Baw się zdrowo! Superbet partnerem Tygodnia Odpowiedzialnej Gry
W dniach 6-10 listopada Superbet był partnerem organizowanego przez portal branżowy iGamingpolska.pl Tygodnia Odpowiedzialnej Gry. Ta inicjatywa ma na celu promocję odpowiedzialnej gry i wzięcie odpowiedzialności za zachęcanie graczy do bezpiecznych zachowań. – Odpowiedzialna gra jest mi bardzo bliska. To przede wszystkim społeczna odpowiedzialność biznesu za to, co robimy na co dzień – mówi Łukasz Seweryniak, CEO Superbet Polska.
Inicjatywa dziennikarzy iGaming.pl miała na celu przede wszystkim promocję odpowiedzialności w bukmacherce poprzez dostarczanie czytelnikom jakościowych treści: rozmów z ekspertami z branży, porad dotyczącym samodiagnozowania potencjalnych niebezpiecznych zachowań hazardowych, jak również uświadamiania osób walczących z uzależnieniem jakie mają narzędzia pomagające w kontroli i gdzie mogą szukać specjalistycznej pomocy.
Jednym z ważnych elementów współpracy z marką Superbet była publikacja rozbudowanego wywiadu z Łukaszem Seweryniakiem na temat zaangażowania marki w odpowiedzialną grę. – To ważna część naszego biznesu. Duża część działań wprost wynika z ustawy, przepisy w tym zakresie są dość dobrze skonstruowane i nakładają na operatorów określone, słuszne, obowiązki. Dużo jednak zależy od podejścia każdego bukmachera, bo w dłuższej perspektywie wprowadzenie odpowiedzialnej gry do swojego marketingu i komunikacji po prostu się opłaca – podkreśla CEO Superbet Polska.
Ważnym elementem tego zagadnienia jest też rozróżnienie na legalnych operatorów, którzy są kontrolowani przez polskie władze i poruszają się w określonych ramach prawnych również jeżeli chodzi o społeczną odpowiedzialność biznesu, a tymi nielegalnymi, z szarej strefy, którzy pozostają poza kontrolą. – Mało który gracz potrafi odróżnić legalny podmiot od nielegalnego i to też jest problemem. Wszyscy wraz z regulatorem powinniśmy mocniej edukować w tym zakresie graczy, z których większość nie zdaje sobie zagrożenia z ryzyka, jakie wiąże się z grą u nielegalnych podmiotów. Przede wszystkim ich gracze nie są objęci żadnymi mechanizmami kontroli – podkreśla Seweryniak.
Wśród mechanizmów odpowiedzialnej gry z których korzystają klienci Superbet jest ustawienie limitów finansowych, limitów czasu spędzanego na grze, mechanizmy samozawieszenia i samowykluczenia, a także usunięcia konta. Do tego dochodzi szereg zabezpieczeń dotyczących osób niepełnoletnich i wiele innych działań.
– Mamy specjalną komórkę w firmie zajmującą się tylko odpowiedzialną grą. Ona wypracowuje szereg mechanizmów, z tych ciekawszych warto wspomnieć o „real-time reporting”, czyli systemie wyłapującym impulsywne zachowania graczy. Jeśli coś takiego się wydarzy, informacja jest przekazywana do odpowiedniego działu, a także sam gracz może otrzymywać powiadomienia z poradami, jak może lepiej kontrolować swoją grę. Pracujemy też nad narzędziem, które będzie wyłapywało niebezpieczne sformułowania podczas czatu z naszą obsługą klienta i identyfikowało klientów „ryzykownych” – opowiada Seweryniak.
Kluczowym elementem odpowiedzialnej gry jest zachęcanie klientów do zachowań racjonalnych, podchodzenia do zakładów jako do zabawy a nie źródła utrzymania, a także grania tylko za kwoty, na których przegranie mogą sobie bez bólu pozwolić. Więcej informacji na ten temat znajdziecie na stronie internetowej organizatora.
***
O SUPERBET
Grupa Superbet to globalny operator zakładów bukmacherskich i gier on-line charakteryzujący się wysoką dynamiką wzrostu i szybkim rozwojem. Jest 11. najwyżej notowaną firmą gier on-line na świecie i jedną z największych w Europie. Na rynku polskim jest obecna od 2018 roku jako marka Superbet. Od 2020 roku oferuje zakłady on-line w aplikacji mobilnej oraz na stronie superbet.pl. Na koniec II kwartału 2023 roku Superbet miał 17,5% udziału w polskim rynku bukmacherskim i był trzecim największym bukmacherem w kraju.
Firma może się pochwalić nagrodami w plebiscycie NAGRODY BUKMACHERSKIE 2021 i 2022 w kategorii Najlepszy Bukmacher, Najlepsza Aplikacja Mobilna, Najlepszy Marketing i Nagroda Użytkowników. Superbet otrzymał również wyróżnienie jako Najlepszy operator zakładów sportowych w regionie CEE 2022 podczas Central and Eastern European Gaming Awards i nagrodę w kategorii Najlepszy Bukmacher Roku podczas Better Collective “Polskie Nagrody Bukmacherskie” 2022. Został też wyróżniony w 2022 roku przez United Nations Global Compact za podejmowanie działań na rzecz przeciwdziałania korupcji i szarej strefie. Superbet od 1 lipca 2023 roku został sponsorem strategicznym Lecha Poznań oraz jego Akademii. To jedna z największych umów partnerskich
w polskiej piłce klubowej i pierwsza w takiej formule. W Ekstraklasie sponsoruje też Górnika Zabrze,
a w niższych ligach GKS Tychy i Stomil Olsztyn.
