedzić Hamiltona podczas pit stopów. Hamilton w Q3 był lepszy od Fellipe o prawie 0,5 sekundy (dokładnie o 0,470 sekundy) i to jest zastanawiające, ponieważ w Q1 i Q2 Massa spisywał się bardzo dobrze (w przeciwieństwie do Raikkonena).

K. Raikkonen i F. Alonso mają z pewnością bardzo mało paliwa i prawdopodobnie pojadą &quot;przeciw&quot; Hamiltonowi. Możliwe, że Raikkonen ma za zadanie wyprzedzić na starcie Hamiltona i w miare możliwości spowalniać go. To samo tyczy się Alonso, który startuje za Raikkonem, wszyscy dobrze wiedzą, że Hamilton i Alonso nie dażą się zbyt wielką sympatią. Z pewnością Alonso będzie chciał jeszcze namieszać w czołówce.

R. Kubica może pozostać na torze o jedno okrążenie dłużej niż Massa. Z pewnością będzie chciał się odgryźć Hamiltonowi za ostatnią wypowiedź: &quot;Zawsze znajdą się ludzie, którzy są niezadowoleni z powodu porażki. Ale takie są wyścigi - powiedział Lewis Hamilton odnosząc się do słów Polaka.&quot;
Te słowa na pewno podrażniły ambicje Polaka i wydaje mi się, że Robert pokaże Hamiltonowi jak się jeździ.

Moim skromnym zdaniem, dwa pierwsze miejsca zainkasują czerwone bolidy Ferrrai (1. F. Massa, 2. K. Raikkonen), Robert Kubica i Hamilton i H. Kovalainen stoczą walkę o 3 miejsce.


Jest jeszcze jedna możliwość (choć mało prawdopodobna): Massa musi atakować rywali i na jednym z zakrętów może rozbić bolid, Hamilton popełni jakiś błąd (z pewnością pamięta, co wydarzyło się rok temu, jak stracił pewny tytuł mistrzowski) i również zakończy udział w wyścigu. Raikkonen - wszystko albo nic i może się okazać, że znów będzie nic (chyba w 4 ostatnich wyścigach nie zdobył ani jednego punktu). Kovalainen i Kubica stoczą walkę o 1 miejsce :-D
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Moze to dobrze ze kwalifikacje tak sie potoczyly. Przynajmniej ma moj glowny typ ma wysoki kurs a jest nim.............

GP Japonii - wyścig - 06:30
Zwycięzca:
Felipe Massa (BRA/Ferrari)

kurs: 5.50
bwin​

Massa nieoczekiwanie zajal dzis 5miejsce w kwalifikacjach. Mozna powiedziec sensacja, ale gdy przypatrzylem sie czasom poszczegolnych sektorow i sesji to jest smialo zaryzykowac ze Ferrari postawilo na jokera i kosztem dobrego wyniku kwalifikacji postanowili dotankowac bolid Brazylijczyka. Nie bede ukrywal ze Massa to moj faworyt do zdobycia mistrzostwa, bo tak naprawde Hamilton nie zasluguje na niego. Ok, ma talent ale ten jego charakter i sposob odnoszenia sie do innych zawodnikow i legend F1, jest poprostu zalosne. Spojrzymy dalej, na drugim miejscu jest Raikonen, ktory dzis pojechal bardzo ladnie (wkoncu) Hamilton bedzie pod ogromna presja, bo wiadomo co Kimi moze zobic, wszystko bedzie zalezec od startu Fina, jezeli dobrze wystartuje powalczy z Lewisem. Z tylu tez bedzie ciekawa walka byly partnerow Alosno kontra Heikki. No a za nimi Massa z Kubica. Massa nie powinnien miec problemow z naszym Robertem, dodatkowo staruje z czystej strony toru. A wiec upraszczajac wszystko. Massa ma wiecej paliwa od czolowki, ale na starcie powinnien awansowac. Gdy dojdzie do takiej sytuacji ze Massa znajdzie sie tuz za Kimi na 100% w boksach dojdzie do zmiany pozycji (team orders :jezora ????


Ile faz Safety Car będzie w trakcie wyścigu?
Typ: ani razu

kurs: 1.60
bwin​

T u nie bede sie rozpisywal, nie widze powodu dla ktorego mial jutro wyjezdzac SC. No oczywiscie po za pogoda ale prognozy nie zapowiadaja deszczu. Jedynie zagrozenie to jakas powazniejsza stluczka na starcie. Jezeli wszystko bedzie spokojnie to SC nie bedzie mial roboty. Tor jest jest szeroki wiec sa miejsca aby uciec w razie stracenia kontroli nad bolidem.


