witam... mam pytani dotyczące allegro a że to podobny temat więc pytam tutaj... ostatnio zamówiłem taki "stojaczek pijaczek" i był on z kieliszkami... lecz 3 z 6 kieliszeczków stłukło się w paczce... wina raczej jest po stronie poczty... ale czy mogę coś z tym zrobić oprócz wystawienia gorszej oceny za nie dostateczne zabezpieczenie przesyłki?
Złe zabezpieczenie przesyłki. Pani w okienku powinna sprawdzić czy w paczce coś "nie lata" jesli tak jest to nie powinna przyjmować przesyłki. Jeśli przesyłka nie była oznaczona, że zawiera delikatną zawartość (wiąże się to z dopłatą) to trudno wymagać od poczty aby się z nią cackała. Choć :
Poczta wg ustawy z dnia 12 czerwca
2003 r. - Prawo pocztowe rzeczywiście ponosi ograniczona odpowiedzialność za
utrate przesyłki.
Art. 58 stanowi
"1. Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania powszechnej usługi
pocztowej przysługuje odszkodowanie:
1) za utratę przesyłki poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie
wyższej jednak niż pięćdziesięciokrotność opłaty pobranej przez operatora
publicznego za traktowanie przesyłki jako przesyłki poleconej;
2) za utratę paczki pocztowej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie
wyższej jednak niż dziesięciokrotność opłaty pobranej za jej nadanie;
3) za utratę przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości żądanej
przez nadawcę, nie wyższej jednak niż zadeklarowana wartość przesyłki;
4) za ubytek zawartości lub uszkodzenie paczki pocztowej lub przesyłki
poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę lub w wysokości zwykłej wartości
utraconych lub uszkodzonych rzeczy, nie wyższej jednak niż maksymalna wysokość
odszkodowania, o którym mowa w pkt 1 lub 2;
5) za ubytek zawartości przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości
zwykłej wartości utraconych rzeczy;
6) za uszkodzenie zawartości przesyłki z zadeklarowaną wartością - w
wysokości zwykłej wartości rzeczy, których uszkodzenie stwierdzono.
2. Odszkodowanie, o którym mowa w ust. 1 pkt 5 i 6, nie może być wyższe niż
zadeklarowana wartość przesyłki."
Dochodzenie swoich praw wobec poczty jest trudne, W wypadku kieliszkow raczej nieoplacalne. Sprzedający powinien zadbać o należyte zapakowanie towaru i chyba po jego stronie leży wina. PO odesłaniu towaru w takim stanie jak go otrzymałaś powinien oddać pieniądze i ewentualnie sam walczyć z pocztą.