W dniach 6-10 listopada Superbet był partnerem organizowanego przez portal branżowy iGamingpolska.pl Tygodnia Odpowiedzialnej Gry. Ta inicjatywa ma na celu promocję odpowiedzialnej gry i wzięcie odpowiedzialności za zachęcanie graczy do bezpiecznych zachowań. – Odpowiedzialna gra jest mi bardzo bliska. To przede wszystkim społeczna odpowiedzialność biznesu za to, co robimy na co dzień – mówi Łukasz Seweryniak, CEO Superbet Polska.
Inicjatywa dziennikarzy iGaming.pl miała na celu przede wszystkim promocję odpowiedzialności w bukmacherce poprzez dostarczanie czytelnikom jakościowych treści: rozmów z ekspertami z branży, porad dotyczącym samodiagnozowania potencjalnych niebezpiecznych zachowań hazardowych, jak również uświadamiania osób walczących z uzależnieniem jakie mają narzędzia pomagające w kontroli i gdzie mogą szukać specjalistycznej pomocy.
Jednym z ważnych elementów współpracy z marką Superbet była publikacja rozbudowanego wywiadu z Łukaszem Seweryniakiem na temat zaangażowania marki w odpowiedzialną grę. – To ważna część naszego biznesu. Duża część działań wprost wynika z ustawy, przepisy w tym zakresie są dość dobrze skonstruowane i nakładają na operatorów określone, słuszne, obowiązki. Dużo jednak zależy od podejścia każdego bukmachera, bo w dłuższej perspektywie wprowadzenie odpowiedzialnej gry do swojego marketingu i komunikacji po prostu się opłaca – podkreśla CEO Superbet Polska.
Ważnym elementem tego zagadnienia jest też rozróżnienie na legalnych operatorów, którzy są kontrolowani przez polskie władze i poruszają się w określonych ramach prawnych również jeżeli chodzi o społeczną odpowiedzialność biznesu, a tymi nielegalnymi, z szarej strefy, którzy pozostają poza kontrolą. – Mało który gracz potrafi odróżnić legalny podmiot od nielegalnego i to też jest problemem. Wszyscy wraz z regulatorem powinniśmy mocniej edukować w tym zakresie graczy, z których większość nie zdaje sobie zagrożenia z ryzyka, jakie wiąże się z grą u nielegalnych podmiotów. Przede wszystkim ich gracze nie są objęci żadnymi mechanizmami kontroli – podkreśla Seweryniak.
Wśród mechanizmów odpowiedzialnej gry z których korzystają klienci Superbet jest ustawienie limitów finansowych, limitów czasu spędzanego na grze, mechanizmy samozawieszenia i samowykluczenia, a także usunięcia konta. Do tego dochodzi szereg zabezpieczeń dotyczących osób niepełnoletnich i wiele innych działań.
– Mamy specjalną komórkę w firmie zajmującą się tylko odpowiedzialną grą. Ona wypracowuje szereg mechanizmów, z tych ciekawszych warto wspomnieć o „real-time reporting”, czyli systemie wyłapującym impulsywne zachowania graczy. Jeśli coś takiego się wydarzy, informacja jest przekazywana do odpowiedniego działu, a także sam gracz może otrzymywać powiadomienia z poradami, jak może lepiej kontrolować swoją grę. Pracujemy też nad narzędziem, które będzie wyłapywało niebezpieczne sformułowania podczas czatu z naszą obsługą klienta i identyfikowało klientów „ryzykownych” – opowiada Seweryniak.
Kluczowym elementem odpowiedzialnej gry jest zachęcanie klientów do zachowań racjonalnych, podchodzenia do zakładów jako do zabawy a nie źródła utrzymania, a także grania tylko za kwoty, na których przegranie mogą sobie bez bólu pozwolić. Więcej informacji na ten temat znajdziecie na stronie internetowej organizatora.
***
O SUPERBET
Grupa Superbet to globalny operator zakładów bukmacherskich i gier on-line charakteryzujący się wysoką dynamiką wzrostu i szybkim rozwojem. Jest 11. najwyżej notowaną firmą gier on-line na świecie i jedną z największych w Europie. Na rynku polskim jest obecna od 2018 roku jako marka Superbet. Od 2020 roku oferuje zakłady on-line w aplikacji mobilnej oraz na stronie superbet.pl. Na koniec II kwartału 2023 roku Superbet miał 17,5% udziału w polskim rynku bukmacherskim i był trzecim największym bukmacherem w kraju.
Firma może się pochwalić nagrodami w plebiscycie NAGRODY BUKMACHERSKIE 2021 i 2022 w kategorii Najlepszy Bukmacher, Najlepsza Aplikacja Mobilna, Najlepszy Marketing i Nagroda Użytkowników. Superbet otrzymał również wyróżnienie jako Najlepszy operator zakładów sportowych w regionie CEE 2022 podczas Central and Eastern European Gaming Awards i nagrodę w kategorii Najlepszy Bukmacher Roku podczas Better Collective “Polskie Nagrody Bukmacherskie” 2022. Został też wyróżniony w 2022 roku przez United Nations Global Compact za podejmowanie działań na rzecz przeciwdziałania korupcji i szarej strefie. Superbet od 1 lipca 2023 roku został sponsorem strategicznym Lecha Poznań oraz jego Akademii. To jedna z największych umów partnerskich
w polskiej piłce klubowej i pierwsza w takiej formule. W Ekstraklasie sponsoruje też Górnika Zabrze,
a w niższych ligach GKS Tychy i Stomil Olsztyn.