Timo Glock (GER/Toyota) - Sebastian Vettel (GER/S. Toro Rosso)
kurs: 1.60
bwin​

Tu takze nie mam duzo do pisania, poniewaz musilbym sie powtarzac o tym co napisalem w kwalifikacjach. Dla mnie ten wyscig jest najwieksza szansa dla Toyota do zajecia dobrych miejsc a takze przegonienie Renault w klasyfikacji konstruktorow. Osobiscie szukalem typu Glock - Kubica (1) ale niestety nie znalalzlem bo kurs moglby byc interesujacy.

Sebastian Vettel:
&quot;Na początku kwalifikacji tor był ciągle dość zielony z powodu deszczu, ale dostaliśmy się ponownie do Q3, co jest dobre. Potem w finałowej części nie radziłem sobie troszkę z cięższym samochodem, gdyż nie czułem się tak dobrze jak wcześniej i zrobiłem kilka małych błędów. Strata do najszybszego była trochę zbyt duża. Będzie ciężko się ścigać, szczególnie w kwestii opon. Uważam, że kluczem do sukcesu będzie utrzymanie ogumienia w dobrej formie. Mam nadzieję, że nasza strategia okaże się właściwa.&quot;

Timo Glock:
&quot;Musimy być zadowoleni z tego, jak zakończyły się kwalifikacje. Poranny deszcz nie pomógł nam, gdyż wolelibyśmy mieć więcej gumy na asfalcie. Zamiast tego przyczepność była niska, ale ciągle Q1 było nawet łatwe. Byłem najszybszy i naprawdę miałem dobre odczucia. Potem jednak nie zdołaliśmy wyciągnąć maksimum z miękkiej mieszanki w zatankowanym samochodzie i jesteśmy trochę dalej niż myśleliśmy. Jest kilka miejsc, w których można wyprzedzać, więc zobaczymy co zdarzy się jutro. Wspaniałe jest wsparcie kibiców, które tu dostajemy. Jest tu tak wielu fanów Toyoty i mamy oba samochody w czołowej dziesiątce mając szansę na punkty.&quot;


Mark Webber (AUS/Red Bull)- Nico Rosberg (GER/Williams)
kurs: 1.65
bwin​

Webber troche slabo pojechal kwalifikacje, myslalem ze bedzie go stac na wiecej. Co do Rosberga, to kompletna klapa. Wogole Williams jakos nie umie ustawic swojego bolidu na ten tor. Skutkiem czego ich kierowcy zajeli ostatnie miejsca w Q2

Mark Webber
„Nie byłem dziś wystarczająco szybki, a jeżeli nie osiągasz dobrych czasów nie przechodzisz dalej. Nie udało się to w Q2 i takie są efekty. Można było wyciągnąć więcej z bolidu, ale źle pojechałem w ostatnim sektorze. Szkoda, gdyż dobrze czułem się w bolidzie tak wczoraj jak i dziś rano, ale w kwalifikacjach okazało się, że nie jest już tak dobrze. Jutro będzie ciężko.”

Nico Rosberg
„Niezbyt miło było zakwalifikować się na 15 miejscu, zwłaszcza przyjeżdżając z Singapuru, gdzie finiszowałem na podium, ale taka jest rzeczywistość. Mieliśmy trochę problemów w ten weekend, ale spodziewaliśmy się być mniej konkurencyjni tutaj, gdyż czegoś nam brakuje na tego typu torach.”

„Powstrzymuję swoje oczekiwania co do wyścigu, zwłaszcza jeżeli będzie sucho, ale moglibyśmy mieć szansę gdyby popadało. Jestem zadowolony z mojego okrążenia kwalifikacyjnego, a Kazuki robił w ten weekend bardzo dobrą robotę. Był trochę szybszy ode mnie i jestem z tego zadowolony gdyż jedzie przed własnymi kibicami. Weekend nie jest jeszcze zakończony;
zobaczymy co przyniesie jutro.”


Sorki ze dzis duzo nie popisalem ale nieche sie powtarzac i jakos nie mam dzis wenny tworczej :jezora:
 
robson-united 7,8K

robson-united

Użytkownik
Skoro obiecałem no to się wpisze i ja w ten super prowadzony ostatnio temat ;) Kwalifikacje przebiegły moim zdaniem troszke nieoczekiwanie Massa wystartuje za Raikkonenem a nie odwrtonie o czym chyba wszyscy myśleli. Teraz przed nimi wyścig i pozostaje pytanie jak pojedize Kimi i czy popełni jakieś błędy jak w ostatnich wyścigach.

