>>>BETFAN - TRIUMF BONUSA NAD BOOSTEM <<<<
>>> ZAKŁAD BEZ RYZYKA DO 200 ZŁ!<<<

na postoju silnik nagrzewa sie i nie wlacza sie wentylator... pomocy!

K 358

koeman66

Użytkownik
Moje problemy z ukladem chlodzenia zaczely sie jakis miesiac temu. Dolewalem olej do silnika i ku mojemu zdziwieniu, zauwazylem &quot;maselko&quot; w silniku, ktore miewalem dawniej owszem ale na wiosne, ale nie na stalych minusowych temperaturach. Patrze na zbiornik wyrownawczy plynu chlodniczego a tam prawie pusto - wyciek, a wymieniali mi plyn chlodniczy rok wczesniej. Kupilem plyn chlodniczy i go dolalem, bylo dobrze prawie miesiac, ale pare dni temu zauwazylem, ze znow troche go ubylo. Teraz zastanawiam sie czy to nie uszczelka pod glowica ???? Stoje wczoraj w duzym korku, patrze a wskaznik temperatury mam na czerwonym polu, a wiatrak nie wlaczyl sie wcale. Jak ruszylem i jechalem w miare szybko (70-100 km/h) reszte trasy (okolo 200km) to temperatura spadla tak do 91-92 stopni, czyli tak jak powinno byc. I teraz pytanie do jakiegos fachmana. Czy ten wentylator chlodnicy nie zadzialal bo uklad chlodniczy jest zapowietrzony i jakis czujnik temperatury nie zadzialal po czym wentylator sie nie wlaczyl? A moze jest to wina termostatu lub nie dziala wlacznik wentylatora? Prosze o pomoc! Moje autko to Corsa b, silnik 1.4 X14SZ.:-:)-:)-:)-(
 
S 0

strzelec18

Użytkownik
Witam. Nie jestem mechanikiem - od razu zaznaczam. Problemy z wodą, temperatura silnika, ubytek płynu i ta maź pod korkiem oleju raczej świadczą o uszczelce pod głowicą. Jaki kolor ma olej? Jeśli &quot;kawa z mlekiem&quot; to raczej jest to mieszanina wody (płynu chłodzącego) i oleju. Dodatkowo możesz mieć uszkodzony wentylator i/lub termostat/czujnik temperatury. Podczas jazdy na wyższej prędkości temperatura pracy silnika spadła, bo chłodził się powietrzem. Mamy marzec, więc ta temperatura jest dość niska. Uważaj na silnik, żeby go nie przegrzać, bo nie będzie się nadawał już do niczego. Bez wizyty u fachmana w realu się nie obejdzie, powodzenia.
 
K 358

koeman66

Użytkownik
Co do plynu chlodniczego to miesiac temu zauwazylem, ze nie mam go prawie wcale, zostalo go na dnie zbiornika wyrownawczego nawet nie cwierc litra (byl zamarzniety), a ile czasu jezdzilem tak to nie wiem bo wczesniej przez moja nieuwage i niechlujstwo nie zwracalem na to uwagi. Wiem tylko, ze w tamtym czasie silnik nie nagrzewal sie zbyt bardzo, robilem tez dziennie okolo 40 km, a od czasu do czasu 200 km. Miesiac temu wlalem tego plynu tyle ile sie nalezy, zrobilem przez ten czas ok 1500 km i widze, ze ubylo go tak ok. 5 cm w zbiorniczku wyrownawczym. Co do wentylatora to sam sobie odpowiadam ale dowiedzialem sie, ze albo calosc do wymiany albo czujnik temperatury w chlodnicy lub najprawdopodobniej wlacznik termiczny wentylatora chlodnicy. I teraz pytanie do znawcow! Jak sprawdzic czy do wymiany jest sam wlacznik ewentulanie czujnik temperatury badz caly wentylator? Wie ktos moze gdzie na necie mozna znalezc jakies zdjecia, np. tego gdzie znajduje sie ten czujnik/wlacznik termiczny? Nie chce wydac u mechanika kasy za nowy wentylator, bo za ubytki plynu chlodniczego zaplace i tak slono, mechanik i tak musi sprawdzic uklad chlodniczy i ewentualnie jezeli to wina uszczelki to wybule kase za uszczelke pod glowica, a najbardziej mozliwa jest wlasnie taka usterka bo nie widze nigdzie zeby ten plyn wyciekal, brak plam itd. Dzisiaj zrobilem okolo 200 km i nie mialem zadnych problemow z temperatura, cala trase mialem 90-92 stopnie, ale wiadomo dzisiaj zrobilo sie troszke zimniej, nie to co piatek, wtedy akurat w korku w duzym miescie zaskoczyla mnie bardzo wysoka temperatura silnika. Problem jest w tym, ze mieszkam w nowym miescie i nie znam tu osobiscie zadnego mechanika, ktory naprawilby mi autko za rozsadna cene bez naciagactwa...
 
siara_1984@wp 196

siara_1984@wp

Użytkownik
Po pierwsze zobacz czy w zbiorniku wyrównawczym nie pojawiają bulki powietrza przy odpalaniu silnika. Jeśli tak to uszczelke do wymiany. Po drugie sprawdz termostat i sam wentylator czy przewody elektryczne są całe , jeśli trochę sam majsterkujesz i masz ogólne pojęcie przy tym samochodzie powinieś sobie sam poradzić oczywiście nie licze uszczelki. Wjedz na kanał i sprawdz szczelność całego układu. Trochę chęci i wiele można samemu zrobić i mieć kase w kieszeni.
 
Do góry Bottom