>>>BETFAN - TRIUMF BONUSA NAD BOOSTEM <<<<
>>> ZAKŁAD BEZ RYZYKA DO 200 ZŁ!<<<

Wymieniać PC czy upgrade ? Komputer do Excela.

C 31

cashbysport

Użytkownik
Witam !
Codziennie pracuję na excelu i przy pracy na dużych bazach danych ( rzędu 30-100 tysięcy wierszy ) komputer wyraźnie spowalnia i myśli zbyt długo ????
Niedługo te bazy danych się wyraźnie powiększą ( nawet 750 tysięcy wierszy) dlatego myślę nad upgrad&#39;em lub zmianą PC. Prosiłbym o pomoc bo jestem zielony w tym temacie. Poniżej obecna specyfikacja :
Procesor -&gt; Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E7600 @ 3.06GHz
Karta graficzna -&gt; NVIDIA GeForce 8500 GT
Pamięć RAM -&gt; 2 GB DDR3 (533,3 MHZ)
Płyta Główna -&gt; Fujitsu D3041-A1 (Intel G41)
Czytałem, że do pracy na excelu najbardziej istotny jest RAM.
Co myślicie o kupni 2 x 4 GB ? Czy może samo dokupienie jeszcze jednej 2 GB wystarczy ?
Przypomnę, że komputer ten sluży mi tylko do pracy na excelu i do internetu.
Pozdrawiam !
 
T 11,4K

tadzin

Użytkownik
procek ma 8 lat, a ramy 533 mhz to juz taka prehistoria ze pamietaja czasy gdy o hardwarze wiedzialem niemal wszystko, a w temacie nie jestem od 9-10 lat.. no pamietam nawet ramy 800 mhz
wszystko do wymiany
samo dolozenie ramu da ci MOZE pare %
 
C 31

cashbysport

Użytkownik
Dzięki za odp.
Mam zasadę,że jak coś kupuję to ma być dobre i na dłuższy czas.
Jaką konfigurację byś polecał , tak by przez dłuższy czas komputer mi starczył ?
 
V 256

vernix

Użytkownik
Poszukaj poleasingowych PC, są tanie i jeszcze popracują długi czas. Procesor minimum i5 - III lub III generacji są tanie, za IV możesz dać trochę więcej $, ale są energooszczędne i mają zintegrowane GPU.
Jeśli chodzi o RAM to minimum 8GB, można śmiało kupować używane, ale przetestowane.
Przy GPU masz swobodę, jak nie integra, która powinna wystarczyć do podstawowych rzeczy, to możesz dokupić tanią kartę. Warto sprawdzić najpierw czy będzie zauważalnie wydajniejsza od integry.