Wyżej sklasyfikowany bolid (BWM-Renault)?
Typ : BWM
Kurs : 2,30 bwin


Moim zdaniem bardzo ciekawa propozycja na jutrzejszy wyścig. Mimo że Alonso rusza z 4 pozycji to Kubica jest tuż za nim na 6 msc i wszystko wydaje się zależy głównie od Hiszpana. Ostatnimi czasy mimo iż wygrał GP Singapuru dośc nieoczekiwanie to spisuje się w kratke. Kubica walczy w dalszym ciągu o podium MŚ a jak sam przyznaje o tytuł mistzra świata wiec motywacji mu nie zabraknie a umiejętności ma doskonałe. Wracając do GP Singapuru to ten wyścig mu nie poszedł ale miał wtedy pecha z zamieszaniem i Safety Carem bo brakowało mu paliwa ale to nie o tym chciałem powiedziec;) Sądze że Renault jest słabo zatankowane i bardzo szybko zjedzie do boksu na tankowanie i zmiane opon jak to się ma niemal w każdym wyscigu i wtedy pojawi się szansa dla Roberta na którego licze jutro.


Sądze że ten bolid a za jego sterami Robert Kubica okaże się lepszy od Renault;)
 
M 0

mejdzor

Użytkownik
dlaczego w tym temacie i w ogole na forum tak malo osob sie udziela? :&gt; nikt nie obstawia f1? :p
Licze ze Kubica wskoczy na podium ???? i licze na to ze bedzie padal deszcz ???? bo wtedy szanse beda duzo wieksze ????

Vader // Nie jest to chyba popularny sport do grania na bukach. Przynajmniej ja zagram F1 dwa może trzy razy przez cały sezon.
 
W 0

witoldd1

Użytkownik
Czy T. Glock (Toyota) zdobędzie punkty w wyścigu?
Typ:Tak
kurs:1,55
buk:bwin
Analiza:
T.Glock przez cały ten weekend pokazywał się z dobrej strony.Na Treningach był w czołówce a dziś w kwalifikacjach nawet wygrał 2 Sesje. Forma tego zawodnika, więc jest wysoka. Ostatecznie zajął 8 miejsce w kwalifikacjach, które jak narazie stawia go na pozycji punktowanej.Glock ma przewagę nad innymi zawodnikami taką, że dobrze znają ten tor mechanicy, ponieważ jest to tor którym właścicielem jest Toyota, a co za tym idze będzie najlepiej ustawiony pod ten Tor. Przed nim jedzie Jarno trulli, który zawsze jeździ dobrze w kwalifikacjach ale podczas wyścigu traci swoje dobre pozycje z sesji kwalifikacyjnych i spada coraz niżej klasyfikacji. Glock obrał ciekawa taktykę na wyścig moim zdaniem jest dość mocno zatankowany i będzie zjeżdżał bardzo późno do pit stopu. Sugeruje się tym, że nagle zaczął wolniej jeździć w 3 sesji kwalifikacyjnej co na tym poziomie zawodniczej nie jest przypadkowe. Jutro myślę, że Timo pojedzie dobre zawody i ku uciesze kibiców zapunktuje oraz zajmie wysokie miejsce w Klasyfikacji wyścigu.
 
johny609 14

johny609

Użytkownik
Snajper, Safety Car może być tylko na początku wyścigu, z 6 linii startują Coulthard i Piquet, Szkot nie patrzy w lusterka, a Brazylijczyk jest zbyt narwany... może być wypadek w pierwszym zakręcie.
Jeżeli tam dojdzie do kolizji, to Nakajima, który startuje za Piqutem może do nich dołączyć.

Co do Massy, w Expekcie mam jeszcze lepszy kurs na jego zwycięstwo (6.35) i baaardzo kusi ???? chociaż będzie miał bardzo ciężko, ponieważ startuje za Hamiltonem i Kovalainenem.
 
J 3,9K

jacques

Forum VIP
Moim zdaniem to Grand Prix padnie łupem Lewisa Hamiltona @ 1.90. Ron Dennis przyznał otwarcie, ze Anglik pojechał najlepsze okrążenie kwalifikacyjne w swojej karierze. Wcale więc nie jestem przekonany, że ma jak twierdzicie mniej paliwa od Massy. Felipe był zdecydowanie najszybszy w Q1 i Q2 ale sam stwierdził, że popełnił dwa błędy. Dla mnie wniosek jest więc jasny Massa nie jest zdecydowanie cięższy od Hama. Alonso i Kovalainen zagrożeniem dla Lewisa nie będą. A Koval może być takim buforem pomiędzy Lewisem a Massą, bo z moich skromnych obliczeń poszczególnych czasów jest dość mocno zatankowany. Kimi ? Może ale wszystko wskazuje na to, że on też jest lżejszy i cały weekend jeździ słabiej od Anglika.
Popieram natomiast stwierdzenie, że Trulli po raz kolejny ma bardzo mocno zatankowany bolid. Znów będzie słynny pociąg Trulliego. Nie ma innej opcji, może jedynie przepuści jakoś Glocka, choć Niemiec wydaje się być również bardzo mocno zatankowany. Dlatego dla Webbera, Vettela i reszty może to być bardzo ciężki wyścig. Dlatego według mnie bezpiecznymi typami są wszystkie pojedynki między pierwszą piątką a zawodnikami za Toyotami.
Szanse Roberta oceniam mizernie. Z rywalami przed ciężko mu będzie powalczyć, bo wszystko wskazuje że ma porównywalną bądź zdecydowanie mniejszą ilość paliwa a bolid BMW słabo się spisuje na tym torze. Tak jak rok temu. Punkty raczej tak ale raczej skromne 2,1 lub w najlepszym wypadku 3.
Wkleję może kawałek tekstu z f1.pl : &quot; Sytuacja przypominała czasówkę przed tegoroczną Grand Prix Węgier. Wówczas także Nick nie przeszedł nawet pierwszej fazy kwalifikacji, podczas gdy Kubica wywalczył doskonałe, czwarte pole startowe. W wyścigu okazało się jednak, że sobotnie tempo Polaka było zasługą przede wszystkim nowych opon. Po przejechaniu zaledwie kilku okrążeń przyczepność drastycznie spadała i na większości dystansu nasz zawodnik walczył nie z rywalami o punkty, lecz z własnym bolidem o przetrwanie. Nie pomogli mu też inżynierowie, którzy nie potrafili dobrać optymalnego ciśnienia w ogumieniu.
Niewykluczone, że podobnie będzie w Japonii. Niedziela będzie bardzo trudna i więcej niż od kierowców BMW Sauber będzie zależało od pogody, a konkretnie od tego, czy temperatura śliskiego toru Fuji „wstrzeli się” pod obecne ustawienia ich bolidów. Pamiętajmy, że po czasówce wszystkie samochody podlegają przepisom parku zamkniętego (także te, które nie weszły do finałowej kwalifikacji) i mechanicy mogą dokonać tylko kosmetycznych korekt poprzez zmianę ciśnień w oponach oraz kąta nachylenia przedniego skrzydła. Jeśli chodzi o to pierwsze, w tym sezonie BMW Sauber często popełniało błędy.&quot;

Trzeba jednak bardzo ostrożnie typować, bo nie można wykluczyć opadów deszczu a wtedy wiadomo, że loteria lotto.
 
snajper 322

snajper

Forum VIP
GP Japonii - wyścig - 06:30
Zwycięzca:
Felipe Massa (BRA/Ferrari)
⛔
kurs: 5.50
bwin​


Mial wymarzona sytuacje aby odrobic duzo pkt do Hamiltona, niestety nie potrzebnie znizyl sie do jego poziomu, posypala sie kara i koniec. Dopiero koncowka wyscigu byla b. szybka dla niego. Prawdopodobnie mialem racje ze Ferrari mialo jakiegos jokera z Massa, ale wszystko diabli wzieli ????

Ile faz Safety Car będzie w trakcie wyścigu? ✅
Typ: ani razu

kurs: 1.60
bwin​


Tak jak mowilem jedynie na starcie moze byc powod do wyjazdu SC. Bylo goraca na starcie ale na szczescie SC byl bezrobotny dzis

Timo Glock (GER/Toyota) - Sebastian Vettel (GER/S. Toro Rosso) ⛔
kurs: 1.60
bwin​


No cos tu byl poprostu pech. Najpiew klopoty z bolidem a chwile potem uszkodzenie zawieszenia i szybkie zakonczenie wyscigu dla Glocka

Mark Webber (AUS/Red Bull)- Nico Rosberg (GER/Williams) ✅
kurs: 1.65
bwin​


Tu nie moglo byc innego wyniku. Dobrze radzacy sobie Webber prawie zdobyl pkt, a Williams jak najszybciej bedzie chcial zapomniec o tym wyscigu
Bardzo ladny wyscig, kto by sie spodziewal ze wygra go Alosno a Robert bedzie drugi. Hamilton niech zapomnie o mistrzostwie z taka glowa. Zal tylko dupe sciska ze ze BMW po Kanadzie gdzie osiagneli swoj cel na 2008rok dali juz sobie spokoj z rozwojem bolidu
 
snajper 322

snajper

Forum VIP

WYNIKI WYSCIGU​



Alonso triumfuje drugi raz z rzędu
Fernando Alonso po raz drugi z rzędu wygrał wyścig Grand Prix. Tym razem Hiszpan triumfował na torze Fuji, gdzie rozegrane zostało GP Japonii. Robert Kubica metę wyścigu przekroczył na drugim miejscu po fascynującej obronie pozycji na ostatnich okrążeniach przed Kimim Raikkonenem.

Wyścig na torze Fuji mimo iż pogoda tym razem sprzyjała kierowcom po raz kolejny zapewnił sporo emocji kibicom, zwłaszcza polskim. Startujący z szóstego pola Robert Kubica już po pierwszym zakręcie świetnie wykorzystał zamieszanie na torze i objął prowadzenie w wyścigu. Tuż za Polakiem jechał Fernando Alonso. Taki rozwój wydarzeń na torze był możliwy dzięki agresywnej jeździe Lewisa Hamiltona, który pod koniec sezonu ponownie zaczyna chyba zapominać iż w walce o tytuł mistrzowski F1 liczy się także chłodna kalkulacja. Brytyjczyk chcąc odzyskać utraconą na rzecz Kimiego Raikkonena na dojeździe do pierwszego zakrętu pozycję ostro zaatakował Fina blokując koła i wypychając go z toru. Za ten manewr w późniejszej fazie wyścigu został ukarany karą przejazdu przez boksy.

Z wyścigiem już na pierwszym okrążeniu pożegnał się David Coulthard, który roztrzaskał swój bolid o bandę, a idol lokalnej publiczności, Kazuki Nakajima po pierwszym okrążeniu musiał zjechać do boksów na wymianę nosa, niwecząc swój wyścig już na samym początku. Lewis Hamilton po błędzie na starcie, na drugim okrążeniu ostro zaatakował Felipe Masse, jednak walczący o tytuł Brazylijczyk łatwo nie sprzedał skóry i w ferworze walki doszło do kolizji między obydwoma pretendentami do mistrzostwa w sezonie 2008. W ten sposób Hamilton spadł na sam koniec stawki, a Felipe Massa został ukarany przejazdem przez boksy.

Sytuacja w stawce uspokoiła się, Kubica i Alonso odjeżdżali najgroźniejszej stawce, która była blokowana przez wolniejszych kierowców, między innymi Jarno Trulliego. Jako pierwsi do swoich mechaników, na 17 okrążeniu, zjechali Robert Kubica oraz Kimi Raikkonen. Fernando Alonso pozostał na torze okrążenie dłużej, co wystarczyło aby Hiszpan znalazł się przed Polakiem i nie oddał mu już prowadzenia do mety.

W połowie wyścigu Fernando Alonso w zdecydowany sposób zyskiwał przewagę nad Kubicą tak, aby po swoim drugim postoju pewnie pozostać na prowadzeniu. Pozycja Hiszpana nie była zagrożona ani przez chwilę, w przeciwieństwie do pozycji Polaka, który na kilkanaście okrążeń przed metą został dogoniony przez Kimiego Raikkonena. Finowi nie udało się jednak wyprzedzić Kubicy, a kibice mieli nie lada emocje. Walczącą dwójkę dogonił nawet jadący na czwartym miejscu Nelson Piquet. Ostatecznie jednak w ścisłej czołówce nic się nie zmieniło.

Lewis Hamilton mimo startu z pole position nie zdobył dzisiaj ani jednego punktu, a Felipe Massa dramatyczną pogonią na ostatnich okrążeniach zdołał wywalczyć 1 oczko za ósmą lokatę. W ten sposób Brazylijczyk na 2 wyścigi przed końcem sezonu traci do Hamiltona 6 punktów.

KLASYFIKACJA KIEROWCOW​



KLASYFIKACJA KONSTRUKTOROW​


 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom